Luchtvaartmaatschappijen
TIP
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Amadeus was een groot aantal jaren geleden inderdaad een van de goedkopere opties qua vliegtuigreservatieverwerkers. Of ze dat nu nog zijn weet ik niet. Maar wat moet de reiswereld met een reservatiesysteem als er geen vliegtuigen meer worden gebouwd. Dat is einde verhaal toch? Indien men toch wil beleggen in de reiswereld, zou ik dus eerder voor een vliegtuigbouwer kiezen. Een vliegtuigbouwer staat aan het begin van de keten…
Zowel de reiswereld als de autowereld heeft het moeilijk. Maar één ding weet ik wel zeker, mensen besteden, wanneer het weer mogelijk is, veel geld aan reizen en auto’s. Statussymbool? Zoiets als een Delvaux handtas? Ahum.
Zowel de reiswereld als de autowereld heeft het moeilijk. Maar één ding weet ik wel zeker, mensen besteden, wanneer het weer mogelijk is, veel geld aan reizen en auto’s. Statussymbool? Zoiets als een Delvaux handtas? Ahum.
-
rudipsycho
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb aandelen Delta Air Lines aangekocht op 5 juni aan 35,056 dollar. T.o.v. 20 februari aan een "korting" van 40%. Nog voor er sprake was van Covid 19 stond DAL op mijn verlanglijst omdat de fundamenten goed waren: aantrekkelijk dividendrendement, sterke dividendgroei, K/W van 5, PEG van 0,54, schuld/vermogen van 0,73, rentabiliteit eigen vermogen van 43 en een netto winstmarge van bijna 10. Toentertijd heb ik niet gekocht omdat ik vreesde voor een fikse beurscorrectie. Begin juni heb ik gekocht, ondanks Buffetts verkoop een maand eerder. :-) Voor mij is dit een aankoop geweest voor de lange termijn.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Haha stop limit order vandaag geactiveerd. Luchtvaart zal voor een andere keer zijn 
U keert de kar (of beter de vlieger) nu al?
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Een paar faillissementen meegemaakt door buy and hold. Geen tweede keer meer! Ik werk sindsdien met stop loss of stop limit orders :-) en deze is blijkbaar al geactiveerd na een dikke maand 
misschien toch maar beter die lening aflossen?
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
De beurs kan toch hard zijn. Gelukkig gaat het maar om borrelnootjes ivm wat de bedragen waar de meesten hier mee beleggen op de beurs
Waarom niet gewoon beleggen in een index als S&P500 of MSCI world? Minder spannend, maar meer kans op succes.Sebastiaan1985 schreef: ↑31 juli 2020, 17:26Ik denk het ook ja. De illusie dat ik op de markt meer haal dan de interestlasten is weer doorprikt
![]()
De beurs kan toch hard zijn. Gelukkig gaat het maar om borrelnootjes ivm wat de bedragen waar de meesten hier mee beleggen op de beurs![]()
Corona is nog niet weg, dat gaat nog lang duren.
M.a.w. de luchtvaart-maatschappijen gaan massaal op de fles, ook al krijgen ze steun.
Maar er is nog iets anders en dat zullen de groenen ook zien, nu er amper vliegtuigen zijn is de luchtkwaliteit overal supergoed.
Dit kan niet onopgemerkt blijven en het zal me niet verbazen als ze de maatschappijen verplichten te vergroenen.
Maar dat kunnen ze niet want de alternatieve brandstoffen zijn veel te duur om hun vloot te behouden en te vliegen aan lage prijzen.
Bovendien gaan mensen het niet pikken dat je voor een treinrit BTW op je kaartje moet betalen maar op een vliegticket niets.
Corona gaat de kijk van mensen op vliegen permanent veranderen, want het is niet alleen slecht voor het milieu maar ook aan boord ben je nergens veilig voor, wat Covid19 duidelijk aantoont.
Wil je je geld kwijt? Ga in die vliegerij, succes verzekerd
M.a.w. de luchtvaart-maatschappijen gaan massaal op de fles, ook al krijgen ze steun.
Maar er is nog iets anders en dat zullen de groenen ook zien, nu er amper vliegtuigen zijn is de luchtkwaliteit overal supergoed.
Dit kan niet onopgemerkt blijven en het zal me niet verbazen als ze de maatschappijen verplichten te vergroenen.
Maar dat kunnen ze niet want de alternatieve brandstoffen zijn veel te duur om hun vloot te behouden en te vliegen aan lage prijzen.
Bovendien gaan mensen het niet pikken dat je voor een treinrit BTW op je kaartje moet betalen maar op een vliegticket niets.
Corona gaat de kijk van mensen op vliegen permanent veranderen, want het is niet alleen slecht voor het milieu maar ook aan boord ben je nergens veilig voor, wat Covid19 duidelijk aantoont.
Wil je je geld kwijt? Ga in die vliegerij, succes verzekerd
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ik kon het niet beter verwoorden.Bassie schreef: ↑1 augustus 2020, 19:41 Corona is nog niet weg, dat gaat nog lang duren.
Wil je je geld kwijt? Ga in die vliegerij, succes verzekerd![]()
delaby schreef: ↑1 augustus 2020, 19:46Ik kon het niet beter verwoorden.Bassie schreef: ↑1 augustus 2020, 19:41 Corona is nog niet weg, dat gaat nog lang duren.
Wil je je geld kwijt? Ga in die vliegerij, succes verzekerd![]()
Ik ben er niet akkoord mee, voorlopig nog wachten tot er een vaccin is tegen corona.
Dan investeren in vliegtuig maatschappijen om een zeer hoog rendement te halen.
Vliegtuigen zullen nooit verdwijnen en voorlopig zeker niet groener worden.
De grootste vervuilers zijn nog steeds stroombedrijven ,industrie en landbouw.
Het is nu zo dat er een globaal probleem is door corona.
Eens dit over is valt alles en iedereen terug in zijn normale routine en draait de wereld terug door als voorheen.
Dat kan goed kloppen, maar dat is niet relevant.
Het belangrijkste is: wat denken de mensen dat de grootste vervuilers zijn?
Wat echt het meeste vervuild maakt niet zoveel uit, het gaat om symbolen
Ooit zal het inderdaad zoals voorheen draaien: maar je zal heeeeeeel geduldig moeten zijn met deze sector
Ik hoop dat je niet verwacht dat het binnen 5 jaar terug zoals vroeger zal zijn, je zal bedrogen uitkomen
Zo geduldig ben ik niet ^^
Het gaat jaren duren eer de capaciteit terug vol benut wordt. Ondertussen staan die vliegtuigen geld te kosten. Winst wordt pas gemaakt als de capaciteit voor 80-90% gebruikt wordt.Kriswel schreef: ↑3 augustus 2020, 17:29
Ik ben er niet akkoord mee, voorlopig nog wachten tot er een vaccin is tegen corona.
Eens dit over is valt alles en iedereen terug in zijn normale routine en draait de wereld terug door als voorheen.
Binnen bedrijven gaat het echt nog lang duren eer er terug gevlogen wordt als vroeger met h/t op een dag voor een korte meeting.
Vergeet het Kriswel, vaccin is er ten eerste nog lang niet, vliegtuigen zullen inderdaad nooit verdwijnen, maar "business as usual" zien we nooit meer terug.Kriswel schreef: ↑3 augustus 2020, 17:29