GameStop
TIP
Re: GameStop
Ja maar je zit met een situatie dat er geen shorts kunnen bijkomen, dus bears kunnen de koers verder niet drukken. Ze hebben ook geen long positie die ze nu kunnen verkopen.
Jij lijkt er van uit te gaan dat elke aandeelhouder de komende maanden zijn aandelen zal verkopen (ook aan lagere prijzen dan nu) maar dat is compleet onrealistisch aangezien er grote partijen zijn die een faire waarde van $10 of zelfs $20 inschatten. En je hebt alle partijen nodig om de shorters te laten coveren, dus dat scenario dat jij voor ogen houdt kan enkel als de fundamentals op korte termijn zodanig verslechteren dat de huidige aandeelhouders met minder genoegen zullen nemen.
En die kost om te lenen snijdt er ook in natuurlijk, de daling die een shorter nodig heeft moet voldoende groot zijn om ook zijn optiepremium te betalen. Je zit hier wel met een extreem volatiel aandeel maar de timewindow om tegen datum x nog aan $5 of minder te noteren is aan het sluiten.
Als je wil argumenteren dat de vrije aandelenmarkt alles perfect inprijst is deze discussie niet alleen overbodig, dan is elke discussie over een individueel aandeel overbodig. Dan ga ik het ook hier bij houden.
Jij lijkt er van uit te gaan dat elke aandeelhouder de komende maanden zijn aandelen zal verkopen (ook aan lagere prijzen dan nu) maar dat is compleet onrealistisch aangezien er grote partijen zijn die een faire waarde van $10 of zelfs $20 inschatten. En je hebt alle partijen nodig om de shorters te laten coveren, dus dat scenario dat jij voor ogen houdt kan enkel als de fundamentals op korte termijn zodanig verslechteren dat de huidige aandeelhouders met minder genoegen zullen nemen.
En die kost om te lenen snijdt er ook in natuurlijk, de daling die een shorter nodig heeft moet voldoende groot zijn om ook zijn optiepremium te betalen. Je zit hier wel met een extreem volatiel aandeel maar de timewindow om tegen datum x nog aan $5 of minder te noteren is aan het sluiten.
Als je wil argumenteren dat de vrije aandelenmarkt alles perfect inprijst is deze discussie niet alleen overbodig, dan is elke discussie over een individueel aandeel overbodig. Dan ga ik het ook hier bij houden.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
OK, is al wat duidelijker nu... Ik bekeek het wat te éénzijdig dusreteiP schreef: ↑17 september 2020, 12:30 Ja maar je zit met een situatie dat er geen shorts kunnen bijkomen, dus bears kunnen de koers verder niet drukken. Ze hebben ook geen long positie die ze nu kunnen verkopen.
Hartelijk dank voor de goed onderbouwde uitleg!
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
De Pieter uitnodigen op den BBQ hé!LaCucaracha schreef: ↑17 september 2020, 12:52OK, is al wat duidelijker nu... Ik bekeek het wat te éénzijdig dusreteiP schreef: ↑17 september 2020, 12:30 Ja maar je zit met een situatie dat er geen shorts kunnen bijkomen, dus bears kunnen de koers verder niet drukken. Ze hebben ook geen long positie die ze nu kunnen verkopen.
Hartelijk dank voor de goed onderbouwde uitleg!
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Absoluut! Gaat gezellige boel worden!stockzombie schreef: ↑17 september 2020, 12:54De Pieter uitnodigen op den BBQ hé!LaCucaracha schreef: ↑17 september 2020, 12:52
OK, is al wat duidelijker nu... Ik bekeek het wat te éénzijdig dus
Hartelijk dank voor de goed onderbouwde uitleg!![]()
Wel eerst de 35 aantikken
Ga mij met de winst een Playstation 5 en wat spellekes kopen 
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Haha, das wel wat duurder dan wat merguez saucissen en ribbekes, of zelfs de cota a l'os van stockzombie;)
1 spelleke kan er wel af indien we de 35 aantikken
Ik ga er ook een termijn opzetten: de 35 moet worden aangetikt voor 31/3 21 en dan geef ik de bbq sowieso, ongeacht of ik tegen dan al verkocht heb of niet en dan krijgt Pieter ook zijn game!
Je hebt geluk dat de fysieke games veel goedkoper uitvallen dan de digitale versies! En Gamestop ook!
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
+6% 5 minuten na opening, is de trein weer vertrokken?
Wat is jullie exitstrategie? Ik verkoop niet onder de 25 €...
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Squeeze? Margin calls gaan beginnen.
PS5 met disc is dus 100 € of $ duurder dan de enkel digitale versie.
Maar een fysiek spel zou zo'n €20 goedkoper zijn. Dus op de levensduur van de console haal je dat verschil er makkelijk uit. En je hebt uiteraard de mogelijkheid om spelletjes 2e hands te kopen, of oude PS4 spellen te spelen.
Qua opslagcapaciteit is er weinig voordeel aan de disc versie, misschien dat de downloads voor een vers van de pers spel iets beperkter zijn waardoor je sneller aan de slag kan.
Alleszins, goed nieuws voor Gamestop deze prijszetting. Bovendien is de PS5 scherper geprijsd in respons tov de XboX, waardoor de sales globaal gewoon hoger kunnen gaan.
Maar een fysiek spel zou zo'n €20 goedkoper zijn. Dus op de levensduur van de console haal je dat verschil er makkelijk uit. En je hebt uiteraard de mogelijkheid om spelletjes 2e hands te kopen, of oude PS4 spellen te spelen.
Qua opslagcapaciteit is er weinig voordeel aan de disc versie, misschien dat de downloads voor een vers van de pers spel iets beperkter zijn waardoor je sneller aan de slag kan.
Alleszins, goed nieuws voor Gamestop deze prijszetting. Bovendien is de PS5 scherper geprijsd in respons tov de XboX, waardoor de sales globaal gewoon hoger kunnen gaan.
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Hoeveel is dat in USD?nyotaimori schreef: ↑17 september 2020, 15:36 +6% 5 minuten na opening, is de trein weer vertrokken?
Of ze met zekerheid op verlies zitten weten we niet hé, er wordt al heel wat jaren op GME geshort, posities die voor pakweg 2019 zijn aangegaan staan nog groen en de premies die daarvoor betaald worden zullen ook een pak lager liggen dan voor huidige contracten. Hoe dan ook kunnen ze nu niet meer coveren zonder zelf een squeeze te veroorzaken, dus noodgedwongen blijven zitten en hopen op het beste.reteiP schreef: ↑17 september 2020, 11:49 Waarom zouden die comfortabel zitten? Zitten met zekerheid op verlies en de kost om de positie vast te houden is ook gigantisch. Er is geen enkele kans dat die 5 jaar kunnen blijven zitten doordat er in de tussentijd sowieso aandelen niet-uitleenbaar zouden worden, dat kan door tal van scenario's.
De kost om te lenen gaat niet zakken tenzij er shorters afbouwen, maar die duwen dan weer de koers omhoog.
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
site ligt precies nog altijd plat?
Toch beetje vreemd/amateuristisch op één van de belangrijkste dagen van het jaar voor hen...
Toch beetje vreemd/amateuristisch op één van de belangrijkste dagen van het jaar voor hen...
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
je kan nooit op de .com, check .ie of .deLaCucaracha schreef: ↑18 september 2020, 09:18 site ligt precies nog altijd plat?
Via een US proxy werkt de .com idd.