GameStop
TIP
-
WannesDenDopper
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: GameStop
Misschien zijn de selfmade- miljardairs die beenhard en bloederig hun weg banen uitgestorven. Misschien is er vandaag een andere reputatie belangrijk, meer menselijk, en ziet RC dat een SSQ niet in zijn belang is en minder miserie geeft bij de SEC.
Bij de stemming in april voor Wolfmans en Permit kon er al een SSQ zijn.
Misschien is niemand genoeg Badass om de trekker op de shorts over te halen. Het lijkt op de hete patat waar iedereen voor past.
Ik zie RC wel doorzetten om Gamestop over te nemen, maar misschien met sommige investeerders aan boord, en een kleiner dan verwachte SSQ of geen SSQ. Ik zelf blijf geloven in een waarde stijging die dan gewoon wat langer op zich laat wachten.
We weten het gewoon niet. Justin D zijn artikel is één scenario, maar RC zal wel verschillende scenario's op zak hebben, gewoon afwachten hoe het afloopt.
Misschien zal Justin nog een artikel schrijven over andere mogelijke scenario's, Nobody wants to pul the trigger on the Shorts, of misschien Conclusies als er toch een SSQ komt.
Groetjes
Bij de stemming in april voor Wolfmans en Permit kon er al een SSQ zijn.
Misschien is niemand genoeg Badass om de trekker op de shorts over te halen. Het lijkt op de hete patat waar iedereen voor past.
Ik zie RC wel doorzetten om Gamestop over te nemen, maar misschien met sommige investeerders aan boord, en een kleiner dan verwachte SSQ of geen SSQ. Ik zelf blijf geloven in een waarde stijging die dan gewoon wat langer op zich laat wachten.
We weten het gewoon niet. Justin D zijn artikel is één scenario, maar RC zal wel verschillende scenario's op zak hebben, gewoon afwachten hoe het afloopt.
Misschien zal Justin nog een artikel schrijven over andere mogelijke scenario's, Nobody wants to pul the trigger on the Shorts, of misschien Conclusies als er toch een SSQ komt.
Groetjes
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Gamestop mag wat mij betreft altijd aan dezelfde Price / Sales ratio dan Amazon noteren. Dan verkoop ik ze wel.stockzombie schreef: ↑22 september 2020, 07:13 https://finance.yahoo.com/news/top-game ... 45844.html
Verkoop je aandelen niet the snel.
Zou een koers van ~$522 betekenen
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... azon-rival
Op SA wordt dit bericht een gamechanger genoemd... Waarom precies?
Denken jullie nog steeds dat RC het bedrijf effectief wilt overnemen?
Is het niet mogelijk dat hij gewoon CEO wilt worden en de net geen 10% aandelen die hij heeft verworven als leverage gebruikt in de zin dat hij die allemaal verkoopt indien de Board daar niet in meegaat? Dan stuikt de koers immers ineen en is de huidige Board de gebeten hond voor de aandeelhouders...
Ik heb echt het gevoel dat dat iemand is die zeker niet te veel zal willen betalen. Zelfs als er al een bod zou zijn, zal dat volgens mij echt geen 20 USD zijn... Hopelijk krijg ik ongelijk!
Ook heel dat verhaal van "taking up Amazon" klinkt toch wat belachelijk? Kan mij niet voorstellen dat beleggers daar echt in geloven?
Amazon heeft reeds zowat het beste ecommerce platform ter wereld én oneindige financiële mogelijkheden om dit te verbeteren, Gamestop staat qua ecommerce nog nergens en heeft slechts een paar 100 miljoen en dan is het op.
Als Amazon echt wil, doen ze Gamestop toch op een jaar dood?
Op SA wordt dit bericht een gamechanger genoemd... Waarom precies?
Denken jullie nog steeds dat RC het bedrijf effectief wilt overnemen?
Is het niet mogelijk dat hij gewoon CEO wilt worden en de net geen 10% aandelen die hij heeft verworven als leverage gebruikt in de zin dat hij die allemaal verkoopt indien de Board daar niet in meegaat? Dan stuikt de koers immers ineen en is de huidige Board de gebeten hond voor de aandeelhouders...
Ik heb echt het gevoel dat dat iemand is die zeker niet te veel zal willen betalen. Zelfs als er al een bod zou zijn, zal dat volgens mij echt geen 20 USD zijn... Hopelijk krijg ik ongelijk!
Ook heel dat verhaal van "taking up Amazon" klinkt toch wat belachelijk? Kan mij niet voorstellen dat beleggers daar echt in geloven?
Amazon heeft reeds zowat het beste ecommerce platform ter wereld én oneindige financiële mogelijkheden om dit te verbeteren, Gamestop staat qua ecommerce nog nergens en heeft slechts een paar 100 miljoen en dan is het op.
Als Amazon echt wil, doen ze Gamestop toch op een jaar dood?
Voor mij is het geen gamechanger aangezien het sowieso niet mijn bedoeling is om lange termijn aandeelhouder te zijn van GME.
Maar wat wel positief is:
- Uit zich niet als korte termijn speculant en heeft een succesvol palmares, waardoor de huidige board meer geneigd zal zijn te luisteren. En vooralsnog kan je om die dinosaurussen niet heen.
- Sommige shorters zullen blijven zitten zolang ze geen turnaround trigger zien, ook een korte sales bump door nieuwe consoles zien zij wellicht niet als een deuk in hun bearcase. Maar mogelijks deze transformatie wel.
- Uit zich niet als korte termijn speculant en heeft een succesvol palmares, waardoor de huidige board meer geneigd zal zijn te luisteren. En vooralsnog kan je om die dinosaurussen niet heen.
- Sommige shorters zullen blijven zitten zolang ze geen turnaround trigger zien, ook een korte sales bump door nieuwe consoles zien zij wellicht niet als een deuk in hun bearcase. Maar mogelijks deze transformatie wel.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar gaat die transformatie zich niet eerst moeten vertalen in concrete realisaties en cijfers alvorens die shorts gaan coveren?reteiP schreef: ↑22 september 2020, 09:03 Voor mij is het geen gamechanger aangezien het sowieso niet mijn bedoeling is om lange termijn aandeelhouder te zijn van GME.
En transformatie wil ook zeggen investeren en dat vreet dan weer aan 1 van de belangrijkste argumenten voor de bull case: de sterke balans.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat shorters gewoon gaan coveren op basis van dat " i will take up Amazon" verhaaltje?
Je zegt een succesvol palmares, maar Chewy was zijn eigen kindje dat hij van scratch heeft opgebouwd, dat is iets heel anders dan een noodlijdende business zonder toekomstperspectief helemaal gaan omdraaien en terug succesvol maken..
Wat indien RC en de Board niet tot een akkoord komen (lees: als hij geen CEO wordt of de Board niet wil tegemoet komen aan zijn voorgestelde veranderingen) ? DAn stuikt de koers toch ineen? Wat koren op de molen is voor de shorters en dan staan we terug bij af?
https://i.imgur.com/6EqU417.png
Je ziet het niet goed op die grafiek, maar Blue Apron steeg in maart dit jaar van $2 naar een kortstondige piek van $28,84. x14 met andere woorden.
Low 13/3: $2,10
High 19/3: $28,84
https://i.imgur.com/S3DHn3j.gif
Nog steeds een van mijn favoriete verhalen van een cornered market.
Je ziet het niet goed op die grafiek, maar Blue Apron steeg in maart dit jaar van $2 naar een kortstondige piek van $28,84. x14 met andere woorden.
Low 13/3: $2,10
High 19/3: $28,84
https://i.imgur.com/S3DHn3j.gif
Nog steeds een van mijn favoriete verhalen van een cornered market.
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Vanop SA:
Just hit $11 pre-market...
Just hit $11 pre-market...
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
BBQ hé vriend
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
35!
Justin Dopierala:
"According to S3 short sellers added to their positions again yesterday."
Dus ze zijn nog steeds niet beginnen coveren. Waarom krijgen die jongens geen margin call?
"According to S3 short sellers added to their positions again yesterday."
Dus ze zijn nog steeds niet beginnen coveren. Waarom krijgen die jongens geen margin call?
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Omdat ze nog niet op al te zwaar verlies staan? Hangt er toch vanaf wanneer ze de geshorte aandelen verkocht hebben ( zoals Vortex hier al eens had gezegd) ? Misschien valt hun verlies nog wel best mee, waardoor ze nog genoeg margin hebben...
(Bijna) niemand houdt die posities jarenlang aan. Ik ben er zeker van dat de meeste shorters momenteel zwaar onder water staan.
-
anonymous9
Een margin call betekent niet automatisch dat de geshorte aandelen teruggekocht worden hé. Een margin call is effectief 'een call': zorg voor voldoende onderpand binnen de 24 of 48u. En als het een long/short strategie betreft waarbij de long-side van de portefeuille goede resultaten neerzette gaat een huisbank niet rap ambetant doen. Wie een short positie heeft van 20M in Gamestop en een portefeuille van 250M gaat van de bank heel wat speelruimte krijgen.
Ze noteren aan de hoogste koers in anderhalf jaar. Het verhaal is compleet veranderd nu RC zijn intrede heeft gemaakt en GME de moeilijkste periode net vóór de start van de nieuwe consolecyclus overbrugd heeft. De borrow rates liggen momenteel tussen de 30 en 50% op jaarbasis. Hun potentieel verlies is oneindig. Dus ik zou covering verwachten in plaats van dat ze meer onderpand voorzien.