Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
anonymous9
Re: Integrale in de problemen?
De niet fiscale contracten kan men niet aftrekken, hé Paul.
Ik vraag mij af wat de verhouding is tussen de fiscale en de niet fiscale contracten.
Ik vraag mij af wat de verhouding is tussen de fiscale en de niet fiscale contracten.
Er is bij mijn weten ook nooit een uitrookbod geweest voor Ethias first fiscaal . Die fiscale contracten zijn nog altijd in beheer bij Ethias en zijn niet verkocht. Als je zo'n contract vervroegd afsluit (voor 65 jaar) wordt dat toch zwaar belast ?
Dat zal bij integrale waarschijnlijk hetzelfde zijn. Voor de niet fiscale eventueel zo'n bod maar voor de fiscale ?
Dat zal bij integrale waarschijnlijk hetzelfde zijn. Voor de niet fiscale eventueel zo'n bod maar voor de fiscale ?
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Mijn vrouw heeft een gewaarborg inkomen bij hen en toen ze het 10 jaar geleden nodig had verliep alles heel vlot.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
anonymous9
@Bartd
Er zijn toch sommen geboden zoals ineens 10 jaar rente bij de First contracten bij onmiddellijke volledige afkoop?
Hier ineens 25% rente : https://www.mijnkapitaal.be/obligatie-s ... nbod-2017/
Edit: wellicht bij niet fiscale contracten.
Er zijn toch sommen geboden zoals ineens 10 jaar rente bij de First contracten bij onmiddellijke volledige afkoop?
Hier ineens 25% rente : https://www.mijnkapitaal.be/obligatie-s ... nbod-2017/
Edit: wellicht bij niet fiscale contracten.
Bij de niet fiscale. Misschien kon dat ook bij de fiscale maar nogmaals als je zo'n fiscaal contract vervroegd afsluit wordt je daar zwaar op belast. Dan hou je nog minder over dan je ingelegd hebt zelfs met die 10 jaar rente.MoreOrLess schreef: ↑19 augustus 2020, 21:36 @Bartd
Sjonge jonge. Altijd iets in die financieele wereld. Dan denk je eens een goed product gevonden te hebben....
Hier een pensioenspaarplan in bezit. We wachten af....
Hier een pensioenspaarplan in bezit. We wachten af....
Ik heb op dit forum al veel hypes meegemaakt van banken/verzekeringsinstellingen en spaar- of beleggingsprodukten die aanvankelijk de hemel ingeprezen werden en daarna verguisd werden: Kaupthing Bank, Carmignac Patrimoine, fondsen, de Mixer van MijnKapitaal, TAK 21 bij Patronale, Integrale, coöperatieven, Rabobank, ... Wat zal de volgende ideale belegging zijn die van haar voetstuk valt? Etf's?
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Mij mogen ze uitkopen met een bonus zoals bij Ethias. Genoeg manieren om het saldo te besteden...
Die 280 miljard op de spaarrekeningen zeker.Yaris schreef: ↑6 september 2020, 09:02 Ik heb op dit forum al veel hypes meegemaakt van banken/verzekeringsinstellingen en spaar- of beleggingsprodukten die aanvankelijk de hemel ingeprezen werden en daarna verguisd werden: Kaupthing Bank, Carmignac Patrimoine, fondsen, de Mixer van MijnKapitaal, TAK 21 bij Patronale, Integrale, coöperatieven, Rabobank, ... Wat zal de volgende ideale belegging zijn die van haar voetstuk valt? Etf's?
Mooi spaarpotje voor de nieuwe regering om uit te putten.
Estate Guru believer.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Het is al meer dan 290 miljard platin
Het geld dat de Belgen op hun spaarboekje hebben staan, is in juli nog maar eens toegenomen. De stijging bleef wel beperkt: van 291,6 miljard euro in juni ging het naar 291,9 miljard euro in juli, blijkt uit voorlopige gegevens van de Nationale Bank.
Tja, best mogelijk dat ze een einde maken aan de vrijstelling van RV op het spaarboekje. Ze kunnen ook de belastingvrijstelling van spaarverzekeringen aanpakken.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Of gaan ze zoals in Nederland doen dat de eerste schijf(is het nu 20 of 25k idk) nergens belast wordt maar daarboven wel?
Want dat vind ik een best lage limiet.
Is er nog nieuws ivm Integrale ? Zou dit goedkomen na de vragen vanwege de NBB ? Hoe zien jullie dit verder evolueren ?
-
anonymous9
Afwachten tot 30 september - er zal dan wel nieuws zijn.
Ondertussen is het mij niet meer duidelijk wat het huidige gewaarborgd rendement is van de 786 contracten. Is het 0,50 of 0,75% ?
Ondertussen is het mij niet meer duidelijk wat het huidige gewaarborgd rendement is van de 786 contracten. Is het 0,50 of 0,75% ?
Ok - we wachten af wat het wordt bij Integrale - iemand anders nog nieuws ?