Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Integrale in de problemen?
Vroeger verkocht Ethias het product "FIRST". FIRST werd aan een buitenlandse onderneming verkocht. Probleem opgelost voor Ethias.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Link Test-aankoop reactie
https://www.test-aankoop.be/invest/spar ... liquideerd
https://www.test-aankoop.be/invest/spar ... liquideerd
Nethys weigert te kapitaliseren? Bestuurders als Stéphane Moureau en andere graaiers toch teveel winst onrechtmatig in hun zakken laten verdwijnen? Dat waren zo'n mensen die zelf geen brandverzekering hadden, maar als er een schadegeval was retroactief toch hun verzekering lieten opdraaien voor de kosten.
Heeft er iemand recente ervaring met een gedeeltelijke afname/afkoop van kapitaal bij Integrale 786? Ik lees in de alg. voorwaarden (versie 2010) iets over 3 maanden opzeg en een vereffeningsformulier.
-
anonymous9
Ik heb een recente ervaring met deels opnemen: 2 jaar geleden. Ze konden niet vlug genoeg zijn. Ook in mijn contract staan die 3 maanden vermeld. In werkelijkheid stond het geld al 1 week later op mijn rekening.
Bij afkoop heb je inderdaad een formulier nodig. Gewoon een mailtje en ze sturen je dat op.
Of het verstandig is nu deels of volledig af te kopen is een andere vraag.
Bij afkoop heb je inderdaad een formulier nodig. Gewoon een mailtje en ze sturen je dat op.
Of het verstandig is nu deels of volledig af te kopen is een andere vraag.
Heb in augustus een formulier voor gedeeltelijke afkoop ingevuld.
Hier hun antwoord:
"Rekening houdend met de opzegtermijn van 3 maanden kan het contract uitbetaald worden op 1 november 2020"
Hier hun antwoord:
"Rekening houdend met de opzegtermijn van 3 maanden kan het contract uitbetaald worden op 1 november 2020"
-
anonymous9
Dat is raar.
Heb je ook een "duur contract"? Mijn contract geeft 3,25% en loopt al meer dan 12 jaar.
Heb je ook een "duur contract"? Mijn contract geeft 3,25% en loopt al meer dan 12 jaar.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Integrale moet op één of andere manier van die dure contracten (3.25%, maar ook nog oudere 4.75%!) af. Een uitkoopbod is daartoe geen onrealistische piste.
Als je minder dan de door de staat gewaarborgde 100000€ staan hebt en je kan permitteren af te wachten, dan zou ik dat doen...
Als je minder dan de door de staat gewaarborgde 100000€ staan hebt en je kan permitteren af te wachten, dan zou ik dat doen...
Eind 2017 als spreiding in Certiflex ingestapt ... dus na annulatie winstdeelname 2019 slechts in 2018 dan een éénmalige winstdeelname gekregen. Wel 2% tax, 1% instapkosten, 0,18% beheerskosten ... en voor de volgende jaren zitten we dus vast aan die 0,75% basisgarantie - 0,18% beheerskosten = 0,57% opbrengst (ex die eenmalige 3% instapkosten). Streep door de rekening en ultraslechte belegging dus!
Ethias heeft zijn commissie, Integrale zijn werkingskosten, de staat zijn belastingen ... en de klant is de pineut en betaalt dit feestje voor hun
. Vroeger opvragen = een extra 30% RV dan! Catch 22. Dat wordt dan dus helaas nog 5 jaar uitzweten
en als er geen geste komt van Ethias of een uitrookbod van Integrale ook al mijn verzekeringen daar weghalen
.
Ethias heeft zijn commissie, Integrale zijn werkingskosten, de staat zijn belastingen ... en de klant is de pineut en betaalt dit feestje voor hun
Alles netjes in orde ? En wie heeft dat betaald ? De Staat , lees : wij allen .MoreOrLess schreef: ↑9 oktober 2020, 18:46Afwachten wat Test-Aankoop nu over de problemen zal schrijven.infoinfo schreef: ↑3 oktober 2020, 12:46 Zoals reeds jaren,
Als testaankoop iets adviseert, let op uw tellen !
First, Kaupthing, integrale ...
Als iets te mooi is om waar te zijn ...
En toch blijven die mannen boekjes verkopen en geloven sommigen nog in hun onafhankelijk advies.
Al hun “beste kopen” worden “probleem” kopen
Een aantal adviezen van hen draaiden anders uit dan verwacht. Maar zowel bij First, als bij Kauphting kwam uiteindelijk alles netjes in orde. Ze waarschuwden ook steeds voordien voor de gevaren, maar mensen sloegen dat dan in de wind. Bij elke aanbeveling voor bijv een spaarrekening bij Kauphting waarschuwden ze de spaarders dat elke som boven de 20k Eur geen staatsgarantie had. Dat was toen immers het maximumbedrag. Als men toen bijv 250k heeft gestort moet men nadien niet komen neuten op Test-Aankoop. En uiteindelijk hielpen ze dan toch nog bekomen dat ook die mensen hun geld terug kregen.
Maar goed, ik wacht af wat TA hiérover nu gaat brengen.
Een blinde kon zien dat die dingen niet deugden , maar TA is enkel geïnteresseerd in boekjes verkopen
-
anonymous9
Mbt mijn afkoop:
Ook 3,25 gegarandeerd levenslang. Loopt al 10 jaar.
Ook 3,25 gegarandeerd levenslang. Loopt al 10 jaar.
-
anonymous9
Ik heb er geen verklaring voor. Bij mij duurde het dus maar een week. Ik was er zelf verbaasd over dat dit zo snel was.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Mail van Integrale gekregen vandaag :
- webinaire op donderdag 22 oktober om 13u30
- vragen/antwoorden (.pdf) beschikbaar
... voor klanten.
- webinaire op donderdag 22 oktober om 13u30
- vragen/antwoorden (.pdf) beschikbaar
... voor klanten.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
anonymous9
Certiflex, vanaf 1 januari 2021:
Gegarandeerde rente 0%
Geen winstdeelnames meer.
Voor Integrale 786 zal dit vermoedelijk hetzelfde zijn.
Integrale zal op 23 oktober voorstellen welke weg ze nu willen volgen.
Op 27 oktober beslist de NBB.
Gegarandeerde rente 0%
Geen winstdeelnames meer.
Voor Integrale 786 zal dit vermoedelijk hetzelfde zijn.
Integrale zal op 23 oktober voorstellen welke weg ze nu willen volgen.
Op 27 oktober beslist de NBB.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 13 oktober 2020, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.