Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Leek: Beleggen als mid-twintiger, conservatieve ouders

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
38 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: Leek: Beleggen als mid-twintiger, conservatieve ouders

• Citeer

Bericht door platin » 30 september 2020, 16:23

De echte hype is dat de kudde in alles wat op een forum is te lezen meegaat.
Anderen raad geven is hier op het forum het sterkste punt , zijn toch andermans centen.
En of het plastronnekes of geen plastronnekes zijn risico is toch voor een ander.
Wat de totaal inhoud van hun portefeuilles is das geheimhouding verzekerd.
Dat de een 5000 € slechts te beleggen heeft en een ander misschien 20000 € de raad is altijd hetzelfde zijn toch een ander zijn centen.
Vraag me nog steeds af hoe sommige reageren bij een crash zoals begin dit jaar.
Zoveel winst is te lezen.
Hun verliezen daar spreken ze nooit over gaat altijd alleen maar over winst.
Estate Guru believer.

Blackbelt
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Blackbelt
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Blackbelt » 30 september 2020, 16:28

jelled123 schreef: ↑29 september 2020, 22:28 Ik zie verschillende reacties ivm mijn ouders te overtuigen om zelf hierin te investeren. Dat is niet mijn bedoeling hoor.
Hun ervan overtuigen dat hierin investeren een goed idee voor mij is zou gewoon veel discussies vermijden aangezien ze hier zeer hard tegen zijn :)

Bedankt!
Moet jij elke zondag tussen het aperitief en het diner je bankafschriften voor leggen?

Ik kan begrijpen dat mensen het advies van de bank volgen, meestal omdat ze geen zin hebben om zich daaar zelf mee bezig te houden. En dan beleggen in iets wat je niet kent zorgt er gewoon voor dat je slecht slaapt. Dus laat je ouders dat maar doen, en jij doet wat jij wil.

Ik geloof niet in bitcoins, mijn zoon wel, en hij heeft er ook. En toch mag hij nog meeeten. ;D

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door lop » 30 september 2020, 16:59

VWRL is andere optie voor IWDA als je inkomsten wil , moet niet onderdoen Qua rendement en beter gespreid dan IWDA

TrX
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer TrX
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TrX » 30 september 2020, 19:05

50% CSPX
50% VWCE

HertogJan
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer HertogJan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door HertogJan » 2 oktober 2020, 10:44

MoreOrLess schreef: ↑30 september 2020, 15:48 @jelled123,

Toch nog even er op wijzen dat dit forum zijn modes en hypes heeft om bepaalde beleggingen aan te bevelen.
...En nu is de hype die van de ETF's , VWCE en IWDA op kop. Men zou bijna vergeten dat ze ook 'maar' een hype kunnen zijn. Dit hier gewoon opschrijven brengt al het risico mee van banbliksems van een aantal forumleden. Laten we hopen dat deze hype niet ook op een mislukking zal uitdraaien, als het al geen drama wordt....
De discussie leek mij eerder te gaan over het verschil in kosten tussen de diverse beleggingsmethoden (etf vs fonds). Ook de tips bij welke broker je goedkoop etf kunt kopen was leerzaam. Ook voor mij. Ik wist niet dat bepaalde etfs zonder transactiekosten bij degiro kunnen gekocht worden.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 2 oktober 2020, 15:13

Die discussie - zoals u het noemt - is toch op dit moment geen discussie meer. Er is op dit forum bijna niemand meer die fondsen boven ETF's verkiest. ETF's zijn niet alleen goedkoper, ze hebben veelal ook een hoger rendement dan actief beheerde fondsen.

De hype die er al een tijd is, is dat men die ETF's nu aan iedereen hier aanbeveelt, ook dus aan mensen die volslagen nieuw zijn in de wereld van het beleggen. En dan gaat het veelal over IWDA, VWCE, en nog een paar andere zoals EMIM. Het gevaar bestaat er dan in dat ook mensen er in gaan beleggen die niet opgewassen zijn tegen beurzen die ook kunnen dalen. We hebben in maart dit jaar een serieuze inzinking gehad van de beurzen, maar quasi onmiddellijk daarna gingen de koersen terug omhoog. Maar het kan gerust ook totaal anders verlopen.

The proof of the pudding is in the eating: hoeveel mensen gaan er niet afhaken bij een berenmarkt die een paar jaren duurt? Dat de koersen altijd maar verder afbrokkelen, met plotse forse dalingen en kleine stijgingen, zonder dat die koersen zich dan dadelijk gaan herstellen. Daar moet men tegen kunnen als belegger. Al die voorstanders hier van het beleggen in bijv IWDA zeggen dat ze die neergaande koersen zullen zien als koopkansen. Maar neem van me aan: bij echte berenmarkten haken steeds maar meer beleggers af. In het begin komen de twijfels of beleggen in aandelen dan toch misschien niet de gemakkelijkste manier is om erin te beleggen. Maar naarmate zo'n berenmarkt vordert wordt beleggen in aandelen meer en meer in twijfel getrokken waarbij meer en meer beleggers ze verkopen. Tot op de duur maar een kleine hardnekkige kern nog aandelen of ETF's in aandelen bezit. Al de rest heeft ondertussen afgehaakt, ze zelfs door ramen en deuren buitengegooid, hopend dat ze zo de verliezen nog kunnen beperken.

Het is zeer gemakkelijk om nu na quasi 12 jaar stijgingen van de beurzen te zeggen: mij zal dat niet overkomen; ik zal blijven bijkopen. Maar de recessie of depressie waarin zo'n berenmarkt gedijt maakt de angst steeds maar groter of men zelf niet zal tekort komen, en of men zijn spaargeld wel durft riskeren. En om op het dieptepunt van zo'n recessie te blijven beleggen is maar enkelingen gegeven: men moet er stalen zenuwen voor hebben.

Daarom is het mijn mening dat aan mensen die pas begonnen zijn als belegger men niet zomaar aandelen mag aanbevelen, zelfs geen zgn. 'veilige' trackers zoals bijv. IWDA.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 2 oktober 2020, 16:13

Waar is de tijd van 100 € voor het Kbc aandeel. ( voor de banken crisis)
En waar is de tijd van 5 € voor een Kbc aandeel.( tijdens de banken crisis )
Nu nog steeds maar - 42€ maar toch al * 8 .
Estate Guru believer.

DIKKELU
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door DIKKELU » 4 oktober 2020, 11:37

Ik kan vooral aanbevelen de berichten van MoreOrLess ter harte te nemen. Als je toch met ETF's wil beginnen: spreid en steek vooral niet al je geld bij DEGIRO. Als je écht langetermijn belegt zou de kostprijs van een ETF aan te kopen toch niet belangijk zijn voor het rendement. En onderschat het psychologisch effect van beleggen niet. Dat geld gaat op en neer, en er zullen momenten zijn dat je dat geld wel eens zou kunnen gebruiken en opeens kan je het verstandiger lijken het verlies te nemen en een paar jaar later besef je je fout en sla je voor het hoofd. Je moet het allemaal al meegemaakt hebben om te weten of je er écht tegen bestand kan. Als het makkelijk was zou iedereen wel beleggen.

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dirk2 » 8 oktober 2020, 12:20

MoreOrLess schreef: ↑2 oktober 2020, 15:13 The proof of the pudding is in the eating: hoeveel mensen gaan er niet afhaken bij een berenmarkt die een paar jaren duurt? Dat de koersen altijd maar verder afbrokkelen, met plotse forse dalingen en kleine stijgingen, zonder dat die koersen zich dan dadelijk gaan herstellen. Daar moet men tegen kunnen als belegger. Al die voorstanders hier van het beleggen in bijv IWDA zeggen dat ze die neergaande koersen zullen zien als koopkansen. Maar neem van me aan: bij echte berenmarkten haken steeds maar meer beleggers af. In het begin komen de twijfels of beleggen in aandelen dan toch misschien niet de gemakkelijkste manier is om erin te beleggen. Maar naarmate zo'n berenmarkt vordert wordt beleggen in aandelen meer en meer in twijfel getrokken waarbij meer en meer beleggers ze verkopen. Tot op de duur maar een kleine hardnekkige kern nog aandelen of ETF's in aandelen bezit. Al de rest heeft ondertussen afgehaakt, ze zelfs door ramen en deuren buitengegooid, hopend dat ze zo de verliezen nog kunnen beperken.

Het is zeer gemakkelijk om nu na quasi 12 jaar stijgingen van de beurzen te zeggen: mij zal dat niet overkomen; ik zal blijven bijkopen. Maar de recessie of depressie waarin zo'n berenmarkt gedijt maakt de angst steeds maar groter of men zelf niet zal tekort komen, en of men zijn spaargeld wel durft riskeren. En om op het dieptepunt van zo'n recessie te blijven beleggen is maar enkelingen gegeven: men moet er stalen zenuwen voor hebben.

Daarom is het mijn mening dat aan mensen die pas begonnen zijn als belegger men niet zomaar aandelen mag aanbevelen, zelfs geen zgn. 'veilige' trackers zoals bijv. IWDA.
In de geschiedenis zijn er steeds berenmarkten geweest, dus dit komt inderdaad 100% zeker altijd terug. Alleen maar dat je nu nog niet weet wanneer. Binnen enkele maanden, jaren of binnen 10 jaar? Volgens mij zal het deze keer van een stijgende rente komen. Gewoon de huizenbouwers aandelen op lange termijn basis opvolgen (dus niet rekening houden met een pullback van maar enkele maanden). De insiders die weten wanneer de rente zal beginnen met stijgen, zullen hun huizenbouwers aandelen (zoals DHI) al van de hand doen terwijl de media nog zal spreken over de lage rente. De alsmaar lagere rente cyclus duurt nu al 37 jaar met mooie obligatie en aandelen stijgingen. In de jaren en 60 en 70 zijn vele vermogens kapot gegaan door in aandelen te zitten tijdens de toen stijgende rente cyclus. Er zit veel meer geld in de obligatiemarkten en daar zullen de klappen ook verrassend zijn, want men is het al 35 jaar gewoon dat dit veilig is.
Voorlopig (dus zolang het beurssentiment goed zit, o.a. door stimuli, maar vooral door lage rente!) zit men in Amerikaanse aandelen goed. Daar zitten de echte parels van bedrijven met de grootste EPS. Die ook welvaren bij een lage rente. Als Amerika daalt, dalen die andere zwakke beurzen toch mee.

Nog een geluk dat de hier aangeprezen IWDA zwaar in Amerika zit, want zoals ik hier al jaren aangetoond heb. Moest je index beleggen in het al 20 jaar lange kwakkelende Europa en de Emerging markets (is speculeren op lagere dollar) vermijden.
Zie Europa 600 index. Zijwaarts kwakkelen van 2000 tot nu. emerging markets kwakkelen van 2008 tot nu. De emerging markets hebben vanaf april dan ook een forse stijging laten zien door de goed dalende dollar.

Besluit: zolang de rente laag blijft zit men goed in Amerikaanse aandelen, of in de Europese leiders aandelen met een hoge EPS. Maar opgepast als de rente begint te stijgen. Al kan dit laatste ook nog vele jaren duren. De insiders beleggen nog steeds in DHI en LEN , dus voorlopig zit dit nog goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 8 oktober 2020, 16:30

DIKKELU schreef: ↑4 oktober 2020, 11:37 Ik kan vooral aanbevelen de berichten van MoreOrLess ter harte te nemen. Als je toch met ETF's wil beginnen: spreid en steek vooral niet al je geld bij DEGIRO. Als je écht langetermijn belegt zou de kostprijs van een ETF aan te kopen toch niet belangijk zijn voor het rendement. En onderschat het psychologisch effect van beleggen niet. Dat geld gaat op en neer, en er zullen momenten zijn dat je dat geld wel eens zou kunnen gebruiken en opeens kan je het verstandiger lijken het verlies te nemen en een paar jaar later besef je je fout en sla je voor het hoofd. Je moet het allemaal al meegemaakt hebben om te weten of je er écht tegen bestand kan. Als het makkelijk was zou iedereen wel beleggen.
Waarom niet alles bij degiro?

Robinoet
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door Robinoet » 8 oktober 2020, 16:32

dat vraag ik mij ook af : waarom niet alles bij degiro, met niks-transactiekosten?

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dirk2 » 8 oktober 2020, 17:59

Robinoet schreef: ↑8 oktober 2020, 16:32 dat vraag ik mij ook af : waarom niet alles bij degiro, met niks-transactiekosten?
Bij De Giro betaal je de rekening via een hogere spread. Ze moeten toch ook winst maken.

Bij IB en dus bv. ook Lynx is dit de gewone eerlijke markt spread (Dit stel ik ook telkens vast bij handelen. Als ik vergelijk met mijn realtime data van de markt zelf,via mijn grafieken software) . Door bij IB, Lynx 5 $ per transactie te betalen kom je er nog veel goedkoper af dan bij de verborgen "spread" kost van de Giro.

Jozefien1969
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jozefien1969
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jozefien1969 » 8 oktober 2020, 20:30

platin schreef: ↑30 september 2020, 16:23 De echte hype is dat de kudde in alles wat op een forum is te lezen meegaat.
Anderen raad geven is hier op het forum het sterkste punt , zijn toch andermans centen.
En of het plastronnekes of geen plastronnekes zijn risico is toch voor een ander.
Dat de een 5000 € slechts te beleggen heeft en een ander misschien 20000 € de raad is altijd hetzelfde zijn toch een ander zijn centen.
Zover ik weet met mijn onkunde, lijkt het erop dat MoreorLess en Dirk weten waarover ze praten. Verder heb ik niet het idee dat zij met de kudde meegaan op dit forum. Beiden nemen de moeite om andere forumleden te informeren. Chapeau!

Platin, ik heb nergens gelezen - maar ik heb niet alles gelezen - dat MoreorLess of Dirk hebben geschreven over hun winst. Het lijkt mij toch duidelijk dat 97% van de beleggers verlies heeft sinds corona? Of begrijp ik het allemaal niet?

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 8 oktober 2020, 21:52

Dirk2 schreef: ↑8 oktober 2020, 17:59
Robinoet schreef: ↑8 oktober 2020, 16:32 dat vraag ik mij ook af : waarom niet alles bij degiro, met niks-transactiekosten?
Bij De Giro betaal je de rekening via een hogere spread. Ze moeten toch ook winst maken.

Bij IB en dus bv. ook Lynx is dit de gewone eerlijke markt spread (Dit stel ik ook telkens vast bij handelen. Als ik vergelijk met mijn realtime data van de markt zelf,via mijn grafieken software) . Door bij IB, Lynx 5 $ per transactie te betalen kom je er nog veel goedkoper af dan bij de verborgen "spread" kost van de Giro.
Ok klopt wel, maar voor mijn beleggingsplan zal de spread niet zoveel verschil maken omdat er heel weinig aankopen zijn.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 9 oktober 2020, 08:15

Jozefien1969 schreef: ↑8 oktober 2020, 20:30
platin schreef: ↑30 september 2020, 16:23 De echte hype is dat de kudde in alles wat op een forum is te lezen meegaat.
Zover ik weet met mijn onkunde, lijkt het erop dat MoreorLess en Dirk weten waarover ze praten. Verder heb ik niet het idee dat zij met de kudde meegaan op dit forum. Beiden nemen de moeite om andere forumleden te informeren. Chapeau!

Platin, ik heb nergens gelezen - maar ik heb niet alles gelezen - dat MoreorLess of Dirk hebben geschreven over hun winst. Het lijkt mij toch duidelijk dat 97% van de beleggers verlies heeft sinds corona? Of begrijp ik het allemaal niet?
Bij de grootbanken is er altijd verlies.
Of 97 % verlies heeft ja zeker bij de grootbanken.
Of van die andere 3 % er dan 97 % verlies heeft denk het niet.
Mijn crowfunding is alvast al 4,5 % netto dit jaar. (volgens sommige hier op forum heel gevaarlijk)
Maar een uitgifte van 500.000 € die op 15 minuten de deur uit is ,die 1000 investeerders van 500 € zouden dat allemaal uilen zijn.
Ga een vb geven firma x gaat een crowfunding aan en moet 7 % rente betalen.
2 maand later gaat diezelfde firma een crowfunding op een ander platform aan voor zelfde looptijd 3,5 %.
Dus hoe meer schulden hoe lager het rente % voor de investeerders. ( hier leest men nooit iets over)
Wat was hier het verschil voor de krediet beoordeling bij die 2 platformen , het ene streng , het andere laks ???
Mijn andere portefeuille staat op 10 %
Mijn spaar rekening zonder inflatie 0,4 %
En op een forum is veel te lezen wat anderen met hun centen moeten doen.
Of ze zelf doen wat ze zeggen dat anderen moeten doen ?
Doet me toch aan die plastronnekes van bank bedienden denken.
En nog gene tegen gekomen die fifty fifty wil doen met zijn advies . ( informeren he)
Ge moet dit , men moet dat of dat informeren is ?? voor sommige misschien wel voor andere dan weer niet.
Estate Guru believer.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

38 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy