beleggen op je 90
TIP
-
bartdekeyser
- Newbie

- Contacteer:
beleggen op je 90
Mijn grootmoeder heeft recent haar huis verkocht en verblijft in het rustoord. Nu hebben de kinderen het plan opgevat haar bedrag te gaan beleggen voor 10 jaar.... Ik stel me daar ernstige vragen bij. Ik ken niets van beleggen en vraag me af of dit gezien haar leeftijd nog interessant is en vooral nu, midden in een crisis...
Iemand advies.
Iemand advies.
-
anonymous8
Re: beleggen op je 90
Het beste voor je bomma is te gaan traden met futures en opties, gezien haar leeftijd.....bartdekeyser schreef: ↑8 oktober 2020, 10:06 Mijn grootmoeder heeft recent haar huis verkocht en verblijft in het rustoord. Nu hebben de kinderen het plan opgevat haar bedrag te gaan beleggen voor 10 jaar.... Ik stel me daar ernstige vragen bij. Ik ken niets van beleggen en vraag me af of dit gezien haar leeftijd nog interessant is en vooral nu, midden in een crisis...
Iemand advies.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
De familie is nogal optimistisch, 10 jaar...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Misschien ben je een trol, ik ga toch ernstig reageren.
Op haar leeftijd, als ze het zelf niet nodig heeft, is een schenking aan de kinderen of kleinkinderen te overwegen. Dit om erfeniskosten te beperken.
Op haar leeftijd, als ze het zelf niet nodig heeft, is een schenking aan de kinderen of kleinkinderen te overwegen. Dit om erfeniskosten te beperken.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
schenken via de kaasroute is nog mogelijk tot 01-12-2020
https://www.vandelanotte.be/nl/actueel/ ... se-notaris
https://www.vandelanotte.be/nl/actueel/ ... se-notaris
Agfa aandelen kopen.bartdekeyser schreef: ↑8 oktober 2020, 10:06 Mijn grootmoeder heeft recent haar huis verkocht en verblijft in het rustoord. Nu hebben de kinderen het plan opgevat haar bedrag te gaan beleggen voor 10 jaar.... Ik stel me daar ernstige vragen bij. Ik ken niets van beleggen en vraag me af of dit gezien haar leeftijd nog interessant is en vooral nu, midden in een crisis...
Iemand advies.
Stel aan die beleggers eens voor 50 % van de bomma en 50 % van hun eigen centen.bartdekeyser schreef: ↑8 oktober 2020, 10:06 Mijn grootmoeder heeft recent haar huis verkocht en verblijft in het rustoord. Nu hebben de kinderen het plan opgevat haar bedrag te gaan beleggen voor 10 jaar.... Ik stel me daar ernstige vragen bij. Ik ken niets van beleggen en vraag me af of dit gezien haar leeftijd nog interessant is en vooral nu, midden in een crisis...
Iemand advies.
Is een faire deal .
Benieuwd of ze nog gaan beleggen.
Met andermans centen natuurlijk wel , maar met hun eigen centen
Estate Guru believer.
Lotus aandelen kopen en 10 jaar bijhouden.
Staan nu 3510 het stuk, als ze er een 10.000 kopen dan zit ze goed voor buy and hold van een belgisch topperke.
Ineens weer heel wat aandelen die vast komen te zitten.

Staan nu 3510 het stuk, als ze er een 10.000 kopen dan zit ze goed voor buy and hold van een belgisch topperke.
Ineens weer heel wat aandelen die vast komen te zitten.
Als ze een deftig vermogen heeft, is schenken interessanter. Gelijk welk rendement ze nog kan halen, het zal op het einde van de rit toch aangeslagen worden door de fiscus.bartdekeyser schreef: ↑8 oktober 2020, 10:06 Mijn grootmoeder heeft recent haar huis verkocht en verblijft in het rustoord. Nu hebben de kinderen het plan opgevat haar bedrag te gaan beleggen voor 10 jaar.... Ik stel me daar ernstige vragen bij. Ik ken niets van beleggen en vraag me af of dit gezien haar leeftijd nog interessant is en vooral nu, midden in een crisis...
Iemand advies.
of misschien kan ik met je bomma huwen onder gemeenschap van goederen
-
bartdekeyser
- Newbie

- Contacteer:
Bedankt voor de reactie maar ik ben geen trol... ik wou gewoon weten of het echt onzin was en ben daar nu mee van overtuigd. De beste reactie was van mijn nonkel: er zijn meer 100 jarigen.... ik zal hem voorstellen dat hij bijpast als het fout looptCharlesvdw schreef: ↑8 oktober 2020, 21:49 Misschien ben je een trol, ik ga toch ernstig reageren.
Eigenlijk een gek idee: geld van een 90-jarige beleggen op 10 jaar. Ze zal het einde van haar belegging bijna zeker niet meer meemaken. Zet het algauw op een spaarboekje, dan kan ze haar rusthuis nog betalen.
Wat is het doel van haar beleggen?bartdekeyser schreef: ↑8 oktober 2020, 10:06 Mijn grootmoeder heeft recent haar huis verkocht en verblijft in het rustoord. Nu hebben de kinderen het plan opgevat haar bedrag te gaan beleggen voor 10 jaar.... Ik stel me daar ernstige vragen bij. Ik ken niets van beleggen en vraag me af of dit gezien haar leeftijd nog interessant is en vooral nu, midden in een crisis...
Iemand advies.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.