Keyplan Gedurft
TIP
Keyplan Gedurft
Aangezien sparen op de traditionele spaarrekening niks meer opbrengt zijn we op zoek naar een alternatief. We zouden graag €1000/maand beleggen en na wat gegoogel hebben we Keyplan gevonden. De traditionele grootbanken (zelf ING) vond ik de beleggingsplannen minder aantrekkelijk.
Is keyplan nog steeds een slimme investering met de huidige aandelenfondsen? Zijn er betere alternatieven? Misschien €1000 spreiden over verschillende plannen (andere banken)?
Heb zelf een finance/banking achtergrond dus weet de risico's van aandelenfondsen. Het gaat om LT belegging dus weet dat de beurs kan schommelen maar op >10j maak ik mij weinig zorgen.
Is keyplan nog steeds een slimme investering met de huidige aandelenfondsen? Zijn er betere alternatieven? Misschien €1000 spreiden over verschillende plannen (andere banken)?
Heb zelf een finance/banking achtergrond dus weet de risico's van aandelenfondsen. Het gaat om LT belegging dus weet dat de beurs kan schommelen maar op >10j maak ik mij weinig zorgen.
Re: Keyplan Gedurft
Ik durf al jaren niet meer beleggen met een horizon die groter is dan 10 jaar. Gelukkig zijn er nog jongeren die het allemaal rooskleuriger zien. Koop vooral geen opgedrongen bankproducten en spreid. Enkele aandelen, wat trackers en obligaties. Succes.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom geen plannen meer langer dan 10j? Wij zijn nu gestart met een bescheiden plan 7500€ per jaar + indexering met horizon van 30j.
Hopelijk schillen we dan ook minstens één generatie.
De lange(re) termijn is nooit mijn dada geweest, gewoon een strategie zeg maar. Hier op het forum zitten er tig die beter scoren met hun strategie, laat dat duidelijk zijn.

Voor de ......... maal.Doozy schreef: ↑14 oktober 2020, 21:18 Aangezien sparen op de traditionele spaarrekening niks meer opbrengt zijn we op zoek naar een alternatief. We zouden graag €1000/maand beleggen en na wat gegoogel hebben we Keyplan gevonden. De traditionele grootbanken (zelf ING) vond ik de beleggingsplannen minder aantrekkelijk.
De fondsen in het fantastische Key plan waar men moet uit kiezen worden soms zo maar vervangen.
Begin 2016 2017 2018 2019 40 fondsen , in september 2019 zijn er 33 vervangen.
De reden

En waarom niet via Me Direct te goedkoop ??
OP Mijn Portefeuille - Mijn Kapitaal zijn er diverse fondsen naar gelang profiel.
Mijn eigen conclusie het enige aan te bevelen is Het Dynamisch pakket.
Wel manueel orders in te geven bvb elke maand bij Me Direct. ( dus uw 1000 € over 8 of 9 fondsen)
Keyplan is automatisch maar fondsen zijn er dan ook naar.
Mijn idee he.
Keyplan is makkelijk geld op rekening en klaar met dito rendement
Me Direct is elke maand 10 minuutjes om die 8 of 9 orders in te geven met beter rendement.
Estate Guru believer.
Met die fondsen van het keyplan betaal je jaarlijks 1a2% kosten. De meeste van die fondsen verslaan hun index niet.Doozy schreef: ↑14 oktober 2020, 21:18 Aangezien sparen op de traditionele spaarrekening niks meer opbrengt zijn we op zoek naar een alternatief. We zouden graag €1000/maand beleggen en na wat gegoogel hebben we Keyplan gevonden. De traditionele grootbanken (zelf ING) vond ik de beleggingsplannen minder aantrekkelijk.
Je kan in ETFs beleggen die het resultaat van hun index halen. Je zal dan het resultaat van de beurs halen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dat is een goed idee. 'k Heb zelf ook een keyplan sinds medio 2015, en het is heel flexibel. Het is ook een heel goede manier om je eerste stapjes op de beurs te zetten, om te leren omgaan met winst en verlies, enz.
Maar, ik zou niet voor Gedurft gaan.
Er zitten enkele top-fondsen in hun lijst waar je uit kan kiezen (a la carte). Als je even googelt ga je ze zeker tegenkomen. Zoniet, stuur me dan een persoonlijk bericht, en dan zoek ik ze straks even op.
Ik kan alleen maar beamen wat annetje hier zegt. Ga bij het Keyplan voor de à la carte formule.
Als je 0,00 weet van beleggen, dan zet je voorzichtige stappen en hou toch een termijn van minstens een jaar, liefst langer voor ogen. Je gaat er niet snel rijk van worden. Het Keyplan moet je sowieso 5 jaar houden om kosteloos te verkopen.
Keyplan heeft zijn voor- en nadelen. Het voordeel is dat je belegt op eigen tempo en ja al met een laag bedrag kan instappen en zelfs pauzeren als je dat liever hebt. Het minimum is, dacht ik, 25 € per jaar. Je kan ook de samenstelling veranderen door fondsen toe te voegen of bepaalde fondsen tijdelijk te stoppen en met enkel een kleinere selectie verder te gaan.
Als je een fonds wil van de hand doen, kan je dit door te herbalanceren waarbij je dat ene fonds op 0 zet en verdwijnt het uit de reeks.
Je volgt het wel in het begin best allemaal wat op, om zo wat kennis op te doen.
Het enige en grootste nadeel is de keuze uit slecht 40 fondsen, die niet allemaal de beste zijn!
Dit is één van de redenen waarom ik er zo lang mee gewacht heb om in te stappen en jaren zelf heb gekozen. Helaas is de kostprijs bij Keytrade 9 € per aankoop van een ander fonds dan de selectie. Geleidelijk instappen is dan moeilijk en kostelijk.
Daarnaast beaam ik wat B7H4long zegt, een tracker is beter maar ook daar hetzelfde argument , geleidelijk aan kleine bedragen spreiden in toch volatiele tijden, is duur bij Keytrade.
Als je 0,00 weet van beleggen, dan zet je voorzichtige stappen en hou toch een termijn van minstens een jaar, liefst langer voor ogen. Je gaat er niet snel rijk van worden. Het Keyplan moet je sowieso 5 jaar houden om kosteloos te verkopen.
Keyplan heeft zijn voor- en nadelen. Het voordeel is dat je belegt op eigen tempo en ja al met een laag bedrag kan instappen en zelfs pauzeren als je dat liever hebt. Het minimum is, dacht ik, 25 € per jaar. Je kan ook de samenstelling veranderen door fondsen toe te voegen of bepaalde fondsen tijdelijk te stoppen en met enkel een kleinere selectie verder te gaan.
Als je een fonds wil van de hand doen, kan je dit door te herbalanceren waarbij je dat ene fonds op 0 zet en verdwijnt het uit de reeks.
Je volgt het wel in het begin best allemaal wat op, om zo wat kennis op te doen.
Het enige en grootste nadeel is de keuze uit slecht 40 fondsen, die niet allemaal de beste zijn!
Dit is één van de redenen waarom ik er zo lang mee gewacht heb om in te stappen en jaren zelf heb gekozen. Helaas is de kostprijs bij Keytrade 9 € per aankoop van een ander fonds dan de selectie. Geleidelijk instappen is dan moeilijk en kostelijk.
Daarnaast beaam ik wat B7H4long zegt, een tracker is beter maar ook daar hetzelfde argument , geleidelijk aan kleine bedragen spreiden in toch volatiele tijden, is duur bij Keytrade.
Begin met een Keyplan. Kies daar zorgvuldig enkele fondsen uit. Begin je na enkele maanden / jaren niet te panikeren omdat het wat tegen valt, en heb je leren leven met stijgen en dalende beurzen, dan wordt het tijd om uit te breiden. Verlaag je maandelijkse inbreng en dan kan je overstappen naar ETFs met het geld dat je niet in het Keyplan stopt.
Je leert meteen je eigen emoties kennen wat betreft beleggen, en op termijn worden deze kleine stappen toch een aanzienlijke portefeuille.
Zelf ben ik jaren terug begonnen met fondsen, heb er dan een Keyplan bij genomen om het maandelijks beleggen terug aan te zwengelen. Begin dit jaar ben ik er dan ETFs beginnen bij nemen. Duur gekocht, Corona er over gehad, in april bijgekocht, en nu rustig aan het slapen. Maandelijks wat in het plan en bij dalingen wat extra in de ETFs. En de fondsen .... die staan met stevige winst en bezorgen mij gemoedsrust.
Je leert meteen je eigen emoties kennen wat betreft beleggen, en op termijn worden deze kleine stappen toch een aanzienlijke portefeuille.
Zelf ben ik jaren terug begonnen met fondsen, heb er dan een Keyplan bij genomen om het maandelijks beleggen terug aan te zwengelen. Begin dit jaar ben ik er dan ETFs beginnen bij nemen. Duur gekocht, Corona er over gehad, in april bijgekocht, en nu rustig aan het slapen. Maandelijks wat in het plan en bij dalingen wat extra in de ETFs. En de fondsen .... die staan met stevige winst en bezorgen mij gemoedsrust.
Bedankt voor de reacties.
We gaan voor een Keyplan maar wel a la carte fondsen kiezen, voornamelijk aandelen. Zoals hier aangegeven, misschien op termijn enkel trackers erbij kopen om een combinatie actief/passief te krijgen.
We gaan voor een Keyplan maar wel a la carte fondsen kiezen, voornamelijk aandelen. Zoals hier aangegeven, misschien op termijn enkel trackers erbij kopen om een combinatie actief/passief te krijgen.
Je kan ook voor iets kwalitatievere fondsen gaan (zowel actief als passief). Bv een Fundsmith equity, Lindsey train global equity, T. Rowe price fondsen, of een IWQU tracker. Doen het beter dan de keyplan fondsen, maar voor sommigen is het wel een pak duurder het via een maandelijkse inleg aan te kopen.
Ik ben ook aan checken om in te stappen in eventueel Keyplan. Blijkbaar geeft dit toch een geen slecht resultaat.
Blijkbaar geeft gedurende 81 maand bij 100 euro per maand erin te stoppen een opbrengst van 732,94euro met de evenwichtige methode.
Of zijn er betere dingen?
*compleet nieuw hierin.
Blijkbaar geeft gedurende 81 maand bij 100 euro per maand erin te stoppen een opbrengst van 732,94euro met de evenwichtige methode.
Of zijn er betere dingen?
*compleet nieuw hierin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volgens mij moet je een Keyplan vooral nemen als je dynamische fondsen neemt. De langdurige looptijd in combinatie met de schommelingen moeten dan een hogere opbrengst genereren dan een evenwichtig plan.
Zoals al eerder aangegeven in dit draadje, kan je best eens even googelen om de top-fondsen uit het aanbod op te snorren.
Die a-la-carte combinatie zal het vermoedelijk veel beter doen.
Die a-la-carte combinatie zal het vermoedelijk veel beter doen.
Dit!
Ik zou enkel een à la carte keyplan opstarten. Zeer flexibel met een groot aantal fondsen waar je uit kan kiezen.
Kies hier de fondsen uit die volgens jou het beste zijn en laat maar lopen.
Daar zijn veel mooiere rendementen mee te halen dan de voorgekauwde portefeuilles.