GameStop
TIP
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Re: GameStop
En dat van verliezer mag je zeer letterlijk nemen:LaCucaracha schreef: ↑19 oktober 2020, 18:28Slechte verliezer ben jij zeg!TrX schreef: ↑19 oktober 2020, 16:31
Met je 1.000 € winst zal het een tweedehands Dacia Duster zijn, vermoed ik. Ga met niet vertellen dat je 25K op GameStop ingezet hebt.
Daarnaast chance gehad met de huidige mania op de US aandelenmarkt. Vergeet toch maar niet tijdig winst te nemen, want kan snel keren.![]()
![]()
Alles op den bodem verkocht en nadien met lede ogen de comeback van de eeuw gemist. Dat moet pikken."De bodem"
Bericht door TrX » 5 April 2020, 08:59
Persoonlijke mening:
S&P500: 1700-1800
Dow Jones: 14500-15000
Nasdaq: 5300-5400
Bel20: 2150-2250
Benieuwd of ik binnen paar weken/maanden correct ga zitten.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Ondertussen weer 4 Dacia's rijker 
Zijn verliezen op de beurs zal hij hier niet komen verkondigen.LaCucaracha schreef: ↑19 oktober 2020, 18:28Slechte verliezer ben jij zeg!TrX schreef: ↑19 oktober 2020, 16:31
Met je 1.000 € winst zal het een tweedehands Dacia Duster zijn, vermoed ik. Ga met niet vertellen dat je 25K op GameStop ingezet hebt.
Daarnaast chance gehad met de huidige mania op de US aandelenmarkt. Vergeet toch maar niet tijdig winst te nemen, want kan snel keren.![]()
![]()
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik blijf bij mijn positie in DTLA (long term treasuries). Recessie begint nog maar pas.
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Ze waren blijkbaar wel uitgeleend, maar dit was nog niet zichtbaar in mijn account. Vergoeding schommelde de voorbije week tussen 10% en 12%.nyotaimori schreef: ↑15 oktober 2020, 08:47Poldermol schreef: ↑14 oktober 2020, 23:21 Gohja, als het op een maand -5% gaat doe je al winst als shorter. Dus als iemand verwacht binnen de 2 maanden een 20% daling te zien is een dergelijke short-cost nog steeds te verantwoorden.
Iemand recent aandelen uitgeleend via Binck? Ik ben curieus hoe het daar loopt
- 8 oktober: 10,60 %
Vanaf 9 oktober worden ze niet meer uitgeleend...![]()
-
anonymous38476
Volledig akkoord. Al heeft dat weinig te maken met het feit dat je inschatting over Gamestop fout (en een tikkeltje arrogant) was. Zombie had zijn huiswerk duidelijk goed gemaakt.
Veel plezier met de Porsche!
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Same here. Is retro-actief aangepast. Strange, normaal is Binck steeds accuraat met 24u vertraging.nyotaimori schreef: ↑19 oktober 2020, 20:47Ze waren blijkbaar wel uitgeleend, maar dit was nog niet zichtbaar in mijn account. Vergoeding schommelde de voorbije week tussen 10% en 12%.nyotaimori schreef: ↑15 oktober 2020, 08:47
- 8 oktober: 10,60 %
Vanaf 9 oktober worden ze niet meer uitgeleend...![]()
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Nice.. mijn GAK bijna dubbel, maar wel nog maar 20% verkocht. Die bonds was wel ne pro-move. Ook geprobeerd ze op te pikken maar de spread was te groot, uiteindelijk dan maar aandelen bijgekocht hetgeen me nog meer heeft opgeleverd, maar qua risico-allocatie had ik (toen) graag de bonds gehad. Staan boven par nu heb ik gezien.. en een zeer mooie coupon... nog niet verkocht veronderstel ik?
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik had gamestop initieel gekocht voor het short-squeeze potentieel, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe langer ik aan het denken ben om ze voor de lange termijn bij te houden. Ik begin meer en meer in een turnaround te geloven, o.a. door de komst van de Chewy-oprichter, de partnership met Microsoft (+eventuele toekomstige overeenkomsten met Sony en Nintento), groei e-commerce, ...
Het narratief is aan het veranderen van 'Blockbuster 2.0', naar 'short-squeeze op KT, maar Blockbuster 2.0 op LT', naar gewoon een turnaround van een bedrijf dat zich (hopelijk
) weet aan te passen naar de veranderende marktomstandigheden.
Een marketcap van 10B $ over 3 jaar is m.i. helemaal niet ondenkbaar. Voorlopig is deze nog steeds < 1B $.
Bovendien zijn er dagen waarin er werkelijk onvoorstelbare volume's verhandeld worden (enkele weken geleden bijvoorbeeld meer dan er aandelen zijn
). Ik begrijp niet helemaal hoe dit kan, maar die enorme volumes op dagen met nieuws hollen het squeeze-potentieel toch enigzins uit volgens mij?
Enfin, samengevat, ik ga mijn aandelen voor de LT parkeren, tenzij er zich echt een once-in-a-lifetime SS voordoet.
Het narratief is aan het veranderen van 'Blockbuster 2.0', naar 'short-squeeze op KT, maar Blockbuster 2.0 op LT', naar gewoon een turnaround van een bedrijf dat zich (hopelijk
Een marketcap van 10B $ over 3 jaar is m.i. helemaal niet ondenkbaar. Voorlopig is deze nog steeds < 1B $.
Bovendien zijn er dagen waarin er werkelijk onvoorstelbare volume's verhandeld worden (enkele weken geleden bijvoorbeeld meer dan er aandelen zijn
Enfin, samengevat, ik ga mijn aandelen voor de LT parkeren, tenzij er zich echt een once-in-a-lifetime SS voordoet.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Idd, we zijn zo ver nog niet, en nog veel dominosteentjes moeten goed vallen, maar ik ga zeker ook een deel bijhouden voor de LT. Doet we wat denken aan het OSTK-verhaal.nyotaimori schreef: ↑20 oktober 2020, 12:57 Ik had gamestop initieel gekocht voor het short-squeeze potentieel, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe langer ik aan het denken ben om ze voor de lange termijn bij te houden. Ik begin meer en meer in een turnaround te geloven, o.a. door de komst van de Chewy-oprichter, de partnership met Microsoft (+eventuele toekomstige overeenkomsten met Sony en Nintento), groei e-commerce, ...
Het narratief is aan het veranderen van 'Blockbuster 2.0', naar 'short-squeeze op KT, maar Blockbuster 2.0 op LT', naar gewoon een turnaround van een bedrijf dat zich (hopelijk) weet aan te passen naar de veranderende marktomstandigheden.
Bovendien zijn er dagen waarin er werkelijk onvoorstelbare volume's verhandeld worden (enkele weken geleden bijvoorbeeld meer dan er aandelen zijn). Ik begrijp niet helemaal hoe dit kan, maar die enorme volumes op dagen met nieuws hollen het squeeze-potentieel toch enigzins uit volgens mij?
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Zeker, en zeer helder uitgelegd... Mooie recap van alles wat over GME al gepost is geweest, zowel hier als op SAstockzombie schreef: ↑21 oktober 2020, 13:19 https://www.fool.com/podcasts/industry- ... r-gamestop
interessant
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Tijdens het eerste halfuur van de handel 10% erbij, zonder nieuws