gratis 12 treinritten
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Re: gratis 12 treinritten
LOLLL
Die ebox van de overheid werkt ook voor gene meter
Ik heb zogezegd mijn aanslagbiljet ontvangen volgens de ebox ik open de link en hij staat er nog niet in.
Dan eens manueel gekeken op myfin en daar stond hij idd nog niet.
Prutsers
Die ebox van de overheid werkt ook voor gene meter
Ik heb zogezegd mijn aanslagbiljet ontvangen volgens de ebox ik open de link en hij staat er nog niet in.
Dan eens manueel gekeken op myfin en daar stond hij idd nog niet.
Prutsers
Edit3 (de finale):Jefdewit schreef: ↑17 september 2020, 11:17Edit2:
Gezien kaart 2 en 3 nog altijd niet ontvangen twee nieuwe aanvragen verstuurd.
Was makkelijk want de vorige gegevens kwamen in een pop up van het aanvraagformulier.
Van één nieuwe aanvraag nu onmiddellijk een bevestigingsmail met opvolgingslink ontvangen van de tweede nog geen mail.
Vandaag staken kaart 2 en 3 in de brievenbus.
De 3 gratis railpassen die ik aanvroeg op 1 september, zijn elk op een andere datum toegekomen.
Vandaag hebben ze het er ook over gehad in het Radio2 programma "De Inspecteur".
Interview met Dimitri Temmerman van de NMBS: (antwoord op de meest voorkomende problemen)
Vandaag hebben ze het er ook over gehad in het Radio2 programma "De Inspecteur".
Interview met Dimitri Temmerman van de NMBS: (antwoord op de meest voorkomende problemen)
https://radio2.be/de-inspecteur/problem ... d-op-meestProblemen met de aanvraag van jouw gratis railpass? .../...
Heb je 10 dagen na je aanvraag nog niks ontvangen, dan contacteer je ons best even .../...
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
4 kaartjes:
Aangevraagd : 14 oktober
Ontvangen : 24 oktober
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Super niet te snel willen met die maanden het leven gaat al snel genoeg!
September is beter
September is beter
Superspaarder schreef: ↑24 september 2020, 19:22 4 kaartjes:
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Een beetje te enthousiast...

Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Weet hier iemand hoe het zit met de gratis treinritten voor de maand november?
Ik hoopte dat de novemberrit zou mogen uitgesteld worden, maar ik vind hierover geen nieuwe info op de NMBS website.
Gedurende gans de maand november blijven, behalve cafés en restaurants, nu ook alle (niet essentiële) winkels gesloten: een gezellig (trein)uitstapje lijkt er op het eerste zicht niet meer in te zitten.
Waarvoor kan een gratis treinrit in november dan nóg dienen? Iemand tips?
Ik hoopte dat de novemberrit zou mogen uitgesteld worden, maar ik vind hierover geen nieuwe info op de NMBS website.
Gedurende gans de maand november blijven, behalve cafés en restaurants, nu ook alle (niet essentiële) winkels gesloten: een gezellig (trein)uitstapje lijkt er op het eerste zicht niet meer in te zitten.
Waarvoor kan een gratis treinrit in november dan nóg dienen? Iemand tips?
-
wrpint
Trein nemen naar een station in de Ardennen en daar een mooie herfstwandeling maken met picknick. Je kan een lus maken of eventueel een wandeling van het ene station naar het andere.
Op de facebookpagina van De Inspecteur (Radio2) heb ik ergens vorige week gezien dat de NMBS geen wijzigingen gaat aanbrengen aan de gratis treinritten. Dus ook niet verlengen. Zelfs niet indien niet-essentiële verplaatsingen niet langer toegelaten zouden zijn (toen nog niet bekend).
De rit van oktober heb ik gebruikt om in het natuurgebied rond Bokrijk te gaan wandelen. Toen was het domein nog open, en konden we daar nog terecht voor een sanitaire stop.
Voor november heb ik nog geen plannen, maar als ik ze gebruik zal het terug zijn om ergens te gaan wandelen.
De rit van oktober heb ik gebruikt om in het natuurgebied rond Bokrijk te gaan wandelen. Toen was het domein nog open, en konden we daar nog terecht voor een sanitaire stop.
Voor november heb ik nog geen plannen, maar als ik ze gebruik zal het terug zijn om ergens te gaan wandelen.
Ik heb mijn oktober ritten gebruikt ten voordele van mijn werkgever. Ik ben sinds oktober overgeschakeld van een abonnement naar 10-ritten omdat ik amper nog naar kantoor ging.
De keren dat ik wel ging heb ik de Hello Belgium pass gebruikt om naar huis terug te keren (want heen mocht niet gezien het voor 9 uur was). Ze zijn immers beperkt gelden in de maand zelf dus dan beter ze te gebruiken ten voordele van iemand dan ze te laten verlopen zeker.
Jammer dat ze niet automatisch met een maand opgeschoven worden, maar ik ga er niet van wakker liggen.
Het was in de sterren geschreven dat een tweede lockdown ging komen en dat die treinkaarten nutteloos gingen zijn.
De keren dat ik wel ging heb ik de Hello Belgium pass gebruikt om naar huis terug te keren (want heen mocht niet gezien het voor 9 uur was). Ze zijn immers beperkt gelden in de maand zelf dus dan beter ze te gebruiken ten voordele van iemand dan ze te laten verlopen zeker.
Jammer dat ze niet automatisch met een maand opgeschoven worden, maar ik ga er niet van wakker liggen.
Het was in de sterren geschreven dat een tweede lockdown ging komen en dat die treinkaarten nutteloos gingen zijn.
Allerheiligen = herfstkleuren.
2 tips:
A) rond het meer van de Gileppe (trein tot Eupen - bus tot Drossart (lijn naar Baraque Michel) - route de la Gileppe tot aan het meer - het meer links of rechts volgen tot aan de stuw - afdalen naar Bethane (zuivelfabriek Corman) - bus naar Verviers - trein naar Brussel
Enkel afdalen, licht, grandioos.
B) rond de samenloop van de 2 Ourthes. Helaas geen openbaar vervoer. Zwaar maar schitterend. Het meer best aan rechterkant houden.
2 tips:
A) rond het meer van de Gileppe (trein tot Eupen - bus tot Drossart (lijn naar Baraque Michel) - route de la Gileppe tot aan het meer - het meer links of rechts volgen tot aan de stuw - afdalen naar Bethane (zuivelfabriek Corman) - bus naar Verviers - trein naar Brussel
Enkel afdalen, licht, grandioos.
B) rond de samenloop van de 2 Ourthes. Helaas geen openbaar vervoer. Zwaar maar schitterend. Het meer best aan rechterkant houden.
Die uitzending zal ik dan net gemist hebben.annetje schreef: ↑3 november 2020, 12:26 Op de facebookpagina van De Inspecteur (Radio2) heb ik ergens vorige week gezien dat de NMBS geen wijzigingen gaat aanbrengen aan de gratis treinritten. Dus ook niet verlengen. Zelfs niet indien niet-essentiële verplaatsingen niet langer toegelaten zouden zijn (toen nog niet bekend).
...
Wél spijtig, want op die manier gaat (ingeval van nieuwe lockdowns) de oorspronkelijke bedoeling van de gratis treinritten, volledig verloren .
“Het doel van de maatregel is om de Belgen aan te moedigen de trein te nemen om ons mooie land en al haar facetten te ontdekken of te herontdekken of om een reis naar keuze te maken” (François Bellot, federaal minister van Mobiliteit)
Een goed idee: maar niet meer bruikbaar voor mij, want ik ben de leeftijd van het dagelijks met de trein naar Brussel pendelen reeds voorbij.SMGGM schreef: ↑3 november 2020, 13:38 Ik heb mijn oktober ritten gebruikt ten voordele van mijn werkgever. Ik ben sinds oktober overgeschakeld van een abonnement naar 10-ritten omdat ik amper nog naar kantoor ging.
De keren dat ik wel ging heb ik de Hello Belgium pass gebruikt om naar huis terug te keren (want heen mocht niet gezien het voor 9 uur was). ...
En het klopt dat de Hello Railpass op weekdagen niet mag gebruikt worden vóór 9 uur.
Hierover heb ik trouwens enkele weken geleden, een webmail gestuurd naar de NMBS en ik kreeg als antwoord dat ik een trein met vertrekuur om 2 minuten vóór 9u niet mag nemen.
maar staat er ergens dat wij die op dit ogenblik niet meer mogen gebruiken voor niet - essentiele verplaatsingen ?
( wie weet straks overvolle treinen, met allemaal gratis reizigers met zo een gratis kaart ) 2 ritten per maand MOETEN opgebruikt worden het
typisch belgisch
dacht dat spoorwegen NIET de baas was, maar de Federale Roverheid, die kunnen dat toch verlengen die 12 gratis ritten ?
( wie weet straks overvolle treinen, met allemaal gratis reizigers met zo een gratis kaart ) 2 ritten per maand MOETEN opgebruikt worden het
typisch belgisch
dacht dat spoorwegen NIET de baas was, maar de Federale Roverheid, die kunnen dat toch verlengen die 12 gratis ritten ?