Tesla Motors
TIP
Re: Tesla Motors
Tesla heeft zes jaar voorsprong op Toyota en VW volgens de Jappen.
Artikel haalt ook aan dat de supply chain een probleem is, heel dat model zorgt ervoor dat traditionele wagenbouwers niet zo snel kunnen innoveren en dat ze niet voor de best mogelijke technologie kunnen gaan:One stunned engineer from a major Japanese automaker examined the computer and declared, "We cannot do it."
https://asia.nikkei.com/Business/Automo ... ta-and-VW2There should be nothing stopping Toyota or VW from doing the same much earlier than 2025, considering their immense financial resources and vast talent pools. But technological hurdles are not the reason for the delay, according to the Japanese engineer who said "we cannot do it."
The real reason for holding off? Automakers worry that computers like Tesla's will render obsolete the parts supply chains they have cultivated over decades, the engineer said.
Such systems will drastically cut the number of electronic control units, or ECUs, in cars. For suppliers that depend on these components, and their employees, this is a matter of life and death.
So big automakers apparently feel obliged to continue using complicated webs of dozens of ECUs, while we only found a few in the Model 3. Put another way, the supply chains that have helped today's auto giants grow are now beginning to hamper their ability to innovate.
Zit gij ook niet in AMG ?
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Positie is momenteel verwaarloosbaar.
juni 2018 & begin november 2018 positie fors afgebouwd. Later een klein beetje teruggekocht met een turbo waarbij de stoploss geraakt is in 2019 & waarvan ik de restwaarde (nog) niet in AMG heb geherinvesteerd.
Benieuwd welke sanctie SEC Elon zal opleggen hiervoor.
Tesla ondertussen -10%.

Tesla ondertussen -10%.

Nog niet koopwaardig, zal nog wat moeten tweeten. Bij 400dollar stap ik mogelijk wel eens in, heb ik ook eens een Tesla. 

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Tesla gaat eindelijk zijn zware weerstand (blauwe lijn) breken. Alleen nog eventjes kijken of die wel degelijk over de weerstand opent, want dit is nog maar voor beurs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie hier het vervolg van het breken van die zware weerstand.
Hier is het nu ook te laat om in te stappen in swingtrading, vanwege dat uw risico nu enorm groot wordt.
Rookies lopen nu die uitbraak achterna. Altijd maar aan chasing doen ze.
Altijd instappen op mooie technische setup plaatsen!
Hier is het nu ook te laat om in te stappen in swingtrading, vanwege dat uw risico nu enorm groot wordt.
Rookies lopen nu die uitbraak achterna. Altijd maar aan chasing doen ze.
Altijd instappen op mooie technische setup plaatsen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heb eergisteren een klein pakketje tesla gekocht!
Opportunistisch aankoopje om mee op de wagen te zitten als Tesla in de S&P500 terecht Komt en al die indexen moeten kopen
Gisteren ook weer serieus in de plus.
Dus hoop ik zo 2 maal van de pret te kunnen genieten, want hopelijk blijven mijn cspx het ook nog goed doen.
Opportunistisch aankoopje om mee op de wagen te zitten als Tesla in de S&P500 terecht Komt en al die indexen moeten kopen

Gisteren ook weer serieus in de plus.
Dus hoop ik zo 2 maal van de pret te kunnen genieten, want hopelijk blijven mijn cspx het ook nog goed doen.
Ik had hem eergisteren op de hertest van zijn triangel gekocht ergens rond de 446. Is er nog eens onder gegaan om er nog wat uit te schudden. Maar dat is zo een typische retest.
Hier zag je nog eens dat je voor of na beurs nooit mag kopen. Buiten de sluitingsuren steeg dit fenomenaal naar + 520 door het nieuws van de S&P opname.
Na opening beurs daalde dit zelfs tot 433!! Tot 3% onder mijn aankoop. De technische goede instap locatie op 446 lag er dus zelfs nog boven. Mensen hebben emoties en over panikeren bij een zware daling.
Hier zag je nog eens dat je voor of na beurs nooit mag kopen. Buiten de sluitingsuren steeg dit fenomenaal naar + 520 door het nieuws van de S&P opname.
Na opening beurs daalde dit zelfs tot 433!! Tot 3% onder mijn aankoop. De technische goede instap locatie op 446 lag er dus zelfs nog boven. Mensen hebben emoties en over panikeren bij een zware daling.
Ik heb mijn Tesla aandelen in maart/april gekocht, voor iets meer dan de huidige prijs (maar dus wel ruim voor de splitsing
).
Het was toen een opportunistisch gokje, vooral gebaseerd op de uitstraling van Tesla en Elon Musk. Gelukkig is dat één van mijn betere gokjes geweest, maar ja, ik doe dan ook niet aan technische analyse...

Het was toen een opportunistisch gokje, vooral gebaseerd op de uitstraling van Tesla en Elon Musk. Gelukkig is dat één van mijn betere gokjes geweest, maar ja, ik doe dan ook niet aan technische analyse...

Leuk om tot deze gekke bende te horen

-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb Tesla aandelen sinds enkele jaren. Gekocht aan 39,70 en lange tijd heeft die koers wat gekabbeld. Nooit echt naar gekeken en wat laten aanmodderen. Nu staan ze aan 489 en blijf ik gewoon afwachten.
Wat een voor velen een korte termijnbelegging is blijkt vooral op een langere horizon te werken.
Wat een voor velen een korte termijnbelegging is blijkt vooral op een langere horizon te werken.