Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
anonymous9
Re: Integrale in de problemen?
Aftreden van de voorzitter van de Raad van Bestuur gevraagd door hoofdaandeelhouder Nethys. Deze voorzitter, Michel De Wolf, steunde tijdens een bestuursvergadering eind oktober het niet bindend overnamebod op Integrale door River Rock Capital, dat het kamp Nethys had gemarginaliseerd. Dat was tegen de voorgestelde methodologie. 8 andere leden van de Raad van Bestuur zijn gevolgd. 7 stemden tegen.
Nethys is wellicht zo tegen het bod van River Rock Capital omdat dat slechts 1 euro is. Nethys heeft 380 Miljoen Euro in Integrale geïnvesteerd. River Rock wordt als één van de grote kanshebbers beschouwd. Zij zouden Integrale voor maximaal 200 miljoen Euro herkapitaliseren.
www.lalibre.be/economie/entreprises-sta ... utType=ampL'actionnaire majoritaire a fait la demande écrite de mettre à l'ordre du jour de l'assemblée du 7 décembre la révocation du président du conseil d'administration, Michel De Wolf.
Examinée lors d'un conseil d'administration ce mercredi, la demande a été approuvée par les huit administrateurs représentant Nethys et le fonds de pension liégeois Ogeo Fund. Les sept autres administrateurs, dont les trois membres du comité de direction, le représentant d'Apicil (actionnaire français minoritaire) et les deux administrateurs indépendants ont voté contre.
Michel De Wolf est un réviseur d'entreprise qui avait pris la présidence d'Integrale au moment du départ de l'ancien ministre MR François-Xavier de Donnea. Lors d'un CA organisé fin octobre, il s'était prononcé en faveur de l'offre non liante du fonds anglo-saxon River Rock, ce qui avait minorisé le camp Nethys. Lequel était opposé à la méthodologie proposée.
Pour rappel, une procédure de vente de la société (dont les ratios de solvabilité sont insuffisants) ou par appartements a été lancée. Elle est censée aboutir dans les prochaines semaines.
Nethys is wellicht zo tegen het bod van River Rock Capital omdat dat slechts 1 euro is. Nethys heeft 380 Miljoen Euro in Integrale geïnvesteerd. River Rock wordt als één van de grote kanshebbers beschouwd. Zij zouden Integrale voor maximaal 200 miljoen Euro herkapitaliseren.
Ik heb dus mijn Certiflex (netto aan 0.32% na beheerskosten) afgekocht . Had geld al na 2 dagen (2.2 % kosten , incl RV) .
Nu herbeleggen. Ben geen risico nemer en dus zit ik te denken aan een Santander/Medirect spaarrekening . Rente is natuurlijk maar voor 1 jaar vast . Medirect ook maar 5.000 Euro/maand . Er is ook de CKV termijn rekening op 10 jaar voor 0.84 maar dat lijkt me te lang aan die rente . Nog andere tips ? Tak 21 geloof ik niet meer . Alvast dank .
Nu herbeleggen. Ben geen risico nemer en dus zit ik te denken aan een Santander/Medirect spaarrekening . Rente is natuurlijk maar voor 1 jaar vast . Medirect ook maar 5.000 Euro/maand . Er is ook de CKV termijn rekening op 10 jaar voor 0.84 maar dat lijkt me te lang aan die rente . Nog andere tips ? Tak 21 geloof ik niet meer . Alvast dank .
Gelijk heb je wat tak 21 betreft. Waarom niet verdelen over de twee: Medirect maand Max en Vision+ van Santander?
All in op iwdacrimi schreef: ↑19 november 2020, 18:55 Ik heb dus mijn Certiflex (netto aan 0.32% na beheerskosten) afgekocht . Had geld al na 2 dagen (2.2 % kosten , incl RV) .
Jhn schreef: ↑20 november 2020, 07:38All in op iwdacrimi schreef: ↑19 november 2020, 18:55 Ik heb dus mijn Certiflex (netto aan 0.32% na beheerskosten) afgekocht . Had geld al na 2 dagen (2.2 % kosten , incl RV) .
Alle centen ineens inzetten op de etf iwda.
Dat zou ik doen.
Kan je de integrale fiscaal 786 ook afkopen? En hoe gaat dat in zijn werk?
Afkoopformulier aanvragen, handtekenen en ingevuld terugmailen, tesamen met copie recto/verso van je ID-kaart en copie van je bankkaart. Mag allemaal digitaal.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Ja, en de fiscale gevolgen van zo'n beslissing ? Enige idee?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Tja, hangt van het beslissingsmoment af: na 8jaar + 1 dag betaal je geen roerende voorheffing meer.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Eerst leren lezen : "integrale fiscale 786" = langetermijn sparen...
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Beste superspaarder, over leren lezen gesproken (geschreven): de vraag was of je het product in kwestie kan afkopen. Dat is het geval. Wat Integrale betreft, praten we misschien net niet over lange termijn...
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
"8 jaar + 1 dag" geldt niet voor fiscale producten. "786 fiscaal" is een fiscaal product. Daarom "8 jaar + 1 dag" geldt niet voor "786 fiscaal".
Idd, 8 jaar en 1 dag is voor een tak21.
Ik heb er ook nog zo een goudmijntje liggen bij hun!
Ik heb er ook nog zo een goudmijntje liggen bij hun!
-
anonymous9
Bij Integrale ligt dat een pak moeilijker dan de 8 jaar + 1 dag. In theorie klopt dat natuurlijk wel. Maar het systeem bij Integrale heeft - als ik het me correct herinner - iets te maken met of men het geld de eerste keer in de eerste helft van de maand heeft gestort of in de 2de helft.
Er zijn nog verzekeringsmaatschappijen die een ander systeem toepassen. Bijv 8 jaar en 1 maand. Of bij Federale bijv. 8 jaar en dan wachten tot de eerste januari van het daaropvolgende jaar.
Blindelings vertrouwen op die 8 jaar + 1 dag kan gevaarlijk zijn als men dan effectief het contract afkoopt. Best navragen.
En zoals hier al terecht is opgemerkt: de vraag ging over Integrale fiscaal. Dan is het systeem van fiscaal langetermijnsparen van toepassing. Dat is niet hetzelfde als de gewone Tak21 spaarverzekering.
https://www.wikifin.be/nl/themas/sparen ... mijnsparen
Er zijn nog verzekeringsmaatschappijen die een ander systeem toepassen. Bijv 8 jaar en 1 maand. Of bij Federale bijv. 8 jaar en dan wachten tot de eerste januari van het daaropvolgende jaar.
Blindelings vertrouwen op die 8 jaar + 1 dag kan gevaarlijk zijn als men dan effectief het contract afkoopt. Best navragen.
En zoals hier al terecht is opgemerkt: de vraag ging over Integrale fiscaal. Dan is het systeem van fiscaal langetermijnsparen van toepassing. Dat is niet hetzelfde als de gewone Tak21 spaarverzekering.
https://www.wikifin.be/nl/themas/sparen ... mijnsparen