Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Woning verbouwen: kosten inbrengen als zelfstandige

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
76 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

Woning verbouwen: kosten inbrengen als zelfstandige

• Citeer

Bericht door moneytalks » 22 november 2020, 16:48

Stel, u bent psycholoog en werkt op zelfstandige basis bij iemand anders.

U gaat voor uw belastingaangifte langs bij uw boekhouder. Deze vertelt u dat uw belastbaar inkomen te hoog is. Na aftrek van beroepskosten (auto, brandstof, verzekeringen, cursussen) houdt u nog 55000 euro als belastbaar jaarinkomen over, en hierop wordt u voor 50% belast.

Uw boekhouder vertelt u dat u dus best meer beroepsmatige kosten zou maken, om uw belastbaar inkomen lager te krijgen (bijvoorbeeld 30 000 euro) zodat u minder inkomen weggooit naar de belastingsdienst. U kan ook een vennootschap worden, maar dit is geen mogelijkheid.

De enige echte mogelijkheid om aanzienlijk meer kosten te maken is dat u uw huis verbouwt (op een manier die de waarde van het huis doet toenemen), dat u deze kosten inbrengt en dat u hier beroepsmatig patiënten ziet. Dit moet echter besproken worden met de eigenaar van de plek waar u op zelfstandige basis werkt. Veel mensen die zelf iets gaan ondernemen, worden ontslagen op de andere plek.

Nu mijn vragen:

1) U bouwt een multifunctionele ruimte die zowel bruikbaar is voor het beroepsmatige als voor uw privéleven. Gaat een controleur hier vervelend over doen? U maakt bijvoorbeeld voor 100 000 euro aan verbouwingskosten en brengt deze voor 100% in bij uw aangifte. Kan hij dit percentage betwisten en u een gepeperde rekening sturen?

2) U blijft doorwerken op de andere plek, en u werkt maar 1 dag per week in uw eigen ruimte die u beroepsmatig inbrengt. Gaan controleurs eisen dat u meer inkomen moet verwerven vanuit uw eigen werkplek?

De wetgeving hier is mij niet duidelijk, en ik wil niets overlaten aan de subjectiviteit van een controleur.

anonymous9

Re: Woning verbouwen: kosten inbrengen als zelfstandige

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 22 november 2020, 16:57

moneytalks schreef: ↑22 november 2020, 16:48 Uw boekhouder vertelt u dat ...
....
Nu mijn vragen:...
...
Wat was het antwoord van uw boekhouder op die vragen?

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 22 november 2020, 17:11

MoreOrLess schreef: ↑22 november 2020, 16:57
moneytalks schreef: ↑22 november 2020, 16:48 Uw boekhouder vertelt u dat ...
....
Nu mijn vragen:...
...
Wat was het antwoord van uw boekhouder op die vragen?
Wat het beroepsmatige betreft. Hier zei de boekhouder dat het niet uitmaakt of u 4 patiënten per week ziet, of 40 of 400.
Er is volgens hem geen wetgeving die bepaalt hoeveel inkomen u moet verwerven in uw eigen ruimte, om aan te tonen dat u de ruimte beroepsmatig gebruikt. U moet wel aantonen dat u er een inkomen uit verwerft. Ik vraag me wel af hoe een controleur beoordeelt of de ruimte beroepsmatig of privé is, of deels beiden. Ik denk dat dat afhangt van de manier waarop de ruimte is ingedeeld. U werkt niet in een kamer waarin een bed en een kleerkast staat.. Maar of dit ook zo werkt, wil ik hier graag lezen.

Wat voor mij ook nog onduidelijk blijft.. Als u de ruimte bouwt binnen 2 jaar, maar u werkt er nog niet (niet volledig af) en u krijgt dan controle. U kan aangeven dat u van plan bent om daar over 1 jaar te starten. Dit lijkt me oké, maar ik vraag me weer af hoe het juridisch in elkaar zit.

Roo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Roo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roo » 22 november 2020, 17:20

Conform Artikel 49 WIB92 is vrijwel alles aftrekbaar als kost, zolang daar belastbare inkomsten tegenover staan. Uit rechtspraak blijkt dat dit wel een beetje in verhouding moet staan. Lijkt met logisch, gezond verstand primeert.

Als je meer als kost kan aftrekken dan dat het binnenbrengt, dan doet men er bij een controle wel eens lastig over. Ik zou bij deze vraagstelling dus eerder naar minstens 2-3 dagen per week gebruik gaan (met een redelijk aantal consultaties, dus niet één per dag) om niet teveel zever te hebben. Het moet daarnaast uiteraard een beroepslokaal zijn..

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 22 november 2020, 17:29

1. Lees eens over afschrijvingen.
2.
gebruik je je kantoor ook privé, hetgeen kan vermoed worden als jouw kantoor onderdeel uitmaakt van een privé woning, dan kan enkel het gedeelte dat je ‘beroepsmatig’ gebruikt fiscaal worden ingebracht.
https://www.nononsensedesign.be/zijn-de ... ftrekbaar/
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 22 november 2020, 17:34

Roo schreef: ↑22 november 2020, 17:20 Conform Artikel 49 WIB92 is vrijwel alles aftrekbaar als kost, zolang daar belastbare inkomsten tegenover staan. Uit rechtspraak blijkt dat dit wel een beetje in verhouding moet staan. Lijkt met logisch, gezond verstand primeert.

Als je meer als kost kan aftrekken dan dat het binnenbrengt, dan doet men er bij een controle wel eens lastig over. Ik zou bij deze vraagstelling dus eerder naar minstens 2-3 dagen per week gebruik gaan (met een redelijk aantal consultaties, dus niet één per dag) om niet teveel zever te hebben. Het moet daarnaast uiteraard een beroepslokaal zijn..
Dit vind ik logisch. Ik hoop wel dat een controleur begrijpt dat het verwerven van inkomen afhankelijk is van cliënteel dat de persoon in kwestie opgebouwd heeft. U hebt bijvoorbeeld net verbouwd en maakt daarbij 100 000 euro kosten.
U werkt op een andere plek, en wil in uw eigen woning cliënteel gaan opbouwen. U krijgt controle en de controleur stelt vast dat u 90% van uw inkomen op een andere locatie verwerft.

Het verwerven van cliënteel vergt tijd. U kan niet zelf starten, en onmiddellijk een volle agenda hebben. Hier kunnen 2-3 jaar overheen gaan en u kan zich financieel gezien niet permitteren om volledig te stoppen op de andere plek. Dan krijgt uw inkomen rake klappen en kan u uw huis verkopen.
Het verwerven van cliënteel kan ook dik tegenvallen, bijvoorbeeld als er net een concurrent heeft gebouwd om uw hoek.

Dit zijn allemaal zaken die maken dat het inkomen dat u verwerft tegenvalt. Kan een controleur dit gebruiken om te beweren dat u de ruimte niet beroepsmatig gebruikt? Zoals u het stelt, betekent dit ook dat de persoon die verbouwt onmiddellijk weg moet op de andere plek. Als hij daar immers zijn inkomen verwerft, zijn verbouwingskosten mogelijk niet aftrekbaar

Charlesvdw
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Charlesvdw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Charlesvdw » 22 november 2020, 17:36

moneytalks schreef: ↑22 november 2020, 16:48 Stel, u bent psycholoog en werkt op zelfstandige basis bij iemand anders.

U gaat voor uw belastingaangifte langs bij uw boekhouder. Deze vertelt u dat uw belastbaar inkomen te hoog is. Na aftrek van beroepskosten (auto, brandstof, verzekeringen, cursussen) houdt u nog 55000 euro als belastbaar jaarinkomen over, en hierop wordt u voor 50% belast.

Uw boekhouder vertelt u dat u dus best meer beroepsmatige kosten zou maken, om uw belastbaar inkomen lager te krijgen (bijvoorbeeld 30 000 euro) zodat u minder inkomen weggooit naar de belastingsdienst. U kan ook een vennootschap worden, maar dit is geen mogelijkheid.

De enige echte mogelijkheid om aanzienlijk meer kosten te maken is dat u uw huis verbouwt (op een manier die de waarde van het huis doet toenemen), dat u deze kosten inbrengt en dat u hier beroepsmatig patiënten ziet. Dit moet echter besproken worden met de eigenaar van de plek waar u op zelfstandige basis werkt. Veel mensen die zelf iets gaan ondernemen, worden ontslagen op de andere plek.

Nu mijn vragen:

1) U bouwt een multifunctionele ruimte die zowel bruikbaar is voor het beroepsmatige als voor uw privéleven. Gaat een controleur hier vervelend over doen? U maakt bijvoorbeeld voor 100 000 euro aan verbouwingskosten en brengt deze voor 100% in bij uw aangifte. Kan hij dit percentage betwisten en u een gepeperde rekening sturen?

2) U blijft doorwerken op de andere plek, en u werkt maar 1 dag per week in uw eigen ruimte die u beroepsmatig inbrengt. Gaan controleurs eisen dat u meer inkomen moet verwerven vanuit uw eigen werkplek?

De wetgeving hier is mij niet duidelijk, en ik wil niets overlaten aan de subjectiviteit van een controleur.
1. Er moet bij inspectie van de ruimte toch wel duidelijk zijn dat deze beroepshalve gebruikt wordt. Er moeten dan ook geen ingebouwde fitnesstoestellen staan bv.
Normaliter is er een bureau, kasten voor archivering en dergelijke, computer enz. Wachtzaal eventueel met stoelen enz.

2. Je hoeft in die ruimte zelfs geen consultaties te doen, als het maar een ruimte is die duidelijk beroepshalve gebruikt wordt of zal gebruikt worden. Je kan gerust aan de controleur zeggen dat je over 2 jaar privé gaat beginnen.

3. Vergis u niet qua afschrijving, je kan dat niet over 1 jaar of zelfs over 5 jaar afschrijven. Ik ken iemand die het over 20 jaar afschreef en van de controleur moest het over 33 jaar afgeschreven worden ! In uw geval met kost van 100.000 euro zou dat betekenen dat maar 3000 euro per jaar van uw belastbaar inkomen kan afgetrokken worden, of maar een belastingbesparing per jaar van ongeveer 1500 euro.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.

moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 22 november 2020, 17:51

Charlesvdw schreef: ↑22 november 2020, 17:36
1. Er moet bij inspectie van de ruimte toch wel duidelijk zijn dat deze beroepshalve gebruikt wordt. Er moeten dan ook geen ingebouwde fitnesstoestellen staan bv.
Normaliter is er een bureau, kasten voor archivering en dergelijke, computer enz. Wachtzaal eventueel met stoelen enz.

2. Je hoeft in die ruimte zelfs geen consultaties te doen, als het maar een ruimte is die duidelijk beroepshalve gebruikt wordt of zal gebruikt worden. Je kan gerust aan de controleur zeggen dat je over 2 jaar privé gaat beginnen.

3. Vergis u niet qua afschrijving, je kan dat niet over 1 jaar of zelfs over 5 jaar afschrijven. Ik ken iemand die het over 20 jaar afschreef en van de controleur moest het over 33 jaar afgeschreven worden ! In uw geval met kost van 100.000 euro zou dat betekenen dat maar 3000 euro per jaar van uw belastbaar inkomen kan afgetrokken worden, of maar een belastingbesparing per jaar van ongeveer 1500 euro.
Psychologen werken doorgaans in huiselijke ruimtes (sofa's, tafeltjes..) omdat het bijdraagt tot een gevoel van ontspanning van de patiënt. Een controleur zou hier moeilijk over kunnen doen, maar het beroep is wel degelijk zo.

Kinesitherapeuten gebruiken oefenruimtes met fitnesstoestellen. Ook daar zou een controleur kunnen vermoeden dat het gaat om privégebruik, maar het beroep vraagt om dergelijke indeling.

Uiteindelijk vraag ik me af of een controleur beslist op basis van iets dat hij vermoedt, of iets dat hij kan bewijzen.

Last but not least. De eigenaar van de plek waar ik op zelfstandige basis werk, heeft er bij de bouw van de werkplaats rekening mee gehouden dat ondernemen kan tegenvallen. 5 therapeuten werken in 5 afgescheiden ruimtes. Mocht de zaak niet rendabel meer zijn, dan kunnen de wanden (gyproc) worden afgebroken en kan de ruimte dienst doen als een woning. Hij maakt dan geen grof verlies.

Ik denk dat dit een verstandige manier is om te ondernemen. Men moet een veiligheidsmarge inbouwen.
Ik vind het behoorlijk dom om een ruimte in te richten die, als het tegenvalt, nergens anders voor gebruikt kan worden
Laatst gewijzigd door moneytalks op 22 november 2020, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Roo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Roo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roo » 22 november 2020, 17:54

Belastingcontrole volgt doorgaans meestal maar 2 tot 3 jaar na de feiten dus voldoende tijd om er iets met te doen. Maar die mannen hebben letterlijk alles al gehoord eh... ;D

jorisvanhoute
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door jorisvanhoute » 22 november 2020, 18:00

er worden hier 2 begrippen door elkaar gehaald : zelfstandige en vrij beroep. Iemand die een vrij beroep uitoefent is weliswaar een zelfstandige, maar andersom niet.

Qua fiscaliteit zijn er grote verschillen tussen beide. Verwar dus geen zelfstandige kinesist met een dito schilder.

Als ik voorgaande posts lees, wordt dat blijkbaar op één hoop gegooid.

moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 22 november 2020, 19:27

Charlesvdw schreef: ↑22 november 2020, 17:36 Ik ken iemand die het over 20 jaar afschreef en van de controleur moest het over 33 jaar afgeschreven worden ! In uw geval met kost van 100.000 euro zou dat betekenen dat maar 3000 euro per jaar van uw belastbaar inkomen kan afgetrokken worden, of maar een belastingbesparing per jaar van ongeveer 1500 euro.
Is er een wet die de controleur dit recht geeft?
Mijn primaire motivatie om te verbouwen is om de belastingdruk om laag te halen. Iemand dwingen om op 33 jaar af te schrijven, maakt dat er geen sprake meer is van een duidelijke belastingbesparing. In zo'n geval zou ik niet verbouwen.
Ik had graag 100 000 euro kosten op max 10 jaar afgeschreven, dus ruim 10 000 per jaar inbrengen.

Ik heb wel de intentie om het huis over 20 jaar te verkopen. Als ik dan een correctie moet verwachten om wille van het beroepsmatige, breng ik liever geen dure structurele vervangingen aan.

Ik overweeg als eerste om een automatische poort te installeren. Als een controleur komt zal ik zeggen dat deze dient om klanten toe te laten wanneer er gewerkt wordt, en ze buiten te houden als er niet gewerkt wordt. De poort zal toch snel 5000 euro kosten. Ik hoop ze voor 100% in te brengen, maar vraag me af wat een controleur zou zeggen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 22 november 2020, 19:29

moneytalks schreef: ↑22 november 2020, 19:27 Ik overweeg als eerste om een automatische poort te installeren. Als een controleur komt zal ik zeggen dat deze dient om klanten toe te laten wanneer er gewerkt wordt, en ze buiten te houden als er niet gewerkt wordt. De poort zal toch snel 5000 euro kosten. Ik hoop ze voor 100% in te brengen, maar vraag me af wat een controleur zou zeggen.
echt?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

loops25
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer loops25
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door loops25 » 22 november 2020, 19:40

Ik vind da ge vrij neerbuigend doet over een belastingcontroleur. Als ge kunt bewijzen dat de ruimtes beroepsmatig zijn, is er geen probleem. Die poort gaat de Administratie niet aanvaarden. Belastingcontroleurs zijn niet achterlijk eh. Een kinesist mag fitnesstoestellen in het beroepslokaal hebben staan, net zoals u een tafel en sofa in uw beroepslokaal mag hebben staan. Frequentie dat u er werkt doet er niet toe. Bij gemengd gebruik van het lokaal/onkosten wordt er slechts een deel aanvaard.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 22 november 2020, 19:46

moneytalks schreef: ↑22 november 2020, 16:48 Stel, u bent psycholoog en werkt op zelfstandige basis bij iemand anders.
Vele psychologen die op zelfstandige basis in een groepspraktijk werken moeten in hun contract een beding ondertekenen dat ze gedurende zoveel tijd en binnen de zoveel kilometer geen gelijkaardige activiteiten mogen opzetten.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 22 november 2020, 22:14

Moneytalk wil een constructie opzetten om minder belasting te betalen. Hij spreekt van 55.000 euro bruto belastbaar inkomen na koste . Als daar de sociale lasten nog af moeten dan vind ik dat de inkomsten toch maar laag zijn. Anders zijn ze ca va, maar toch ook niet zo dat je de meeste belasting van iedereen zal betalen.

Dan wil hij ook nog eens de boel gaan bedriegen en een constructie opzetten om 2 a 3.000 euro belastingen minder te moeten betalen.
Je gaat door dit te doen, een controle uitlokken, dat is 1. 2 is dat je totaal in je ongelijk bent. Je boekhouder die je nu naar de mond praat zal dan ergens gaan zeggen, teken maar voor akkoord, we hebben geprobeerd en het mislukt. Boetes en intresten zijn voor u.

Ga je dan nog eens moeilijk doen en vervelend riskeer je ook nog eens een boete van 50pct en elk jaar controle op alles.

Niet te zwijgen dat als ze toch bezig zijn met de controle ook even over je auto gaan beginnen en over alle andere kosten natuurlijk.

Dat terwijl je weet dat je ongelijk hebt. Dat terwijl je een laag inkomen hebt.
Er lijken mij betere besparingstips ...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

76 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy