Testaankoop abonnement interessant?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Testaankoop abonnement interessant?
LOL
Alsof gezond verstand niet voldoende is ...
Alsof gezond verstand niet voldoende is ...
@Nefertari,
Net zoals men het kan hebben over bashen van Test-Aankoop kan men het ook hebben over blindelingse believers. Al vele, vele jaren bent u zo'n believer blijkt uit dit eigenste forum. U springt op kritische berichten over TA al misschien meer dan 10 jaar dadelijk op, zoals een een stier bij een rode lap.
En wat die 'geruchten' betreft: het ging over concrete getuigenissen van handelaars die de labels van Test-Aankoop wilden gebruiken, en hen daar geld moesten voor betalen.
Net zoals men het kan hebben over bashen van Test-Aankoop kan men het ook hebben over blindelingse believers. Al vele, vele jaren bent u zo'n believer blijkt uit dit eigenste forum. U springt op kritische berichten over TA al misschien meer dan 10 jaar dadelijk op, zoals een een stier bij een rode lap.
En wat die 'geruchten' betreft: het ging over concrete getuigenissen van handelaars die de labels van Test-Aankoop wilden gebruiken, en hen daar geld moesten voor betalen.
Als er handelaars zijn die fake news verspreidden, dan zal TA daar al wel een zaak van gemaakt hebben.
Maar ik denk eerder dat dit verkeerd begrepen wordt door een publiek dat de juiste omstandigheden niet kent.
Sinds een aantal jaar kunnen producten die de titel van "Beste Koop" of "Beste Product van de test" behaalden, bij TA een aanvraag doen om de 'terecht verdiende' labels tijdelijk te mogen gebruiken bij hun publiciteit en dit tegen een kleine vergoeding.
(Ik hoop dat ik de juiste termen gebruikt heb, want ik schrijf dit uit mijn hoofd, onder voorbehoud van latere correctie).
Maar dit betekent niet dat deze labels kunnen 'gekocht' worden, of dat daarmee de onafhankelijke testen kunnen beïnvloed worden.
En dat ik graag reageer op kritische geruchten/berichten over TA, dat klopt.
Na meer dan 25 jaar tevreden lid van Test-Aankoop, kan men mij echter niet als een "blindelingse believer" bestempelen. Als kritische consument wéét ik waar ik het over heb. (En ook ik lees, bovenop de TA-beoordelingen, online reviews van andere gebruikers.)
En dat is iets wat ik niet kan zeggen van een aantal spaargids-forumleden die niet eens lid zijn van TA en dus niet kunnen weten wat ze allemaal al gemist hebben op de TA-website.
Maar ik denk eerder dat dit verkeerd begrepen wordt door een publiek dat de juiste omstandigheden niet kent.
Sinds een aantal jaar kunnen producten die de titel van "Beste Koop" of "Beste Product van de test" behaalden, bij TA een aanvraag doen om de 'terecht verdiende' labels tijdelijk te mogen gebruiken bij hun publiciteit en dit tegen een kleine vergoeding.
(Ik hoop dat ik de juiste termen gebruikt heb, want ik schrijf dit uit mijn hoofd, onder voorbehoud van latere correctie).
Maar dit betekent niet dat deze labels kunnen 'gekocht' worden, of dat daarmee de onafhankelijke testen kunnen beïnvloed worden.
En dat ik graag reageer op kritische geruchten/berichten over TA, dat klopt.
Na meer dan 25 jaar tevreden lid van Test-Aankoop, kan men mij echter niet als een "blindelingse believer" bestempelen. Als kritische consument wéét ik waar ik het over heb. (En ook ik lees, bovenop de TA-beoordelingen, online reviews van andere gebruikers.)
En dat is iets wat ik niet kan zeggen van een aantal spaargids-forumleden die niet eens lid zijn van TA en dus niet kunnen weten wat ze allemaal al gemist hebben op de TA-website.
Ze zijn inderdaad héél commerciëel ingesteld. Je moet maar even naar hun marketingmethodes kijken.Nefertari schreef: ↑27 december 2020, 20:25...Sinds een aantal jaar kunnen producten die de titel van "Beste Koop" of "Beste Product van de test" behaalden, bij TA een aanvraag doen om de 'terecht verdiende' labels tijdelijk te mogen gebruiken bij hun publiciteit en dit tegen een kleine vergoeding.
Maar dit betekent niet dat deze labels kunnen 'gekocht' worden, of dat daarmee de onafhankelijke testen kunnen beïnvloed worden....
Maar een bedrijf kan zwaar daarop inzetten en toch heel kwalitatieve service of producten leveren.
Die 2 zaken kunnen los van mekaar worden bekeken.
Nu specifiek voor TA vind ik het wel nogal incongruent met hun "persona"', hoe ze zich naar de buitenwereld toe gedragen.
Aan de ene kant hypercommerciële organisatie (het geld moet van ergens komen), aan de andere kant waakhond naar malafide praktijken edm.
Dat lijkt me een moeilijke evenwichtsoefening.
Ik kan persoonlijk ARAG aanraden, heel correct en professioneel, duidelijk ervaren dossierbeheerders.
Maar ze maken allemaal hun rekening hé, als het dreigt een lange en dure procedure te worden, gaan ze je wel richting compromis duwen.
Of als ze merken dat je heel gretig bent en pusht om het onderste uit de kan te halen terwijl dat het juridisch niet gegrond is, dan gaan ze op een bepaald moment gewoon afhaken.
Toch wel, Nefertari! Het gaat vooreerst niet om een kleine vergoeding, al herinner ik mij het juiste bedrag niet (ik dacht dat het indertijd op 2500 EUR begonnen zijn maar ik kan mis zijn). Stel dat, na een eerlijke evaluatie, daar niet van, twee matrasssen dingen naar de titel van "Beste Product van de test". De ene is de Luxoflor van de bvba Janssen & Janssen, bezoek ons atelier te Bommerskonte; de tweede is een matras van Ikea.Nefertari schreef: ↑27 december 2020, 20:25 Sinds een aantal jaar kunnen producten die de titel van "Beste Koop" of "Beste Product van de test" behaalden, bij TA een aanvraag doen om de 'terecht verdiende' labels tijdelijk te mogen gebruiken bij hun publiciteit en dit tegen een kleine vergoeding.
(...)
Denk je dat ze dan nog in alle objectiviteit kunnen oordelen welk van de twee iets beter is dan de andere? Janssen en Janssen hebben niet het geld om T-A te betalen voor een "Beste Product", terwijl het bij Ikea zowat zeker is dat ze de titel zullen gebruiken (en dus betalen).
Daarmee zeg ik niet dat T-A valsspeelt, maar alvast in mijn bedrijfstak gaat het er niet om of je vals hebt gespeeld of niet -het is al genoeg als je aanleiding geeft zodat iemand anders dit zou kunnen denken.
Het feit trouwens dat T-A bijkomende labels uitvindt (eerst was het alleen "Beste Koop", nu zijn het er al vier) maar vooral dat ze niet transparant zijn wat betreft de bedragen, zegt m.i. heel veel.
Ik lees hier:
https://www.test-aankoop.be/info/transparantie
... dat de opbrengst van deze labels 0.30% van hun totale inkomsten bedraagt.
Ik lees hier:
https://www.tijd.be/ondernemen/consumen ... 89257.html
... dat ze in 2016 in de rode cijfers doken en dus geld nodig hebben.
In 2016 hadden ze zowat 340 000 leden.
Een abonnement op het boekje kost 9.50 EUR per maand (in 2020).
De bijdrage van de leden is dus een kleine 39 000 000 EUR per jaar. Dit is 99.20%, dus de opbrengst van de labels is pakweg 117 000 EUR per jaar. Dat is geen reuze som, maar het is ook niet niks en ze kunnen het blijkbaar gebruiken.
https://www.test-aankoop.be/info/transparantie
... dat de opbrengst van deze labels 0.30% van hun totale inkomsten bedraagt.
Ik lees hier:
https://www.tijd.be/ondernemen/consumen ... 89257.html
... dat ze in 2016 in de rode cijfers doken en dus geld nodig hebben.
In 2016 hadden ze zowat 340 000 leden.
Een abonnement op het boekje kost 9.50 EUR per maand (in 2020).
De bijdrage van de leden is dus een kleine 39 000 000 EUR per jaar. Dit is 99.20%, dus de opbrengst van de labels is pakweg 117 000 EUR per jaar. Dat is geen reuze som, maar het is ook niet niks en ze kunnen het blijkbaar gebruiken.
Als consumenten polis rechtsbijstand bvb Das
Estate Guru believer.
Ok mijn goesting om een abo te nemen is over, bedankt jongens, weer geld bespaard 

Gratis advies, op een zondagavond tijdens corona, en meteen een besluitvorming. Wederom knap gedaan van Spaargids. 

Het was de All Risk van DAS. Ik weet niet of het anders was verlopen als ze er meer werk in hadden moeten steken dan een simpel mailtje. Later had ik een iets serieuzere zaak waarna men mij aangetekend liet weten dat men de polis stopzette.
Ooh ja, de polis van DAS ben ik aangegaan nadat Test-Aankoop hem had uitgeroepen tot "beste koop". Ik heb er bijna 20 jaar stevig voor betaald en na die zaak was het plotsklaps gedaan.
Wil je niet zeggen tegenwoordig is alles grote brol en beland achter de garantie in het containerpark ! ?OdetteMaes schreef: ↑27 december 2020, 18:07 Tegenwoordig kan je ervan uitgaan dat sléchte toestellen bijna niet meer bestaan. Zelfs de klusmachientjes van aldi, lidl, actionshop zijn goed! En als je toch eens iets slechts heb gekocht, kan je het bijna altijd terugbrengen. Ik koop bijna àlles online, behalve kleding en voeding. Maar, een rol tape, een verfborstel, fietsband, keukentoestellen, bedlinnen, pijamas...àlles online! Dus ta, dat is ook al kompleet overbodig geworden. Ze moeten vanalle nevenactiviteiten uitzoeken, om hun kost te verdienen.
Mijn grootmoeder kocht een mixer en 40 jaar later werkt het nog, ik koop een mixer en mag blij zijn dat hij 2 jaar meegaat .
Mijn grootvader heeft een tv gekregen toen hij op pensioen ging op 56 jarige leeftijd hij wordt nu 93 jaar en die tv speelt nog altijd en moet qua kleur zelfs niet veel onderdoen voor de huidige goedkope merken .
Mijn vader kocht bij zij huwelijk een wasmachine 25 jaar later zijn ze gescheiden maar de wasmachine heeft hij gehouden

Meer zelfs nog 15 jaar later nu en dat spel werkt nog altijd ! Dat is 40 jaar !!! Waar ga je dat nog vinden ?
Tegenwoordig is alles brol en daarvoor heb je test aankoop niet nodig dat ondervind je zelf wel

- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Een universitaire studie over Test-Aankoop Invest. De titel is : "Slecht beleggingsadvies van Test-Aankoop Invest in individuele aandelen" (Godart, Camille [UCL] Petitjean, Mikael [UCL], Brussels Economic Review" - Vol. 57, no.3, p. 1-28 (AUTUMN 2014)).
Here is de samenvatting (Google Translate) :
"De Belgische vereniging voor consumentenbescherming en defensie, Test-Aankoop, opgericht in 1957, geeft aankoopadvies voor een indrukwekkend aantal consumptiegoederen. In de loop van de tijd heeft de vereniging haar activiteiten gediversifieerd; het biedt nu consultaties op alle gebieden, van fiscaal advies tot advies over erfrechtzaken. Het publiceert Test-Aankopen, Budgetten & Rechten, Test Santé, een jaarlijkse Wijngids en Test-Aankoop investeren. In dit artikel laten we zien dat het individuele aandelenadvies dat de associatie tussen 2000 en 2013 gaf matig is. De vereniging zou haar adviesstrategie moeten herzien en zich meer, zo niet exclusief, moeten wijden aan de analyse van trackers (of op de beurs verhandelde fondsen) door een nogal "passieve" portefeuilleopbouwfilosofie aan te nemen, voor de middellange of lange termijn".
Here is de link : https://dial.uclouvain.be/pr/boreal/obj ... eal:166322
De conclusie in het artikel (in het frans) is "compromisloos".
Here is de samenvatting (Google Translate) :
"De Belgische vereniging voor consumentenbescherming en defensie, Test-Aankoop, opgericht in 1957, geeft aankoopadvies voor een indrukwekkend aantal consumptiegoederen. In de loop van de tijd heeft de vereniging haar activiteiten gediversifieerd; het biedt nu consultaties op alle gebieden, van fiscaal advies tot advies over erfrechtzaken. Het publiceert Test-Aankopen, Budgetten & Rechten, Test Santé, een jaarlijkse Wijngids en Test-Aankoop investeren. In dit artikel laten we zien dat het individuele aandelenadvies dat de associatie tussen 2000 en 2013 gaf matig is. De vereniging zou haar adviesstrategie moeten herzien en zich meer, zo niet exclusief, moeten wijden aan de analyse van trackers (of op de beurs verhandelde fondsen) door een nogal "passieve" portefeuilleopbouwfilosofie aan te nemen, voor de middellange of lange termijn".
Here is de link : https://dial.uclouvain.be/pr/boreal/obj ... eal:166322
De conclusie in het artikel (in het frans) is "compromisloos".
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Bedankt voor de feedback. Maar dat klinkt inderdaad niet als een aanbeveling.MoreOrLess schreef: ↑27 december 2020, 22:40Het was de All Risk van DAS. Ik weet niet of het anders was verlopen als ze er meer werk in hadden moeten steken dan een simpel mailtje. Later had ik een iets serieuzere zaak waarna men mij aangetekend liet weten dat men de polis stopzette.
Ooh ja, de polis van DAS ben ik aangegaan nadat Test-Aankoop hem had uitgeroepen tot "beste koop". Ik heb er bijna 20 jaar stevig voor betaald en na die zaak was het plotsklaps gedaan.
Ik zou het je niet aanraden om een abonnement te nemen.
Ik ben er ooit lid geweest en hun juridisch advies was, toen ik het eens dacht nodig te hebben, van het allooi dat ik zelf kan verzinnen.
Ik heb het gevoel dat ze per maand een paar lokkertjes in hun blad zetten in de trend van : DIT hebben wij klaargespeeld voor onze leden. Maar als je zelf iets gelijkaardigs nodig hebt, hebben ze geen tijd, interesse of heb je net iemand aan de lijn die expert in het testen van vulpennen is.
Test Aankoop is, zoals iemand hier al zei, gratis te lezen in de bibliotheek. Ruim voldoende !
De tests van Test Aankoop worden uitgevoerd door niet-experten maar door gewoon iemand die met een diploma is aangenomen om teksten te schrijven.
Onder de meerdere minder goede adviezen haal ik deze aan als voorbeeld : ik kocht de stofzuiger (ooit) die volgens hen de beste verhouding prijs-kwaliteit had om daarna vast te stellen dat ik gewoon goedkope brol had gekocht.
De kwaliteit was er in week 1 maar net zoals 'made in China' ging die maar mee tot aan de voordeur van de winkel.
Als ik nadien de test las was er helemaal niet getest op duurzaamheid.
Gewoon : hoe goed werkt dat ding en voor welke prijs koop je het.
Vermelden we nog dat TA nu de praktijken hanteert die ze vele jaren geleden veroordeelde : het geven van belachelijke prijsjes terwijl men de indruk geeft dat men iets waardevol gaat ontvangen, de never ending lastigvallerij eens je in hun bestanden zit, de all is fair in love and war tactieken om je toch maar klant te maken..
Van dienen boer voor mij nooit nog eieren.
Dan koop ik liever zelf terug kiekens !
Ik ben er ooit lid geweest en hun juridisch advies was, toen ik het eens dacht nodig te hebben, van het allooi dat ik zelf kan verzinnen.
Ik heb het gevoel dat ze per maand een paar lokkertjes in hun blad zetten in de trend van : DIT hebben wij klaargespeeld voor onze leden. Maar als je zelf iets gelijkaardigs nodig hebt, hebben ze geen tijd, interesse of heb je net iemand aan de lijn die expert in het testen van vulpennen is.
Test Aankoop is, zoals iemand hier al zei, gratis te lezen in de bibliotheek. Ruim voldoende !
De tests van Test Aankoop worden uitgevoerd door niet-experten maar door gewoon iemand die met een diploma is aangenomen om teksten te schrijven.
Onder de meerdere minder goede adviezen haal ik deze aan als voorbeeld : ik kocht de stofzuiger (ooit) die volgens hen de beste verhouding prijs-kwaliteit had om daarna vast te stellen dat ik gewoon goedkope brol had gekocht.
De kwaliteit was er in week 1 maar net zoals 'made in China' ging die maar mee tot aan de voordeur van de winkel.
Als ik nadien de test las was er helemaal niet getest op duurzaamheid.
Gewoon : hoe goed werkt dat ding en voor welke prijs koop je het.
Vermelden we nog dat TA nu de praktijken hanteert die ze vele jaren geleden veroordeelde : het geven van belachelijke prijsjes terwijl men de indruk geeft dat men iets waardevol gaat ontvangen, de never ending lastigvallerij eens je in hun bestanden zit, de all is fair in love and war tactieken om je toch maar klant te maken..
Van dienen boer voor mij nooit nog eieren.
Dan koop ik liever zelf terug kiekens !