Terugdraaiende teller of subsidies 2021 voor zonnepanelen
Re: Terugdraaiende teller of subsidies 2021 voor zonnepanelen
Voodoo, leg me dat eens uit aub?
Je geniet al 9jaar van de terugdraaiende teller.
Uw voordeel zal wel interessanter zijn dan éénmalige premie van 1500€
Black out is misschien overdreven, maar pijn kan je ze wel doen.
En uiteraard ga je nooit mensen genoeg vinden die willen doen. Dat is altijd zo.
Al denk ik op een koude windstille dag en er ligt een kerncentrale uit dat je dat in theorie wel zeker kan tewerkstelligen.
En uiteraard ga je nooit mensen genoeg vinden die willen doen. Dat is altijd zo.
Al denk ik op een koude windstille dag en er ligt een kerncentrale uit dat je dat in theorie wel zeker kan tewerkstelligen.
Inderdaad, voor diegene die al wat langer panelen hebben zal er niet veel of niks van de kar vallen.
Tegen eind volgende week zal voor elk installatiejaar worden berekend hoeveel de concrete ondersteuning in euro per kW geïnstalleerd vermogen zal bedragen. Daarbij houdt de Vlaamse regering rekening met alle steun die een installatie al heeft gekregen. Eigenaars worden dus alleen gecompenseerd als ze nog geen vijf procent rendement haalden. Mensen die onder het systeem van groenestroomcertificaten hun zonnepanelen installeerden, hebben vaak een hoger rendement.
Is hoe je het bekijkt.
1.
Toen ik in 2011 een aanzienlijke bijkomende lening nam beloofde men mij levenslang gratis stroom.
Dit nemen ze mij nu af.
Toen kwam de vld, de belastingspartij.
Turtelboom: Enorme taxen per jaar te betalen.
Tommeleintje: levenslang wordt 15jaar. Boef baf zonder meer. Zo krom opgesteld dat het eigenlijk niets voorstelde. Typisch een truk van de vld. We geven ze iets dat geen stand houdt maar tegen dat ze dat door hebben zijn de verkiezingen achter de rug en leveren we als kleinste partij de premier.
2.
Ik heb toen snel 40pct belastingvoordeel gekregen van Di Rupo. Nu krijg ik nog elk jaar 500 euro bovenop de lening die ik moet terugbetalen.
Dusja geloof mij ik ga uit van punt 2, behalve op forums enzo
Volgens het Nieuwsblad kan je weigeren om de teller te laten installeren tot 2023.
Door het arrest van het Grondwettelijk Hof en omdat er nog geen bekabelde in plaats van een draadloze digitale meter bestaat tot begin 2023, kan iedereen tot dan weigeren om een digitale meter te plaatsen. Vanaf 2023 kan men dus in principe de digitale meter niet meer weigeren.
Door het arrest van het Grondwettelijk Hof en omdat er nog geen bekabelde in plaats van een draadloze digitale meter bestaat tot begin 2023, kan iedereen tot dan weigeren om een digitale meter te plaatsen. Vanaf 2023 kan men dus in principe de digitale meter niet meer weigeren.
Medio 2020 was mijn analoge meter defect. Kon deze enkel laten vervangen door een digitale. Gelukkig liggen de zonnepanelen er ondertussen 10 jaar. Maar hoe dan ook, de overheid is andermaal een onbetrouwbare 'partner'.
Ik heb nochtans +18.000 eur geinvesteerd (verplicht, nieuwbouw!) om de jaren nadien iets minder te moeten betalen. terugverdientijd zat rond de 10/11 jaar. Wordt nu plots 100 jaar...
Inderdaad beetje flauw van ik heb geen panelen en moet meebetalen.
Zo kan je 10000en zaken aanhalen en sinds corona 50000en dingen.
Zo kan je 10000en zaken aanhalen en sinds corona 50000en dingen.
-
anonymous7
Nederlandse regering nadat 26.000 ouders onterecht kinderbijslag moesten terugbetalen: collectief ontslag en excuses.
Vlaamse regering nadat 470.000 gezinnen te horen krijgen dat hun berekeningen voor investeringen in duurzame energie op los zand én loze beloftes werden gedaan: LOL sorry not sorry!
Toonbeeld van goed bestuur
Vlaamse regering nadat 470.000 gezinnen te horen krijgen dat hun berekeningen voor investeringen in duurzame energie op los zand én loze beloftes werden gedaan: LOL sorry not sorry!
Toonbeeld van goed bestuur
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

( bericht niet meer relevant )
Laatst gewijzigd door amturingas op 15 januari 2021, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Idd, zit meer achter. Imho
Gisteren dacht ik nog, nieuw huis met pv installatie, warmtepomp met airco dabei, ooit een EV voor de deur, ...
Nu denk ik, nieuw huis met geen of een handvol panelen, gas en geen airco of heel kleine install, gewoon een vlotte benzine bak voor de deur, ...
Alles op electriciteit inzetten wordt sowieso een probleem.
Cv en water op gas is vele keren goedkoper geworden!
Nu denk ik, nieuw huis met geen of een handvol panelen, gas en geen airco of heel kleine install, gewoon een vlotte benzine bak voor de deur, ...
Alles op electriciteit inzetten wordt sowieso een probleem.
Cv en water op gas is vele keren goedkoper geworden!
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Z. Demir zei net in het nieuws (VRT) dat mensen met zonnepanelen tot 2029 tijd hebben om een digitale meter te installeren. Ze krijgen tot 1500€ compensatie afhankelijk van het al gehaalde rendement. Denk dat ik gewoon tot 2029 probeer te rekken.eddyl schreef: ↑15 januari 2021, 18:48 Volgens het Nieuwsblad kan je weigeren om de teller te laten installeren tot 2023.
Ps: Demir heeft alvast niet stiekem de kapper opgezocht. Uitgroei van 5 cm en meer grijs dan wat anders)