Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Spaargeld teveel :-)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
mver
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer mver
Verstuur privébericht

Re: Spaargeld teveel :-)

• Citeer

Bericht door mver » 18 januari 2021, 21:09

EarthNvstr1 schreef: ↑18 januari 2021, 19:04
troglodytes schreef: ↑18 januari 2021, 18:41

Ik begrijp het niet.
En dat is volgens mij proberen iemand uit zijn kot lokken ;-)
Daar zijn we weer met de schrijffouten en het getrol ...

Zosi1 uiteraard ...

jvdc
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jvdc
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jvdc » 19 januari 2021, 09:54

Fenix_322 schreef: ↑18 januari 2021, 17:59
DonDraper schreef: ↑18 januari 2021, 17:53

Als je het simpel wilt houden: alles in IWDA.
IWDA, was dat voor een beest 😁
Neen serieus, ik heb het even moeten opzoeken.

Andere vraag: Is het persé nodig of verstandig om te beleggen op de beurs via de bank? Kan je dat ook zelf als je je hierin wil verdiepen of loopt dit slecht af als leek? Hoeveel snoept de bank af van je rendement?
Ik zou je aanraden om niet via de bank te beleggen want de kosten die zij aanrekenen romen aardig wat van je winst af.
Ja je kan het zelf doen, daarom dat men hier IWDA aanraadt. Dat is een 'korf' van heel veel wereldwijde aandelen, waaronder alle grootste bedrijven. Met zo een korf loop je dus niet het risico dat je vooral de verkeerde bedrijven kiest (zoals Fortis of Dexia in het verleden). Je zal zowel de winnaars als de verliezers in portefeuille hebben. Historisch bekeken betekende dat dat je gemiddeld ongeveer 7% rendement zou behaald hebben. Uiteraard zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst, maar hopelijk wel een goede indicator.
Weet ook dat die 7% een gemiddelde is en dat de koers tussentijds erg sterk kan schommelen. Zo dook IWDA vorig jaar in maart met ongeveer 40% omlaag. Kan je in zo'n situaties je hoofd koel houden en zal je je aandelen op dat moment niet verkopen? In dat geval kan een tracker als IWDA (of VWCE) iets voor jou zijn.

MisterDax
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer MisterDax
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MisterDax » 19 januari 2021, 10:34

@Fenix_322

Als allereerste zou ik je aanraden om te beginnen met een paar boeken te lezen over beleggen en de beurs in het algemeen. Anders ga je van al die afkortingen en goed gemeende raad hier niet veel mee kunnen aanvangen en door de bomen het bos niet meer zien.

Dit is een vrij dik boek om te lezen maar is goed geschreven en ook voor beginners te begrijpen:
https://www.bol.com/nl/p/de-basis-van-h ... roductPage

Als je uiteindelijk beslist de stap naar de beurs te zetten kan je best een account openen bij een belgische online broker die goedkoper zijn dan via de bank. De meest populaire zijn onder andere: Bolero; Binckbank en Lynx. https://www.bankshopper.be/brokers/

Fenix_322
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Fenix_322
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fenix_322 » 19 januari 2021, 10:56

jvdc schreef: ↑19 januari 2021, 09:54
Fenix_322 schreef: ↑18 januari 2021, 17:59

IWDA, was dat voor een beest 😁
Neen serieus, ik heb het even moeten opzoeken.

Andere vraag: Is het persé nodig of verstandig om te beleggen op de beurs via de bank? Kan je dat ook zelf als je je hierin wil verdiepen of loopt dit slecht af als leek? Hoeveel snoept de bank af van je rendement?
Ik zou je aanraden om niet via de bank te beleggen want de kosten die zij aanrekenen romen aardig wat van je winst af.
Ja je kan het zelf doen, daarom dat men hier IWDA aanraadt.
Bedankt voor de tip! Ik ga me er inderdaad eens heel erg in moeten verdiepen. Er is ook geen haast bij. Ik heb ook een afspraak gemaakt met iemand van het financieel huis (die geven blijkbaar vrijblijvend financieel advies, geen idee of dit concept gekend is door leden hier en wat jullie mening over hun is?). Veel werk aan de winkel nog, maar da's ook niet erg want eigenlijk is het wel een interessant wereldje! :)

Fenix_322
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Fenix_322
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fenix_322 » 19 januari 2021, 10:58

MisterDax schreef: ↑19 januari 2021, 10:34 @Fenix_322

Als allereerste zou ik je aanraden om te beginnen met een paar boeken te lezen over beleggen en de beurs in het algemeen. Anders ga je van al die afkortingen en goed gemeende raad hier niet veel mee kunnen aanvangen en door de bomen het bos niet meer zien.

Dit is een vrij dik boek om te lezen maar is goed geschreven en ook voor beginners te begrijpen:

Als je uiteindelijk beslist de stap naar de beurs te zetten kan je best een account openen bij een belgische online broker die goedkoper zijn dan via de bank. De meest populaire zijn onder andere: Bolero; Binckbank en Lynx.
Bedankt voor de tip! Ik ga het boek zeker eens lezen!

jvdc
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jvdc
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jvdc » 19 januari 2021, 12:07

Fenix_322 schreef: ↑19 januari 2021, 10:56 Ik heb ook een afspraak gemaakt met iemand van het financieel huis (die geven blijkbaar vrijblijvend financieel advies, geen idee of dit concept gekend is door leden hier en wat jullie mening over hun is?). Veel werk aan de winkel nog, maar da's ook niet erg want eigenlijk is het wel een interessant wereldje! :)
Hou er rekening mee dat dit verkopers zijn, dus wat ze je ook trachten te verkopen, ze zullen ervoor zorgen dat hun product aantrekkelijk oogt.
Weet wel dat zij niet noodzakelijk hetzelfde belang hebben dan jou. Hun belang is om geld te verdienen aan jou. Uiteraard bij voorkeur op een manier zodat ook jij tevreden bent, maar geld verdienen aan jou blijft hun hoofdbetrachting.
Persoonlijk zou ik dus geen advies vragen aan bankiers maar het eerder zoeken bij onafhankelijke bronnen, zoals op dit forum.
Daarbij moet je dan wel proberen het kaf wat van het koren te scheiden.

Fenix_322
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Fenix_322
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fenix_322 » 19 januari 2021, 12:58

jvdc schreef: ↑19 januari 2021, 12:07
Fenix_322 schreef: ↑19 januari 2021, 10:56 Ik heb ook een afspraak gemaakt met iemand van het financieel huis (die geven blijkbaar vrijblijvend financieel advies, geen idee of dit concept gekend is door leden hier en wat jullie mening over hun is?). Veel werk aan de winkel nog, maar da's ook niet erg want eigenlijk is het wel een interessant wereldje! :)
Hou er rekening mee dat dit verkopers zijn, dus wat ze je ook trachten te verkopen, ze zullen ervoor zorgen dat hun product aantrekkelijk oogt.
Weet wel dat zij niet noodzakelijk hetzelfde belang hebben dan jou. Hun belang is om geld te verdienen aan jou. Uiteraard bij voorkeur op een manier zodat ook jij tevreden bent, maar geld verdienen aan jou blijft hun hoofdbetrachting.
Persoonlijk zou ik dus geen advies vragen aan bankiers maar het eerder zoeken bij onafhankelijke bronnen, zoals op dit forum.
Daarbij moet je dan wel proberen het kaf wat van het koren te scheiden.
Das inderdaad de moeilijke opdracht; het kaf van het koren scheiden. Uiteraard gaat iedereen (of toch alle verkopers) voor eigenbelang. Niemand werkt voor niks en da's ook geen probleem. Ik wil gerust betalen voor goed advies als dat kan vermijden dat ik verkeerde beslissingen neem. Ik ben blij dat ik dit forum ontdekt heb, maar ook hier krijg je natuurlijk tegengestelde meningen...

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 19 januari 2021, 14:37

Fenix_322 schreef: ↑19 januari 2021, 10:56 Ik heb ook een afspraak gemaakt met iemand van het financieel huis (die geven blijkbaar vrijblijvend financieel advies, geen idee of dit concept gekend is door leden hier en wat jullie mening over hun is?).
Gratis bestaat niet.
Als je niet rechtstreeks betaalt voor het product, dan ben jij het product.
Wat proberen zij jou te verkopne? Hoe verdienen zij hun boterham want ik veronderstel dat ze dit niet als vrijwilliger doen?

Ik zou eventueel vertrouwen kunnen hebben in adviseurs die voor een paar honderd Euro een financieel plan opstellen, met misschien een update elke zoveel maand/jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Fenix_322
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Fenix_322
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fenix_322 » 19 januari 2021, 15:50

B7H4long schreef: ↑19 januari 2021, 14:37
Fenix_322 schreef: ↑19 januari 2021, 10:56 Ik heb ook een afspraak gemaakt met iemand van het financieel huis (die geven blijkbaar vrijblijvend financieel advies, geen idee of dit concept gekend is door leden hier en wat jullie mening over hun is?).
Gratis bestaat niet.
Wat proberen zij jou te verkopne? Hoe verdienen zij hun boterham want ik veronderstel dat ze dit niet als vrijwilliger doen?

Ik zou eventueel vertrouwen kunnen hebben in adviseurs die voor een paar honderd Euro een financieel plan opstellen, met misschien een update elke zoveel maand/jaar.
Volgende week heb ik een videocall met één van hun medewerkers. Dat gesprek is in ieder geval gratis en vrijblijvend. Daarna zal ik je meer kunnen vertellen over hoe zij hun boterham denken te verdienen aan mij... :)

Ook bij mijn 'vertrouwde' bank heb ik overigens een afspraak volgende week... eens luisteren naar wat zij voorstellen kan nooit kwaad denk ik! ;)

RGiskard
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer RGiskard
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door RGiskard » 19 januari 2021, 16:35

B7H4long schreef: ↑19 januari 2021, 14:37 Gratis bestaat niet.

Offertes, intakegesprekken en inschattingen zijn doorgaans gratis. Zo ook bij vakmannen, boekhouders, advocaten, consultants, ...

Eens je voorbij hett offertestadium geraakt neem ik aan dat ze wel een kostprijs zullen aanrekenen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024

Natal
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Natal
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Natal » 19 januari 2021, 17:09

Kan een Bogglehead dan niet zelf zijn plan maken ? Bepaal je asset allocatie volgens het risico dat je zelf kan nemen. Koop vervolgens de ETFs die je die gewenste allocatie geven. Stick to the plan. En tracht de rest van de wereld te bekeren tot de ETF-religie.

Ik denk dat hier iemand ook een heel topic heeft over de bogglehead filosofie. Lees gerust ff door en als er vragen zijn contacteer je B7H4Long, die heeft echt het geduld om het nog is uit te leggen.

Maar een paar honderd euro uitgeven voor een financieel plan .... tssss ... daar wordt alleen de bank of financiële instelling beter van.

Fenix_322
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Fenix_322
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fenix_322 » 19 januari 2021, 18:45

Natal schreef: ↑19 januari 2021, 17:09

Ik denk dat hier iemand ook een heel topic heeft over de bogglehead filosofie. Lees gerust ff door en als er vragen zijn contacteer je B7H4Long, die heeft echt het geduld om het nog is uit te leggen.
ff? 116 pagina's :D
Maar ik ben er al aan begonnen... ;D

Natal
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Natal
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Natal » 20 januari 2021, 08:41

Het goede nieuws. Als je de eerste 10 pagina’s gelezen hebt ben je voorbij de belangrijkste informatie. Daarna vervalt het vooral in het herhalen van het mantra en het bewijzen van het groot gelijk. Maar dit laatste is vooral een vervuiling die we in steeds meer topics tegen komen.

jvdc
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jvdc
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jvdc » 20 januari 2021, 09:28

Natal schreef: ↑20 januari 2021, 08:41 Het goede nieuws. Als je de eerste 10 pagina’s gelezen hebt ben je voorbij de belangrijkste informatie. Daarna vervalt het vooral in het herhalen van het mantra en het bewijzen van het groot gelijk. Maar dit laatste is vooral een vervuiling die we in steeds meer topics tegen komen.
Inderdaad, 99% van alle info staat op de eerste pagina's.

Fenix_322
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Fenix_322
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fenix_322 » 21 januari 2021, 17:19

Ondertussen heb ik al heel wat gelezen omtrent beleggingen, maar het blijft een hele boterham en het zal zijn tijd nog duren voor ik er helemaal mijn weg in ga vinden.

Kan ik veel verkeerd doen of neem ik veel risico als ik in afwachting van mijn vervolmaking tot expert ;D een account aanmaak bij Keytrade (Keyplan) en beslis er maandelijks 100 euro in te storten. Ik zou dan kiezen voor een evenwichtig of voorzichtig plan (groot verschil overigens, waar zit het verschil in risico dan precies?).
In principe kan ik ook nog zonder probleem 5000 of 10000 euro als startkapitaal gebruiken. Maar je kan dit bedrag erin stoppen als je met het plan begint of wachten tot op een beter moment... maar wanneer is dat dan? Ik lees hier en daar dat nu geen goed moment zou zijn, al is dat altijd speculeren natuurlijk... Ik zie dit plan dan op een termijn van minstens 10 jaar, maar kan net zo goed 20 jaar zijn (richting mijn pensioen)...
Als ik het goed begrijp kan ik gewoon de fondsen laten kiezen door Keytrade zelf maar desgewenst ook aanpassingen doen. Is het per definitie nodig om deze aanpassingen te doen en zit daar net het risico? Is er iets mis mee als je bij de start vertrouwt op de fondsen die zij voor je kiezen?

Nogmaals; doe ik hier veel verkeerd mee of is dit een goed idee als intro in de wereld van beleggen?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy