Spaargeld teveel :-)
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Spaargeld teveel :-)
Dat komt omdat er geen advies is dat voor iedereen past.Fenix_322 schreef: ↑23 januari 2021, 18:03 Ik heb inderdaad al heel wat gelezen over beleggen en investeren, maar omdat je zoveel meningen en adviezen door mekaar leest, weet je uiteindelijk niet meer welke keuzes je nu best maakt. Ik heb me dan ook laten volduwen met info; videocalls met vastgoedmaatschappijen, afspraken bij banken, opzoekwerk op internet, dit forum,...
Je moet dus altijd zelf je beslissingen nemen op basis van je eigen situatie, die je ons nooit voor 100% uit de doeken kan doen, zelfs niet als je dat zou willen doen... wij kunnen bv. nooit jouw gevoel weten.
Uiteraard moet je ergens beginnen als je dat wil. Nadat we geboren zijn, zijn we ook niet direct beginnen werken hé ;-)
Voor mij is het grootste deel van beleggen ook allemaal chinees hoor.
Begin met wat je begrijpt (of toch denkt te begrijpen) en voer dat uit met een beperkt kapitaal en leer er van.
Ook hier kan je spreiden over meerdere mogelijkheden en/of strategieën, maar dat hangt er dus vanaf wat je zelf wil.
Dat is een goed uitgangspunt volgens mij.Fenix_322 schreef: ↑23 januari 2021, 18:03 En risico? Het is geld waar ik in principe nog lang niet op gerekend had, dus ik kan me permitteren om wat risico te nemen. Maar dat wil niet zeggen dat ik 'all the way' wil gaan voor die mega winsten. Een weloverwogen risico, een strak plan en het bekijken op (heel) lange termijn lijken me aangewezen!
Vraag blijft natuurlijk wat een "weloverwogen risico" is, wat een "strak plan" is en wat "(heel) lange termijn" is, want dat is allemaal subjectief... dat is dus ook de reden waarom niemand je perfect kan zeggen wat je moet doen.
Re: Spaargeld teveel :-)
Fenix_322 schreef: ↑23 januari 2021, 17:51Bedankt voor je hulp ludo, daar heeft een mens wat aan!ludo schreef: ↑23 januari 2021, 14:23
Als je er allemaal niets van kent, géén risico wil lopen en je niet in een beleggings studie wil verdiepen zal je tevreden moeten zijn met het op een spaarboekje te zetten in afwachting van betere tijden..
Je kan nu eenmaal met 100.000 euro geen vastgoed kopen, eventueel wel wat garage boxen of staan plaatsen,maar de huuropbrengst is minimaal en lange termijn belegging voor je je inleg terug hebt verdiend..
Je kan niet met elke investering die je doet ervan uitgaan dat je mega winsten gaat maken...
We zijn toch allemaal ergens moeten beginnen, niet? Of is beleggen enkel weggelegd voor de economisten onder ons? Ik zich nergens dat ik me er niet in wil verdiepen, integendeel ik vind het allemaal heel intrigerend en heb spijt dat ik er niet vroeger aan begonnen ben! Zo heb ik gisteren het naslagwerk dat hierboven aanbevolen werd meteen afgedrukt en meteen van begin tot einde uitgelezen. Er helemaal niets van kennen klopt dus ondertussen al niet meer.
Maar een ervaren belegger word je nu eenmaal niet op een week tijd, vandaar dat ik hier even om raad ben komen vragen, en die heb ik ondertussen ook gekregen. Ik ga er ook mee aan de slag! Als iedereen reageerde zoals jij... dan zou het inderdaad misschien bij een spaarboekje gebleven zijn. Nu heb ik mijn eerste stappen reeds ondernomen om voorzichtig te starten met beleggen.
Ik zeg overigens ook nergens dat ik geen (géén?) risico wil nemen. Ik wil gewoon door onwetendheid geen domme dingen doen waardoor ik zonder het te beseffen grote risico's neem.
Veel succes gewenst zou ik zeggen met je toekomstige beleggingen..