Sioen
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Sioen
SiHODL ;-)
De Tijd schreef:Bart Goemaere van het beleggersblad Beurstips gaat zijn lezers aanraden om toch nog de tweede biedronde af te wachten. 'Ik denk wel dat het bod zal slagen. Het is geen vette vis, maar het is nu tenminste een vis waarvan je kan eten. Ik denk dat heel veel beleggers hierop zullen ingaan. Bijgevolg zullen de laatste koppigaards overstag gaan bij een tweede biedronde, om te vermijden met een illiquide aandeel te blijven zetten.'
Ik begrijp de familie volledig. Waarom de extra moeite en kosten voor eens beursnotering nog blijven doen als de beleggers je bedrijf niet naar waarde kunnen schatten? Kan je evengoed van de gelegenheid gebruik maken om zo goedkoop mogelijk te delisten en zelf van je resultaten genieten. Dividenden lekker in de eigen zak.De Tijd schreef:‘Dit zou de overgrote meerderheid van de aandeelhouders moeten overtuigen om hun aandelen te verkopen’, klinkt het bij het beurshuis Degroof Petercam. ‘We denken dus dat het bod een zeer hoge kans op slagen heeft.’ ING beaamt:' Het bod waardeert Sioen 15 procent hoger dan het gemiddelde in de periode 2016-2020. Het bod impliceert ook een premie van 10 procent tegenover sectorgenoten.’
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eens te meer denken ze een "gok" te doen naar een prijs waarmee ze "hopelijk voldoende kunnen overhalen".
Blijkbaar zou er in "de Tijd" een artikel verschenen zijn met redenen waarom dit een goed bod zou zijn:
- wat stelt vandaag "15 procent hoger dan het gemiddelde in de periode 2016-2020" voor ?
- wat stelt vandaag "een premie van 10 procent tegenover sectorgenoten" voor ?
Op beide vragen is n.m.i. het antwoord: niets, dus bijhouden!
Zelfs al keldert de prijs doordat het niet doorgaat ... dat is dan gewoon een mooi aankoopmoment n.m.i.
Blijkbaar zou er in "de Tijd" een artikel verschenen zijn met redenen waarom dit een goed bod zou zijn:
- wat stelt vandaag "15 procent hoger dan het gemiddelde in de periode 2016-2020" voor ?
- wat stelt vandaag "een premie van 10 procent tegenover sectorgenoten" voor ?
Op beide vragen is n.m.i. het antwoord: niets, dus bijhouden!
Zelfs al keldert de prijs doordat het niet doorgaat ... dat is dan gewoon een mooi aankoopmoment n.m.i.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja maar waarom zou je ingaan op het bod ?
Als je echt wil verkopen aan die prijs, dan kan je beter op de markt verkopen aan een nog iets hogere prijs.
Zodoende kunnen anderen jouw aandelen kopen om vervolgens daarmee niet in te gaan op het bod.
Sihold zelf mag nl. enkel op de markt opkopen aan maximum de prijs van het bod.
Vertel dat maar aan degenen die vorige week aan 23€ verkocht hebben. Die hebben nu 23 en geen 27.EarthNvstr1 schreef: ↑18 februari 2021, 19:18 Ja maar waarom zou je ingaan op het bod ?
Als je echt wil verkopen aan die prijs, dan kan je beter op de markt verkopen aan een nog iets hogere prijs.
Tis simpel!
Ga er niet op in!
Ga er niet op in!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja... die vonden 23 EUR een goede prijs hé.molenveld schreef: ↑18 februari 2021, 19:55Vertel dat maar aan degenen die vorige week aan 23€ verkocht hebben. Die hebben nu 23 en geen 27.EarthNvstr1 schreef: ↑18 februari 2021, 19:18 Ja maar waarom zou je ingaan op het bod ?
Ik kan alleen maar hopen dat die dan verkocht hebben aan minstens 23,10 ... ;-)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan nog altijd ingaan op het bod via kbc. Vul het formulier van de prospectus in tweevoud in en breng het bij een KBC-kantoor binnen. Die zullen dat dan doorgeven aan sihold. Zo zal degiro toch door sihold verplicht worden om de aandelen in te leveren.woodpeckerbird schreef: ↑15 februari 2021, 16:14 Intussen antwoord van Corporate actions dept van Degiro: je bent te laat, onze deadline was 15/2 12u. We hebben alles al doorgegeven. "Mocht het nog verlengd worden zullen we u nog iets laten weten". Rare jongens daar. We zullen wel zien wat er nu gebeurt. het is toch een aanzienlijk bedrag...
Of wacht het verlengde, mogelijk reeds uitrookbod, af. Je kan ook de youtube video met het verhoogde bod en het addendum bij de prospectus aan degiro bezorgen.
Addendum: https://investors.sioen.com/nl/persberi ... -contanten
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt. Heb inderdaad een link doorgestuurd naar corporate actions bij degiro en er kwam intussen al een nieuwe mail waarin je een keuze kunt maken.
Uitrookbod. Vertel meer. Gezien de neerbuigende houding van de familie tegen kleine beleggers denk ik dat het even goed een squeeze out kan worden.
Uitrookbod. Vertel meer. Gezien de neerbuigende houding van de familie tegen kleine beleggers denk ik dat het even goed een squeeze out kan worden.
Met het uitrookbod bedoel ik de squeeze out als ze meer als 96,35% van de aandelen binnenhalen. Dan ben je verplicht aan te melden aan die 27€/aandeel.
Zie: https://www.vlaanderen.be/taaladvies/uitrookbod
Zie: https://www.vlaanderen.be/taaladvies/uitrookbod