van statutair terug naar privé
Re: van statutair terug naar privé
Ik ben niet blind beste Ludo, ik kan lezen en ik kan getallen interpreteren maar je reactie is nogal "trolachtig" vandaar dat ik het voor de zekerheid toch eens wilde navragen.
Trouwens, het "lang op het forum" aanwezig zijn doet niet af van een eventuele "trolstatus". De gemiddelde trol is hier ook al lang aanwezig met dat verschil dat hij/zij om de zoveel tijd van nickname verandert.
- Roger_de_klusman
- Jr. Member

- Contacteer:
Bron stond in mijn postgeebee schreef: ↑15 februari 2021, 16:27En hoe is Roger tot die conclusie gekomen ?Roger_de_klusman schreef: ↑15 februari 2021, 16:19 Komt erop neer dat dat ambtenarenpensioentje toch wel zo'n 500.000 euro waard is. Je moet dan al veel meer verdienen in privé en een goede spaardiscipline hebben om zo'n spaarpot bij elkaar te krijgen.![]()
Alé, nog eens dan: https://www.tijd.be/netto/pensioen/hoev ... 64889.html
@geebee...Het staat je vrij om mijn tekst te interpreteren zoals je wil, maar een "" verdachtmaking uiten "" naar mij als trol te bestempelen is er eigenlijk over zonder dat dit gefundeerd is..geebee schreef: ↑15 februari 2021, 17:13Ik ben niet blind beste Ludo, ik kan lezen en ik kan getallen interpreteren maar je reactie is nogal "trolachtig" vandaar dat ik het voor de zekerheid toch eens wilde navragen.
Trouwens, het "lang op het forum" aanwezig zijn doet niet af van een eventuele "trolstatus". De gemiddelde trol is hier ook al lang aanwezig met dat verschil dat hij/zij om de zoveel tijd van nickname verandert.
Laatst gewijzigd door ludo op 15 februari 2021, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Inderdaad. Tot op vandaag kan ik inderdaad fluiten naar een laptop, gsm, bedrijfswagen, maaltijdcheques, pensioenspaarfonds, enzovoort. Er komt wel stilaan wat verandering in. Zo gaan we vanaf 2022 ook maaltijdcheques krijgen. Een gsm kunnen we ook krijgen maar daar zijn zoveel voorwaarden aan verbonden dat geen kat er eentje wil. We kunnen wel via het werk allerlei kortingen en voordelen krijgen maar dat krijgt tegenwoordig elk groot bedrijf dat wat kan onderhandelen.geebee schreef: ↑15 februari 2021, 17:11
Daar zeg je het wel, bij een ietwat functie en in het artikel gaan ze er van uit dat je honderd jaar wordt ... wat er ook niet bij gezegd wordt is dat er al jaren serieus in de ambtenarenpensioenen wordt ingegrepen en dat er in de privé bij de ietwat-functies een extrapensioenverzekering wordt afgesloten, heel wat extralegale voordelen tijdens de carrière er voor kunnen zorgen dat je extra kapitaal kan opbouwen (bedrijfswagen, gsm-abonnement, maaltijdcheques, ...) daar waar veel ambtenaren hier kunnen naar fluiten, enzovoorts waardoor die spaarreserve die moet opgebouwd worden om "gelijk" te zijn aan het einde van de rit redelijk kort bij elkaar terecht zullen komen.
Maar zoals je zegt : het belangrijkste is of je het graag doet : ambtenaar, werknemer of zelfstandige.
In het pensioenstelsel hebben ze inderdaad ook al gesnoeid. Gelukkig zit ik in de groep van oude zakken die zal kunnen genieten van de verworven voordelen maar de jonge gasten die nu nog niet lang dienst hebben zullen het vlaggen hebben, vandaar dat ik mijn zoon heb aangeraden om zeker niet voor de overheid te gaan werken na zijn afstuderen.
Beste Ludo : als ik een reactie als deze hieronder lees dan zijn dit het soort reacties die ik van een trol verwacht, nietszeggende clichés over ambtenaren (genre : ambtenaren zijn lui en dom) om reacties (van ambtenaren) uit te lokken ... ik weet dat je geen trol bent maar ik wou het voor de zekerheid toch eens navragen gezien je cliché-reactie ... ik zal het hierbij laten.
ludo schreef: ↑15 februari 2021, 16:31 Verschil met overheid en privé is ook, hoe langer je bij de overheid werkt hoe minder je moet doen/werken, die nemen al hun tijd en je wordt snel een dagje ouder ook,,,,en bij privé juist andersom, de stress in privé wegens stijgende concurentie is dikwijls moordend... presteren en presteren..
Nogmaals ik ben niet blind, ik kan lezen, ik heb je link gezien ... maar jij hebt zelf bepaalde conclusies getrokken uit een aantal aannames. Jij noemt het getal 500.000 euro maar je "vergeet" er wel even bij te zeggen dat ze er van uit gaan dat je 100 jaar wordt, dat je een bepaald pensioen krijgt, enzovoorts ... Iemand die enkel jouw reactie leest zou maar even kunnen denken dat elke ambtenaar met een pensioenpotje van 500.000 euro op pensioen gaat. Je "vergeet" ook dat - zie hierboven - ambtenaren andere zaken niet krijgen, enzovoorts, enzovoorts.Roger_de_klusman schreef: ↑15 februari 2021, 17:19Bron stond in mijn post![]()
Alé, nog eens dan: https://www.tijd.be/netto/pensioen/hoev ... 64889.html
Die " cliche reactie " zoals jij die noemt, zal wel ergens al dan niet in het verleden een grond of waarheid bevatten.. zou anders geen " cliche " zijn..Toch???geebee schreef: ↑15 februari 2021, 19:07Beste Ludo : als ik een reactie als deze hieronder lees dan zijn dit het soort reacties die ik van een trol verwacht, nietszeggende clichés over ambtenaren (genre : ambtenaren zijn lui en dom) om reacties (van ambtenaren) uit te lokken ... ik weet dat je geen trol bent maar ik wou het voor de zekerheid toch eens navragen gezien je cliché-reactie ... ik zal het hierbij laten.
ludo schreef: ↑15 februari 2021, 16:31 Verschil met overheid en privé is ook, hoe langer je bij de overheid werkt hoe minder je moet doen/werken, die nemen al hun tijd en je wordt snel een dagje ouder ook,,,,en bij privé juist andersom, de stress in privé wegens stijgende concurentie is dikwijls moordend... presteren en presteren..
Tuurlijk, je hebt gelijk : de Walen zijn lui, de Vlamingen zijn harde werkers, ambtenaren zijn lui ... dus ambtenaren zijn Walen ... je hebt meer dan gelijk Ludo, slaapwel ... ik ga nog een beetje luierenludo schreef: ↑15 februari 2021, 19:43Die " cliche reactie " zoals jij die noemt, zal wel ergens al dan niet in het verleden een grond of waarheid bevatten.. zou anders geen " cliche " zijn..Toch???geebee schreef: ↑15 februari 2021, 19:07
Beste Ludo : als ik een reactie als deze hieronder lees dan zijn dit het soort reacties die ik van een trol verwacht, nietszeggende clichés over ambtenaren (genre : ambtenaren zijn lui en dom) om reacties (van ambtenaren) uit te lokken ... ik weet dat je geen trol bent maar ik wou het voor de zekerheid toch eens navragen gezien je cliché-reactie ... ik zal het hierbij laten.
Als je je niet goed voelt in de job die je doet zn je hebt de mogelijkheid om te switchen zou ik het niet laten. Je moet nog enkele decennia werken en als je bekijkt hoeveel tijd je besteed al werkend dan kan dat maar best in een aangename omgeving zijn.
Ik wil me niet teveel moeien, omdat het toch een debiele discussie is, maar toch 
- Er zijn mensen die er niet tegen kunnen om een hele dag weinig te doen, dat is misschien vreemd voor sommigen, maar minder werken is voor veel mensen niet altijd beter.
En daarom worden ze liever geen ambtenaar, maar zoeken ze de uitdaging.
Dus ik snap de transitie perfect...
-Toevallig vrijdag een afspraak met iemand van de NMBS, een jonge kerel van een jaar of 25 ofzo, maximum. Op bepaald moment zegt hij: ja, ik werk hier 2 weken, ik werkte hiervoor bij een aannemer, maar echt, het verschil is groot, hier moet ik zoveel minder werken. (met lichte trots erbij)
-de clichés over ambtenaren worden op dit forum wel nogal vaak bevestigd ook
- Er zijn mensen die er niet tegen kunnen om een hele dag weinig te doen, dat is misschien vreemd voor sommigen, maar minder werken is voor veel mensen niet altijd beter.
En daarom worden ze liever geen ambtenaar, maar zoeken ze de uitdaging.
Dus ik snap de transitie perfect...
-Toevallig vrijdag een afspraak met iemand van de NMBS, een jonge kerel van een jaar of 25 ofzo, maximum. Op bepaald moment zegt hij: ja, ik werk hier 2 weken, ik werkte hiervoor bij een aannemer, maar echt, het verschil is groot, hier moet ik zoveel minder werken. (met lichte trots erbij)
-de clichés over ambtenaren worden op dit forum wel nogal vaak bevestigd ook
-
anonymous
Vooral jaloerse mensen zijn cliché zieners. Uiteraard zeggen ze zelf dat ze niet jaloers zijn maar nemen ze elke gelegenheid te baat om commentaar te leveren op een ander zijn werk. Het zal mij een zorg wezen of iemand veel of weinig doet. Couldn't care less.
Wat een onsamenhangende redenering zet je hier neer, man man man... ni meer of je bent een ambtenaar??...
Dat jaloers mensen cliche zieners zien, is op zich dan ook al een cliche..anonymous schreef: ↑15 februari 2021, 20:56 Vooral jaloerse mensen zijn cliché zieners. Uiteraard zeggen ze zelf dat ze niet jaloers zijn maar nemen ze elke gelegenheid te baat om commentaar te leveren op een ander zijn werk. Het zal mij een zorg wezen of iemand veel of weinig doet. Couldn't care less.
Laat ik stellen dat ik niet tot de jaloerse klasse behoor. Ben 68 jaar, en rentenier al van mijn 43ste, zou ni weten op wie of wat ik jaloers zou kunnen zijn..
Ik vind persoonlijk 1 nadeel aan de privé tegenover statutair: de werkzekerheid
Zeker in deze tijden, is werkzekerheid toch oh zo aangenaam...
Maar je kan niet alles hebben in het leven ^^
Zeker in deze tijden, is werkzekerheid toch oh zo aangenaam...
Maar je kan niet alles hebben in het leven ^^
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Voeg daar maar bij dat je zeker bent dat je loon elke maand gestort wordt. Is in de privé niet altijd het geval.
Er zijn heus wel ambtenaren die zich ergeren aan "profiteurs" in de ambtenarij.
Dat is juist hetzelfde als er heus wel mensen zijn in de privé die geen zak doen en een hand boven het hoofd gehouden wordt (vriendje van de baas of vakbond).
Er zijn heus wel ambtenaren die zich ergeren aan "profiteurs" in de ambtenarij.
Dat is juist hetzelfde als er heus wel mensen zijn in de privé die geen zak doen en een hand boven het hoofd gehouden wordt (vriendje van de baas of vakbond).