KBC stop met uittreksels printen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC stop met uittreksels printen
Tegenwoordig zijn ze wit hoor de groene kaartenludo schreef: ↑18 februari 2021, 19:23Dan moet je dat maar eens proberen duidelijk te maken aan die politieagent die mijn dokumenten controleerde en mij vertelde dat ik géén geldige groene kaart had omdat het een copy was.anonymous schreef: ↑18 februari 2021, 12:47 Ik weet ondertussen dat het zinloos is om met ludo een discussie aan te gaan want zelfs wanneer hij met zijn voeten in het water staat zal hij nog ontkennen dat het regent.
Ik denk dat ik een klein beetje beter op de hoogte ben dan jij als het gaat over verzekeringsdocumenten.
Maar soit, ik verspil er geen energie meer aan.
Dag nadien mijn origineel moeten laten zien op het kantoor of ik had een proces verbaal aan mijn been wegens niet in het bezit van een geldige groene kaart..
Daar zal die politieagent van ludo niet op de hoogte van zijn geweest.
Waren nogthans met 2, en ik was vriendelijk en beleefd, dus daar zal het dan niet aan gelegen hebben als ze me wilden jennen..
Mijn groene kaart is geldig van 2/4/2020 tot en met 17/5 2021 en is nog volledig in het groen..
De volgende zal dan blijkbaar in het wit zijn met zwarte letters en cijfers..
Laatst gewijzigd door ludo op 18 februari 2021, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Sinds 1 juli 2020 is de internationale motorrijtuigverzekeringskaart, de zogenaamde "groene kaart", veranderd van vorm.
De internationale motorrijtuigverzekeringskaart:
Vanaf 1 januari 2022 zijn enkel nog de elektronische versie of de papieren versie, met zwarte letters op een witte achtergrond, geldig.
Bron: https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... ekering-de
De internationale motorrijtuigverzekeringskaart:
- wordt op wit papier gedrukt (niet meer op groen papier)
- bestaat nu ook in elektronische vorm
- heeft zwarte letters op een witte achtergrond
- is niet meer dubbelzijdig
Vanaf 1 januari 2022 zijn enkel nog de elektronische versie of de papieren versie, met zwarte letters op een witte achtergrond, geldig.
Bron: https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... ekering-de
Gratis voor 65+ zou mooie inspanning zijn, maar zoals ook elders gezegd, zie ik hoe grootbanken, Belfius, mijn vader uitbuiten voor de meest ordinaire zichtrekening. Die mensen kunnen niet veranderen, ze zijn er 50 jaar klant. Ze durven 3,5 euro per maand aanrekenen voor een simpele rekening die bij banken met goed kantorennet zelfs gratis aanbieden. Dat die kosten er zijn voor ingewikkelde rekening mee met visa kaart, buitenlandse overschrijving, enz, heel terecht, maar niet om eens een betaling aan Eneco te doen toch. Als ik dit lees vrees ik dat Belfius ook snel uittreksels niet meer zal aanbieden aan de automaat. En 65+ er is zwaar uitgebuit. Het zijn makkelijke prooien voor die grootbanken waarvan klant al 50 alles doet wat ze vragen. Klant is geen Koning bij hen.Manuscript schreef: ↑18 februari 2021, 10:23Gratis voor 65 plussers? Waar heeft u die info van? Ik kan dit nergens terugvinden.Brivus schreef: ↑17 februari 2021, 20:19
Voor 65plussers zal KBC de uittreksels blijven per post sturen, en dit gratis.
Ik vind dit een zeer correcte regeling voor deze groep.
Voor de anderen, biedt de online banking site van KBC een zeer makkelijke mogelijkheid om naar keuze wekelijks, maandelijks enz de uittreksels via pdf toegestuurd te krijgen.
Ok, het valt weg, maar ze lossen het op deze manier wel goed op m.i.
Belfius heeft ook een gratis rekening. De naam ervan is 'Pulse' rekening.
Je vader heeft de keuze. Hij moet niet van bank veranderen. Hij kan zijn zelfde rekeningnummer houden.
Als hij die keuze niet wil of durft maken is dat enkel aan hem te wijten of toch op zijn minst grotendeels.
Je kan samen met hem naar het call center van Belfius bellen. Veel kans dat ze het daar telefonisch kunnen in orde maken.
Een bezoek aan de bank brengen om een ander product te kiezen en de kosten op je rekening te verminderen is ook geen schande..
Iedere bank, zelfs Argenta, heeft tegenwoordig naast de gratis rekeningen ook die waarvoor maandelijks iets moet betaald worden. Je hebt de keuze. Hij heeft de keuze.
Ook Argenta stelt spontaan betalende rekeningen voor aan de klant.
Een gratis rekening is uiteraard minder interessant.
Je vader heeft de keuze. Hij moet niet van bank veranderen. Hij kan zijn zelfde rekeningnummer houden.
Als hij die keuze niet wil of durft maken is dat enkel aan hem te wijten of toch op zijn minst grotendeels.
Je kan samen met hem naar het call center van Belfius bellen. Veel kans dat ze het daar telefonisch kunnen in orde maken.
Een bezoek aan de bank brengen om een ander product te kiezen en de kosten op je rekening te verminderen is ook geen schande..
Iedere bank, zelfs Argenta, heeft tegenwoordig naast de gratis rekeningen ook die waarvoor maandelijks iets moet betaald worden. Je hebt de keuze. Hij heeft de keuze.
Ook Argenta stelt spontaan betalende rekeningen voor aan de klant.
Een gratis rekening is uiteraard minder interessant.
Re: KBC stopt met uittreksels printen
DCM78 ,de info van Brevius is niet juist : alleen gratis voor 80+,minderjarigen,handelsonbekwame personen, blinden-en slechtzienden,
De meeste banken hebben nog steeds ook gratis rekeningen, Argenta,Beobank,Axa,KBC,ING,Bpost,Europabank... en sommige zelfs met Kredietkaarten zoals Argenta,Keytrade,Beobank...
De meeste banken hebben nog steeds ook gratis rekeningen, Argenta,Beobank,Axa,KBC,ING,Bpost,Europabank... en sommige zelfs met Kredietkaarten zoals Argenta,Keytrade,Beobank...
Laatst gewijzigd door janu op 21 februari 2021, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat klopt, maar ik heb gebeld en gemaild via de site van Belfius om te vragen om over te schakelen naar pulse en ze zeiden me dat je je rekeningnummer niet kan behouden. Tussen de regels door was ook: " we doen geen moeite daarvoor".
Rare zaak en persoonlijk geloof ik het niet omdat je wel naar een hoger pakket kan gaan en je rekeningnummer behouden. Waarom zou het dan niet omgekeerd kunnen.
Ik heb in het plaatselijke kantoor al negatieve en positieve ervaringen. Soms konden ze dingen niet die ze aan de telefoon wel konden. Soms konden ze dan weer dingen wel die eigenlijk niet zouden gekund hebben.
Spring gewoon eens binnen in het kantoor en vraag om het rekeningnummer om te zetten naar een PULSE..
Als ze eens een niet te luie dag hebben lukt het misschien wel ?
Laat ons weten of het gelukt is... ?
Bedenking : misschien heeft je vader een heel oud rekeningnummer van in de tijd van Gemeentekrediet of Bacob en past dat niet in de nieuwe reeksen.. Vraag eens wat uitleg aan 'de slimste van de hoop' in het kantoor.
Zeg dat het een van je vrienden gelukt is om dat te veranderen.. Waarom hij wel en jij niet ? Kan een beetje schelen dat ze er naar op zoek gaan, naar het waarom..
Ik heb in het plaatselijke kantoor al negatieve en positieve ervaringen. Soms konden ze dingen niet die ze aan de telefoon wel konden. Soms konden ze dan weer dingen wel die eigenlijk niet zouden gekund hebben.
Spring gewoon eens binnen in het kantoor en vraag om het rekeningnummer om te zetten naar een PULSE..
Bedenking : misschien heeft je vader een heel oud rekeningnummer van in de tijd van Gemeentekrediet of Bacob en past dat niet in de nieuwe reeksen.. Vraag eens wat uitleg aan 'de slimste van de hoop' in het kantoor.
Zeg dat het een van je vrienden gelukt is om dat te veranderen.. Waarom hij wel en jij niet ? Kan een beetje schelen dat ze er naar op zoek gaan, naar het waarom..
Waarom zou je het niet geloven... Het gaat om een rekening van meer dan 50 jaar oud, voormalig BAC (ik denk zelfs dat dat toen nog iets anders noemde, in elk geval heb ik zo een oude flessenopener uit 1980 met gelukkige nieuwjaarswensen. Toen was je klanten wensen brengen nog heel gewoon).haelewyn schreef: ↑21 februari 2021, 09:16 Rare zaak en persoonlijk geloof ik het niet omdat je wel naar een hoger pakket kan gaan en je rekeningnummer behouden. Waarom zou het dan niet omgekeerd kunnen.
Je moet er zelfs niet voor bellen, of naar het kantoor gaan, je kan het gewoon zelf doen via je online banking...
Conversie naar Belfius Pulse kan via Belfius Direct Net:
https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... -dit-doen-
Conversie naar Belfius Pulse kan via Belfius Direct Net:
Probleem zal inderdaad zijn dat rekeningnummers van oude BACrekeningen beginnen met -ik dacht 778- Dat is ons niet gezegd maar klinkt dan logischer.
En inderdaad even snel opgezocht. Klopt dus wat ik zei, tot 1985 was de naam "BAC Centrale Depositokas ", dan BAC, vanaf 1993 Bacob die toen begon te leuren met arcosparen. Ik herinner me zelfs dat je daarvoor speciaal (gratis) klant moest worden van Bacob want men bracht ze ook aan de man via CM, ACV, ACW, De Gilde, ...
En inderdaad even snel opgezocht. Klopt dus wat ik zei, tot 1985 was de naam "BAC Centrale Depositokas ", dan BAC, vanaf 1993 Bacob die toen begon te leuren met arcosparen. Ik herinner me zelfs dat je daarvoor speciaal (gratis) klant moest worden van Bacob want men bracht ze ook aan de man via CM, ACV, ACW, De Gilde, ...
De rekening van weleer is vermoedelijk omgezet naar een Comfortrekening waar je 3,5 euro/maand voor betaald.DCM78 schreef: ↑21 februari 2021, 10:33 Probleem zal inderdaad zijn dat rekeningnummers van oude BACrekeningen beginnen met -ik dacht 778- Dat is ons niet gezegd maar klinkt dan logischer.
Je kan deze omzetten ( Conversie ) naar een Pulse rekening via je online banking. Zo behoudt je het rekeningnummer.. en verder veranderd er niets, enkel dat de rekening gratis wordt..
Dank je. Er is nog geen online banking. Best dus eerst een pulse aanvragen en dan omzetten of eerst enkel online banking aanvragen voor de bestaande rekening?
Op je rekeningafschrift kan je zien waar je die 3,50 euro voor betaald, zal dus Comfortrekening opstaan.. althans bij mij toch..
Zou dus de online banking eerst laten activeren op de bestaande comfortrekening., en nadien kan je via je " online banking " conversie doen naar de pulse rekening.
Kijk wel na of je aan de voorwaarden voldoet..
Voorwaarden om uw betaalrekening naar Belfius Pulse om te schakelen:
1/u bent een meerderjarige Belgische ingezetene
2/de betaalrekening staat op naam van maximaal 1 rekeninghouder
3/er zijn geen volmachthouders
4/er zijn geen multideviezencompartimenten