Sioen
TIP
Re: Sioen
Uit de prospectus p72-73
6.7 (b) Financiering van het bod
6.7 (b) Financiering van het bod
(ii)Financiering
De Bieder heeft voor de financiering van het Bod een kredietovereenkomst afgesloten met KBC Bank NV, BNP Paribas Fortis SA/NV en Belfius Bank NV. Hieronder stellen de banken onder meer een termijnkrediet van EUR 160.000.000 ter beschikking aan de Bieder
De Bieder zal de financiering voor het Bod onder de kredietovereenkomst terugbetalen door middel van uitkeringen door de Doelvennootschap en zal hierbij desgevallend een beroep doen op de schuldcapaciteit van de Doelvennootschap. De Bieder meent dat een dergelijk beroep de normale investeringspolitiek van de Doelvennootschap niet in de weg zal staan
Maw, ze gaan sowieso 160.000.000 lenen.el perro schreef: ↑23 februari 2021, 13:32 Uit de prospectus p72-73
6.7 (b) Financiering van het bod(ii)Financiering
De Bieder heeft voor de financiering van het Bod een kredietovereenkomst afgesloten met KBC Bank NV, BNP Paribas Fortis SA/NV en Belfius Bank NV. Hieronder stellen de banken onder meer een termijnkrediet van EUR 160.000.000 ter beschikking aan de BiederDe Bieder zal de financiering voor het Bod onder de kredietovereenkomst terugbetalen door middel van uitkeringen door de Doelvennootschap en zal hierbij desgevallend een beroep doen op de schuldcapaciteit van de Doelvennootschap. De Bieder meent dat een dergelijk beroep de normale investeringspolitiek van de Doelvennootschap niet in de weg zal staan
-
anonymous9
Dat is logisch hé, ze kunnen het geld niet van het bedrijf halen voor de overname voltooid is. En de overname kan niet voltooid worden zonder de cash. Ziet ge de vicieuze cirkel?
Overbruggingskrediet van BNP voor 160M. Sioen aandelen opkopen op 27 EUR met die faciliteit. Overbruggingskrediet afbetalen met fondsen uit Sioen waar een nieuwe kredietfaciliteit wordt opengezet => Sihold heeft 100% van de aandelen terwijl de meerderheid van de extra schulden niet op het Sihold-niveau maar op het Sioen-niveau zit.
-
leergierig
- Newbie

- Contacteer:
Dus Sihold krijgt een dividend waarop zij geen roerende voorheffing moet betalen, en de particuliere belegger is 30 % kwijt ?
Laatst gewijzigd door leergierig op 24 februari 2021, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Twijfel nog verkopen aan 27 of nog houden, wat doen/raden jullie aan?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik denk dat je te laat bent ... was tot vandaag... maar niet getreurd...
Tot 26/02 heb ik hier...wat niet getreurd?
Bij Keytrade is het tot 23:59 ... ik ben nog aan het twijfelen ...EarthNvstr1 schreef: ↑24 februari 2021, 19:01 Ik denk dat je te laat bent ... was tot vandaag... maar niet getreurd...
Doen wat je denkt het best is.
Ik verkoop niet. Mijn doel was/is hoger en kan een hele tijd wachten indien nodig.
Ik verkoop niet. Mijn doel was/is hoger en kan een hele tijd wachten indien nodig.
Ik heb 1/3 van mijn aandelen aangeboden, ter herbalancering naar andere posities. De rest houd ik voorlopig aan, maar ik maak me geen illusies, Sioen gaat toch van de beurs.
Heb eigenlijk nooit in die situatie gezeten, weet niet wat ik kan verwachten als ik niet verkoop, uiteraard wil ik meer of 27 maar vraag me af als ik niet inga op het bod of er niets kan gebeuren waardoor ik nog minder krijg, als je begrijpt wat ik bedoel...
Wanneer weten we hiervan resultaat? Blijft dat morgen?
Ik heb niets aangeboden en ben dit ook niet van plan. Benieuwd of ze in de eerste ronde meer dan 90% halen.
Ik heb niets aangeboden en ben dit ook niet van plan. Benieuwd of ze in de eerste ronde meer dan 90% halen.
Aanvaardingsperiode werd verlengd tot 26/02 (16u), bekendmaking van het resultaat volgende vrijdag 5 maart.
(en jaarresultaten 3 maart)
(en jaarresultaten 3 maart)
Je broker kan vroeger afsluiten (bv. Keytrade vandaag).
Kijk voor alle info officiële gewoon in het updated prospectus op de investors website van Sioen.
Kijk voor alle info officiële gewoon in het updated prospectus op de investors website van Sioen.