Keytrade, Betreft: Het sluiten van uw rekeningen.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade, Betreft: Het sluiten van uw rekeningen.
Stier schreef: ↑3 maart 2021, 11:17Wat ik "fout" deed bij Keytrade is laat reageren op hun mail "update van de gegevens van een vennootschap en van haar uiteindelijke Begunstigde". Dat is een document dat je dient af te drukken, met balpen in te vullen, in te scannen en door te mailen. Ik heb deze pas na 4 1/2 maand doorgestuurd. Ze hebben hier 2x een rappel voor verstuurd via mail. Toen ik ze eindelijk doorstuurde heb ik naar Keytrade gebeld met mijn excuses en de vraag of mijn mail terecht is. Hierop kreeg ik volgend antwoord:
Beste meneer x
Ik bevestig hierbij dat ik een dossier heb opgemaakt naar het CRS departement om hun op de hoogte te brengen dat u de nodige documenten hebt verstuurd naar hun.
Het is momenteel zeer druk, het kan zijn dat u later dan normaal antwoord zult krijgen.
Ik dank u alvast en wens u nog een mooie dag toe.
Het vervolg hierop kan je lezen in het openingstopic.
Vooruit een bank vooruit met relaas, van fout bij u zelf.
Estate Guru believer.
Als je er niets voor betaalt is het ook niet redelijk om flexibiliteit te eisen van hun kant m.b.t. jouw nalatigheden.
@Kumquat
Het daarom dat ik mijn ervaringen hier op dit forum deel. Ik verwijt mezelf ook in deze perikelen. Daarom ook dat ik hen belde ( enkel de standaardhelpdesk aan de lijn gekregen) met mijn excuses voor mijn laattijdigheid. Ik heb gebruik voor mijn vennootschap een laser printer zonder scanner. Ik was te lui om deze van het schap te maken en wat tijd en aandacht vrij te maken.
De paradox is dat het me nu nog meer administratie kost.
Het daarom dat ik mijn ervaringen hier op dit forum deel. Ik verwijt mezelf ook in deze perikelen. Daarom ook dat ik hen belde ( enkel de standaardhelpdesk aan de lijn gekregen) met mijn excuses voor mijn laattijdigheid. Ik heb gebruik voor mijn vennootschap een laser printer zonder scanner. Ik was te lui om deze van het schap te maken en wat tijd en aandacht vrij te maken.
De paradox is dat het me nu nog meer administratie kost.
Een ander probleem is ook dat je in dit land geen keuze heb tussen:
- Een gratis rekening zonder garantie op kwalitatieve dienstverlening
- Een betalende rekening met garantie op kwalitatieve dienstverlening
- Een gratis rekening zonder garantie op kwalitatieve dienstverlening
- Een betalende rekening zonder garantie op kwalitatieve dienstverlening
Deze keer ben ik het met je eens over het gratis verhaal.
KBC bv. komt er deze week zeer hard voor uit dat de bank waar je zomaar binnenloopt als het je uitkomt niet meer bestaat.
Jammer, want dat kan nu net in hun voordeel spelen, als ze dat wel waren.
Een bank die zijn kantoor sluit in mijn gemeente
Tov een bank die wel een kantoor heeft maar die met afspraken van een uur werkt, ergens volgende week als het hun uitkomt.
Of een bank waar ik binnen of buiten loop als het mij past...
Als ze nu alle drie gratis zijn of elk 1,5 euro per maand kosten : wie zou ik kiezen denk je ?
KBC denkt dat ze meer klanten gaan maken door de voetbaluitslagen in hun app te zetten.
Mja... Zal wel zijn zeker ?
KBC bv. komt er deze week zeer hard voor uit dat de bank waar je zomaar binnenloopt als het je uitkomt niet meer bestaat.
Jammer, want dat kan nu net in hun voordeel spelen, als ze dat wel waren.
Een bank die zijn kantoor sluit in mijn gemeente
Tov een bank die wel een kantoor heeft maar die met afspraken van een uur werkt, ergens volgende week als het hun uitkomt.
Of een bank waar ik binnen of buiten loop als het mij past...
Als ze nu alle drie gratis zijn of elk 1,5 euro per maand kosten : wie zou ik kiezen denk je ?
KBC denkt dat ze meer klanten gaan maken door de voetbaluitslagen in hun app te zetten.
Mja... Zal wel zijn zeker ?
De derde, omdat jij veel belang hecht aan dingen die ik totaal onbelangrijk vind. Hoe vaak moet een normale particulier op de bank zijn? Misschien een keer om de paar jaar, dus hoe makkelijk het dan is, daar kijk ik niet naar als ik een nieuwe bank zou kiezen. Anders gezegd: als het praktisch lastig zou zijn als je bank enkel een kantoor in Virton had, dan zit er elders een probleem. Een bank waar je fysiek naar toe moet gaan is geen goede bank.
Met kwalitatieve dienstverlening bedoel ik eerder:
- Niet uit het niets een klant opzeggen omwille van een geheime, meestal commerciële reden. Ze mogen een commercieel oninteressante klant natuurlijk opzeggen, ik zou gewoon willen dat ze een optie bieden waarbij ze contractueel van dat recht afzien, en dan eventueel meer geld vragen voor hun diensten. Betaal bv. 3 Euro per maand en je mag gegarandeerd klant blijven. Of je krijgt je rekening gratis, maar dan aanvaard je het risico dat ze je opeens opzeggen omdat ze vinden dan je onvoldoende verzekeringen en fondsen afneemt. Aan ieder de keuze, maar ook iedereen verantwoordelijk voor de risico's van zijn of haar gatis-obsessie.
- Belangrijke communicatie ook via de post sturen.
- Het onderhouden van internetbankieren via de browser i.c.m. het klassieke bakje, zodat je niet vast hangt aan de smartphone-app.
- ...
Daarover verschillen we nog altijd van mening.
Veel van die dingen die voor jou belangrijk zijn,zijn het voor mij totaal niet.
Kantoren geven mensen werk. Ze zijn goed voor ouderlingen en nog een paar groepen. Slechts een keer per 2 jaar voor mij maar dan nog.... Ik vond het model met totaal geen kantoren minder dan niks en dus slechter dan het origineel model.
Afhalingen van geld betalend maken maar slechts de dichtste automaat ter beschikking hebben (grootbank) op 10 of 15 km afstand. Je mag het hebben !
Ik haal wel degelijk nog maandelijks (ongeveer) wat cash geld af. Niet omdat IK niet mee ben met kaartbetalingen maar omdat sommige handelaars niet mee zijn.
Dus : voor mijn part minstens een automaat in mijn eigen gemeente OF gratis geldafhalingen.
Met de post moeten ze me helemaal niets meer sturen.
Dat is iets uit de vorige eeuw.
Het klassieke bakje : idem. Uit de vorige eeuw !
Me niet zomaar buitengooien : redelijk belangrijk maar het is me nog nooit overkomen.
Aan de andere kant : als ze je toch buitengooien is het lekker makkelijk voor de keuze van je nieuwe bank. Die ene die je buiten gooit wordt het dan al zeker niet.
Veel van die dingen die voor jou belangrijk zijn,zijn het voor mij totaal niet.
Kantoren geven mensen werk. Ze zijn goed voor ouderlingen en nog een paar groepen. Slechts een keer per 2 jaar voor mij maar dan nog.... Ik vond het model met totaal geen kantoren minder dan niks en dus slechter dan het origineel model.
Afhalingen van geld betalend maken maar slechts de dichtste automaat ter beschikking hebben (grootbank) op 10 of 15 km afstand. Je mag het hebben !
Ik haal wel degelijk nog maandelijks (ongeveer) wat cash geld af. Niet omdat IK niet mee ben met kaartbetalingen maar omdat sommige handelaars niet mee zijn.
Dus : voor mijn part minstens een automaat in mijn eigen gemeente OF gratis geldafhalingen.
Met de post moeten ze me helemaal niets meer sturen.
Dat is iets uit de vorige eeuw.
Het klassieke bakje : idem. Uit de vorige eeuw !
Me niet zomaar buitengooien : redelijk belangrijk maar het is me nog nooit overkomen.
Aan de andere kant : als ze je toch buitengooien is het lekker makkelijk voor de keuze van je nieuwe bank. Die ene die je buiten gooit wordt het dan al zeker niet.
Een scanner/kopieerapparaat is anno 2021 ook niet meer van deze tijd. Heeft iemand tips voor een app voor Android om deze te vervangen ? Ik zoek iets waarmee je met je smartphone A4 kan "inscannen" als pdf door ze te fotograferen.
Adobe Scan werkt goed voor mij.
Geen idee hoe dat in Android zit, maar op iPhone heb je een app "camera" waarmee je dat kunt. :-D
Bedankt voor de Adobe Scan tip. Ik ben het Adobe Privacy beleid voor hun apps aan het doornemen. Het staat me niet echt aan. Ik citeer:
Welke gebruiksgegevens worden gedeeld en hoe gebruikt Adobe deze?
Gebruiksgegevens kunnen het volgende omvatten:
-Systeemgegevens, zoals apparaten, besturingssysteem, hoeveelheid geïnstalleerd geheugen en schermresolutie;
-Informatie over het Adobe-product, zoals het versienummer;
-Informatie over uw documenten, zoals het aantal pagina’s en unieke document-id’s (maar niet de inhoud van uw documenten);
-Informatie over documentgebruik, zoals hoe vaak u een document opent; en
-Hoe u omgaat met de mobiele apps van Adobe en hoe de mobiele apps van Adobe omgaan met uw inhoud, inclusief de functies die u gebruikt en de opties die u selecteert.
Deze gebruiksgegevens worden aan uw Adobe-account gekoppeld en kunnen worden gebruikt om de applicatie beter af te stemmen op uw voorkeuren, het product te verbeteren en om mededelingen (zoals marketingberichten) beter op uw persoon af te stemmen. Gebruiksgegevens die worden verzameld terwijl u niet bent aangemeld, kunnen ook worden gekoppeld aan uw Adobe-account wanneer u zich aanmeldt.
Ik voel me niet echt gerust om Adobe Scan te gebruiken voor gevoelige documenten. Zeker niet voor het scannen van documenten om klant te worden of blijven bij een bank. De Adobe App Scan kan de inhoud lezen. Hoe de app omgaat met de inhoud wordt doorgegeven aan Adobe en is gekoppeld aan een verplichte Adobe-account.
Dit is mijn vluchtige lezing.
Ik zie twee grote gevaarpunten die ik niet heb bij een klassieke aio scanner ( waar ik geen clouddiensten van de fabrikant accepteer):
1. Beveiligingsrisico als mijn Adobe account wordt gehacked.
2. Beveiligingsrisico als Adobe wordt gehacked.
Welke gebruiksgegevens worden gedeeld en hoe gebruikt Adobe deze?
Gebruiksgegevens kunnen het volgende omvatten:
-Systeemgegevens, zoals apparaten, besturingssysteem, hoeveelheid geïnstalleerd geheugen en schermresolutie;
-Informatie over het Adobe-product, zoals het versienummer;
-Informatie over uw documenten, zoals het aantal pagina’s en unieke document-id’s (maar niet de inhoud van uw documenten);
-Informatie over documentgebruik, zoals hoe vaak u een document opent; en
-Hoe u omgaat met de mobiele apps van Adobe en hoe de mobiele apps van Adobe omgaan met uw inhoud, inclusief de functies die u gebruikt en de opties die u selecteert.
Deze gebruiksgegevens worden aan uw Adobe-account gekoppeld en kunnen worden gebruikt om de applicatie beter af te stemmen op uw voorkeuren, het product te verbeteren en om mededelingen (zoals marketingberichten) beter op uw persoon af te stemmen. Gebruiksgegevens die worden verzameld terwijl u niet bent aangemeld, kunnen ook worden gekoppeld aan uw Adobe-account wanneer u zich aanmeldt.
Ik voel me niet echt gerust om Adobe Scan te gebruiken voor gevoelige documenten. Zeker niet voor het scannen van documenten om klant te worden of blijven bij een bank. De Adobe App Scan kan de inhoud lezen. Hoe de app omgaat met de inhoud wordt doorgegeven aan Adobe en is gekoppeld aan een verplichte Adobe-account.
Ik zie twee grote gevaarpunten die ik niet heb bij een klassieke aio scanner ( waar ik geen clouddiensten van de fabrikant accepteer):
1. Beveiligingsrisico als mijn Adobe account wordt gehacked.
2. Beveiligingsrisico als Adobe wordt gehacked.
Stier schreef: ↑6 maart 2021, 10:44 Bedankt voor de Adobe Scan tip. Ik ben het Adobe Privacy beleid voor hun apps aan het doornemen. Het staat me niet echt aan. Ik citeer:
1. Beveiligingsrisico als mijn Adobe account wordt gehackt.
2. Beveiligingsrisico als Adobe wordt gehackt.
Alles thuis onder de matras.
Denk je nu echt door het niet te gebruiken dat ze niets van u opslaan ergens ten velde.
Je moest eens weten welke gegevens via een bankkaart of sim kaart worden gedeeld.
En dan zou adobe het probleem zijn.
Voor alle grote niet betrouwbare zijn er alternatieven.
Bvb Google zoekmachine vervangen door andere. (duck en go)
Edge of Chrome vervangen door Firefox.
Adobe vervangen door Sumatra.
Ms office vervangen door Libre office.
Outlook door Thunderbird.
En iets anders bank uittreksels zijn in pdf of CSV vorm te downloaden.
En nog het beste het bovenstaande is freeware software.
En sommige denken nog veel te kunnen verbergen, helaas.
Estate Guru believer.
Platin, stop eens met je niets ter zake doend geklets over hoe alles naar de vaantjes is telkens wanneer iemand een concreet antwoord wil op een concrete vraag. Als je geen scan-apps gebruikt kunnen die scan-apps de documenten die je er mee zou scannen niet opslaan. Voor sommigen (bv. bedrijven die GDPR-verplichtingen hebben houden) kan dat zeer belangrijk zijn, los van hun opvattingen over het belang van privacy.
Ben ik Uw volgend slachtoffer na Nete om op te kankeren.
Gelukkig is er weer iemand opgestaan die de waarheid over alles in pacht heeft.
Het forum is nog geen dictatuur.
Als iets niet in uw gedachtegang past heeft u blijkbaar steeds een groot probleem.
Doet me aan iemand denken uit de jaren ...... moogt u zelf invullen.
En mijn geklets is allemaal freeware.
Gelukkig is er weer iemand opgestaan die de waarheid over alles in pacht heeft.
Het forum is nog geen dictatuur.
Als iets niet in uw gedachtegang past heeft u blijkbaar steeds een groot probleem.
Doet me aan iemand denken uit de jaren ...... moogt u zelf invullen.
En mijn geklets is allemaal freeware.
Laatst gewijzigd door platin op 7 maart 2021, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Gohhh... Hij is niet tegen iedereen.
Mij heeft hij bv. graag

Mij heeft hij bv. graag