Sparen bij Aion niet meer interessant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Sparen bij Aion niet meer interessant
In de Alg vwdn van het Member Referral Program (MrP), dat ik via mail gekregen heb als premium-lid, staat:
6.4 Alle Uitnodigers en Genodigden die deelnemen aan een andere promotie van Aion waarin
aanspraak gemaakt kan worden op bonussen, waaronder de ontheffing van lidmaatschapsgeld,
zijn uitgesloten van het MrP Program.
Dus als je de 40€ reward op cake al doet, kan je de MrP 100€ bonus niet meer krijgen, lijkt mij...
Ik ben bij mijn banken meestal enkel klant voor gratis zichtrekening en spaarrekening.DCM78 schreef: ↑6 maart 2021, 07:50 Mij lijkt Aion zich niet de interesseren in een klant die op zoek is naar een klassieke spaarrekening, en dat is hun goed recht.
Maar als je voor nog geen 50 euro lidmaatschap per jaar bv. 40000 euro spaart, heb je tov een flex rekening van NIBC, een van de hogere, meer dan 200 extra gespaard. Het kan natuurlijk. Maar wat als rentes plots dalen, dan raak je al een deel van het voordeel kwijt.
Of ik hen interesseer als klant vraag ik me niet af.
Als ik bij Lidl buitenga met enkele broodjes en dat is alles wat ik er wil kopen ?
Blij of niet blij : om het even !
Als je bij aion 25.000 euro spaart win je 175 euro als je enkel de 3,9 euro kosten per maand betaalt, premie van 100 euro niet meegerekend.
Als de intrest daalt, blijf je toch een jaar de getrouwheidspremie (vanaf de storting) houden van 0,9 en daarna doe je weer wat je wil. Op voorwaarde dat je op de rekening 1 procent krijgt bij aanvang en geen 0,11.
Mij zou het verbazen als je geen 1 procent krijgt. Als je nieuwe klanten wil lokken en je zet hen al in 't zak vanaf dag 1 raak je er veel weer kwijt waar je toch tijd in gestoken hebt.
Een klant overtuigen om klant te worden is niet zo makkelijk.
Een die al eerder wegging overtuigen : nog moeilijker.
Ga ik er klant worden ? Neen. Het vertrouwen is er nog niet, in die bank. In hun premium diensten heb ik geen interesse. Wie wel...?
Enkel in hun intrest op spaarrekeningen.

Beetje bizzar om hier, onder 'Zichtrekeningen en Bankkaarten' reacties te vinden betreffende een 'Spaarrekening', op een melding die ik daar deed. Maar goed. Fijn om hier toch wat bedenkingen over de actie van Aion te vinden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Downgraden na 1 mnd houdt in dat je 2x19€ betaald ja.
Dan hou je nog 62 over, waar je nog meer dan een jaar gratis lid kan mee blijven.
De bonus is bedoeld als korting. Het is geen jackpot

-
- Hero Member
- Contacteer:
dus concreet:
Stel ik wordt NU nieuwe 'light'-klant en stort 10.000eur (+pakweg 50eur op de zichtrekening, voor de maandelijkse kost van 3.90eur)
Binnen 1 jaar:
-100EUR rente (1.00%)
-12*3.9EUR= 46.8EUR kosten betaald
-53.2EUR 'netto' rente (0.53%)
5.000eur op de spaarrekening dient enkel om je kosten te dekken via de rente...
Stel ik wordt NU nieuwe 'light'-klant en stort 10.000eur (+pakweg 50eur op de zichtrekening, voor de maandelijkse kost van 3.90eur)
Binnen 1 jaar:
-100EUR rente (1.00%)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt, vandaar dat het enkel interessant is bij hogere bedragen, niet voor iedereen die een (klein) beetje spaargeld heeft.treenman schreef: ↑12 maart 2021, 12:05 dus concreet:
Binnen 1 jaar:
-100EUR rente (1.00%)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je met een Peterschapslink 100 eur krijgt na 1 maand premium en nadien downgrade naar light, is het super-interessant voor kleine spaarders.
Domme Artificiele Intelligentie hebben ze bij Aion hoor.
Reken eens uit bij 5000 euro spaargeld....
Ik kom uit op meer dan 1,35%
Domme Artificiele Intelligentie hebben ze bij Aion hoor.
Reken eens uit bij 5000 euro spaargeld....
Ik kom uit op meer dan 1,35%

Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 12 maart 2021, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor 1000 euro spaargeld, is het zelfs meer dan 2,90%
Vandaar 'domme Artificiele Intelligentie'
Vandaar 'domme Artificiele Intelligentie'

Waar vinden jullie de algemene voorwaarden van deze peterschapsactie?
Iemand een link voor mij?
Iemand een link voor mij?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb PB naar jou gestuurd.
De Alg Vwdn voor Peterschapslink staan niet op de site, ze worden enkel naar bestaande premium-leden gemaild.
De Alg Vwdn voor Peterschapslink staan niet op de site, ze worden enkel naar bestaande premium-leden gemaild.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Via een Peterschapslink van een bestaande premium-klant, krijg je als nieuwe klant na 1 maand premium-lidmaatschap een bonus van 100 euro.
Eigenlijk is dat een tegemoetkoming voor het hoge lidgeld.
Na 1 maand kan je wel downgraden naar light-lidmaatschap, als je enkel geinteresseerd bent in zicht-, spaar- en termijnrekeningen.
Eigenlijk is dat een tegemoetkoming voor het hoge lidgeld.
Na 1 maand kan je wel downgraden naar light-lidmaatschap, als je enkel geinteresseerd bent in zicht-, spaar- en termijnrekeningen.
Via een Peterschapslink van een bestaande premium-klant, krijg je als nieuwe klant na 1 maand premium-lidmaatschap een bonus van 100 euro.
Graag een link voor mij ook
Graag een link voor mij ook
Ondertussen ben ik klant geworden via een Peterschapslink.
Om van de €100 bonus te kunnen krijgen moet ik een maand premium lid blijven.
Ik zal dit doen maar enkel om die bonus te krijgen. (voordelen van het premiumlidmaatschap interesseren me niet).
Hoe kan ik er maximaal voordeel uithalen?
Waarschijnlijk door exact 1 maand premium lid te zijn maar is dit een haalbare kaart?
Ik lees vernieuwingsdatum: 03-xx waarbij xx de datum is dat ik me ingeschreven heb.
Als ik 1 dag voor xx downgraden naar light-lidmaatschap, voldoe ik dan aan de voorwaarden om de bonus te krijgen? Of bestaan er andere mogelijkheden?
Ik zal dit doen maar enkel om die bonus te krijgen. (voordelen van het premiumlidmaatschap interesseren me niet).
Waarschijnlijk door exact 1 maand premium lid te zijn maar is dit een haalbare kaart?
Ik lees vernieuwingsdatum: 03-xx waarbij xx de datum is dat ik me ingeschreven heb.
Als ik 1 dag voor xx downgraden naar light-lidmaatschap, voldoe ik dan aan de voorwaarden om de bonus te krijgen? Of bestaan er andere mogelijkheden?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heb je een DM gestuurd met een linkje.
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om sowieso te wachten tot die dag voorbij is, zodat ze zeker 1x het lidmaatschap kunnen afschrijven.BC547 schreef: ↑15 maart 2021, 16:51 Ondertussen ben ik klant geworden via een Peterschapslink.