Dividend cooperatieve aandelen
TIP
Re: Dividend cooperatieve aandelen
Ze zijn EOLY vergeten in dat overzicht.
5,5% bruto in 2020
5,5% bruto in 2020
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Nu we toch bezig zijn.
Net mailtje ontvangen.
Wilt u als aandeelhouder van Argen-Co graag uw inlage verhogen? Dan hebben wij goed nieuws. Argen-Co lanceert een uitgifte van nieuwe B-aandelen. Ter versterking van haar kapitaalbasis wenst Argen-Co 60 miljoen euro nieuw kapitaal aan te trekken.
Net mailtje ontvangen.
Wilt u als aandeelhouder van Argen-Co graag uw inlage verhogen? Dan hebben wij goed nieuws. Argen-Co lanceert een uitgifte van nieuwe B-aandelen. Ter versterking van haar kapitaalbasis wenst Argen-Co 60 miljoen euro nieuw kapitaal aan te trekken.
De tabel voor Luminus wind together is ook niet juist. Opgericht in 2016 als EDF Luminus Wind Together, naamsverandering in 2019 naar Luminus Wind Together. Persbericht van 04/06/2019 i.v.m. naamsverandering en dividend 2019 https://press.luminus.be/een-dividend-v ... d-together#
Dividenden in 2017 t.e.m. 2019: 4.4% bruto, zie https://www.rse2018luminus.be/nl/stakeh ... B6peratie/
Dividend 2020: 4.4% bruto
Dividend 2021: 5% bruto voorgesteld
Daarnaast ontbreekt de in 2020 opgerichte coöperatie Lumiwind maar het eerste boekjaar sluit pas op 31/12/2021 af.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier nog niet.
Vraag me af of het heden al juni is.
Allee de vorige jaren toch pas in juni.
Volgens mijn planning opvolging is het toch al jaren juni.
De Belgen en centjes...
in 2020 eco 15/6
in 2020 cera 9/6
Allee de vorige jaren toch pas in juni.
Volgens mijn planning opvolging is het toch al jaren juni.
De Belgen en centjes...
in 2020 eco 15/6
in 2020 cera 9/6
Estate Guru believer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Rustig Platin, rustig. Het oordeeltje over de Belgen (je bedoelt wellicht Vlaeminckjes) hoeft niet he. Bedankt voor de tip in juni. Ik boek het telkens in in maart (AV), vandaar de verwarring.
Gisteren (22 juni) dividend van Ecopower ontvangen.
Met 4% ben ik zeer tevreden. De RV recupereer ik via de belastingaangifte.
Spijtig dat de aankoop beperkt is tot 20 per persoon. Ik zit al aan het maximum (20x250) van 5000 euro. Anders zou ik er nu nog wat bijkopen met een deel van mijn rabobank-spaargeld.
Eoly is ook toegekomen 

Nu heel goed, maar ook al veel magere jaren tot zelfs 0% !!Nefertari schreef: ↑23 juni 2021, 13:09Gisteren (22 juni) dividend van Ecopower ontvangen.
Spijtig dat de aankoop beperkt is tot 20 per persoon. Ik zit al aan het maximum (20x250) van 5000 euro. Anders zou ik er nu nog wat bijkopen met een deel van mijn rabobank-spaargeld.
De hoera's zijn altijd te lezen.
De min ja wat zou een ander denken.
En bij kruimels is het al een hoera sfeer.
Waarom men nog altijd niet rechtstreeks kan investeren in bijv. windmolens?
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
[quote=EarthNvstr1 post_id=514529 time=1624468244 user_id=55623
Wat bedoel je hiermee ?
Op welke manier kan iemand "rechtstreeks" investeren in windmolens ?
[/quote]
Laat omwonenden rechtstreeks investeren in windmolens.
Dus u koopt een deel van de windmolen en in ruil ontvangt u gedurende x jaar x kw/h.
Dit naargelang deelname.
Maar ja nu moet er centjes blijven plakken via de een of andere Coöperatieve en men krijgt nu een kruimel
van de opbrengst.
Het protest van slag schaduw zal snel gaan liggen wanneer een nieuwe vergunning wordt aangevraagd.
Maar ja de kleine man moest eens zijn eigen energie gaan produceren.
Paar jaar terug, we gaan het mogelijk maken dat u ergens zonnepanelen plaatst en de opbrengst is voor u.
Is al heel lang stil rond dit project.
De grote energie spelers richten nu allerhande coöperatieven op zal voor het verlies zijn, of eerder nog meer kruimels aan te bieden.
Och ja de kruimels zit dan nog een % op die niet mag overschreden worden.
Wat bedoel je hiermee ?
Op welke manier kan iemand "rechtstreeks" investeren in windmolens ?
[/quote]
Laat omwonenden rechtstreeks investeren in windmolens.
Dus u koopt een deel van de windmolen en in ruil ontvangt u gedurende x jaar x kw/h.
Dit naargelang deelname.
Maar ja nu moet er centjes blijven plakken via de een of andere Coöperatieve en men krijgt nu een kruimel
van de opbrengst.
Het protest van slag schaduw zal snel gaan liggen wanneer een nieuwe vergunning wordt aangevraagd.
Maar ja de kleine man moest eens zijn eigen energie gaan produceren.
Paar jaar terug, we gaan het mogelijk maken dat u ergens zonnepanelen plaatst en de opbrengst is voor u.
Is al heel lang stil rond dit project.
De grote energie spelers richten nu allerhande coöperatieven op zal voor het verlies zijn, of eerder nog meer kruimels aan te bieden.
Och ja de kruimels zit dan nog een % op die niet mag overschreden worden.
Estate Guru believer.
Indien coops je ding zijn:Nefertari schreef: ↑23 juni 2021, 13:09
Gisteren (22 juni) dividend van Ecopower ontvangen.
Je kan ook spreiden en in andere coops (niet noodzakelijk alleen energie) investeren zodat je niet te veel bent blootgesteld aan een partij. Als ecopower nog eens geen dividend geeft dan zit je daar toch maar weer. Tenzij je dat niet erg vindt , dat kan ook. Maar aangezien het gaat om spaargeld om te zetten en iets meer te laten renderen neem je toch hoger risico met dat te beleggen in 1 partij. Je gaat van spaargeld (heel laag risico) naar een groter risico met een positie bij Ecopower.
Eoly en Ecopower deze week dividend ontvangen.
3,85% en 2,8% netto.
It's not much but it's honest work
3,85% en 2,8% netto.
It's not much but it's honest work
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash