BNP vervangt alle bankkaarten. Maestro weg en het wordt Visa.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: BNP vervangt alle bankkaarten. Maestro weg en het wordt Visa.
Welke Belg koopt er nu ook bij bol.com ? 

Welke Belg heeft er nu al een visa debetkaart bij BNP.
Ik nog niet ...

Ze moeten ergens mee beginnen zeker ? Bv. Bij de nieuwe klanten..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ook niet.
Ik heb geen enkele visa kaart, dus ook niet bij eender welke bank, laat staan BNP.
Hoe bedoel je dit juist ?
Ik bedoel daarmee :
dat ze bij de nieuwe klanten die wel zo gauw mogelijk zullen uitdelen. Anders moeten ze een kaart leveren en die na 1 of 2 maanden vervangen.
Zelf ben ik een Hello Bank klant.
Zou best wel eens kunnen dat die geen prioriteit hebben.
Ze zullen alles niet ineens kunnen uitdelen, net zo min als de vaccins tegen Covid..
Een per een en dan wachten tot iedereen aan de beurt is.
Ik wacht .. en verder zie ik het wel.
dat ze bij de nieuwe klanten die wel zo gauw mogelijk zullen uitdelen. Anders moeten ze een kaart leveren en die na 1 of 2 maanden vervangen.
Ze zullen alles niet ineens kunnen uitdelen, net zo min als de vaccins tegen Covid..
Ik ben een niet-actieve Hellobankklant en ik heb de mijne ondertussen gekregen. Ik vermoed dat er serieus wat vaart achter zit hoor. Ze willen ongetwijfeld zo snel mogelijk van Maestro af.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Betreft dit "Ze willen ongetwijfeld zo snel mogelijk van Maestro af." enkel Hellobank klanten ?
En waarom willen ze "dit" ?
Niet enkel Hello Bank, BNP Paribas Fortis als geheel. Twee niet-compatibele schema's ondersteunen kost geld.
Ik heb die Visa Debit-kaart van Hello bank nu al een tijdje in gebruik ter vervanging van mijn vorige maestro-kaart en al 30 à 50 betalingen mee gedaan van supermarkten tot kleine handelaars enz zonder problemen.
Enige probleem wat ik tegenkwam was dat betalingen via Google Pay niet meer lukte wanneer ik smartphone tegen betaalterminal hield, nadat ik de nieuwe Visa Debit-kaartkaart nochtans ervoor succesvol gekoppeld en ingesteld had. Met mijn vorige maestro-kaart lukte die betalingen via Google Pay wel steeds zonder probleem en gebruikte ik dat wel regelmatig omdat mijn vorige kaart van hun ook nog geen functie had voor contactloze betalingen. Na paar mislukte pogingen heb ik Google Pay dan maar verwijderd aangezien die nieuwe kaart die contactloze betaalfunctie wel heeft.
Enige probleem wat ik tegenkwam was dat betalingen via Google Pay niet meer lukte wanneer ik smartphone tegen betaalterminal hield, nadat ik de nieuwe Visa Debit-kaartkaart nochtans ervoor succesvol gekoppeld en ingesteld had. Met mijn vorige maestro-kaart lukte die betalingen via Google Pay wel steeds zonder probleem en gebruikte ik dat wel regelmatig omdat mijn vorige kaart van hun ook nog geen functie had voor contactloze betalingen. Na paar mislukte pogingen heb ik Google Pay dan maar verwijderd aangezien die nieuwe kaart die contactloze betaalfunctie wel heeft.
Toch niet, mijn vader had anderhalf jaar geleden een nieuwe kaart gekregen (zit bij Fintro) en nu ook zo'n Visa-bankkaart.haelewyn schreef: ↑4 augustus 2021, 20:13 Ik bedoel daarmee :
Ik ben ook al 5 jaar klant bij Hello-bank en mijn vorige kaart was geldig tot eind 2021. In juni kreeg ik dan al die Visa Debit-kaart ter vervanging. Het zal er mogelijk dus ook mee te maken hebben hoe lang je uw huidige bankkaart al hebt waarbij de oudste mogelijk als eerste worden vervangen.
Als je dan betaald in een winkel, moet je dan aantoesten welk betaalmiddel je gebruikt , of gaat dat dan bij voorkeur via je visa
Vraag is, zijn er kosten aanverbonden als je betaald " visa" ??

Betaling verloopt identiek aan elke andere bancontact-betaling. Het is ook gewoon de bancontact van visa en heeft dus niks te maken met een creditcard-betaling (waarbij je trouwens ook nooit kosten betaalt voor een betaling bij mijn weten (behalve in andere valuta), maar wel voor geldafhalingen.)
Voor de handelaar zelf zijn er wel meer kosten als je met een visa creditcard zou betalen. Daardoor kan er nu mogelijk wel verwarring ontstaan wanneer je met je visa debit bancontact-kaart betaalt en de handelaar dat niet kent en schrik heeft dat je met een visa-creditcard zou proberen betalen.
Maar nogmaals, het is een gewone bancontact-kaart waar je als particulier normaal geen verschil gaat merken aangezien dat bancontact-logo toch op elke betaalterminal staat die je hier tegen komt. In het buitenland kan het mogelijk wel een verschil maken (onduidelijk of meer of minder zal aanvaard worden al zou het volgens Hello bank meer moeten zijn).
Voor de handelaar zelf zijn er wel meer kosten als je met een visa creditcard zou betalen. Daardoor kan er nu mogelijk wel verwarring ontstaan wanneer je met je visa debit bancontact-kaart betaalt en de handelaar dat niet kent en schrik heeft dat je met een visa-creditcard zou proberen betalen.
Maar nogmaals, het is een gewone bancontact-kaart waar je als particulier normaal geen verschil gaat merken aangezien dat bancontact-logo toch op elke betaalterminal staat die je hier tegen komt. In het buitenland kan het mogelijk wel een verschil maken (onduidelijk of meer of minder zal aanvaard worden al zou het volgens Hello bank meer moeten zijn).