tips om aardgas te besparen
Re: tips om aardgas te besparen
Klopt langs geen kanten.odbc schreef: ↑18 oktober 2021, 08:23 Draait zoals je wilt, elke keer uw muren, vloer en plafonds opwarmen en laten afkoelen vergt op langere termijn meer energie dat dit op zelfde temperatuur te houden of je moet leven in een zeer warmteverliezende woning.
Veel mensen zullen dit jaar een stevige rekening krijgen en dat is niet om te ROFL
Wel een hardnekkige mythe.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Zullen maar terug over beleggen beginnen, daar krijgt iedereen warm van als ze zakken
Veel hebben een woning van jaren '80 geïsoleerd en dubbel glas (type pollyglas) met droge lucht in.
Mensen zijn 65 jaar en ouder.
Dan nog zwaar beginnen te isoleren tegen binnenmuren en hoog rendementglas, die kostprijs krijg je er nooit nog uit in uw restende levensjaren.
Quatch
Zo is het.
allemaal gelul ,uw huis dicht isoleren ,mijn huis is middelmatig geisoleerd is best zo ,moest ik volledig isoleren ,geen ruimte voor verluchting.5 jaar gelden moest iedereen verwarmen op aardgas nu ist ook niet goed meer ,wat is er nu nog goed, mensen,in de kou en zonder elektriek zetten?odbc schreef: ↑18 oktober 2021, 12:02Veel hebben een woning van jaren '80 geïsoleerd en dubbel glas (type pollyglas) met droge lucht in.
Dan nog zwaar beginnen te isoleren tegen binnenmuren en hoog rendementglas, die kostprijs krijg je er nooit nog uit in uw restende levensjaren.
Wie gaat er de grote sigaar zijn van de stijgende energieprijzen.
De mensen die verwarmen met een gaskachel in de eerste plaats.
Daarna met cv en slechte isolatie.
Zelf vorig jaar een verbruik 11/2/2020 5416 m3 - 25/1/21 5750 m3 of 334 m3 of 3804 kw/h.
En neen geen dikke jas aan of in de koude.
Morgens thermostaat aan 8 uur (21,5°), avonds thermostaat af 23 uur. (18°).
Trouwens heden nog geen chauffage nodig.
De mensen die verwarmen met een gaskachel in de eerste plaats.
Daarna met cv en slechte isolatie.
Zelf vorig jaar een verbruik 11/2/2020 5416 m3 - 25/1/21 5750 m3 of 334 m3 of 3804 kw/h.
En neen geen dikke jas aan of in de koude.
Morgens thermostaat aan 8 uur (21,5°), avonds thermostaat af 23 uur. (18°).
Trouwens heden nog geen chauffage nodig.
Estate Guru believer.
Neem wraak op de regering: isoleer je woning. Stop met zeuren, klagen en zagen. Spaarders en beleggers kijken vooruit... Heb je dat de afgelopen jaren niet gedaan? Eigen schuld, dikke bult. De oliecrisis is al van 50 jaar geleden, tijd genoeg dus.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Daar lacht mijn buurvrouw eens mee. Haar 150 jaar oude kasteelvilla is 0,0 geïsoleerd. Ze maakt gewoon de open haard, van de kamer waar ze in wil vertoeven, aan. Heeft er 5, geloof ik. Haar personeel zorgt ervoor dat er voldoende droog hout in de kamers aanwezig is. Ze is 89 en doet dit al meer dan 40 jaar zo. Zij geeft geen euro uit aan groene stroom/ isolatie/ ... Je kan haar optrekje kopen voor 3.000.000 euri. Kansje!
Ik gebruik in de winter mijn woonkamer om in te leven, om in te slapen, om mijn was te drogen aan de gaskachel, om van thuis uit te werken (jup) en om te eten ook al..
Je kan dat een studio noemen, een appartement, een huis. Wat je zelf wil.
Resultaat : ik verwarm enkel dit gedeelte van mijn woning en ik betaalde daarvoor in 2020 de som van 20 euro per maand, een jaar lang.
Hoeveel ik er dit jaar zal voor betalen ? We zien wel.
Schitterend geisoleerd is het hier niet. Gewoon basic.
Mijn stulp is ook te koop en voor een pak minder dan wat hierboven werd genoemd
Je kan dat een studio noemen, een appartement, een huis. Wat je zelf wil.
Resultaat : ik verwarm enkel dit gedeelte van mijn woning en ik betaalde daarvoor in 2020 de som van 20 euro per maand, een jaar lang.
Hoeveel ik er dit jaar zal voor betalen ? We zien wel.
Schitterend geisoleerd is het hier niet. Gewoon basic.
Mijn stulp is ook te koop en voor een pak minder dan wat hierboven werd genoemd

Laatst gewijzigd door haelewyn op 18 oktober 2021, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Beneden is het nu 20.5 (vind ik ideaal) en boven 19.8. Nog niet gestookt dit stookseizoen.
Vrijtaande woning 2018 van 198m2. Mijn verbruik durf ik niet te zeggen wat dat gaat niemand geloven
Vrijtaande woning 2018 van 198m2. Mijn verbruik durf ik niet te zeggen wat dat gaat niemand geloven

LOL, alle Belgen isoleren hun woning zodanig dat de extra CO2 uitstoot van die gascentrales gecompenseerd wordt zodat België geen boetes van Europa krijgt en dat heet dan wraak nemen

In de jaren 70 was er een olie crisis, heeft maar even geduurd, nu is er even wat duur gas, over een paar jaar is er te weinig elektriciteit, enz... Wie bij elke waan van de dag zware investeringen doet komt in dit land steevast bedrogen uit. Zorg liever voor alternatief, bv gas en stroom te duur voor verwarming? stook dan een paar wintermaanden op hout, kolen, petflessen enz..

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb een idee om nog efficiënter te werken: zet je thermostaat niet op 25 graden zoals jij zegt, maar op 29 graden. Dan ga je nog meer gas sparen!odbc schreef: ↑18 oktober 2021, 08:23 Draait zoals je wilt, elke keer uw muren, vloer en plafonds opwarmen en laten afkoelen vergt op langere termijn meer energie dat dit op zelfde temperatuur te houden of je moet leven in een zeer warmteverliezende woning.
Veel mensen zullen dit jaar een stevige rekening krijgen en dat is niet om te ROFL
Neem me niet kwalijk, ik dacht dat je een trol was, en ik heb hartelijk moeten lachen om je openingspost. En ik gaf je 10/10 qua trolling, ik vond het heel overtuigend.
Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht dat je echt geloofde dat je thermostaat op 25 graden houden energie zou besparen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
[/quote]
Veel hebben een woning van jaren '80 geïsoleerd en dubbel glas (type pollyglas) met droge lucht in.
[/quote]
Ik behoor zelf tot de generatie vroeger, woning van 1974, intussen vide geïsoleerd 8 cm, binnenmuren waren in ytong isolatiesteen. Dak van 9 cm tot 32 cm geïsoleerd waar mogelijk. Vloerisolatie van 4 cm zat er. Men verklaarde mij gek indertijd. Verwarmde met accumulatie, laatste jaren rond 4000 KW, nu overgeschakeld naar Lucht, Lucht waterpomp.
Voorlopig niet zo positief over de warmtepomp. TOCHT.
[/quote]
Ik behoor zelf tot de generatie vroeger, woning van 1974, intussen vide geïsoleerd 8 cm, binnenmuren waren in ytong isolatiesteen. Dak van 9 cm tot 32 cm geïsoleerd waar mogelijk. Vloerisolatie van 4 cm zat er. Men verklaarde mij gek indertijd. Verwarmde met accumulatie, laatste jaren rond 4000 KW, nu overgeschakeld naar Lucht, Lucht waterpomp.
Voorlopig niet zo positief over de warmtepomp. TOCHT.
Dan zal het aan uw IQ liggen.Charlesvdw schreef: ↑18 oktober 2021, 19:59 ..... '' '
Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht dat je echt geloofde dat je thermostaat op 25 graden houden energie zou besparen.
De bedoeling is om volledig cv systeem continu te laten werken op laagste aquastaat, binnenthermostaat dient enkel als "schakelaar" en door die hoger te zetten zal dat ook gebeuren.
Als je de 21 graden niet behaald zet je aquastaat op cv ketel ietsje hoger, niet veel.
Hiermee stook je het zuinigste. Zelfs als je systeem 24 op 24 zo laat op staan.
Zijn EQ is in orde.Dan zal het aan uw IQ liggen.
De bedoeling is om volledig cv systeem continu te laten werken op laagste aquastaat, binnenthermostaat dient enkel als "schakelaar" en door die hoger te zetten zal dat ook gebeuren.
Als je de 21 graden niet behaald zet je aquastaat op cv ketel ietsje hoger, niet veel.
Hiermee stook je het zuinigste. Zelfs als je systeem 24 op 24 zo laat op staan.