nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering

Ondertussen is het dan raar dat er niemand nog wil werken…
Moet er nog zand zijn?
https://www.hln.be/binnenland/baas-mag- ... ~aca49067/
Federale ambtenaren mogen vanaf 1 februari niet meer na de normale werkuren worden opgebeld door hun baas. Dat staat in een omzendbrief van minister van Ambtenarenzaken Petra De Sutter (Groen) over het zogenaamde recht op 'deconnectie.
Federale ambtenaren mogen vanaf 1 februari niet meer na de normale werkuren worden opgebeld door hun baas. Dat staat in een omzendbrief van minister van Ambtenarenzaken Petra De Sutter (Groen) over het zogenaamde recht op 'deconnectie.
Nu nog even afwachten tot er iemand klacht indient wegens discriminatie omdat ze andere loonslaven ( arbeiders en bedienden ) nog wel mogen lastigvallen
Goede zaak toch. Thuis is thuis. Als ze willen dat ik na mijn uren bereikbaar ben dan moeten ze daar maar een gepaste vergoeding voor betalen.E10ne schreef: ↑4 januari 2022, 09:19 Moet er nog zand zijn?
Er zijn misschien mensen die graag gratis werken maar ik behoor niet tot die categorie.
Dat is toch maar normaal zeker ? Mij moesten ze na mijn uren ook niet meer lastig vallen over het werk.
Tot ze jou eens om de 5 voet opbellen voor flauwekul. Benieuwd of je daar dan nog zo over zou denken.
Of wil je naar Japanse toestanden waar mensen geen verlof meer durven nemen en letterlijk doodvallen van te werken.
Mij moeten ze met rust laten na mijn uren, simple as that. Ik neem al jaren geen telefoon meer op na mijn uren als ik zie dat het van mijn werk komt en naar mijn mails kijk ik ook niet. Na verloop van tijd beseffen ze dat en bellen ze een zot op die wel opneemt
Er zijn er echt veel die denken dat ze onmisbaar zijn. Ze doen maar.
Of wil je naar Japanse toestanden waar mensen geen verlof meer durven nemen en letterlijk doodvallen van te werken.
Mij moeten ze met rust laten na mijn uren, simple as that. Ik neem al jaren geen telefoon meer op na mijn uren als ik zie dat het van mijn werk komt en naar mijn mails kijk ik ook niet. Na verloop van tijd beseffen ze dat en bellen ze een zot op die wel opneemt

+1TikTak schreef: ↑4 januari 2022, 11:51 Tot ze jou eens om de 5 voet opbellen voor flauwekul. Benieuwd of je daar dan nog zo over zou denken.
Mij moeten ze met rust laten na mijn uren, simple as that. Ik neem al jaren geen telefoon meer op na mijn uren als ik zie dat het van mijn werk komt en naar mijn mails kijk ik ook niet. Na verloop van tijd beseffen ze dat en bellen ze een zot op die wel opneemt![]()
Ik geef zelfs mijn telefoonnummer niet aan het patronaat
Misschien uw nummer hier plaatsen kunnen we u ook eens te pas en onpas bellen.E10ne schreef: ↑4 januari 2022, 09:19 Moet er nog zand zijn?
Estate Guru believer.
Ik en de rest kan stikke-mentaliteit.
De wereld zal er zeker niet door stilvallen, maar de verzuring zal zich wel verder voltrekken met alle gevolgen van dien.
De werkfierheid is bij ontzettend veel mensen weg en dat zie (zag) je ook op de werkvloer.
Lichamelijk aanwezig, maar geestelijk in hogere sferen en zelden aanwezig.
Je spreekt voor jezelf?
Je bent waarschijnlijk gepensioneerd, dan is het gemakkelijk praten natuurlijk.
Wat heeft opgebeld te worden buiten je werkuren te maken met werkfierheid en beroepsernst?
Als ik op mijn werk ben dan werk ik en ben ik beschikbaar. Als ik thuis ben dan werk ik niet en ben ik niet beschikbaar. Moeilijk is dat toch niet.
Er wordt alsmaar meer verwacht van werknemers terwijl de bazen hun geld tellen. Die zijn natuurlijk blij met die uitslovers. Ze werken gratis. Het resultaat is dat de psychiatrie vol zit en de burn-outs niet te tellen zijn.
Ik doe niet mee aan die ratrace. Ik trek de lijn, tot hier en niet verder.
Wie daar problemen mee heeft, tant pis dan maar.
Je bent waarschijnlijk gepensioneerd, dan is het gemakkelijk praten natuurlijk.
Wat heeft opgebeld te worden buiten je werkuren te maken met werkfierheid en beroepsernst?
Als ik op mijn werk ben dan werk ik en ben ik beschikbaar. Als ik thuis ben dan werk ik niet en ben ik niet beschikbaar. Moeilijk is dat toch niet.
Er wordt alsmaar meer verwacht van werknemers terwijl de bazen hun geld tellen. Die zijn natuurlijk blij met die uitslovers. Ze werken gratis. Het resultaat is dat de psychiatrie vol zit en de burn-outs niet te tellen zijn.
Ik doe niet mee aan die ratrace. Ik trek de lijn, tot hier en niet verder.
Wie daar problemen mee heeft, tant pis dan maar.
U heeft gelijk Tiktak. Dat is hetzelfde als de vroeggepensioneerden die commentaar hebben op de jeugd , de oudere werklozen...Ik ken er ene die een geweldige voorstander is van een verhoging van pensioenleeftijd en gemeenschapsdienst voor oudere werklozen maar hij en zijn vrouw , onderwijzend personeel , zitten al wel 15 jaar vanaf hunr 55 goed betaald thuis.Hij gaat er zelfs prat op dat hij maar 28 jaar effectief heeft gewerkt.
Inderdaad Brembos. Ik krijg het heen en weer van altijd dat geklaag over andere jobs en andere sectoren. Iedereen maakt zijn eigen keuzes. Wie afgunstig is van een ander moet daar maar gaan werken. Elke job heeft zijn voor- en nadelen.
Er zijn er hier veel die beweren dat ze o zo hard werken en onmisbaar zijn maar ze spenderen wel uren op dit forum en schrijven honderden, duizenden berichten. Mensen die echt hard werken hebben geen tijd om zich bezig te houden met een onnozel forum.
Er zijn er hier veel die beweren dat ze o zo hard werken en onmisbaar zijn maar ze spenderen wel uren op dit forum en schrijven honderden, duizenden berichten. Mensen die echt hard werken hebben geen tijd om zich bezig te houden met een onnozel forum.
Kan je net zo goed zeggen over de baas die je voor elke scheet opbelt in je privé-tijd.
Als het brandt, mogen ze me altijd bellen om te helpen blussen, maar er zijn bazen die altijd vinden dat het brandt. Dan moeten ze maar een betaalde wachtdienst voorzien.
Een baas met een minimum aan respect voor zijn werknemers, past deze regelgeving al lang toe. Er zijn trouwens meer en meer grote privé-bedrijven die dit al toepassen, zonder dat het hen wordt opgelegd. Het komt de productiviteit alleen maar ten goede.