zeezoutjes versus de bel20 tracker
TIP
Re: zeezoutjes versus de bel20 tracker
umicore neemt in beide portefeuilles plaats in van moury construct
volgende week solvay en ageas die mits dividendverhoging in aanmerking komen voor opname.
Dieteren momenteel op nr20 . UCB 19
volgende week solvay en ageas die mits dividendverhoging in aanmerking komen voor opname.
Dieteren momenteel op nr20 . UCB 19
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Hoe ziet het podium eruit Zeezout?
Ageas zou ik wachten als die rond 41 a 42 staan.
Te hoog voor het moment
In de groei port werd Ageas vorig jaar verkocht aan €51,52 dus near the top. Alweer mooi resultaat met simpele regeltjes.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Zie eerste post van dit topic.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Is er een reden waarom je KBC verkiest boven KBC Ancora ? Ik dacht dat deze laatste qua dividend interessanter was. Of vergis ik me ?zeezout schreef: ↑10 februari 2022, 18:13 en dan hebben we KBC, hele boterham hun dividend. 4 euro is een stijging tov vorig jaar en hoger dan de jaren voordat ECB rem op dividenden van bankaandelen zette. Analisten verwachten dat het volgend jaar nog hoger zal gaan.
voldoet aan de criteria, gezien de hoge zeezoutscore(positie7) komt KBC in beide portefeuilles
in de groei versie zaten er maar 19 aandelen meer in , KBC (79,84) komt er dus in met start% 5% de twee grootste posities VGP (234) en dieteren (152) moeten wat inleveren.
in de klassiek versie is het sofina dat op positie20 staat en dus plaats moet ruimen voor KBC
-
robinvandyck
- Full Member

- Contacteer:
Ik vind het ergens bizar dat Umicore in de portefeuille gaat gezien ik niets anders verkoopadviezen lees. Voor zover die adviezen natuurlijk iets waard zijn. Ik heb wel heel veel respect voor Zeezoutjes. Ook omdat hij het doet met wat er hier rondom ons is te vinden. De Belgische als Nederlandse ondernemingen. Waar we zeker fier op mogen zijn op hun verwezenlijkingen. Alleen ik kan geen 20 bedrijven in portefeuille nemen. En jaarlijks veranderen. Daarvoor is mijn budget te laag.
Denk dat we hier toch even de oorsprong van de zeezoutjes moeten kaderen.
Zijn in 2013 door zeezout opgezet als experiment om 20 groei dividendaandelen op de brusselse beurs te vergelijken met de Bel 20 (tracker).
Dus,groeiend dividend en brusselse beurs en daaraan voldoet Umicore.Simpel!
Zijn in 2013 door zeezout opgezet als experiment om 20 groei dividendaandelen op de brusselse beurs te vergelijken met de Bel 20 (tracker).
Dus,groeiend dividend en brusselse beurs en daaraan voldoet Umicore.Simpel!
Annetje , De Belegger lijkt u gelijk te geven !annetje schreef: ↑19 februari 2022, 13:35Is er een reden waarom je KBC verkiest boven KBC Ancora ? Ik dacht dat deze laatste qua dividend interessanter was. Of vergis ik me ?zeezout schreef: ↑10 februari 2022, 18:13 en dan hebben we KBC, hele boterham hun dividend. 4 euro is een stijging tov vorig jaar en hoger dan de jaren voordat ECB rem op dividenden van bankaandelen zette. Analisten verwachten dat het volgend jaar nog hoger zal gaan.
voldoet aan de criteria, gezien de hoge zeezoutscore(positie7) komt KBC in beide portefeuilles
in de groei versie zaten er maar 19 aandelen meer in , KBC (79,84) komt er dus in met start% 5% de twee grootste posities VGP (234) en dieteren (152) moeten wat inleveren.
in de klassiek versie is het sofina dat op positie20 staat en dus plaats moet ruimen voor KBC
KBC
Advies
Houden
Risico
Hoger dan gemiddeld risico
We zagen liever een fiscaalvriendelijkere inkoop van eigen aandelen, maar het voorgestelde dividend imponeert toch enigzins. Die wordt nog sterker merkbaar bij moeder KBC Ancora omdat die aan een stevige korting noteert (bijna 40%). Kies voor nieuwe aankopen dan ook de moederholding. Op zich is KBC wel te behouden, maar voor langetermijnbeleggers is een switch nog altijd aangewezen.
Dividendnieuws:
VGP €6,85 (+88%)
Ageas €2,75 (+4%)
VGP €6,85 (+88%)
Ageas €2,75 (+4%)
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
in de groei portefeuille neemt Ageas de plaats in van Brederode
in de classic zat Ageas er al in
Solvay/solvac komt in aanmerking voor opname.
afhankelijk van wat de aandelen die hun dividend nog moeten bekendmaken gaan doen.
morgen UCB,...
vrijdag avond zal ik de excels opladen met de aanpassingen van dit jaar.
in de classic zat Ageas er al in
Solvay/solvac komt in aanmerking voor opname.
afhankelijk van wat de aandelen die hun dividend nog moeten bekendmaken gaan doen.
morgen UCB,...
vrijdag avond zal ik de excels opladen met de aanpassingen van dit jaar.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
BPost zit er waarschijnlijk niet meer in maar voor de volledigheid: €0,49
Toch een dikke 8% bruto en pay-out nog niet eens heel hoog.
Toch een dikke 8% bruto en pay-out nog niet eens heel hoog.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash