Jaarlijkse belasting pensioensparen in de maak
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Jaarlijkse belasting pensioensparen in de maak
@ pieterjan:Pieterjan schreef:Op je 60 moet je eenmalig 10% betalen, een schande natuurlijk maar ja, de staat heeft geld nodig. Toch kan je wanneer je zoals ik op 25 begint te sparen voor het pensioen een aardige som bij elkaar sparen plus dan nog de rente door de stijging van het fonds.pol schreef: BEREKENING:
Je bent jong en (30 jaar) doe aan PS. Na 30 jaar (steeds het maximale bijgedragen) ben
je 60:
Wat krijg je DAN netto in de huidige fiscaliteit ?
En dat is liefst 300 euro/maand tot je 80 bent ???![]()
Wat krijg je NETTO op je 60 als je altijd het max jaarlijkse betaald (als alles blijft zo als het NU is)
Je bent begonnen op 25...dus 35 jaar betalen (denk ook aan de muntontwaarding) met als eindresultaat ?
Enne LADA ?
Pas op hé: Door het generatiepak (Guy V Stad) heb ik dit jaar op mijn uitkering groepsverzekering (brugpensioen 58) slechts 16 % belasting betaald. Had ik gewacht tot 1 januari 2010 (59 jaar) was het 33% geworden.
Laatst gewijzigd door pol op 24 september 2009, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ewergreen
Concreet zegt u nu. We gaan allemaal betalen voor "het algemeen belang", hoe onozel, foutief en corrupt dit systeem ook is. Het feit dat u daar geen problemen mee heeft zegt genoeg... .Wook schreef: Ik zal hier nog één keer op terugkomen om te proberen de essentie van wat ik bedoel bloot te leggen: mensen worden steeds egoïstischer en stellen hun eigenbelang boven dat van het algemeen belang. Wanneer er iets moet gebeuren dan wijzen ze steeds naar anderen en proberen ze zichzelf zoveel mogelijk uit de wind te zetten. En als ze dan door bvb een mogelijke belasting op pensioensparen niet meer anders kunnen dan betalen dan ontploffen ze en beklagen ze zichzelf alsof ze de armsten ter wereld zijn die nog meer gepluimd worden.
Wel, het is zeer jammer voor die mensen maar er is niets meer aan te doen, betalen zal je ook al ga je tandenknarsen uit frustratie.
Ewergreen schreef:Concreet zegt u nu. We gaan allemaal betalen voor "het algemeen belang", hoe onozel, foutief en corrupt dit systeem ook is. Het feit dat u daar geen problemen mee heeft zegt genoeg... .Wook schreef: Ik zal hier nog één keer op terugkomen om te proberen de essentie van wat ik bedoel bloot te leggen: mensen worden steeds egoïstischer en stellen hun eigenbelang boven dat van het algemeen belang. Wanneer er iets moet gebeuren dan wijzen ze steeds naar anderen en proberen ze zichzelf zoveel mogelijk uit de wind te zetten. En als ze dan door bvb een mogelijke belasting op pensioensparen niet meer anders kunnen dan betalen dan ontploffen ze en beklagen ze zichzelf alsof ze de armsten ter wereld zijn die nog meer gepluimd worden.
Wel, het is zeer jammer voor die mensen maar er is niets meer aan te doen, betalen zal je ook al ga je tandenknarsen uit frustratie.
Inderdaad, wie gelooft nog in het 'algemeen belang'? Dit is een utopische fictie die de bevolking wordt voorgeschoteld. Ze wordt in stand gehouden door mensen die vooral eigen belangen verdedigen, en het uitgeven aan structuren waar vooral hun vrienden van profiteren. Als er nog mensen denken dat er realiteit en waarde achter deze fata morgana zit, veel geluk toegewenst. Maar vergeet niet dat je in de woestijn meer dan waarschijnlijk nooit drinken zal vinden.