Hoe duur staan vastgoedaandelen nu ?
TIP
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Re: Hoe duur staan vastgoedaandelen nu ?
Begrijp ik het goed?
Je geeft een koopadvies voor een aandeel dat 15% meer gestegen is dan de markt.
Je geeft dat koopadvies dus achteraf.
En dan zeg je: "in 6 maand zit er al een verschil op van 15 % . Spreiding is een illusie van veiligheid ."
Zo kan ik het ook !!!!! En nog veel beter !!!!
Prosus, dat had je moeten kopen. 50% gestegen
Echte sukkelaars, die tevreden zijn met 15%
Aangezien lop veel succesvoller is dan Warren Buffett, en ik 3 keer meer succesvoller ben dan lop, ben ik ongelooflijk veel beter dan Warren Buffett.
Achteraf uiteraard, vraag me niets over de toekomst
(Ik ben tenminste zo eerlijk dit toe te geven)
VL mijn portfolio die je volledig kunt volgen presteert YTD 15 % beter .
--KNIP--
Er is hier niemand meer geïnteresseerd in uw mening --KNIP--
--KNIP--
Er is hier niemand meer geïnteresseerd in uw mening --KNIP--
Investeren in je beste ideeën zou als je kennis genoeg hebt een beter rendement moeten geven .
Als je uw risico wil beperken zoals Karine is het beter meer cash aan te houden dan vogelpik te gaan spelen op veilig gedachte aandelen .
Vastgoed , obligatie kunnen evengoed mee zakken wat ze ook doen .
Ik blijf erbij spreiding is alleen goed als je er niks vanaf weet en er geen tijd wil instoppen .
Spreiding is een vals gevoel van veiligheid en je loopt de kudde achterna .
Als karine veiligheid wil moet ze investeren in een wereldwijde ETF en de markt ondergaan maar je zal niet meer veiligheid creëren door vastgoed aandelen te kopen het enige wat ze doet is haar rendement onder uit halen .
Minder risico nemen dan moet ze meer cash aanhouden zeer simpel .
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Wie begint er weer als eerste over ETFs ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 28 juni 2022, 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Zelfs met de beste ideëen op basis van de beste kennis, beschik je nooit over alle informatie en kan je niet voorspellen wat er in de toekomst zal gebeuren.
Jij spreidt toch ook over meerdere aandelen ?
Van zodra je meer dan 1 asset aankoopt, dan ben je bezig met spreiding.
Wat voor onzin is dit.
Spreiding is een middel om je risico te verlagen. "Veiligheid" lijkt mij een verkeerde terminologie.
En het is niet omdat velen hetzelfde doen als jijzelf dat je de kudde achterna loopt, lijkt mij.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 28 juni 2022, 02:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Spreiding tussen sectoren en de hele markt kopen is 2 verschillende dingen .EarthNvstr1 schreef: ↑27 juni 2022, 22:58Zelf met de beste ideëen op basis van de beste kennis, beschik je nooit over alle informatie en kan je niet voorspellen wat er in de toekomst zal gebeuren.
Jij spreidt toch ook over meerdere aandelen ?
Van zodra je meer dan 1 asset aankoopt, dan ben je bezig met spreiding.
Wat voor onzin is dit.
Spreiding is een middel om je risico te verlagen. "Veiligheid" lijkt mij een verkeerde terminologie.
En het is niet omdat velen hetzelfde doen als jijzelf dat je de kudde achterna loopt, lijkt mij.
Spreiding heeft alleen zin als je belegd in verschillende sectoren iemand die 20 bankaandelen of iemand die 100 bankaandelen koopt heeft evenveel risico . Daarbovenop heeft spreiding weinig zin als je maar 0.1% bezit van iets .
Je moet niet kunnen voorspellen wat er gebeurd maar wel de grove lijnen zien .
Iedereen wist dat groei te veel overgewaardeerd was en waarde ondergewaardeerd .
Deze ingreep ging je vandaag 20% winst opgeleverd hebben .
Maar jammer genoeg handelen de mensen er niet naar .
Vandaag spreken over inflatie is zever je bent te laat alle goede aandelen zijn al gestegen .
Karine haar dalers in vastgoed geven geen bescherming tegen inflatie wat eigenlijk zeer duidelijk moet zijn als je de koers bekijkt . Vastgoed heeft maar bescherming als de contracten mee stijgen met de inflatie en niet vast zijn .
Heel veel vastgoed bedrijven werken met vaste percentages voor termijnen van 5 of 10 jaar dus nutteloos ter bescherming .
Spijtig dat je dit gewoonweg niet duidelijk kunt uitleggen aan een persoon die dit duidelijk niet begrijpt zonder 20 andere berichten te moeten weerleggen .
Niemand die de fout van haar lijst ziet maar wel iedereen die zich ertussen wringt met commentaar !
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

In onderstaande blog maak je nochtans dankbaar gebruik van alles wat je hier van mij geleerd hebt over de huidige hoge inflatie
En aangezien onderstaand aandeel met -32% gekelderd is, kan het geen goed aandeel zijn want "alle goede aandelen zijn al gestegen". Maar je neemt het wel op in jouw portefeuille.
https://dividendlop.blogspot.com/2022/0 ... c.html?m=1
V.F. Corporation:
Het aandeel is dit jaar met -32% gekelderd, vooral als gevolg van de vertraging in de handel en de vrees dat de agressieve renteverhogingen van de Fed als reactie op de 40 jaar hoge inflatie een recessie kunnen veroorzaken.
Van u iets geleerdVLblokpate schreef: ↑28 juni 2022, 09:44In onderstaande blog maak je nochtans dankbaar gebruik van alles wat je hier van mij geleerd hebt over de huidige hoge inflatie
En aangezien onderstaand aandeel met -32% gekelderd is, kan het geen goed aandeel zijn want "alle goede aandelen zijn al gestegen". Maar je neemt het wel op in jouw portefeuille.
V.F. Corporation:
Het aandeel is dit jaar met -32% gekelderd, vooral als gevolg van de vertraging in de handel en de vrees dat de agressieve renteverhogingen van de Fed als reactie op de 40 jaar hoge inflatie een recessie kunnen veroorzaken.
Snotneus maak jezelf dat wijs .
VFC is geen aandeel dat beschermt tegen inflatie je kent er werkelijk de ballen van .
Er is een groot verschil tussen aandelen zoals VFC en bijvoorbeeld ADM die wel beschermd tegen inflatie .
Typisch weer commentaar dat je mag verwachten van iemand die er niks van kent .
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Als we jouw beweringen na elkaar zetten, is het zeer grappig:VLblokpate schreef: ↑28 juni 2022, 09:44https://dividendlop.blogspot.com/2022/0 ... c.html?m=1
V.F. Corporation:
Wat is het probleem met VFC ?VLblokpate schreef: ↑28 juni 2022, 13:36Als we jouw beweringen na elkaar zetten, is het zeer grappig:VLblokpate schreef: ↑28 juni 2022, 09:44
V.F. Corporation:
Mijn aankoopkoers was 43.65 $ noteert vandaag aan 46.70 $
Of is het omdat er ooit iets met 30% is gedaald dat het nooit meer koopwaardig is
Weet niet waar jij zit met je verstand ?
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Ik zal het voor jou even uitleggen. Je bent veel te slim, en daarom zoek je het te ver. Deze 2 uitspraken zijn van jou:
- V.F. Corporation: Het aandeel is dit jaar met -32% gekelderd
- Er is geen sprake van dalingen op de markt
Ook het volgende is niet logisch met elkaar te rijmen:
- Of is het omdat er ooit iets met 30% is gedaald dat het nooit meer koopwaardig is
- Vandaag spreken over inflatie is zever je bent te laat alle goede aandelen zijn al gestegen
Ik geef je een tip voor dat laatste, want het vergt enige logische hersengymnastiek. Als alle goede aandelen gestegen zijn, dan kan een aandeel dat 30% gekelderd is, geen goed aandeel zijn. De ene (of is het omdat...
Ik ken niets van aandelen, maar ik herken wel tegenspraken als ik ze zie.
Aandelen die beschermen tegen inflatie zijn inderdaad gestegen .VLblokpate schreef: ↑28 juni 2022, 18:31Ik zal het voor jou even uitleggen. Je bent veel te slim, en daarom zoek je het te ver. Deze 2 uitspraken zijn van jou:
- V.F. Corporation: Het aandeel is dit jaar met -32% gekelderd
- Er is geen sprake van dalingen op de markt
Ook het volgende is niet logisch met elkaar te rijmen:
- Of is het omdat er ooit iets met 30% is gedaald dat het nooit meer koopwaardig is![]()
- Vandaag spreken over inflatie is zever je bent te laat alle goede aandelen zijn al gestegen
Ik geef je een tip voor dat laatste, want het vergt enige logische hersengymnastiek. Als alle goede aandelen gestegen zijn, dan kan een aandeel dat 30% gekelderd is, geen goed aandeel zijn. De ene (of is het omdat...) of de andere uitspraak (Vandaag spreken....) is dus niet waar.
Ik ken niets van aandelen, maar ik herken wel tegenspraken als ik ze zie.
Wil dat zeggen dat er in andere sector geen goede aandelen bestaan
Iemand die een goede gespreide portfolio bezit heeft inderdaad geen verlies geleden .
Wil dat dan zeggen dat er niks gedaald is ?
Als de markt 30% stijgt wil dit dan zeggen dat er geen aandelen zijn die 50% gedaald zijn ?
Stop met je belachelijk te maken man .
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik volg ik je wel hoor.lop schreef: ↑28 juni 2022, 02:49 Spreiding tussen sectoren en de hele markt kopen is 2 verschillende dingen .
Spreiding heeft alleen zin als je belegd in verschillende sectoren iemand die 20 bankaandelen of iemand die 100 bankaandelen koopt heeft evenveel risico . Daarbovenop heeft spreiding weinig zin als je maar 0.1% bezit van iets .
Je moet niet kunnen voorspellen wat er gebeurd maar wel de grove lijnen zien .
Iedereen wist dat groei te veel overgewaardeerd was en waarde ondergewaardeerd .
Deze ingreep ging je vandaag 20% winst opgeleverd hebben .
Maar jammer genoeg handelen de mensen er niet naar .
Vandaag spreken over inflatie is zever je bent te laat alle goede aandelen zijn al gestegen .
De markt/toekomst inschatten kan wel degelijk zinvol zijn.
Net zoals ook spreiding wel degelijk zinvol is.
Hoever iemand zou moeten gaan in die dingen, lijkt mij echter geen exacte wetenschap en is afhankelijk van persoonlijke parameters en voorkeuren.
De vraag van Karine was n.m.i. niet welke bedrijven het best beschermd zijn tegen inflatie, maar wel:lop schreef: ↑28 juni 2022, 02:49 Karine haar dalers in vastgoed geven geen bescherming tegen inflatie wat eigenlijk zeer duidelijk moet zijn als je de koers bekijkt . Vastgoed heeft maar bescherming als de contracten mee stijgen met de inflatie en niet vast zijn .
Heel veel vastgoed bedrijven werken met vaste percentages voor termijnen van 5 of 10 jaar dus nutteloos ter bescherming .
Spijtig dat je dit gewoonweg niet duidelijk kunt uitleggen aan een persoon die dit duidelijk niet begrijpt zonder 20 andere berichten te moeten weerleggen .
Niemand die de fout van haar lijst ziet maar wel iedereen die zich ertussen wringt met commentaar !
- Wanneer is het de moment om deze (aandelen van het lijstje) terug op te pikken ?
- Waar kan je terugvinden wanneer één van deze aandelen (van het lijstje) een koopje is ?
Dat niemand daar specifiek op kan/wil antwoorden, kan ik aannemen, maar daarom moet de vraag niet verdraaid worden. Dat Karine enkel geïnteresseerd lijkt in de aandelen van dat lijstje, daar kan ik mij ook vragen bij stellen.
Tarbo heeft bv. wel een poging gedaan om een (algemeen) antwoord te geven n.m.i.
Jouw eerste post vond ik trouwens ook niet slecht. Jammer dat na wat discussie *jij* er vervolgens onnodig ETFs bij betrekt.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Nogal een algemene uitspraak.
Als je wist dat de vastgoedaandelen zouden dalen met de stijgende rente, dan wist je dus wanneer je ze moest verkopen en dan zou ik denken dat je ook weet wanneer het tijd is om ze terug op te pikken ?
Waarom heb je toen die portefeuille gemaakt eigenlijk ?
En waarom ben je nu enkel geïnteresseerd in de (vastgoed/infra) aandelen uit die portefeuille ?
Als er ergens een betrouwbare/juiste bron zou zijn waar je dat zomaar kan te weten komen, dan zou iedereen dat wellicht gebruiken.
Een goed gespreide portfolio moet ten allen tijde aandelen bevatten die de inflatie indekken .
Te veel hiervan heeft weer het omgekeerde effect als eind dit jaar de inflatie daalt zullen ook de koersen dalen .
Hetzelfde met een recessie een goede portfolio heeft veel aandelen die ook winstgevend zijn gedurende een recessie .
Als je dit hebt zie je eigenlijk weinig van de dalingen op de beurs tot zover .
Het ene heft het andere op sommige zullen dan denken dat je minder rendement heb door het gebrek aan groei aandelen maar dat is op lange termijn zeker niet waar integendeel want waarde presteert normaal beter dan groei het was een uitroep teken op de markten dat dit helemaal scheef zat de laatste jaren .
Het evenwicht vinden is moeilijk wat vandaag werkt zal niet per se binnen 5 jaar werken daarom dat je met een beperkt aantal aandelen ook veel gemakkelijker kunt bijsturen .
Het opbouwen is alleen moeilijk je kan moeilijk vandaag aandelen kopen die de inflatie indekken de waarderingen zijn veel te hoog .
Een portfolio bouw je ook niet op in een jaar maar gedurende een hele marktcyclus .
Dat VLB dat blijkbaar niet begrijpt is niet mijn probleem .
Er zullen altijd personen zijn die zich moeien en er geen gedacht van hebben waar ze over spreken .
Leren beleggen is een proces van tientallen jaren .
Voor de meesten te lang om winstgevend te zijn ze maken te veel fouten .
Jammer dat je hier niks mag zeggen tegen iemand zonder dat er iemand zijn haak inslaat die er niks van kent .
Dit forum is meer elkaar pesten dat dat je iemand iets kunt uitleggen hoe iets daadwerkelijk werkt .
Ik heb lijsten van wat echt koopwaardig is maar dat wil nog niet zeggen dat het niet verder kan dalen .
Het is een indicatie dat is alles .
Als je filtert op veiligheid en betrouwbaarheid staat SWK nog steeds op 1 vandaag .
TGT nu op nummer 4
Te veel hiervan heeft weer het omgekeerde effect als eind dit jaar de inflatie daalt zullen ook de koersen dalen .
Hetzelfde met een recessie een goede portfolio heeft veel aandelen die ook winstgevend zijn gedurende een recessie .
Als je dit hebt zie je eigenlijk weinig van de dalingen op de beurs tot zover .
Het ene heft het andere op sommige zullen dan denken dat je minder rendement heb door het gebrek aan groei aandelen maar dat is op lange termijn zeker niet waar integendeel want waarde presteert normaal beter dan groei het was een uitroep teken op de markten dat dit helemaal scheef zat de laatste jaren .
Het evenwicht vinden is moeilijk wat vandaag werkt zal niet per se binnen 5 jaar werken daarom dat je met een beperkt aantal aandelen ook veel gemakkelijker kunt bijsturen .
Het opbouwen is alleen moeilijk je kan moeilijk vandaag aandelen kopen die de inflatie indekken de waarderingen zijn veel te hoog .
Een portfolio bouw je ook niet op in een jaar maar gedurende een hele marktcyclus .
Dat VLB dat blijkbaar niet begrijpt is niet mijn probleem .
Er zullen altijd personen zijn die zich moeien en er geen gedacht van hebben waar ze over spreken .
Leren beleggen is een proces van tientallen jaren .
Voor de meesten te lang om winstgevend te zijn ze maken te veel fouten .
Jammer dat je hier niks mag zeggen tegen iemand zonder dat er iemand zijn haak inslaat die er niks van kent .
Dit forum is meer elkaar pesten dat dat je iemand iets kunt uitleggen hoe iets daadwerkelijk werkt .
Ik heb lijsten van wat echt koopwaardig is maar dat wil nog niet zeggen dat het niet verder kan dalen .
Het is een indicatie dat is alles .
Als je filtert op veiligheid en betrouwbaarheid staat SWK nog steeds op 1 vandaag .
TGT nu op nummer 4