Energiepremie
Re: Energiepremie
Ik ben sterk aan het overwegen om als alléénstaand persoon zonder gezinslast om het parlement op stelten te gaan zetten of op zen minst massa klacht brieven te versturen, zo verdoe ik toch tenminste hun tijd . ook al lezen ze het niet, het moet geakteerd en bewaard worden..
Zal ze wel wat werk bezorgen.. Met mij armzalig pensioen kan ik wel wat papier - briefomslagen en postzegels missen.. .
Iemand die ziek is of stempelt of het leefloon van het OCMW ontvangt betaald géén euro bijdrage of belasting aan de maatschappy.
Ik daarentegen goed mijn kost verdient, en véél heel véél RMZ bijdrage en belastingen betaald..
Ben van mening dat ik evenveel, zo niet méér recht heb op de energie bijdrage ..
En ben zeker niet beschaamd...
Constructieve mens ben jij, echt ... Hun tijd gaan verdoen ...ludo schreef: ↑14 december 2022, 16:01Ik ben sterk aan het overwegen om als alléénstaand persoon zonder gezinslast om het parlement op stelten te gaan zetten of op zen minst massa klacht brieven te versturen, zo verdoe ik toch tenminste hun tijd . ook al lezen ze het niet, het moet geakteerd en bewaard worden..
Zal ze wel wat werk bezorgen.. Met mij armzalig pensioen kan ik wel wat papier - briefomslagen en postzegels missen.. .
Iemand die ziek is of stempelt of het leefloon van het OCMW ontvangt betaald géén euro bijdrage of belasting aan de maatschappy.
Ik daarentegen goed mijn kost verdient, en véél heel véél RMZ bijdrage en belastingen betaald..
Ben van mening dat ik evenveel, zo niet méér recht heb op de energie bijdrage ..
En ben zeker niet beschaamd...
"Armzalig pensioen"? Hoor jij jezelf bezig? En jaloers op zieken etc.?? Wauw!
Tja, sommige mensen schamen zich nooit. Daar zijn namen voor. Vermoedelijk ook het idee "als ik maar hard genoeg brul, durft niemand nog zeggen wat een *** ik ben"

Laatst gewijzigd door mver op 14 december 2022, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarschijnlijk ene met een ambtenaar pensioen die denkt dat die ambtenaren daar , net zoals hij , niets anders te doen hebben dan zich bezig te houden met zulke onzin. Hoog tijd voor een gelijkschakeling, met terugwerkende kracht , van de ambtenaren en privé pensioenen.
Kunnen we het constructief houden....
Als hij er recht op heeft waarom zou hij het niet aanvragen? Het is maar aan de regering om er eens voor te zorgen dat ze waterdichte wetten maken. Er wordt in België trouwens al meer dan genoeg herverdeeld.
Hij heeft er geen recht op. En dat wil hij ze betaald gaan zetten
Zal nog ni zijn dat ik ze het betaald gaan zetten als ik ze niet krijg...
Geef mij eens 2 gegronde redenen waarom ik die energie premie niet zou mogen krijgen...
Geef mij eens 2 gegronde redenen waarom ik die energie premie niet zou mogen krijgen...
-
- VIP member
- Contacteer:
Even advocaat van de duivel spelen. Misschien ook dan de bedrijfswagens belasten tegen het werkelijk voordeel en het aanvullend pensioen afschaffen? Veel krijgen op hun pensioendatum een schoon kapitaal uitbetaald waarvoor anderen al een paar jaar hun pensioen moeten overleven … wat ik wil zeggen : gun een ander het licht in de ogen…Brembos schreef: ↑14 december 2022, 16:49 Waarschijnlijk ene met een ambtenaar pensioen die denkt dat die ambtenaren daar , net zoals hij , niets anders te doen hebben dan zich bezig te houden met zulke onzin. Hoog tijd voor een gelijkschakeling, met terugwerkende kracht , van de ambtenaren en privé pensioenen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.
Maar die conclusie volg ik niet.

Waarom "premies liever beperken tot wie het echt nodig heeft" ?
Tja, Ludo, het is niet de bedoeling om cadeautjes uit te delen aan al wie al ooit belastingen betaald heeft. Daar heeft België ook echt de centen niet voor. Ze hebben hier eigenlijk al de centen niet voor. België is zo goed als failliet
Ze willen mensen helpen die niet meer rondkomen. Mensen met een goed inkomen moeten daar wat solidair in zijn. Persoonlijk vind ik de limieten nu al hoog. Daar zit een hele categorie bij die dat zelf wel zou kunnen, maar met deze premie willen ze kiezers lokken. Eigenlijk vooral dat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Figuurlijk dan hopelijk.Lievevanacker schreef: ↑14 december 2022, 14:04 Sommige kapitaalkrachtigen zou je toch wel de nek omwringen? Dat nog durven schrijven ook....

Snap ik niet.Lievevanacker schreef: ↑14 december 2022, 14:04 Uw verwarming moest nu á la minute in panne vallen, wisselstukken te bestellen in Timboektoe![]()
Netto neem ik aan.Lievevanacker schreef: ↑14 december 2022, 14:04 Mijn maandinkomen tss de 1400€ en 1500€, alleenstaand en invalide, dus ik mag een beetje sarcastisch reageren é![]()
Waarom mag je dan "een beetje sarcastisch reageren" ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: