termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Wat een gedoe voor die termijnrekeningen. Overweeg misschien ook een kortlopende overheidsobligatie. Daarvoor moet je tenminste niet het hele land doorkruisen voor verschillende afspraken bij banken.
Awel,
Ik ga eerlijk zijn. Daar ken ik niets van.
Heb hier al redelijk wat van zitten lezen; echter ben ik bang van te misdoen.
Je moet letten of ze boven of onder pari zijn uitgegeven, je moet verrekenen welke intresten reeds verlopen zijn etc....
Heb er eens voor beginnen kijken bij BNP zijn online banking en kreeg er na een paar minuten reeds hoofdpijn van. Heb het er dan maar bij gelaten.
Ik ga eerlijk zijn. Daar ken ik niets van.
Heb hier al redelijk wat van zitten lezen; echter ben ik bang van te misdoen.
Je moet letten of ze boven of onder pari zijn uitgegeven, je moet verrekenen welke intresten reeds verlopen zijn etc....
Heb er eens voor beginnen kijken bij BNP zijn online banking en kreeg er na een paar minuten reeds hoofdpijn van. Heb het er dan maar bij gelaten.
Voor obligaties is BNP echt niet the place to be. Als je daar uw keuze moet maken, zou ik het ook opgeven.
Maar ... er zijn nog andere banken. En ... deze site staat vol met goede tips, inclusief rendement en isin-code. Moeilijk kan het dan toch niet meer zijn, me dunkt.
Maar ... er zijn nog andere banken. En ... deze site staat vol met goede tips, inclusief rendement en isin-code. Moeilijk kan het dan toch niet meer zijn, me dunkt.
Ik denk dat het wel een terechte opmerking is dat de aankoop nog veel gemakkelijker zou kunnen. Voor mensen die ervaring hebben met de aankoop van beursproducten gaat het nog, maar voor anderen… Misschien kan de komende staatsbon een oplossing bieden.
En? Wat voor een rentevoet hebt u voor zo'n bedrag gekregen?Orakel van Brakel schreef: ↑17 februari 2023, 20:02 Ik heb een 250k die ik een paar maand wil parkeren. Ben benieuwd of ze iets extra gaan doen voor zo een bedrag. Ga voor de zekerheid ook 1st bij ING en Belfius informeren. Heb wel geen zin om veel over en weer te lopen. Uiteindelijk scheelt het toch niet zo veel op een paar maand.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Ik wacht nog op het geld. Wordt pas half maart uitbetaald. Dan gaat er 250k naar termijn rek, de rest naar de beurs. Dus hopelijk tegen dan een hogere rentevoet en een dipje op de beurs.bc148 schreef: ↑20 februari 2023, 21:00En? Wat voor een rentevoet hebt u voor zo'n bedrag gekregen?Orakel van Brakel schreef: ↑17 februari 2023, 20:02 Ik heb een 250k die ik een paar maand wil parkeren. Ben benieuwd of ze iets extra gaan doen voor zo een bedrag. Ga voor de zekerheid ook 1st bij ING en Belfius informeren. Heb wel geen zin om veel over en weer te lopen. Uiteindelijk scheelt het toch niet zo veel op een paar maand.
Hiermee teruggebeld door bnp. Volgens deze man bied bnp geen termijnrekeningen meer aan. En moet ik naar hun spaarrekening. Alternatieven zijn aandelen en obligaties.
Wie liegt er nu?
Wie liegt er nu?
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Hangt er echt van af wie je daar aan de lijn hebt.
Als ze mij volgende maand geen mooi aanbod doen, ben ik er met alles weg.
Hoeveel maal hier nog te lezen dat u daar weggaat.Orakel van Brakel schreef: ↑21 februari 2023, 17:56 Hangt er echt van af wie je daar aan de lijn hebt.
Niet schrijven maar doen, nie makkelijk he.
Hebben graag dat je gaat beleggen in hun huis brol.
Ga met jullie centen naar waar ze wel meer geven I.p.v te blijven wachten.
Eens ze veel centjes zien verdwijnen zullen ze wel reageren.
Natuurlijk naar een online bank ...... is een drempel.
Maar vermits jullie posten op een forum kan het geen probleem zijn.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb er nog mijn lening en verzekering tot midden maart. Daarna zie ik wat ze me kunnen bieden van termijn rek. Als dat aanbod mij ni aanstaat, dan heb ik geen reden meer om te blijven. En dan zal ik er idd weg zijn.burgundy schreef: ↑21 februari 2023, 18:01Hoeveel maal hier nog te lezen dat u daar weggaat.Orakel van Brakel schreef: ↑21 februari 2023, 17:56 Hangt er echt van af wie je daar aan de lijn hebt.
Niet schrijven maar doen, nie makkelijk he.
Deze week heeft een vriend nog een termijnrekening afgesloten bij Bank van Breda aan 2,92% op 1 jaar.
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Wat zijn de hoogste tarieven die jullie al aangeboden hebben gekregen op 3 jaar?
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
BELFIUS vandaag vrijdag 24 februari:spaarfreakje schreef: ↑16 februari 2023, 18:27 BELFIUS vandaag donderdag 16 februari:
termijnrek (12 md) 2,2000% bruto
termijnrek (6 md) 2,1100%
termijnrek (5 md) 1,9450%
termijnrek (4 md) 1,7950%
termijnrek (3 md) 1,6190%
termijnrek (2 md) 1,3810%
termijnrek (1 md) 1,1380%
termijnrek (14 d) 1,0180%
De kortste termijnen (< 3md) gisteren gezakt, vandaag terug gestegen, morgen
De termijnen 3md tem 6md zijn stijgende.
Termijn 1 jaar blijft gelijk.
termijnrek (12 md) 2,2000% (=)
termijnrek (6 md) 2,1420% (+)
termijnrek (5 md) 1,9620% (+)
termijnrek (4 md) 1,7930% (gedaald)
termijnrek (3 md) 1,6300% (+)
termijnrek (2 md) 1,3810% (=)
termijnrek (1 md) 1,1360% (gedaald)
termijnrek (14 d) 1,0280% (+)
Raar, dat KBC nog steeds geen termijnrekeningen aanbiedt of althans nog steeds aan zo goed als 0%. Enkel een spaarrekening aan 0.60%. Ze hinken hier duidelijk achterop. Een verklaring?