termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Wel als er dit jaar na de volgende 0.5% nog een derde rente verhoging zou komen (waar ik zelfs niet op reken) en uiteraard geen verlaging meer dit jaar, zie ik niet in hoe we over een half jaar niet meer aan de huidige 3% op OLO 1 jaar zouden kunnen beleggen. Korte termijn zit gewoon heel kort tegen de MRO rente en het ziet er niet naar uit dat de inflatie op korte termijn stabiel onder de 2% duikt of dat de economie nood heeft aan goedkoop geld. Daarnaast gaan centraal banken hun balans afbouwen zodat ze weer munitie hebben voor de volgende crisis, ook dat gaat nog wel even duren. Maar we gaan het zien, mijn weddenschap staat hierboven

Ieman nog recente tarieven van bnp Paribas? Ik las hier 2.88% op 11 maand voor minimaal 125k. Gisteren gebeld.... vandaag bzn ik teruggebeld en ze gaan me nog eens terugbellen volgende week. 2.88 lukt niet volgens ik begrijp maar ze willen me iets interessanter voorstellen. Echter moet ik dan in private backing stappen aan 19€ per maand. Ik zat wel in de wagen dus kan het verkeerd begrepen hebben.
Laatst gewijzigd door shuttle op 17 februari 2023, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteren voor 11 maanden 2,99% bij BNP
Mag ik vragen hoe jij dat aanbod verkregen hebt? Via kantoor of via hun telefoon?
Heb jij daar iets speciaals lopen?
Ik heb er enkel mijn zichtrekening, spaarrekening en pensioensparen.
Op mijn spaarrekening staat vrijwel niets (bnp was nooit concurrentieel).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij mij konden ze iets extra doen als ik ook bij hun investeerde. Heb dat geweigerd.shuttle schreef: ↑17 februari 2023, 18:14 Ieman nog recente tarieven van bnp Paribas? Ik las hier 2.88% op 11 maand voor minimaal 125k. Gisteren gebeld.... vandaag bzn ik teruggebeld en ze gaan me nog eens terugbellen volgende week. 2.88 lukt volgens ik begrijp maar ze willen me iets interessanter voorstellen. Echter moet ik dan in private backing stappen aan 19€ per maand. Ik zat wel in de wagen dus kan het verkeerd begrepen hebben.
Ik zie dat ik een fout geschreven heb in mijn eerste tekst. Die 2,88 lukte 'NIET' volgens de man aan de telefoon. Heb mijn fout trouwens al gecorrigeerd.
Volgens wat ik begreep kon ik met mijn 'profiel' die 2,88 niet krijgen maar konden ze me wel iets interessanter voorstellen als ik die 19€ per maand betaalde.
Ik vraag me eerlijk gezegd af wat er mankeert aan mijn 'profiel'. Als ze verwachten dat ik al mijn spaargeld op een rekening ga zetten van 0,11 zijn ze dik mis.
Heb er jaren mijn hypothecaire lening gehad, deze is nu afbetaald. Nooit hebben ze op hun geld moeten wachten. Zo slecht zal mijn 'profiel' dan toch niet zijn denk ik zo.
Volgens wat ik begreep kon ik met mijn 'profiel' die 2,88 niet krijgen maar konden ze me wel iets interessanter voorstellen als ik die 19€ per maand betaalde.
Ik vraag me eerlijk gezegd af wat er mankeert aan mijn 'profiel'. Als ze verwachten dat ik al mijn spaargeld op een rekening ga zetten van 0,11 zijn ze dik mis.
Heb er jaren mijn hypothecaire lening gehad, deze is nu afbetaald. Nooit hebben ze op hun geld moeten wachten. Zo slecht zal mijn 'profiel' dan toch niet zijn denk ik zo.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Welk bedrag wou je op een termijnrekening zetten? Het zal ofwel heel veel ofwel heel weinig zijn dan?
Sowieso willen ze gewoon geld uit je zakken kloppen. Die 19 p maand loopt snel op.
Sowieso willen ze gewoon geld uit je zakken kloppen. Die 19 p maand loopt snel op.
125000€ was ik van plan.
Wat al boven mijn principes is eigenlijk, ik vermijd meer dan 100k bij één bank te hebben.
Ik heb ook de regels niet gemaakt, maar aan die regel probeer ik me te houden.
Vorige week nog voor 50k ingetekend op de colruyt obligatie. Daar hebben ze toch ook aan verdiend.
Wat al boven mijn principes is eigenlijk, ik vermijd meer dan 100k bij één bank te hebben.
Ik heb ook de regels niet gemaakt, maar aan die regel probeer ik me te houden.
Vorige week nog voor 50k ingetekend op de colruyt obligatie. Daar hebben ze toch ook aan verdiend.
Laatst gewijzigd door shuttle op 17 februari 2023, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Via telefoon, ik ben daar nog geen klant. Het aanbod was voor nieuw geld dat van een andere bank komt. Ze hebben het moeten aanvragen, en hebben teruggebeld dat het gisteren ok was voor 2,99% voor 11 maanden. rente kan wel elke dag wijzigen, en telkens op aanvraag.shuttle schreef: ↑17 februari 2023, 19:18 Mag ik vragen hoe jij dat aanbod verkregen hebt? Via kantoor of via hun telefoon?
En over welk bedrag spreken we dan?Torro schreef: ↑17 februari 2023, 19:55Via telefoon, ik ben daar nog geen klant. Het aanbod was voor nieuw geld dat van een andere bank komt. Ze hebben het moeten aanvragen, en hebben teruggebeld dat het gisteren ok was voor 2,99% voor 11 maanden. rente kan wel elke dag wijzigen, en telkens op aanvraag.shuttle schreef: ↑17 februari 2023, 19:18 Mag ik vragen hoe jij dat aanbod verkregen hebt? Via kantoor of via hun telefoon?
Tarief was voor 125K
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb een 250k die ik een paar maand wil parkeren. Ben benieuwd of ze iets extra gaan doen voor zo een bedrag. Ga voor de zekerheid ook 1st bij ING en Belfius informeren. Heb wel geen zin om veel over en weer te lopen. Uiteindelijk scheelt het toch niet zo veel op een paar maand.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bank van Breda biedt 2,88 % voor 1 jaar. En 2,25% voor 5 jaar.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Net naar bank van Breda gebeld, konden zo direct niet veel zeggen aan de telefoon en stelden ergens een tarief van rond de 2% voor. Toen ik bleef aandringen konden ze mss hoger. Ik diende wel een vervolgafspraak te maken. Ben eens benieuwd.
Op wat WACHTEN Argenta, Crelan, Axa om de rentetarieven te verhogen 
Zelfs hun (zelfstandige) agenten zitten er verveeld mee

Zelfs hun (zelfstandige) agenten zitten er verveeld mee