termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Mijn vraag heeft dan ook betrekking op de banken die meer dan 2,5% aan rente geven... 

-
- VIP member
- Contacteer:
Maar als ze dat dus parkeren bij de Belgische DCK kregen ze 2,80% in februari en 2,90% in maart 

Bruto = netto voor een bank? 

Ik veronderstel dat banken vrij goed kunnen inschatten in welke mate ze rentes kunnen optrekken en hier toch zelf voldoende rendement op halen. Wellicht hebben ze ook toegang tot producten die voor een particuliere beleggers ontoegankelijk zijn. Tenslotte zijn er nog hun (huis) fondsen die ze iedereen (dus waarom zichzelf dan ook niet?) aanraden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
0. Rentes van termijnrekeningen zijn vooral een commerciële beslissing van de bank.Orakel van Brakel schreef: ↑16 maart 2023, 18:11 https://www.reuters.com/markets/europe/ ... 023-03-15/
Termijnrekeningen gaan dus weer hoger gaan?
1. Dit is een verhoging van de korte termijnrente, rente voor langere termijnen hoeft niet noodzakelijk te volgen.
2. Deze renteverhoging was ongeveer de verwachte, dus een goed gedeelte van dit is reeds meegerekend in de gekende rentes.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
KBC wil maar hogere rente op termijnrekening geven vanaf 250.000 euro. Anders maar 0,1%. Dan weet ik genoeg. Triestig in elk geval.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +500%
Vandaag in Kbc Mobile
via Kate reeds 375.000 beleggingsplannen gestart (of dat klopt?)
En dan verwonderd zijn van lage rentes op spaarrekeningen.
Dat ze geen termijn rekeningen aanbieden.
Hunne verkoop van hun beleggingen waar KBC beter van wordt, loopt als een trein.
Zal men het dan nooit leren dat er betere alternatieven zijn dan huisbank vehikels.
via Kate reeds 375.000 beleggingsplannen gestart (of dat klopt?)
En dan verwonderd zijn van lage rentes op spaarrekeningen.
Dat ze geen termijn rekeningen aanbieden.
Hunne verkoop van hun beleggingen waar KBC beter van wordt, loopt als een trein.
Zal men het dan nooit leren dat er betere alternatieven zijn dan huisbank vehikels.
Vandaag termijnrekening geopend bij Belfius, enkel mogelijk in kantoor, 15K op 1 jaar, 2,75% bruto
Lekkere koffie gekregen ? Wat probeerden ze je nog aan te smeren ?
Ze probeerden me helemaal niets aan te smeren, wel geen koffie gekregen. Geen woord over beleggingen of andere dingen. Hebben me gewoon een termijnrekening aangemaakt.
Belfius heeft 2 soorten kantoorhouders.
Sommigen zijn in loondienst bij Belfius, zoals in het kantoor waar ik ben geweest.
Andere kantoorhouders zijn zelfstandigen.
Vandaar misschien het verschil.
Ik heb in ieder geval een goede ervaring gehad.
Sommigen zijn in loondienst bij Belfius, zoals in het kantoor waar ik ben geweest.
ik heb voor mijn mama bij Belfius een termijnrekening via internet kunnen aanvragen. Nu ben ik zelf klant geworden (10 € is alvast 10€) en nu 4 weken later vind ik die optie niet bij mij .
@Filip285
Online is deze functie niet meer beschikbaar, Belfius heeft deze functie verwijderd.
Je moet dus langsgaan in een kantoor.
Helaas...
Online is deze functie niet meer beschikbaar, Belfius heeft deze functie verwijderd.
Je moet dus langsgaan in een kantoor.
Helaas...
Plots kan men, zonder enige verklaring, bij Belfius online geen termijnrekening meer openen.
Laat ons massaal een mailtje naar Belfius Brussel sturen met de vraag naar meer uitleg.(Ik heb het reeds gedaan,)
Laat ons massaal een mailtje naar Belfius Brussel sturen met de vraag naar meer uitleg.(Ik heb het reeds gedaan,)
Ik ben bij een zelfstandig kantoor geweest (ING) en geen problemen gehad. Wel een koffie gekregen en nog een uur verder gebabbeld over dezelfde onderwerpen die hier dagelijks passeren. Als ze weten wie ze voor hun hebben, veranderd dat hun stijl nogal snel heb ik de indruk.R1150GS schreef: ↑21 maart 2023, 16:42 Ze probeerden me helemaal niets aan te smeren, wel geen koffie gekregen. Geen woord over beleggingen of andere dingen. Hebben me gewoon een termijnrekening aangemaakt.
En hiervoor moet ik de mensen op dit forum voor bedanken. De kennis die ik de afgelopen maanden heb opgedaan heeft mij echt wel geholpen.