termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
bryanv schreef: ↑22 maart 2023, 07:12Ik ben bij een zelfstandig kantoor geweest (ING) en geen problemen gehad. Wel een koffie gekregen en nog een uur verder gebabbeld over dezelfde onderwerpen die hier dagelijks passeren. Als ze weten wie ze voor hun hebben, veranderd dat hun stijl nogal snel heb ik de indruk.R1150GS schreef: ↑21 maart 2023, 16:42 Ze probeerden me helemaal niets aan te smeren, wel geen koffie gekregen. Geen woord over beleggingen of andere dingen. Hebben me gewoon een termijnrekening aangemaakt.
Belfius heeft 2 soorten kantoorhouders.
Sommigen zijn in loondienst bij Belfius, zoals in het kantoor waar ik ben geweest.
Andere kantoorhouders zijn zelfstandigen.
Vandaar misschien het verschil.
Ik heb in ieder geval een goede ervaring gehad.
En hiervoor moet ik de mensen op dit forum voor bedanken. De kennis die ik de afgelopen maanden heb opgedaan heeft mij echt wel geholpen.
Zou er een verschil zitten op de rente bij dezelfde bank, maar ander (zelfstandig) kantoor?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben intussen ook bij ING voor een termijnrekening. Op korte termijn interessante tarieven. Op langere termijn zijn ze serieus gezakt. Voor mij geen probleem aangezien ik enkel in 2 weken tot 3 maand zit.
Over welke rentevoeten spreekt men dan?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik me goed herinner 2,3% op 2 weken tot 2,45% op 3 maand. Hoe langer de termijn, hoe meer de stijging afzwakte. Hangt wel vh bedrag af. Kleiner bedrag is minder.
Laatst gewijzigd door Orakel van Brakel op 22 maart 2023, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mailtje niet meer online mogelijk, sorry ga mijn rekeningen stoppen en overstappen.
ALs velen zo reageren, zullen ze ook reageren.
Maar tja wat te verwachten van een tjeven bank.
Ik ben sinds lang klant bij Belfius. Ik merk dat hun dienstverlening stilaan achteruitgaat. Ze willen volop inzetten op online maar zitten verveeld met hun agentschappen die ze niet durven afschaffen. Zo blijven ze schipperen tussen 2 businessmodellen waarvan geen van beide correct werkt.
Kon dit wel volledig online of moest het via een kantoor?Orakel van Brakel schreef: ↑22 maart 2023, 09:01 Als ik me goed herinner 2,3% op 2 weken tot 2,45% op 3 maand. Hoe langer de termijn, hoe meer het afzwakte. Hangt wel vh bedrag af. Kleiner bedrag is minder.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op kantoor. Was wel snel geregeld.Picaro schreef: ↑22 maart 2023, 10:44Kon dit wel volledig online of moest het via een kantoor?Orakel van Brakel schreef: ↑22 maart 2023, 09:01 Als ik me goed herinner 2,3% op 2 weken tot 2,45% op 3 maand. Hoe langer de termijn, hoe meer het afzwakte. Hangt wel vh bedrag af. Kleiner bedrag is minder.
Ik was er nog geen klant. Heb 1st gemaild voor de tarieven te weten. Ik kreeg ze direct via mail, zonder blabla. Dan online een account geopend met 1 zicht rekening. Geld gestort. Afspraak gemaakt. Daar op kwartier alles geregeld.
Kun je het dan niet beter op een spaarrekening aan 1,5% zetten? Het verschil tussen 1,5% en 1,715% is mij niet voldoende groot om elke 3 maanden een termijnrekening te moeten verlengen op kantoor.Orakel van Brakel schreef: ↑22 maart 2023, 09:01 Als ik me goed herinner 2,3% op 2 weken tot 2,45% op 3 maand. Hoe langer de termijn, hoe meer het afzwakte. Hangt wel vh bedrag af. Kleiner bedrag is minder.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb het geld op minder dan 1 jaar nodig. Dus in mijn geval is het verschil 1,715 netto op een term rek vs 0,7 basisrente op een spaar rek. En aangezien het over 250k gaat, scheelt me dat een dikke 200 Euro per maand. En dat is enkel ING. Ik heb ook elders nog een term rek. Dus in mijn geval is het wel de moeite.
En zelfs al zou het langer dan 1j blijven staan, dan nog zou ik op een spaarrek geen 1,5 hebben. Eerder 1,3 na roerende voorheffing.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Misschien domme vraag, maar ik heb al redelijk wat termijnrekeningen geopend in mijn leven, en ik kreeg altijd al rekeningnummer van de termijnrekening bij eender welke bank, nu eentje geopend en ik kreeg enkel referentienummer, dus geen rekeningnummer van 1 termijnrekening. Nog mensen met deze ervaring? Gaat over Crelan bank.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik denk niet dat het verschil maakt. Bij Bolero bijvoorbeeld krijg je geen bankrekening. Je hebt ook alleen een referentienummer.Gwendoline1 schreef: ↑27 maart 2023, 22:23 Misschien domme vraag, maar ik heb al redelijk wat termijnrekeningen geopend in mijn leven, en ik kreeg altijd al rekeningnummer van de termijnrekening bij eender welke bank, nu eentje geopend en ik kreeg enkel referentienummer, dus geen rekeningnummer van 1 termijnrekening. Nog mensen met deze ervaring? Gaat over Crelan bank.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij BNP heb ik een apart rek nr voor de termijnrekening. Bij ING hetzelfde als de zichtrek nr + een unieke ref.
Zal vd bank afhangen dus.
Zal vd bank afhangen dus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Orakel van Brakel en Huisjetuintjefiets, bedankt voor jullie reacties, nu hoef ik er me geen zorgen meer over te maken.
Ps. Crelan bied soms redelijke rente aan voor termijnrekening op 1jaar of kortere termijn maar schommeld ook en je moet telkens informeren, vanaf 2 jaar kun je het online zien.
Ps. Crelan bied soms redelijke rente aan voor termijnrekening op 1jaar of kortere termijn maar schommeld ook en je moet telkens informeren, vanaf 2 jaar kun je het online zien.
-
- Verbannen Gebruiker
Gwendoline1 schreef: ↑28 maart 2023, 13:08 Orakel van Brakel en Huisjetuintjefiets, bedankt voor jullie reacties, nu hoef ik er me geen zorgen meer over te maken.

Bij BNP zijn de rentevoeten beter voor grote bedragen. Bij DB kun je enkel vanaf een groter bedrag.