Mijn huidige beginnersportefeuille - Uw kritische mening
TIP
Re: Mijn huidige beginnersportefeuille - Uw kritische mening
Dat is wellicht de bedoeling, de inflatie moet omlaag en er moet nog een berg QE geld uit de markt. Voorlopig reageert de economie, de koopkracht, de werkgelegenheid en de beurs nog onvoldoende op de rente verhogingen, er gaan er dus nog meer moeten volgen. Maak je maar geen illusie, zonder een recessie en aanzienlijke terugval van de consumptie gaat de inflatie spiraal niet doorbroken worden. Energie prijzen zijn dan wel wat gestabiliseerd maar de kerninflatie blijft veel te hoog, hoge werkgelegenheid en stijgende lonen worden voortdurend doorgerekend in prijzen van voeding, grondstoffen, diensten, enz...
Re: Mijn huidige beginnersportefeuille - Uw kritische mening
Verder het systeem onder druk zetten zou een bom betekenen .vortex schreef: ↑19 april 2023, 17:13Dat is wellicht de bedoeling, de inflatie moet omlaag en er moet nog een berg QE geld uit de markt. Voorlopig reageert de economie, de koopkracht, de werkgelegenheid en de beurs nog onvoldoende op de rente verhogingen, er gaan er dus nog meer moeten volgen. Maak je maar geen illusie, zonder een recessie en aanzienlijke terugval van de consumptie gaat de inflatie spiraal niet doorbroken worden. Energie prijzen zijn dan wel wat gestabiliseerd maar de kerninflatie blijft veel te hoog, hoge werkgelegenheid en stijgende lonen worden voortdurend doorgerekend in prijzen van voeding, grondstoffen, diensten, enz...
Ze gaan dan ook alles doen om dit te vermijden desnoods een hogere inflatie aanvaarden .
Het enige wat ze nog hebben is de termijn .
De inflatie zwakt af dat zal voldoende zijn maar ze zal langere periode boven de doelstellingen zijn .
Aan de bedrijfscijfers te zien is er verre van een recessie in zicht .
Ik hou de inflatie van heden nog steeds op een inhaalbeweging van de voorbij jaren .
De piek van obligatie rente zal hoog waarschijnlijk al achter de rug zijn .
Al kan de verwachte periode nog druk zetten maar 20 % is zeer onwaarschijnlijk .
In Europa is het juist hetzelfde de piek zal zelfs lager liggen anders komen landen weer in de problemen .
Hoe sommige mensen geloven dat obligatie vasthangen aan de beleidsrente is mij een raadsel

Dat zou willen zeggen dat de koers van een obligate 100 % te voorspellen zou zijn zou kassa , kassa zijn