Hulp bij analyse fonds - uitstappen of niet
TIP
Hulp bij analyse fonds - uitstappen of niet
Beste allen,
Ik ben een absolute beginner en heb jaren enkel een spaarboekje gehad. In 2016 toch de sprong gewaagd met de bank. Sinds 2016 beleg ik elke maand in BNPP B STRAT GLOB SUSY SYNAMIC C-C (BE0163304539).
Maar eerlijk gezegd zie ik weinig rendement. Ik zie in mijn app de aankoopwaarde maar de marktwaarde is - over al die jaren heen - slechts 0.59% hoger (en dit is dan nog erg dag afhankelijk, vorige week stond dit in negatief).
Als ik dit fonds opzoek bij Morningstar dan zie ik toch dat sinds 2016 de grafiek heel wat gestegen is. Waarom zie ik dit niet vertaald in rendement? Zijn dit de kosten van de bank die aan mijn rendement knabbelen (of zeg maar opslokken)?
Ik kijk uit naar jullie visie en analyse. Misschien bekijk ik het wel verkeerd.
tnx
EnPFVD
Ik ben een absolute beginner en heb jaren enkel een spaarboekje gehad. In 2016 toch de sprong gewaagd met de bank. Sinds 2016 beleg ik elke maand in BNPP B STRAT GLOB SUSY SYNAMIC C-C (BE0163304539).
Maar eerlijk gezegd zie ik weinig rendement. Ik zie in mijn app de aankoopwaarde maar de marktwaarde is - over al die jaren heen - slechts 0.59% hoger (en dit is dan nog erg dag afhankelijk, vorige week stond dit in negatief).
Als ik dit fonds opzoek bij Morningstar dan zie ik toch dat sinds 2016 de grafiek heel wat gestegen is. Waarom zie ik dit niet vertaald in rendement? Zijn dit de kosten van de bank die aan mijn rendement knabbelen (of zeg maar opslokken)?
tnx
EnPFVD
Re: Hulp bij analyse fonds - uitstappen of niet
Grootbanken = wegblijven
Zijn van die typische oplichtingsfondsen. Kernfonds met daarin al hun eigen fondsen verpakt.
En dan nog 1,87% kosten betalen en een gemiddeld rendement van 2,8% op 10 jaar.
Posities
BNPP Easy MSCI USA SRI S 5%
BNP Paribas Mois ISR XC
BNPP E MSCI Em SRI S 5% Cpd Track X C
AMSelect Vontobel Glb Eq Emer X Acc USD
BNPP Easy MSCI USA SRISSrPAB5%CpdETFCap
BNPP Sust US Value Mlt-Fac Eq X R