'Beste' gratis zichtrekening(en)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: 'Beste' gratis zichtrekening(en)
Een zichtrekening is er maar om te betalen en betaald te worden. Waarom zou de ene beter zijn dan de andere?
Je hebt gratis zichtrekeningen waar je overal gratis geld kan afhalen of enkel in het eigen bankkantoor, waar je wel of niet een gratis kredietkaart bij krijgt, al of niet gratis geld kan storten in bankautomaat of aan loket, al of niet gratis instantbetalingen, verschil in tarief op betalingen buiten eurozone, banken waar een klassieke overschrijving langer onderweg is dan bij andere, bankapps en internetbankieren wat vlotter werkt bij de ene bank, ....
Redenen genoeg om voor een bepaalde bank te kiezen als hoofdbank (indien nog geen woonlening) of bijkomende bank.
Redenen genoeg om voor een bepaalde bank te kiezen als hoofdbank (indien nog geen woonlening) of bijkomende bank.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Mijn veronderstelling dat dit niet werkt bij Keytrade mag dan misschien onjuist zijn, maar ik denk niet dat ik dat verkeerd gelezen heb, hoor.Pascal_6oh9 schreef: ↑9 mei 2023, 14:08Dat lees je dan verkeerd. Het gaat wel, maar er zijn bepaalde functionaliteiten die niet meer werken met de nieuwe keytrade visa debit kaarten.
Alleen zal de informatie die hierover aanvankelijk verscheen in een ander topic, waarschijnlijk verkeerd geweest zijn. En ook de verdere uitleg is redelijk verwarrend voor wie nog geen ervaring heeft met payconiq.
Maar dank voor de opmerking dat het slechts over bepaalde functionaliteiten gaat. Dat is voor mij alvast wat duidelijker.
Veel beloven maar daden.
En wat is dan dat bepaald inkomen, vertel.....
Mijn rekening en Mastercards +verzekeringen kosten me 8 € per maand inclusief annulatie en reisverzekeringen, online aankopen.
Dit zonder gedoe van inkomen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het inkomen is bij de gratis kredietkaart van Keytrade nodig om de maandelijkse uitgavenlimiet te kunnen bepalen. Lijkt me logisch. Ook zijn een aantal verzekeringen, zij het minder dan bij betalende kaarten van andere banken, inbegrepen.
Gratis tegenover 8 euro per maand … een wereld van verschil.

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Die Visakaart is er in drie versies. De platinum-versie biedt volgens mij niet minder verzekeringen dan de kaarten waarvoor je moet betalen. En is inderdaad gratis vanaf een bepaald inkomen.
Is gratis indien er minmum 12 transacties/jaar worden uitgeoefend. Gratis heeft dus niets te maken met uw inkomen.BeireBierblik schreef: ↑10 mei 2023, 13:15 Die Visakaart is er in drie versies. De platinum-versie biedt volgens mij niet minder verzekeringen dan de kaarten waarvoor je moet betalen. En is inderdaad gratis vanaf een bepaald inkomen.
Uw inkomen zal wel limiet op uw visa bepalen.
Uw inkomen doorgeven om een kredietkaart te verkrijgen wordt door de Nationale Bank bepaalt en niet door de bank.
Voor de vergelijking van kreditkaart bij Keytrade zie : https://www.keytradebank.be/nl/bankieren/kaarten
Recent zou ik (als je er niets op tegen had om alles online te doen en geen probleem had met geen kantoor rond je te hebben) Keytrade aanraden, maar met hun keuze om Payconiq niet meer volledig te ondersteunen twijfel ik zelf om over te stappen
Momenteel ligt plots Argenta hoog bij mij op het lijstje. Ik haal toch nooit cash geld af, ze ondersteunen tenminste wel Payconiq volledig, is ook volledig gratis. Die 5 cent is leuk, maar rijk wordt ik hier niet echt van (hoogstens €1 op een maand).
Enige nadeel, hun kredietkaart in het gratis pakket is wat minder. Kan ik nog Keytrade voor houden, is gewoon 1x per maand eens overschrijving doen.

Momenteel ligt plots Argenta hoog bij mij op het lijstje. Ik haal toch nooit cash geld af, ze ondersteunen tenminste wel Payconiq volledig, is ook volledig gratis. Die 5 cent is leuk, maar rijk wordt ik hier niet echt van (hoogstens €1 op een maand).
Enige nadeel, hun kredietkaart in het gratis pakket is wat minder. Kan ik nog Keytrade voor houden, is gewoon 1x per maand eens overschrijving doen.
En Europabank? Heeft een pakket vergelijkbaar met Argenta.
Ja ge koopt waarschijnlijk nooit iets op internet.VincentVega schreef: ↑10 mei 2023, 12:48
Gratis tegenover 8 euro per maand … een wereld van verschil.![]()
Gaat nooit op reis en neemt geen annulatie en reisverzekering als je reis boekt.
En ieders behoefte is verschillend.
De uitzonderingen zijn er heel zeker.
En gratis bestaat niet, tenzij een limiet van 1250 € je kunt er nog geen velo mee betalen.
Och ja cash was koning zeker.
En geen appel peren vergelijking toepassen kan ook geen kwaad.
Voor mij bestaat er niet zoiets als "beste" gratis zichtrekening.
ik combineer verschillende banken (allen met een gratis pakket) om zo een totaal plaatje te hebben dat voldoet aan al mijn wensen.
Snel niet exhaustief overzicht:
Keytrade (platinum visakaart gratis, en nog allerei zaken, app is ok voor mij), Belfius (payconiq, ook alle basisbank diensten gratis, rebel is ook niet slecht daar, app is goed), Hello Bank (voor andere redenen , zodat ik geen bnp fortis rekening dien te betalen, app is beperkt) daamee kom ik al een heel eind.
ING heb ik buitengesmeten sinds ze voor de lion account een vergoeding vragen.
ik combineer verschillende banken (allen met een gratis pakket) om zo een totaal plaatje te hebben dat voldoet aan al mijn wensen.
Snel niet exhaustief overzicht:
Keytrade (platinum visakaart gratis, en nog allerei zaken, app is ok voor mij), Belfius (payconiq, ook alle basisbank diensten gratis, rebel is ook niet slecht daar, app is goed), Hello Bank (voor andere redenen , zodat ik geen bnp fortis rekening dien te betalen, app is beperkt) daamee kom ik al een heel eind.
ING heb ik buitengesmeten sinds ze voor de lion account een vergoeding vragen.
Klopt helemaal Burgundy. Kies de rekening die bij jou past. Doe er je voordeel mee. Bij welke rekening krijg jij 3% cashback op de reizen?
Ik wou ooit eens bv. bij Beobank een visakaart aanvragen voor een cashback. Maar al die documenten die ik moest ondertekenen alvorens de kaart te mogen ontvangen was me de cashback niet waard. Het ging zelfs tot mogelijk loonbeslag denk ik. Daar heb ik totaal geen interesse in.
Ik wou ooit eens bv. bij Beobank een visakaart aanvragen voor een cashback. Maar al die documenten die ik moest ondertekenen alvorens de kaart te mogen ontvangen was me de cashback niet waard. Het ging zelfs tot mogelijk loonbeslag denk ik. Daar heb ik totaal geen interesse in.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik koop regelmatig op internet, geen enkel probleem. Ik ga ook regelmatig op reis en ben goed verzekerd, dankjewel.burgundy schreef: ↑11 mei 2023, 16:10VincentVega schreef: ↑10 mei 2023, 12:48
Gratis tegenover 8 euro per maand … een wereld van verschil.![]()
Ja ge koopt waarschijnlijk nooit iets op internet.
Gaat nooit op reis en neemt geen annulatie en reisverzekering als je reis boekt.
En ieders behoefte is verschillend.
De uitzonderingen zijn er heel zeker.
En gratis bestaat niet, tenzij een limiet van 1250 € je kunt er nog geen velo mee betalen.
Och ja cash was koning zeker.
En geen appel peren vergelijking toepassen kan ook geen kwaad.
En de limiet op mijn Visa Gold van Keytrade is 5.000 euro …

Wat voor jou “de ideale oplossing” is, is dat niet noodzakelijk voor iemand anders. Je hoeft daarbij geen denigrerende opmerkingen te maken zoals “gaat nooit op reis”, “cash is koning zeker” of “ koopt nooit iets op internet”. Voor sommigen volstaat de gratis kredietkaart van Keytrade. Maar dat onderscheid kan jij blijkbaar niet maken …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid