eigen geld afhalen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: eigen geld afhalen
Bah neen, is sinds 2018. Elke vergelijking met 1984 is puur toeval
George Orwell zetelde in 2017 niet in het Belgisch parlement of kenden de toenmalige parlementsleden niet! Niet moeilijk hij was toen al 67 jaar overleden.
Zie https://economie.fgov.be/nl/publicaties ... alingen-en

Zie https://economie.fgov.be/nl/publicaties ... alingen-en
Edit: Toen hadden we de regering Michel I met de NVAToepasselijke wetgeving
Wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten (art. 66, 67, 85, § 3, 109 en 137).

Laatst gewijzigd door Tycoon op 9 september 2023, 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Dan is de volgende vraag: "Is dat bij dezelfde?". Als je ja zegt krijg je uw geld niet. Je mag maar tot 3000€ in totaal betalen bij samenhangende transacties met dezelfde partij.Abatoetnie schreef: ↑9 september 2023, 14:07
Eens proberen met "ik wil naar de h**ren gaan en wil niet dat mijn vrouw het weet"![]()
1984-toestanden![]()
Ik zou dan zeggen dat het om te schenken is. Maar eigenlijk hebben ze daar geen zaken mee. Je mag het toch ook onder uw matras leggen.
Mag ook niet! Je moet zeggen om te schenken aan vrienden en familie dan krijg je het. Anders is het beperkt tot 3000€ sinds 2017. Lees de brochure van FOD Economie op https://economie.fgov.be/nl/publicaties ... alingen-en of het artikel op https://news.economie.fgov.be/164319-ca ... %20betaalt.
Moest ik zo een antwoord krijgen van een bepaalde bank dan zou ik al mijn geld overmaken naar een andere bank.
Vragen staat vrij ...
Heb ik ook al voorgehad.
Ze moeten dat vragen in verband met illegale aankopen ,, drugs;;; wapens. enz.
Maar je antwoord natuurlijk wel wat je wil...
Wil je een kilo drugs kopen kan je antwoorden dat verschillende mensen je komen helpen met een zware klus en materialen en je die moet vergoeden natuurlijk..
Heb ik ook al voorgehad.
Ze moeten dat vragen in verband met illegale aankopen ,, drugs;;; wapens. enz.
Maar je antwoord natuurlijk wel wat je wil...
Wil je een kilo drugs kopen kan je antwoorden dat verschillende mensen je komen helpen met een zware klus en materialen en je die moet vergoeden natuurlijk..
zwartwerk dus ?
Daar gaan ze ook niet tevreden mee zijn
Daar gaan ze ook niet tevreden mee zijn
De concrete situatie bij Argenta vind ik ook niet zo correct en klantvriendelijkheid. De wetgeving ontmoedigt natuurlijk het gebruik cash en voor financiële instellingen is dat mooi meegenomen.
In elk geval zou ik ook mijn ongenoegen tonen.
Dat heb je natuurlijk als banken hun klanten liever niet in hun kantoor hebben. Klantvriendelijkheid is in die sector echt een uitzondering geworden.
Het kan zelfs nog gekker: ooit meegemaakt dat NIBC wou weten waar het geld vandaan kwam na het aanvullen van een eigen spaarrekening, wat eigenlijk hun zaak niet was gezien je altijd via een overschrijving moet werken bij een internetbank. Ergens komt dat ook in het forum aan bod.
Dat heb je natuurlijk als banken hun klanten liever niet in hun kantoor hebben. Klantvriendelijkheid is in die sector echt een uitzondering geworden.
Het kan zelfs nog gekker: ooit meegemaakt dat NIBC wou weten waar het geld vandaan kwam na het aanvullen van een eigen spaarrekening, wat eigenlijk hun zaak niet was gezien je altijd via een overschrijving moet werken bij een internetbank. Ergens komt dat ook in het forum aan bod.
Ik heb ooit iets gelijkaardig meegemaakt. De (ontvangende) bank deed moeilijk over een overschrijving van 10.000 euro afkomstig van een internetbank (Rabobank) en ik moest dit mondeling komen toelichten op hun kantoor. Dat was al de tweede keer op korte tijd dat men toen probeerde om mij een verkoopspraatje op te dringen onder het mom van een of andere wettelijke verplichting. Gevolg: een nieuwe (uitgaande) overschrijving gedaan en de betreffende rekening staat sindsdien op 0.DCM78 schreef: ↑9 september 2023, 23:30 De concrete situatie bij Argenta vind ik ook niet zo correct en klantvriendelijkheid. De wetgeving ontmoedigt natuurlijk het gebruik cash en voor financiële instellingen is dat mooi meegenomen.
Banken proberen onder het mom van “we moeten van de overheid” bepaalde klanten naar hun beleggingsadviseurs te lokken om zo hun eigen producten te verkopen. Ooit werd ik onder het mom van “het moet van Europa” (het ging om de MIFID richtlijn) door een bank gevraagd om hen een volledig overzicht te geven van al mijn inkomsten en alle bezittingen (spaargelden, beleggingen, onroerende goederen …). Niet dus, ik retourneerde toen de vraag naar de bankbediende en vraag haar om mij een overzicht te geven van al haar inkomsten en bezittingen…
En toen de vrouwelijke bediende van dienst: "ik vind het niet fijn hoe jij mij behandelt" (het was nog in een tijd voor #metoo).
Er was ooit een liedje "ge moogt niet dit, ge moogt niet dat".
Men mag niet tegen een politiecombi pissen, men mag geen geld verbranden ( zie Vandenbroucke )
Als men veel cash heeft kan men daar een vijfjarenplan van maken en het over "vijf" banken storten, willekeurige momenten, telkens verschillende bedragen.
En in den Aldi elke dag een stuk chokolade gaan kopen met een briefje van 500 euro.
Kans besttaat dat ze dat ook monitoren
Men mag niet tegen een politiecombi pissen, men mag geen geld verbranden ( zie Vandenbroucke )
Als men veel cash heeft kan men daar een vijfjarenplan van maken en het over "vijf" banken storten, willekeurige momenten, telkens verschillende bedragen.
En in den Aldi elke dag een stuk chokolade gaan kopen met een briefje van 500 euro.
Kans besttaat dat ze dat ook monitoren
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is inderdaad relatief absurd dat je niet zomaar aan je eigen geld kan. Maar aan de andere kant staat het ook gewoon geafficheerd op de website dat je maximaal 2500euro per week kan afhalen/betalen. Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden, moet je daar geen zichtrekening openen natuurlijk.
Dat die mens ook eens normaal doet en dat geld gewoon overschrijft. Eerst 4000 euro afhalen om vervolgens zijn kleinzoon met 4000 euro over straat naar de bank te doen lopen. Typisch de bomma en de bompa.
Dat die mens ook eens normaal doet en dat geld gewoon overschrijft. Eerst 4000 euro afhalen om vervolgens zijn kleinzoon met 4000 euro over straat naar de bank te doen lopen. Typisch de bomma en de bompa.
Eigen keuze van bomma en bompa want het is hun geld, zou ik denken ...Pieter1985 schreef: ↑11 september 2023, 10:38 Het is inderdaad relatief absurd dat je niet zomaar aan je eigen geld kan. Maar aan de andere kant staat het ook gewoon geafficheerd op de website dat je maximaal 2500euro per week kan afhalen/betalen. Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden, moet je daar geen zichtrekening openen natuurlijk.