termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Ik ben zelf ook al klant bij Europabank.
Ik stelde de vraag eerder voor de rentevoet.
Ik vind 3 jaar we lang maar ik vraag me af of de rentes nog spectaculair zullen stijgen.
Stijgen ze niet of zakken ze dan heb ik toch die 2,60% zeker.
Ik stelde de vraag eerder voor de rentevoet.
Ik vind 3 jaar we lang maar ik vraag me af of de rentes nog spectaculair zullen stijgen.
Stijgen ze niet of zakken ze dan heb ik toch die 2,60% zeker.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Wat zouden jullie kiezen, 1 jaar aan 3,65% of 3 jaar aan 2,65% ?
Ik zou denken de 1 jaar, de rente moet al flink zakken voor jaar 2 en 3 om voordeliger uit te komen met 3 jaar aan 2,65%.
Ik zou denken de 1 jaar, de rente moet al flink zakken voor jaar 2 en 3 om voordeliger uit te komen met 3 jaar aan 2,65%.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Welke bank biedt termijnrekeningen met 3,65% netto aan? Dat is 5,20% bruto...
Bekijk zeker de piste van 0 % rente obligatie eens.
Zo heb ik zelf oa de EU 4/11/2025 diemomenteel aan 93,459 noteert.
Past perfect binnen jouw 2-jaarsstrategie.
[/quote]
Bedankt voor de tip.
Heb enkel ervaring met ETF.
Heb je evt een ISIN code hiervan?
[/quote]
Isin is EU000A284451
Zo heb ik zelf oa de EU 4/11/2025 diemomenteel aan 93,459 noteert.
Past perfect binnen jouw 2-jaarsstrategie.
[/quote]
Bedankt voor de tip.
Heb enkel ervaring met ETF.
Heb je evt een ISIN code hiervan?
[/quote]
Isin is EU000A284451
-
gwendoline
- Newbie

- Contacteer:
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

In EUR inderdaad niet. In USD is dat de huidige rentevoet.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Ik schrijf nergens dat het netto percentages zijn, jij veronderstelt dat.
Het leek mij nogal voor de hand liggend dat dergelijke percentages alleen maar brutopercentages zouden kunnen zijn.
Exacte percentages doen er niet toe, maar iets in de buurt kan je krijgen bij Bank van Breda.
Dus de vraag blijft: wat denken jullie dat het beste is ? 3,65% op 1 jaar of 2,65% op 3 jaar ?
Ik neig naar het eerste, de rente zou jaar 2 en 3 al een fors stuk gedaald moeten zijn om de termijn van drie jaar voordeliger te maken.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
3,65% op 1 jaar. Hebben is hebben en beter één vogel in de hand dan geen hand.
Eén post boven de jouwe ging het over 2,66% netto op 3 jaar (bij Europabank), vandaar de verwarring.Charlesvdw schreef: ↑23 oktober 2023, 21:12Ik schrijf nergens dat het netto percentages zijn, jij veronderstelt dat.
Het leek mij nogal voor de hand liggend dat dergelijke percentages alleen maar brutopercentages zouden kunnen zijn.
Exacte percentages doen er niet toe, maar iets in de buurt kan je krijgen bij Bank van Breda.
Dus de vraag blijft: wat denken jullie dat het beste is ? 3,65% op 1 jaar of 2,65% op 3 jaar ?
Ik neig naar het eerste, de rente zou jaar 2 en 3 al een fors stuk gedaald moeten zijn om de termijn van drie jaar voordeliger te maken.
Het lijkt mij evident dat 2,65% bruto ruim ondermaats is, dus daar zou ik zeker niet voor kiezen. De optie op 1 jaar is wel behoorlijk. Ter referentie: de yield op Belgische overheidsobligaties op een jaar bedraagt ongeveer 3,75%, in lijn met je termijnrekeningaanbod. Op 3 jaar echter ongeveer 3,20%, wat een stuk hoger is.
Domme vragen van een obligatie-beginner:
Hoe gaat dit dan concreet in zijn werk om te kopen, bijvoorbeeld via Bolero.
Deze wordt uitgegeven in coupures van 1000 euro, en noteert aan 93,8%. Stel, ik wil 5000 euro in deze obligatie steken.
Wat geef ik in bij aantal stuks: 5 of 5000? (ik denk 5)
Wat geef ik in bij limietprijs: 93,8 (in percent dus), of 938 (de nominale waarde van 1 stuk aan 93,8%).
In welke mate is het hier nodig om je limiet hoger te zetten dan de actuele koers? (i.f.v. volume/spread).
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Bij Bolero dien je "5000" en "93,8" in te vullen.RGiskard schreef: ↑24 oktober 2023, 12:55Domme vragen van een obligatie-beginner:
Hoe gaat dit dan concreet in zijn werk om te kopen, bijvoorbeeld via Bolero.
Deze wordt uitgegeven in coupures van 1000 euro, en noteert aan 93,8%. Stel, ik wil 5000 euro in deze obligatie steken.
Wat geef ik in bij aantal stuks: 5 of 5000? (ik denk 5)
Wat geef ik in bij limietprijs: 93,8 (in percent dus), of 938 (de nominale waarde van 1 stuk aan 93,8%).
In welke mate is het hier nodig om je limiet hoger te zetten dan de actuele koers? (i.f.v. volume/spread).
Het kan inderdaad nodig zijn om de koers hoger te zetten dan de laatste koers om de order snel te laten uitvoeren. Kijk ter referentie eventueel eens naar de ask-koers, waartegen een verkopen onmiddelijk bereid is tot verkoop over te gaan.
Europabank biedt nu 4% bruto (2,80% netto) aan op termijnrekeningen van 3 en 4 jaar. Lijkt mij een zeer correcte rentevoet. Het is mogelijk om (gratis) online klant te worden en in te tekenen.
(Al verkies ik zelf allicht overheidsobligaties vanwege hun verhandelbaarheid)
-
gwendoline
- Newbie

- Contacteer:
Hebben hele tijd 3,80% aangeboden op 3jaar, dan naar 3% gegaan voor paar weken en nu 4% bruto op 3 en 4 jaar, lijkt mij ook wel in orde.pmu schreef: ↑14 november 2023, 12:01 Europabank biedt nu 4% bruto (2,80% netto) aan op termijnrekeningen van 3 en 4 jaar. Lijkt mij een zeer correcte rentevoet. Het is mogelijk om (gratis) online klant te worden en in te tekenen.
Bij veel andere banken is het veel minder.
-
Sammy2
pmu schreef: ↑14 november 2023, 12:01 Europabank biedt nu 4% bruto (2,80% netto) aan op termijnrekeningen van 3 en 4 jaar. Lijkt mij een zeer correcte rentevoet. Het is mogelijk om (gratis) online klant te worden en in te tekenen.
NETTO, te weinig op zo'n termijnen