Verdacht worden van witwassen als accountant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Verdacht worden van witwassen als accountant
Hoe lang zou het normaal volgens jullie duren voordat ik iets te horen krijg van de CFI (indien dit uiteraard is doorgegeven)
Nu gaat het blijkbaar al over 300 000 euro ipv 50 000 euro
https://juridischforum.be/viewtopic.php ... bb#p730442
https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... wassen-van
https://juridischforum.be/viewtopic.php ... bb#p730442
https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... wassen-van
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Ja, dat is uiteraard al iets helemaal anders. Normaal gezien zou een accountant moeten weten dat voor bedragen van dergelijke omvang altijd de nodige bewijsstukken kunnen opgevraagd worden.
Wat ik dan zeer spijtig vind is dat er te vlug wordt van uitgegaan dat er vooroordelen mee gemoeid zijn. En dat bedoel ik niet verkeerd want vooroordelen bestaan overal ter wereld en bij alle bevolkingsgroepen.
Wat ik dan zeer spijtig vind is dat er te vlug wordt van uitgegaan dat er vooroordelen mee gemoeid zijn. En dat bedoel ik niet verkeerd want vooroordelen bestaan overal ter wereld en bij alle bevolkingsgroepen.
" Amai, wauw zeg"
Ondertussen ook nog eens de lotto gewonnen
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=51&t=154028
Ondertussen is het topic van het forum daar verdwenen
Ondertussen ook nog eens de lotto gewonnen
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=51&t=154028
Ondertussen is het topic van het forum daar verdwenen
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb meermaals gereageerd maar mijn berichten moesten goedgekeurd worden, na weken is dit eindelijk gebeurd, zie mijn berichten in dit topic nu staan ze er.PaperbackWriter schreef: ↑15 december 2023, 21:18We horen er hier ook niets meer van zo te zien. Het zal dan wel juist zijn dat we ons hebben laten vangen aan iemand met teveel fantasie.
-
- Newbie
- Contacteer:
zieAbdurrahman schreef: ↑5 december 2023, 15:40 Ja maar dat weet ik allemaal, ik ben een gecertificeerd accountant, niemand hier kan mij leren hoe ik iets moet rechtzetten of indienen.
Ik wil alleen weten hoe ik kan achterhalen of er een onderzoek naar mij loopt, zonet de anti witwascel gebeld met mijn Turkse nummer om te vragen of men kan achterhalen of er een onderzoek naar mij loopt (zonder mijn gegevens mee te delen). Het enige wat ik kan doen is een mail sturen naar hun of wachten.
Ik vroeg naar een tijdsindicatie omdat ik niet meer goed kan slapen en toekomstplannen maken omdat ik niet weet wat me te wachten staat. Ik vroeg van "stel ik krijg niks te horen binnen de 3-4 jaar is er dan geen probleem?" Hij zei 3-4 jaar is echt lang dan zou je er zeker van uit kunnen gaan dat er geen probleem is, alleen bij grote dossiers kan het zo lang duren maar dan hebben we het over enorm grote dossiers en niet dossiers van maar € 50.000,00.
Ik heb nu een advocaat (heel goede kennis in Turkije) onder de armen in Turkije, hij gaat een verslag bezorgen om te laten zien dat het geld daar door de Turkse overheid reeds werd gecontroleerd op anti witwas en financiering van terrorisme en dat er in België dus verder niks onderzocht hoeft te worden.
Hopelijk wordt het opgelost want mijn ITAA titel als gecertificeerd accountant wordt hierdoor ook bedreigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
zieAbdurrahman schreef: ↑5 december 2023, 18:12Ik denk niet dat u veel verstand heeft van bankzaken of u heeft mijn topic niet goed gelezen, de dienst van de bank heeft al contact met mij opgenomen en gevraagd naar bewijzen, waarschijnlijk vonden ze het bewijs niet goed genoeg en hebben ze de samenwerking stopgezet, of er een melding is gemaakt naar de witwascel kan ik niet achterhalen, het kan maar het kan ook van niet ik weet het niet, nu 50.000 is ook niet een groot bedrag, tegenwoordig kost een auto in het buitenland 50k. Ik denk dat hier vooral het probleem is dat die Turkse rekening nooit werd aangegeven in de personenbelasting en vandaar het geld komt, ook accountants zijn mensen en maken fouten.ludo schreef: ↑5 december 2023, 17:17 Wees maar zeker dat de bank een melding heeft overgemaakt aan de dienst " fraude ""
Zij nemen géén enkel risico daarin, staan trouwens hoge boetes voor de bank op als zij hierin nalatig geweest zijn... ...
Je zult dus niet verrast moeten zijn als die "" fraude dienst "" kontakt met je gaan opnemen en je om de nodige uitleg en bewijzen gaan vragen om deze voor te leggen..
Als je dat kan, en er is niet verkeerd gebeurd,,, zou ik mij dus géén zorgen maken en gewoon afwachten op het vervolg.. ... .
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb niks te verbergen, ik blijf tot de dood bij mijn standpunt.
Ik vroeg me gewoon af hoelang een onderzoek gemiddeld duurt bij de CFI aangezien ze per jaar gemiddeld 40-45 duizend meldingen krijgen.
Dat is alles wat ik wil weten.
Ik vroeg me gewoon af hoelang een onderzoek gemiddeld duurt bij de CFI aangezien ze per jaar gemiddeld 40-45 duizend meldingen krijgen.
Dat is alles wat ik wil weten.
-
- Newbie
- Contacteer:
Nu er weer vooroordelen beginnen te komen waarom ik met mijn Turks nummer heb gebeld is omdat ik op vakantie was in Turkije, ook dit kan ik bewijzen met vliegtickets. heb hier geen zin meer in eerlijk gezegd aangezien er vooroordelen zijn omdat ik Turks ben, toch bedankt voor de antwoorden maar ik ben er helaas niet wijzer door geworden.Abdurrahman schreef: ↑23 december 2023, 20:54zieAbdurrahman schreef: ↑5 december 2023, 15:40 Ja maar dat weet ik allemaal, ik ben een gecertificeerd accountant, niemand hier kan mij leren hoe ik iets moet rechtzetten of indienen.
Ik wil alleen weten hoe ik kan achterhalen of er een onderzoek naar mij loopt, zonet de anti witwascel gebeld met mijn Turkse nummer om te vragen of men kan achterhalen of er een onderzoek naar mij loopt (zonder mijn gegevens mee te delen). Het enige wat ik kan doen is een mail sturen naar hun of wachten.
Ik vroeg naar een tijdsindicatie omdat ik niet meer goed kan slapen en toekomstplannen maken omdat ik niet weet wat me te wachten staat. Ik vroeg van "stel ik krijg niks te horen binnen de 3-4 jaar is er dan geen probleem?" Hij zei 3-4 jaar is echt lang dan zou je er zeker van uit kunnen gaan dat er geen probleem is, alleen bij grote dossiers kan het zo lang duren maar dan hebben we het over enorm grote dossiers en niet dossiers van maar € 50.000,00.
Ik heb nu een advocaat (heel goede kennis in Turkije) onder de armen in Turkije, hij gaat een verslag bezorgen om te laten zien dat het geld daar door de Turkse overheid reeds werd gecontroleerd op anti witwas en financiering van terrorisme en dat er in België dus verder niks onderzocht hoeft te worden.
Hopelijk wordt het opgelost want mijn ITAA titel als gecertificeerd accountant wordt hierdoor ook bedreigd.
Mochten er mensen zijn die bekwaam zijn ivm bankzaken hoor ik het graag.
Ik vind het toch allemaal maar een raar verhaal eerlijk gezegd. Maar bon, ik ken er het fijne niet van, dus ga ook niet oordelen. Als je enkel nalatig bent geweest met het niet vermelden van die Turkse bankrekening zou ik er persoonlijk niet van wakker liggen. Uw ITAA-titel gaat hierdoor heus niet worden ingetrokken. Sommige vooroordelen zijn helaas vaak gesteund op de waarheid, waarmee ik niet wil zeggen dat u in casu (met voorbedachte rade) hebt liggen "chipoteren". Niemand gaat u hier een sluitend antwoord kunnen geven helaas. Ik zou een advocaat in België zoeken en via hun contact zoeken met de betrokken instantie(s).Abdurrahman schreef: ↑23 december 2023, 21:13Nu er weer vooroordelen beginnen te komen waarom ik met mijn Turks nummer heb gebeld is omdat ik op vakantie was in Turkije, ook dit kan ik bewijzen met vliegtickets. heb hier geen zin meer in eerlijk gezegd aangezien er vooroordelen zijn omdat ik Turks ben, toch bedankt voor de antwoorden maar ik ben er helaas niet wijzer door geworden.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zie juist in mijn EBOX dat ik een aangetekende brief heb gekregen van FOD Financiën hierover en ook op myminfin.
Dus blijkbaar heeft de CFI na onderzoek het doorverwezen (of zonder onderzoek direct) aan de FOD Financien.
Ik mag er volgende week woensdag op gesprek gaan.
Ik hou jullie op de hoogte.
Dus blijkbaar heeft de CFI na onderzoek het doorverwezen (of zonder onderzoek direct) aan de FOD Financien.
Ik mag er volgende week woensdag op gesprek gaan.
Ik hou jullie op de hoogte.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Thx, ben wel benieuwd naar het verdere verloop.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Newbie
- Contacteer:
Als ik echt geld zou willen "witwassen" dan zou ik dat niet met mijn eigen turkse rekening naar mijn eigen belgische rekening sturen, ik zou het dan in turkije naar een kennis overschrijven en van daar naar mijn eigen belgische rekening overschrijven.loops25 schreef: ↑23 december 2023, 21:31Ik vind het toch allemaal maar een raar verhaal eerlijk gezegd. Maar bon, ik ken er het fijne niet van, dus ga ook niet oordelen. Als je enkel nalatig bent geweest met het niet vermelden van die Turkse bankrekening zou ik er persoonlijk niet van wakker liggen. Uw ITAA-titel gaat hierdoor heus niet worden ingetrokken. Sommige vooroordelen zijn helaas vaak gesteund op de waarheid, waarmee ik niet wil zeggen dat u in casu (met voorbedachte rade) hebt liggen "chipoteren". Niemand gaat u hier een sluitend antwoord kunnen geven helaas. Ik zou een advocaat in België zoeken en via hun contact zoeken met de betrokken instantie(s).Abdurrahman schreef: ↑23 december 2023, 21:13
Nu er weer vooroordelen beginnen te komen waarom ik met mijn Turks nummer heb gebeld is omdat ik op vakantie was in Turkije, ook dit kan ik bewijzen met vliegtickets. heb hier geen zin meer in eerlijk gezegd aangezien er vooroordelen zijn omdat ik Turks ben, toch bedankt voor de antwoorden maar ik ben er helaas niet wijzer door geworden.
En als reden zou ik dan tegen de bank in belgie zeggen dat het een lening zonder rente van hun naar mij toe is waarvan de aflossing 10 jaar later (verjaring) begint.
Maar ik heb niks te verbergen en vandaar heb ik het via mijn eigen turkse rekening overgeschreven naar mijn eigen belgische rekening. Ik blijf tot de dood bij mijn standpunt.
Ik heb hiervoor ook geen advocaat nodig, ik ben zelf fiscalist en heb niks te verbergen. Waarom zou ik extra kosten maken op een advocaat waarvan ik 100% zeker ben over mijn standpunt?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ook, vraag me wel af hoeveel mensen daar bij de CFI werken aangezien er 40-50 duizend meldingen per jaar worden gedaan en ik zo snel aan de beurt ben, wel goed dat ze hun werk zo snel af kunnen ronden. Of misschien is het gewoon rechtstreeks doorgegeven aan de FOD, ik weet het niet, maakt ook niks uit, ik sta achter mijn standpunt en zal hetgeen wat ik aan de bank had bezorgd gewoon ook aan de FOD meedelen. ik voel me er goed bij.
Ik hoop wel dat het niet een controleur is waar ik discussies mee heb gehad ivm de dossiers van mijn klanten, ik heb rond de 20 controleurs zien passeren voor de dossiers van mijn klanten als accountant en heb met geen enkele een "discussie-vrij" dossier kunnen bespreken. Ik heb altijd moeten vloeken tijdens de bespreking omdat ik moeite heb om te zwijgen bij onrechtmatige handelingen. Ze kennen mij daar heel goed.
Woensdag weten we het