Daling energieprijzen
Re: Daling energieprijzen
Uiteraard ligt de schuld bij de overheid (zoals bij zo veel zaken), je kan een bedrijf niet kwalijk nemen dat ze profiteren van een voor hun gunstige situatie als niemand hun op de vingers tikt.
Ik ben sinds 1 jaar bij Ecopower, gemiddeld verbruik - en ben goedkoper af.
Ander belangrijk punt : Ecopower is op alle gebied eerlijker ( snellere terugbetaling van gratis elektr. + overheidspremie ) - duidelijker ( factuur en prijs per kwh ) -sneller ( mail ) en groener dan Elektrabel. De arrogantie vd macht is er bij mij een beetje teveel aan.( bij Elektrabel dan ) : je bent er geen klant maar een citroen.
In hetzelfde bedje ziek : Telenet, Belgacom enz.......
In de raden van bestuur teveel politici die uit het handje eten : wiens brood men eet enz......
Ander belangrijk punt : Ecopower is op alle gebied eerlijker ( snellere terugbetaling van gratis elektr. + overheidspremie ) - duidelijker ( factuur en prijs per kwh ) -sneller ( mail ) en groener dan Elektrabel. De arrogantie vd macht is er bij mij een beetje teveel aan.( bij Elektrabel dan ) : je bent er geen klant maar een citroen.
In hetzelfde bedje ziek : Telenet, Belgacom enz.......
In de raden van bestuur teveel politici die uit het handje eten : wiens brood men eet enz......
Ivm de aandelen van Eco Power. Op de site staat dat ze een rendement halen van 6% (vrijgesteld van RV tot 170 euro per jaar).
In hoeverre klopt die 6% en worden deze uitbetaald of bijgeschreven op uw electronische aandelenrekening (cfr Arcopar aandelen)
Edit: heb de zoekfunctie gebruikt en gelezen dat deze worden gestort op uw rekening!
In hoeverre klopt die 6% en worden deze uitbetaald of bijgeschreven op uw electronische aandelenrekening (cfr Arcopar aandelen)
Edit: heb de zoekfunctie gebruikt en gelezen dat deze worden gestort op uw rekening!
Laatst gewijzigd door Predah op 21 december 2009, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Idd ze worden op uw "gekende" rekening gezet. Je mag zelfs tot 170 X2 gaan voor een gezin. Om dus geen RV te betalen = 5500 euro/gezin. Je moet die 5500 wel 6 jaar laten staan.Predah schreef: Ivm de aandelen van Eco Power. Op de site staat dat ze een rendement halen van 6% (vrijgesteld van RV tot 170 euro per jaar).
-
- Full Member
- Contacteer:
Maar de waarheid blijft dat voor een gewoon gezin, electrabel bijna altijd goedkoper zal zijn dan ecopower.
[/quote]
Die begrijp ik niet. Dat klopt niet als je een beetje rationeel met je energie omgaat dan is dat niet zo .Je moet natuurlijk niet met electriciteit gaan verwarmen. Ik ben al klant sinds de eenmaking en heb er nog geen dag spijt van gehad. Ik ken veel mensen waarbij uw gedachtengoed niet opgaat.
[/quote]
Die begrijp ik niet. Dat klopt niet als je een beetje rationeel met je energie omgaat dan is dat niet zo .Je moet natuurlijk niet met electriciteit gaan verwarmen. Ik ben al klant sinds de eenmaking en heb er nog geen dag spijt van gehad. Ik ken veel mensen waarbij uw gedachtengoed niet opgaat.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je twijfelt moet je hen dat gewoon vragen. Je kan dat hier ook doen maar je bent het zekerste door het rechtstreeks te vragen. Het dividend wordt op je rekening gestort (jaarlijks) maar je aandelen staan wel 6 jaar vast. Je aandeel verliest ook nooit aan waarde omdat het een coöperatief aandeel is. Een aandeel is een voorwaarde om stroom te mogen afnemen.Predah schreef: Ivm de aandelen van Eco Power. Op de site staat dat ze een rendement halen van 6% (vrijgesteld van RV tot 170 euro per jaar).
centjessparen schreef: Maar de waarheid blijft dat voor een gewoon gezin, electrabel bijna altijd goedkoper zal zijn dan ecopower.
[/quote]
Neen, we hebben geen verwarming op elecktriciteit, en als ik mijn verbruik vergelijk met anderen ligt dat nog serieus lager, maar de boiler voor warm water, de wasmachines, droogkast, vaatwas, frigo, ijskast, microgolf, oven, computer, tv, verlichting, ... die verbruiken nog altijd stroom en veel zelf.
Ik verschoot ook toen ik het vergelijk deed voor de gas, en electrabel was er voor mij dus bijna de beste koop en voor de stroom is dat juist hetzelfde.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Hangt er natuurlijk vanaf wat men verstaat onder "een gewoon gezin".
Ik denk dat iedereen dat anders invult ; namelijk "eigen gezin = gewoon gezin".

Persoonlijk vind ik dus ook dat ik een gewoon gezin heb, en ik ben al sinds vele jaren
beter af (goedkoper én groen) met Ecopower ipv mijn vroegere Electrabel.
Mijn gezin heeft :
-geen electrische verwarming;
-geen vaatwasmachine;
-warm water wordt verwarmd via de installatie van de centrale verwarming;
-droogkast wordt alleen gebruikt in de winter, of bij regenweer in de zomer;
(anders waslijn of droogrek).
-1 wasmachine, koelkast, 2 diepvriezers, microgolf, electrisch kookfornuis met oven.
-wij gaan niet (meer) werken; dus ganse dag is er iemand thuis :
Dat betekent o.m. dat er gedurende de ganse dag, óf een stereo-installatie(radio of CD)
óf een LCD-TV opstaat, én dat tegelijkertijd de PC gedurende de ganse dag opstaat.
-maar bij niet-gebruik ('s nachts of bij afwezigheid) worden deze volledig afgezet;
(dus nooit stand-by).
-voor verlichting in de plaatsen waar langdurige aanwezigheid nodig kan zijn, zijn er overal spaarlampen.

Persoonlijk vind ik dus ook dat ik een gewoon gezin heb, en ik ben al sinds vele jaren
Mijn gezin heeft :
-geen vaatwasmachine;
-warm water wordt verwarmd via de installatie van de centrale verwarming;
-droogkast wordt alleen gebruikt in de winter, of bij regenweer in de zomer;
-1 wasmachine, koelkast, 2 diepvriezers, microgolf, electrisch kookfornuis met oven.
Dat betekent o.m. dat er gedurende de ganse dag, óf een stereo-installatie(radio of CD)
óf een LCD-TV opstaat, én dat tegelijkertijd de PC gedurende de ganse dag opstaat.
-maar bij niet-gebruik ('s nachts of bij afwezigheid) worden deze volledig afgezet;
(dus nooit stand-by).
-voor verlichting in de plaatsen waar langdurige aanwezigheid nodig kan zijn, zijn er overal spaarlampen.
Dit scheelt al veel, de boiler is minsten goed voor 50% van mijn verbruik. En het is een nieuwe, met eco-label.louise schreef: Hangt er natuurlijk vanaf wat men verstaat onder "een gewoon gezin".
Mijn gezin heeft :
-geen vaatwasmachine;
-warm water wordt verwarmd via de installatie van de centrale verwarming;-droogkast wordt alleen gebruikt in de winter, of bij regenweer in de zomer;
(dus nooit stand-by).
( maar mijn vriendin wil gloeiend heet water, dus dat verbruikt veel )
1. @cp : makkelijker zou zijn te zeggen hoeveel kwh je verbruikt per jaar.
Ik heb Ecopower omdat het groene elektriciteit levert, pluspunt : het is goedkoper dan Elektrabel ( in mijn geval : verbruik 3900 kwh per jaar : Elektrabel zeker NIET de goedkoopste )
2. De tarieven zouden nog meer moeten dalen vanaf 1/1/2010. Net VERS van de PERS :
De CREG keurt de tarieven voor het vervoer en de opslag van aardgas goed en brengt een gunstig advies uit voor de aanduiding van de beheerder van het vervoersnet, de opslaginstallatie en de installatie voor vloeibaar aardgas (LNG)
Nieuwe meerjarentarieven voor het vervoer en de opslag van aardgas in het belang van de consumenten
De beslissing van de CREG om het tariefvoorstel van Fluxys goed te keuren leidt tot een belangrijke daling van de tarieven ten opzichte van die welke in 2008 en 2009 werden toegepast. De tarieven voor het vervoer van gas bestemd voor de Belgische consumenten zullen daardoor met 35% naar beneden gaan, wat overeenkomt met een vermindering met 20 € van de jaarlijkse factuur van een gezin van 4 personen dat zich met gas verwarmt (en 25.000 kWh/jaar verbruikt). Voor een kleine industriële verbruiker (2.300.000 kWh/jaar), zal de daling van de jaarlijkse factuur om en bij de 3.700 € bedragen.
In haar beslissing heeft de CREG voor het vervoer als bestemming van de Belgische markt en voor het vervoer van grens tot grens een methodologie van eenheidstarief op basis van de kosten toegepast. Zo voldoet de CREG aan de vereisten van de Europese wetgeving en aan het standpunt dat in dat verband onlangs door de Europese Commissie werd ingenomen.
Zoals vermeld in het gezamenlijk persbericht CREG-Fluxys van 30 oktober 2009, zijn de nieuwe tarieven van toepassing vanaf 1 januari 2010 tot eind 2011. Ze zijn het gevolg van het akkoord dat in oktober laatstleden werd afgesloten tussen de CREG en Fluxys en dat een einde maakt aan het sinds 2008 toegepaste stelsel van voorlopige tarieven en voorziet in stabiliteit en voorspelbaarheid van de tarieven op lange termijn. De aldus goedgekeurde tarieven behoren tot de laagste in Europa en zullen Fluxys van een billijke vergoeding van het geïnvesteerde kapitaal verzekeren. Ze zullen de onderneming toelaten haar belangrijk investeringsprogramma te financieren en de rol van België als draaischijf van de gasmarkt in Noordwest-Europa versterken. Deze tarieven zijn bereikbaar via de volgende link : http://www.creg.info/pdf/Tarifs/G/2010/ ... 2011NL.pdf
Een belangrijke stap naar de door de Europese Commissie voorziene aanduiding van de netbeheerder
De CREG
Ik heb Ecopower omdat het groene elektriciteit levert, pluspunt : het is goedkoper dan Elektrabel ( in mijn geval : verbruik 3900 kwh per jaar : Elektrabel zeker NIET de goedkoopste )
2. De tarieven zouden nog meer moeten dalen vanaf 1/1/2010. Net VERS van de PERS :
De CREG keurt de tarieven voor het vervoer en de opslag van aardgas goed en brengt een gunstig advies uit voor de aanduiding van de beheerder van het vervoersnet, de opslaginstallatie en de installatie voor vloeibaar aardgas (LNG)
Nieuwe meerjarentarieven voor het vervoer en de opslag van aardgas in het belang van de consumenten
De beslissing van de CREG om het tariefvoorstel van Fluxys goed te keuren leidt tot een belangrijke daling van de tarieven ten opzichte van die welke in 2008 en 2009 werden toegepast. De tarieven voor het vervoer van gas bestemd voor de Belgische consumenten zullen daardoor met 35% naar beneden gaan, wat overeenkomt met een vermindering met 20 € van de jaarlijkse factuur van een gezin van 4 personen dat zich met gas verwarmt (en 25.000 kWh/jaar verbruikt). Voor een kleine industriële verbruiker (2.300.000 kWh/jaar), zal de daling van de jaarlijkse factuur om en bij de 3.700 € bedragen.
In haar beslissing heeft de CREG voor het vervoer als bestemming van de Belgische markt en voor het vervoer van grens tot grens een methodologie van eenheidstarief op basis van de kosten toegepast. Zo voldoet de CREG aan de vereisten van de Europese wetgeving en aan het standpunt dat in dat verband onlangs door de Europese Commissie werd ingenomen.
Zoals vermeld in het gezamenlijk persbericht CREG-Fluxys van 30 oktober 2009, zijn de nieuwe tarieven van toepassing vanaf 1 januari 2010 tot eind 2011. Ze zijn het gevolg van het akkoord dat in oktober laatstleden werd afgesloten tussen de CREG en Fluxys en dat een einde maakt aan het sinds 2008 toegepaste stelsel van voorlopige tarieven en voorziet in stabiliteit en voorspelbaarheid van de tarieven op lange termijn. De aldus goedgekeurde tarieven behoren tot de laagste in Europa en zullen Fluxys van een billijke vergoeding van het geïnvesteerde kapitaal verzekeren. Ze zullen de onderneming toelaten haar belangrijk investeringsprogramma te financieren en de rol van België als draaischijf van de gasmarkt in Noordwest-Europa versterken. Deze tarieven zijn bereikbaar via de volgende link : http://www.creg.info/pdf/Tarifs/G/2010/ ... 2011NL.pdf
Een belangrijke stap naar de door de Europese Commissie voorziene aanduiding van de netbeheerder
De CREG
Laatst gewijzigd door Alf op 22 december 2009, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat betwist ik nu formeel. Klopt, als je de vergelijkende test neemt, blijkt electrabel niet de goedkoopste, maar dat is gewoon omdat hun voordelige tarieven er gewoon niet instaan.Alf schreef: 1. @cp : makkelijker zou zijn te zeggen hoeveel kwh je verbruikt per jaar.
Ik heb Ecopower omdat het groene elektriciteit levert, pluspunt : het is goedkoper dan Elektrabel ( in mijn geval : verbruik 3900 kwh per jaar : Elektrabel zeker NIET de goedkoopste ) 2. De tarieven zouden nog meer moeten dalen vanaf 1/1/2010. Net VERS van de PERS :
De CREG
Heb de berekening met jou verbruik dan gedaan en mijn formule en dan kom je al wel iets anders uit.
Dus best triestig dat zo'n vergelijkende sites niet alle formules weergeven.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
En wat moet je daar dan precies voor doen om die voordelige tarieven te krijgen ? Want op hun eigen website vind ik geen enkele formule -ze hebben er zes, om het transparant te maken zeker?- die mij voor identiek ditzelfde verbruik van 3900kW een goedkopere oplossing bieden dan Ecopower.cp1234 schreef:
Dat betwist ik nu formeel. Klopt, als je de vergelijkende test neemt, blijkt electrabel niet de goedkoopste, maar dat is gewoon omdat hun voordelige tarieven er gewoon niet instaan.
Heb de berekening met jou verbruik dan gedaan en mijn formule en dan kom je al wel iets anders uit.
Het is mij tevens een raadsel waarom hun eigen callcenter mij dan feliciteerde met mijn keuze van leverancier als ze zelf een betere "voordeelformule" in huis zouden hebben. Tenzij die niet voor iedereen toegankelijk is.
Enjoy the party, but dance near the door
Ps : ik heb die ook wel eens bekeken, die vergelijkingssites. Die zeggen iets maar niet alles.
Veel hangt ook af van verbruik , nachttarief - dagtarief - samenstelling gezin ( gratis 100 kwh enz... )
Ik kan alleen maar vergelijken met wat ik vroeger betaalde bij Elektrabel en nu bij Ecopower. In mijn geval : goedkoper. Meegenomen dus.
@ Cp : wie A zegt moet B zeggen.
Stuur mss eens de site van Elektrabel door met die voordeeltarieven ? ? ? ...want ik vind ze niet.
Altijd leuk om eens te vergelijken.
Veel hangt ook af van verbruik , nachttarief - dagtarief - samenstelling gezin ( gratis 100 kwh enz... )
Ik kan alleen maar vergelijken met wat ik vroeger betaalde bij Elektrabel en nu bij Ecopower. In mijn geval : goedkoper. Meegenomen dus.
Stuur mss eens de site van Elektrabel door met die voordeeltarieven ? ? ? ...want ik vind ze niet.
Altijd leuk om eens te vergelijken.
Formule Electrabel Optibudget:disterminator schreef:En wat moet je daar dan precies voor doen om die voordelige tarieven te krijgen ? Want op hun eigen website vind ik geen enkele formule -ze hebben er zes, om het transparant te maken zeker?- die mij voor identiek ditzelfde verbruik van 3900kW een goedkopere oplossing bieden dan Ecopower.cp1234 schreef:
Dat betwist ik nu formeel. Klopt, als je de vergelijkende test neemt, blijkt electrabel niet de goedkoopste, maar dat is gewoon omdat hun voordelige tarieven er gewoon niet instaan.
Het is mij tevens een raadsel waarom hun eigen callcenter mij dan feliciteerde met mijn keuze van leverancier als ze zelf een betere "voordeelformule" in huis zouden hebben. Tenzij die niet voor iedereen toegankelijk is.
- enkelvoudig tarief ( te vergelijke ecopower )
= 703 (
Ecopwer: 702 euro
Formule Electrabel Optibudget:
- tweevoudig tarief:
= tussen 487 -703 euro
Electrabel is dus duidelijk goedkoper of in het slechtste geval, even duur dan ecopower.
@ disterminator: Ipv te insinueren dat ik een sociaal tarief of een voordeelformule heb die niet voor iedereen toegankelijk is heb, open U ogen en zie U onegelijk.
Denk dat jullie echt geen moeite doen, begin eens met de site van electrabel of kijk naar de berekening van mijn vorige post.Alf schreef: Ps : ik heb die ook wel eens bekeken, die vergelijkingssites. Die zeggen iets maar niet alles.
Stuur mss eens de site van Elektrabel door met die voordeeltarieven ? ? ? ...want ik vind ze niet.Altijd leuk om eens te vergelijken.
( die komt van hun site, behalve de berekening van ecopwer, die komt van ecopower.be )