DENK je dat Vlaanderen over ten hoogste 25 jaar onafhankelijk wordt?
-
- Verbannen Gebruiker
DENK je dat Vlaanderen over ten hoogste 25 jaar onafhankelijk wordt?
Bij de komende verkiezingen halen NVA en Vlaams Belang op Vlaams niveau misschien een meerderheid.
Brengt dit de Vlaamse onafhankelijk dichterbij?
Daarom deze poll.
Brengt dit de Vlaamse onafhankelijk dichterbij?
Daarom deze poll.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: DENK je dat Vlaanderen over ten hoogste 25 jaar onafhankelijk wordt?
Ik zou eigenlijk wel Vlaanderen + Nederland zien zitten. Gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Ik heb niet veel op met de Walen, maar ons van hen losscheuren gaat volgens mij nooit lukken.
Ik heb niet veel op met de Walen, maar ons van hen losscheuren gaat volgens mij nooit lukken.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan wel de onafhankelijkheid uitroepen maar als je niet erkend wordt door andere landen ben je er niet veel mee.
Stop ons maar bij Nederland, dat zou ideaal zijn.
Ik heb niets met België.
Stop ons maar bij Nederland, dat zou ideaal zijn.
Ik heb niets met België.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien mogen we van Vlad wel een onafhankelijke Oblast worden ...
Hoewel ik totaal niet in het confederaal model van NVA geloof denk ik wel dat we meer en meer de richting zullen evolueren van sterkere deelstaten en slechts een paar federale bevoegdheden zoals defensie, justitie, ( al denk ik dat bij de strafuitvoering er wel meer inspraak zal zijn van de deelstaten ) vertegenwoordiging in VN, Navo, EU, WHO, ...
Op zich niet zo'n groot verschil met nu behalve dat we minder ministers zullen nodig hebben en dat er slechts 1 niveau over iets kan beslissen; ofwel federaal ofwel op deelstaat vlak.
Maar ik hoop op een onafhankelijk Vlaanderen, dan moeten we tenminste in eigen boezem kijken als we het verkl.ten en is het gedaan met alles op het federale niveau of de Walen te steken ...
Hoewel ik totaal niet in het confederaal model van NVA geloof denk ik wel dat we meer en meer de richting zullen evolueren van sterkere deelstaten en slechts een paar federale bevoegdheden zoals defensie, justitie, ( al denk ik dat bij de strafuitvoering er wel meer inspraak zal zijn van de deelstaten ) vertegenwoordiging in VN, Navo, EU, WHO, ...
Op zich niet zo'n groot verschil met nu behalve dat we minder ministers zullen nodig hebben en dat er slechts 1 niveau over iets kan beslissen; ofwel federaal ofwel op deelstaat vlak.
Maar ik hoop op een onafhankelijk Vlaanderen, dan moeten we tenminste in eigen boezem kijken als we het verkl.ten en is het gedaan met alles op het federale niveau of de Walen te steken ...
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Verbannen Gebruiker
Ik had ook een 2e poll "WIL je dat Vlaanderen ..." maar dat gaat blijkbaar niet door 
Ik WIL niets. Ik heb er geen invloed op, en ik zal wel zien wat het wordt. Ik ga me wel aanpassen
De reden dat ik DENK dat Vlaanderen onafhankelijk zal worden binnen de 25 jaar, is deze:

Ik WIL niets. Ik heb er geen invloed op, en ik zal wel zien wat het wordt. Ik ga me wel aanpassen

De reden dat ik DENK dat Vlaanderen onafhankelijk zal worden binnen de 25 jaar, is deze:
huisjetuintjefiets schreef: ↑31 maart 2024, 11:10 Ze halen 50% stemmen meer dan in de vorige verkiezingen.
Ze halen 50% stemmen meer dan NVA.
Het federale niveau interesseert hen geen moer. Ze willen een onafhankelijk Vlaanderen.
Dan heb je niets te zoeken op federaal niveau.
NVA en Vlaams Belang Vlaamse meerderheid voor de komende 20 jaar.
Vivaldi 2, 3, 4, 5, ... de komende 20 jaar.
Ondertussen rijpen de geesten in Vlaanderen dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden. De Walen en Brusselaars beseffen dat ook.
Over 20 - 25 jaar is Vlaanderen onafhankelijk.
Missie geslaagd voor Vlaams Belang![]()
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 31 maart 2024, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Qua natuurschoon is Wallonie veel mooier dan Vlaanderen. Ook de Waalse mentaliteit van rustig aan doen staat me aan. Hopelijk nooit een onafhankelijk Vlaanderen met Mechelen als hoofdstad.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hopelijk gaat dát nooit gebeuren.Charlesvdw schreef: ↑31 maart 2024, 16:05 Ik zou eigenlijk wel Vlaanderen + Nederland zien zitten. Gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Losscheuren hoeft ook helemaal niet. Gewoon een LAT relatie is ook goed.Charlesvdw schreef: ↑31 maart 2024, 16:05 Ik heb niet veel op met de Walen, maar ons van hen losscheuren gaat volgens mij nooit lukken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom je dan totaal niet in "het confederaal model van NVA" gelooft, is mij een raadsel.voorheenCP1234 schreef: ↑31 maart 2024, 16:55 Maar ik hoop op een onafhankelijk Vlaanderen, dan moeten we tenminste in eigen boezem kijken als we het verkl.ten en is het gedaan met alles op het federale niveau of de Walen te steken ...
Ik geloof nl. totaal niet in een onafhankelijk Vlaanderen als de rest van België daar niet in mee wil.
Toch één realistische bedenking . Alsof het hier in Belgiê slecht om te leven zou zijn !
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zelfs een huwelijk met kinderen kan je ontbinden. Als de rest niet mee wil is dat hun probleem, je kan mensen niet verplichten "om bij elkaar te blijven". Maar laat me duidelijk zijn, ik ben geen voorstander om België te splitsen (om meerdere reden). Gewoon een volksraadpleging houden. Gaat ons ontzettend veel geld kosten en de vraag is maar of Vlaanderen het beter gaat doen als we onafhankelijk zouden zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2024, 17:34Waarom je dan totaal niet in "het confederaal model van NVA" gelooft, is mij een raadsel.voorheenCP1234 schreef: ↑31 maart 2024, 16:55 Maar ik hoop op een onafhankelijk Vlaanderen, dan moeten we tenminste in eigen boezem kijken als we het verkl.ten en is het gedaan met alles op het federale niveau of de Walen te steken ...
Ik geloof nl. totaal niet in een onafhankelijk Vlaanderen als de rest van België daar niet in mee wil.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Exact, onafhankelijkheid is enkel mogelijk wanneer federaal daar voor kiest met een 2/3 meerderheid. Een federaal akkoord daarover is de enige wettige route. Het waanidee van een volksraadpleging gevolgd door het uitroepen van Vlaamse onafhankelijkheid brengt enkel Catalaanse toestanden of erger op. Zolang er geen 2/3 voor een grondwetswijziging en splitsing te vinden is, is meer autonomie voor de regio's het enig haalbare. En die 2/3 ga je zelfs in Vlaanderen niet vinden.EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2024, 17:34 Waarom je dan totaal niet in "het confederaal model van NVA" gelooft, is mij een raadsel.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik hoop niet dat ze onafhankelijk worden. Ik hoop dat het een provincie van het Verenigde Europa zal zijn.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- Verbannen Gebruiker
Een eerste tussenresultaat:
21stemmen
Ja: 29%
Neen: 67%
Ik weet het niet / blanco: 5%
29% ja-stemmers is al een zeer mooi percentage. Bijna al de helft van want nodig is (2/3) om een breed draagvlak te hebben.
Zoals hieronder gezegd: geef de mensen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië 20 jaar om de geesten te laten rijpen, en over 25 jaar kan het zeer goed mogelijk zijn dat Vlaanderen onafhankelijk is.
21stemmen
Ja: 29%
Neen: 67%
Ik weet het niet / blanco: 5%
29% ja-stemmers is al een zeer mooi percentage. Bijna al de helft van want nodig is (2/3) om een breed draagvlak te hebben.
Zoals hieronder gezegd: geef de mensen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië 20 jaar om de geesten te laten rijpen, en over 25 jaar kan het zeer goed mogelijk zijn dat Vlaanderen onafhankelijk is.
huisjetuintjefiets schreef: ↑31 maart 2024, 11:10 NVA en Vlaams Belang Vlaamse meerderheid voor de komende 20 jaar.
Vivaldi 2, 3, 4, 5, ... de komende 20 jaar.
Ondertussen rijpen de geesten in Vlaanderen dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden. De Walen en Brusselaars beseffen dat ook.
Over 20 - 25 jaar is Vlaanderen onafhankelijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Is dit eigenlijk een poll of het opdringen van jouw mening ?huisjetuintjefiets schreef: ↑1 april 2024, 10:37 29% ja-stemmers is al een zeer mooi percentage. Bijna al de helft van want nodig is (2/3) om een breed draagvlak te hebben.
Rekening houdende met het groot aantal rechtsgezinden op dit forum is je 29% maar povertjes.