Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Holdings

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9891 berichten
  • Pagina 592 van 660
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 590
  • 591
  • 592
  • 593
  • 594
  • …
  • 660
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
mver
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer mver
Verstuur privébericht

Re: Holdings

• Citeer

Bericht door mver » 5 april 2024, 12:14

ignition schreef: ↑5 april 2024, 11:40
mver schreef: ↑5 april 2024, 11:33

Dus je begrijpt Joost1000 en Tommy052 nog altijd niet?
Neen. Ik denk dat sommigen niet begrijpen dat we hier op een publiek forum zitten.
En dan is alles toegelaten? Daarom blijft dat eeuwige probleem hier maar voortduren.

mver
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer mver
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mver » 5 april 2024, 12:24

Kempen123 schreef: ↑5 april 2024, 11:48
mver schreef: ↑5 april 2024, 11:26 Welke andere doelen bedoel je zoal? Behalve dan prestige nastreven wellicht. En dat baantje voor een eventueel familielid?
Bijvoorbeeld dat: onnodig kosten maken ten laste van de holding, en ten voordele van zichzelf/de familie.

Maar ook: suboptimaal het management organiseren (noem eens iets: mensen veel meer betalen dan marktconform is. Uiteindelijk, vanuit de familie gezien is dat een vestzak-broekzak verhaal en het is makkelijk om daar een inschattingsfout in te maken. Of mensen die eigenlijk maar zo-zo competent zijn toch laten zitten omdat ze nu eenmaal veel aanzien hebben in de familie)

Maar ook: onderling rekeningen vereffenen (binnen en buiten de holding) of gevechten aangaan, waarbij de holding slechts een middel is.

En ook: familieleden die elkaar toestaan aan lievelingsprojecten te werken die eigenlijk geen meerwaade hebben voor de holding.

Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom Peugeot Invest vorig jaar behoorlijk groot is meegestapt in de Rothschild bank. Ik zie de economische verantwoording niet, en het zou me niets verbazen als daar aspecten bij kwamen kijken van de ene familie die een gunst terugvroeg van een andere familie (misschien wel op basis van een tegengunst van 10 of 20 jaar geleden, who knows).

Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af waarom Peugeot Invest zo stevig in Stellantis blijft zitten. Ik ken de historie natuurlijk, maar 'gebalanceerd' is het allerminst. Een rationele beheerder zou meer spreiden.

En in mindere mate waarom Exor so stevig in Ferrari blijft zitten.

Daar staat dan weer tegenover: een goed netwerk en een lange termijnvisie.
Je maakt een aantal hele goede punten! Ja, de redenering "de familie heeft er belang bij dat de holding goed presteert en de kleine beleggers kunnen daarvan meeprofiteren" is echt veel te simplistisch.

Al denk ik dat een aantal van die dingen ook bij gewone bedrijven kunnen voorkomen, alleen zijn het daar andere mensen die profiteren. Maar ons kent ons heb je op wel meer plaatsen.

laeka
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer laeka
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door laeka » 5 april 2024, 14:07

Wendel heeft een pakket Bureau Veritas verkocht voor 1,19 miljard euro.

huisjetuintjefiets
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door huisjetuintjefiets » 5 april 2024, 15:33

laeka schreef: ↑5 april 2024, 11:09 Vraagje? Wat doen beleggers hier in dit draadje als ze met IWDA zoveel meer verdienen en alles hier meelezen of is het jaloezie als er soms hier eens uitgepakt wordt met stijgingen in holdings van meer dan 10% per dag en de rit alweer gemist hebben?
Als IWDA belegger zou ik me toch een andere hobby zoeken hoor.
huisjetuintjefiets schreef: ↑23 maart 2024, 09:15
Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2024, 07:33 ...
Ok. Point taken. Mijn excuses aan Laeka en aan jou.
Maar het blijft lastig dat Laeka iedereen mag bashen :)

Van een halfgod (of is het een hele god?) moet men blijkbaar meer verdragen dan van gewone stervelingen :)

PS: ik gun Laeka (gemeend !) zijn 10% per dag. 1€ wordt in 1 jaar 1.283.000.000.000.000 euro. Chapeau !!!

doorwinterd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer doorwinterd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door doorwinterd » 5 april 2024, 15:34

De laatste post van Joost1000 zou ik toch met een korrel zout nemen.
Hier doet een forumlid met een trackrecord van inhoudelijke topinzichten zich de moeite om OP het forum van Camellia het on topic te hebben OVER Camellia.
Hij wordt de deur gewezen, ondertussen is het duidelijk wie het snapte en wie niet.
reteiP schreef: ↑23 november 2016, 16:08 Camellia kopen omwille van discount boekwaarde doet me toch steeds wat met de wenkbrauwen fronsen.
Veel van die assets (eigenlijk liabilities beter woord) hebben wel waarde, maar realiseren geen resultaat. Mooie gebouwen, verzamelingen kunst, postzegels... Voor een trust zit dat enkel als vet in de boekwaarde, levert de belegger niets op maw. Er is mi ook geen enkele indicatie dat er een bedoeling is deze "assets" met winst te gaan verkopen.
Blijft over, commodities. Neem heel die sector samen en die underperformed traditioneel. Neem dan elke overheadkost van die vette assets en dat geeft een blok aan het been indien het om flinterdunne marges gaat wanneer er van één of andere commodities een overaanbod is.
Joost1000 schreef: ↑23 november 2016, 16:42 Als je het niet snapt moet je niet in Trusts en Holdings beleggen, maar vooral in overgewaardeerde index volgers.
Joost1000 schreef: ↑25 november 2016, 16:03 Als je Trusts en Holdings niet kan of wil snappen blijf dan weg van dit forum en beleg/speculeer dan met andere producten.
Die toppers zijn slimmer dan ik, halen hun schouders op bij zo'n reacties en laten de discussie voor wat het is.
Maar onderschat het probleem niet, die outflow van kwaliteitsvolle kritische benaderingen.
Vooral hier op het holdingforum.

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 5 april 2024, 15:50

Idd, sommigen hier blijven precies liever in hun echo chamber zonder dat ze een kritische noot moeten horen. Ik denk niet dat door anderen te censureren de kwaliteit van het forum bevorderd wordt.

laeka
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer laeka
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door laeka » 5 april 2024, 15:53

italmobiliare werd in 2015 al ter sprake gebracht in 2015 toen het 50% steeg op 1 dag.
Eurazeo werd vorig jaar nog eens in de verf gezet toen er verschillende leden mij een prive bericht zonden of het koop waardig was toen. Afhankelijk van hun instap staat het nu 30 tot 40% hoger.
Zie ook het lijstje van 5 februari dit jaar. Enkel Bois du sauvage valt uit de toon. En niet vergeten Viel, Velcan, IDI.
Nu wissel ik nog met aan en verkopen uit met 3 ervaren forumleden en recent is er nog iemand bijgekomen omdat hij of zij mij een goede tip doorzond.

doorwinterd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer doorwinterd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door doorwinterd » 5 april 2024, 16:52

laeka schreef: ↑5 april 2024, 09:22 Bovendien wie mijn lijstje volgde kan je met sommige holdings 10% en meer per dag verdienen na een exit of na resultaten. Voorbeelden genoeg zeker recent... Eurazeo, Luxempart, Viel, Italmobiliare.
Sorry voor de anciens voor wie het uiteraard al lang duidelijk is maar nieuwkomers verdienen ook enige duiding.

Wie jouw 'lijstje' volgde, klopt de BEL20 niet. Geen leedvermaak, maar alleen met objectiviteit komen we ergens en het kan ook jou helpen.
Zware dalers als SIHL, Camellia, Bois Sauvage, nbb, Jardine enz enz bleef je stelselmatig accumuleren, in totaal mss wel een paar honderd pakketjes die je hier postte.
Die haal je nooit nog aan in je 'lijstje'.
Misschien zie jij dat niet als verliesposten omdat je ze nooit verkocht? Kan zijn. Maar ze houden wel het rendement aan de grond.
Met wat simpele wiskunde is meteen duidelijk dat wat verkopen in die het wel goed doen, de verliezers niet compenseerden. Maar die oefening maakten we hier al eerder.

Je argument dat je hier niet al jouw trades post, snap ik niet echt.
Ten eerste lijk je mij niet de persoon die bewust zijn mindere trades hier gaat posten en zijn betere in alle bescheidenheid niet gaat vermelden.
Ten tweede zijn die met de tijd uiteraard gewoon een doorslagje van de rest want ook jij kan immers op voorhand niet weten wat de betere zullen worden, en ze dus ook niet bewust achterhouden.

Verder doe je naar eigen zeggen 100den trades per jaar, soms met geleend geld (turbo's), brengt dat niet het statuut van goede huisvader (redelijk persoon) behoorlijk in gedrang?

laeka
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer laeka
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door laeka » 5 april 2024, 18:12

doorwinterd schreef: ↑5 april 2024, 15:34 De laatste post van Joost1000 zou ik toch met een korrel zout nemen.
Hier doet een forumlid met een trackrecord van inhoudelijke topinzichten zich de moeite om OP het forum van Camellia het on topic te hebben OVER Camellia.
Hij wordt de deur gewezen, ondertussen is het duidelijk wie het snapte en wie niet.

Die toppers zijn slimmer dan ik, halen hun schouders op bij zo'n reacties en laten de discussie voor wat het is.
Maar onderschat het probleem niet, die outflow van kwaliteitsvolle kritische benaderingen.
Ik zou eerder jouw tips met een kilo zout nemen met wat peper erbovenop van aandelen die je 30 jaar ging bijhouden. Wat weet jij nu of Joost1000 Camellia nog in portefeuille heeft. Bent u helderziende of zo?

mver
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer mver
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mver » 5 april 2024, 19:33

ignition schreef: ↑5 april 2024, 15:50 Idd, sommigen hier blijven precies liever in hun echo chamber zonder dat ze een kritische noot moeten horen. Ik denk niet dat door anderen te censureren de kwaliteit van het forum bevorderd wordt.
Blijft het feit dat het Bogle gedoe al ontelbare keren gepasseerd is en er al ontelbare keren op gewezen is dat de eeuwige herhaling van hetzelfde niemand boeit. Altijd dezelfde "kritische noot" 🙄 die iedereen ondertussen kan voorzeggen en beu gehoord is.

Sommige mensen vinden het blijkbaar interessant om altijd maar hetzelfde te zeggen. Dat andere mensen dat niet telkens opnieuw willen horen, dat doet er blijkbaar niet toe? Met alle respect, maar het EQ ligt hier soms bedroevend laag.

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 5 april 2024, 20:00

Dat het jou niet boeit, wil niet zeggen dat het anderen niet boeit. Van een gebrek aan EQ gesproken. Hoe moeilijk is het om een bericht te negeren. Dan waren we 3 pagina's verder er niet nog over aan het discussiëren...

mver
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer mver
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mver » 5 april 2024, 20:35

ignition schreef: ↑5 april 2024, 20:00 Dat het jou niet boeit, wil niet zeggen dat het anderen niet boeit. Van een gebrek aan EQ gesproken. Hoe moeilijk is het om een bericht te negeren. Dan waren we 3 pagina's verder er niet nog over aan het discussiëren...
Ik ga hier niet alle quotes posten. Het zijn er ook veel te veel. Wie hier al lang genoeg meeleest, weet hoeveel mensen dit ondertussen, over de jaren heen, al gezegd hebben. Ik spreek hier helemaal niet alleen voor mezelf en dat weet jij goed genoeg.

Hier zijn jullie niet uit de bocht gegaan, maar vaak genoeg wel. Jullie hebben zelfs interessante mensen van het forum verdreven met jullie fanatieke techniek van altijd je gelijk komen halen op andere topics. Telkens weer opnieuw.

Dat uitgerekend jij dan doet alsof andere mensen in hun echo chamber blijven hangen, dat gaat er dan toch even over.

En negeren is een zwaktebod. Waarom kunnen mensen zich niet normaal sociaal gedragen?

mver
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer mver
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mver » 5 april 2024, 20:38

laeka schreef: ↑5 april 2024, 18:12
doorwinterd schreef: ↑5 april 2024, 15:34 De laatste post van Joost1000 zou ik toch met een korrel zout nemen.

Ik zou eerder jouw tips met een kilo zout nemen met wat peper erbovenop van aandelen die je 30 jaar ging bijhouden. Wat weet jij nu of Joost1000 Camellia nog in portefeuille heeft. Bent u helderziende of zo?
Dat is hier toch ook helemaal het punt niet dat doorwinterd probeert te maken?

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 5 april 2024, 21:28

Kan een holdingbelegger mij zeggen waarom de Solvac duoholding niet kan aangekocht worden via Bolero?
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 5 april 2024, 21:30

reteiP schreef: ↑5 april 2024, 21:28 Kan een holdingbelegger mij zeggen waarom de Solvac duoholding niet kan aangekocht worden via Bolero?
"Wat zijn nominatieve aandelen?"
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... e-aandelen

"Hoe plaats ik orders voor nominatieve aandelen?"
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... e-aandelen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

9891 berichten
  • Pagina 592 van 660
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 590
  • 591
  • 592
  • 593
  • 594
  • …
  • 660
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy