Terugbetaling energiepremie overheid voor hoge inkomens
Re: Terugbetaling energiepremie overheid voor hoge inkomens
Zoals vorig jaar gemeld moesten we een deel van de energiepremie 2022 terugbetalen 'inkomsten 2022/aanslagjaar 2023' omdat ik in 2022 met pensioen ging en een niet eens zo grote groepsverzekering ontving, maar daardoor toch boven de 125.000 euro (niet netto) uitkwam.
Ondertussen ontvingen we de aangifte 2023/2024 en zoals gevreesd gebeurt: ze nemen opnieuw de inkomsten van 2022 om te bepalen of ik de premie die ik in 2023 ontving voor een deel moet terugbetalen. Maw zowel voor premie 2022 als premie 2023 houden ze rekening met de in mijn geval eenmalige 'inkomsten' van 2022. Spaarfreakje had dit vorig jaar al voor mij uitgezocht, waarvoor dank.
Ondertussen ontvingen we de aangifte 2023/2024 en zoals gevreesd gebeurt: ze nemen opnieuw de inkomsten van 2022 om te bepalen of ik de premie die ik in 2023 ontving voor een deel moet terugbetalen. Maw zowel voor premie 2022 als premie 2023 houden ze rekening met de in mijn geval eenmalige 'inkomsten' van 2022. Spaarfreakje had dit vorig jaar al voor mij uitgezocht, waarvoor dank.
Iedereen een premie ongeacht het inkomen, was en is putten graven.
Ja, onze hoge taksen zeker.
Ja, onze hoge taksen zeker.
Estate Guru believer.
Trek die lijn eens door, en zien waar wij uitkomen. Bon chance! Die ganse premiehandel afschaffen; energie goedkoper maken; buiten ideologische paden treden. Maar wie wil wel geen premies, subsidies, bonussen, gratis, enz... ontvangen? NIEMAND. Dus "premiehandel" blijft bestaan en voed de politiek/ambetandenarij.