Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Gaat die buitenlandse brooker dan ook een fiscaal attest aan de fiscus in België bezorgen?

Uit de perstoelichting van Jambon:
U kunt kiezen voor een opt-out, wat betekent dat u de bank de opdracht geeft om de meerwaardebelasting niet automatisch te innen. In dat geval zult u wel alle meerwaarden in uw belastingaangifte moeten aangeven. De bank zal dan een fiscaal attest aan de fiscus bezorgen om te voorkomen dat u de meerwaarden ‘vergeet’ aan te geven.
Ik zal nooit aan 10.000 euro meerwaarde per jaar komen dus daar lig ik niet wakker van.
Het is trouwens toch mogelijk dat bijvb. Degiro dit aanbiedt. Ze houden nu ook al de TOB en de bronbelasting is.
Stuur eens een mail om het te vragen.
Het is trouwens toch mogelijk dat bijvb. Degiro dit aanbiedt. Ze houden nu ook al de TOB en de bronbelasting is.
Stuur eens een mail om het te vragen.
-
- Full Member
- Contacteer:
[/quote]U kunt kiezen voor een opt-out, wat betekent dat u de bank de opdracht geeft om de meerwaardebelasting niet automatisch te innen. In dat geval zult u wel alle meerwaarden in uw belastingaangifte moeten aangeven. De bank zal dan een fiscaal attest aan de fiscus bezorgen om te voorkomen dat u de meerwaarden ‘vergeet’ aan te geven.
Ik ben benieuwd of Belgische brokers dat ook gaan (mogen) doen. Dat ik 10% moet betalen op alle meerwaarde boven de 10.000 euro, tot daar aan toe. Maar dat er bij elke transactie met winst standaard 10% wordt afgehouden die je in het beste geval 1 jaar later en het slechtste geval 2 jaar maar terugkrijgt via de belastingen, vind ik niet om te lachen. Dat hypothekeert mijn ganse strategie.
Kun je ipv iemand de les te spellen er even je rekenmachine bijpakken? 1,027 tot de macht 15 is wel degelijk 1,5. Onnozelaar.KleineSpaarder schreef: ↑2 juli 2025, 17:00 En dan te denken dat Zuhal Demir wil dat ze in het 4e leerjaar het verschil tussen soennieten en sjiieten leren![]()
Ze zou beter zorgen dat de leerlingen samengestelde intrest kennen
De pisa-onderzoeken leerden ons al dat het erg gesteld is met de wiskundekennis van de leerlingen. Het is al even erg met de volwassenen. En het zijn de volwassenen die aan de leerlingen wiskunde moeten leren![]()
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
.
Laatst gewijzigd door Sint1 op 3 juli 2025, 09:20, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien vraagt de fiscus op een bepaald moment wel al je transacties van de voorbije x jaar op om dat aan te tonen.
Bronbelasting uiteraard. Maar geen Belgische RV bij mijn weten.
Als de ROVERHEID vanaf de eerste eurocent de taks gaat inhouden, dan moet je op je knieeen vragen of ze het geld willen terugstorten na 2 jaar met 5 kilo bewijsstukken.
https://www.nieuwsblad.be/binnenland/wi ... aw54YC6E6A
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is net enkel voor Belgische banken/brokers. Het zijn nl. enkel de Belgische banken/brokers die standaard zullen moeten afhouden, tenzij je dus opt-out.Pieter1985 schreef: ↑3 juli 2025, 08:36 Ik ben benieuwd of Belgische brokers dat ook gaan (mogen) doen.
Tegenover die opt-out staat dan wel dat de fiscus wellicht een pak meer info krijgt (zoals al je transacties).
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 3 juli 2025, 09:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij buitenlandse aandelen houden ze geen Belgische RV in maar wel bij Belgische aandelen.EarthNvstr1 schreef: ↑3 juli 2025, 09:15
Laatst gewijzigd door Kwakkie op 3 juli 2025, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
In Gent is de burgemeester juist afgevoerd naar de kliniek , na een vergadering van 12 uur over besparingen.
Ge ziet wat er van komt.
Ge ziet wat er van komt.
Paul je bericht over aandelen die hoog staan einde 2025 verkopen en terugkopen omdat er kans is dat je ze kan gebruiken bij daling houdt toch geen steek? Je kan ze toch ook gebruiken als je ze niet verkoopt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uiteraard, bij Belgische aandelen is dat voor hen gewoon de bronbelasting ...Kwakkie schreef: ↑3 juli 2025, 09:22Bij buitenlandse aandelen houden ze geen Belgische RV in maar wel bij Belgische aandelen.EarthNvstr1 schreef: ↑3 juli 2025, 09:15
Dit dus. Je geeft een (zoveelste) gratis lening aan de overheid en zijn gaan zelf beslissen wanneer ze het zullen terugbetalen.Pieter1985 schreef: ↑3 juli 2025, 08:36 Ik ben benieuwd of Belgische brokers dat ook gaan (mogen) doen. Dat ik 10% moet betalen op alle meerwaarde boven de 10.000 euro, tot daar aan toe. Maar dat er bij elke transactie met winst standaard 10% wordt afgehouden die je in het beste geval 1 jaar later en het slechtste geval 2 jaar maar terugkrijgt via de belastingen, vind ik niet om te lachen. Dat hypothekeert mijn ganse strategie.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dan wordt het nog even afwachten tot er meer informatie beschikbaar is en bekijken of een buitenlandse broker geen betere optie is.
Als de brokers zelf naar het buitenland vertrekken omdat zij dat braaksel van Jan Heps niet meer zien zitten, dan krijgt de ROVERHEID er een aantal werklozen bij.