Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Oei, ik ben ontmaskerdvortex schreef: ↑6 juli 2025, 10:34Zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat Moneyking een PVDA trol is die hier wat anti sympathie tracht op te wekken tegen iedereen die wat meer heeft bereikt dan teren op de gemeenschap. Wie weet kunnen hun mandatarissen zo nog wat in het zwart terug verdienen van hun loon afdrachtenCarpeNoctem schreef: ↑6 juli 2025, 10:04
Tja, je ziet die reflex om ervoor te pleiten dat de andere medeburgers maar moeten opdraaien bij een groot deel van de populatie.
Maar hij is dan ook van alle markten thuis:
![]()

Een gemengde loopbaan, dat bestaat natuurlijk niet!
Als trol had ik beter moeten weten

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Octopussen kunnen alles: tegelijkertijd ambtenaar en ondernemer zijn, actief en al gepensioneerd …Moneyking schreef: ↑6 juli 2025, 10:39Oei, ik ben ontmaskerdvortex schreef: ↑6 juli 2025, 10:34
Zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat Moneyking een PVDA trol is die hier wat anti sympathie tracht op te wekken tegen iedereen die wat meer heeft bereikt dan teren op de gemeenschap. Wie weet kunnen hun mandatarissen zo nog wat in het zwart terug verdienen van hun loon afdrachten![]()
![]()
Een gemengde loopbaan, dat bestaat natuurlijk niet!
Als trol had ik beter moeten weten![]()

Ik gok dan toch eerder op de verklaring die vortex geeft

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wat houd je tegen? Is dat dan de reden om het wel ethisch te noemen? Je schrijft ook zaken waarvan je zelf weet dat het niet klopt. Verhuur je appartement aan zee twee keer per jaar aan een vriend of aan jezelf en je moet al geen VAA betalen. En wie zegt dat ik zo geen vermaledijde bedrijfsleider ben? Het systeem bestaat, iedereen maakt er gebruik van, iedereen wil zo weinig mogelijk belasting betalen, normaalste zaak van de wereld, maar het is daarom niet correct tov uw buur. Toen onze kinderen op cm kamp gingen vond ik het al niet correct dat iemand zonder kinderen hun vakantie mee betaalt.CarpeNoctem schreef: ↑6 juli 2025, 10:04Tja, je ziet die reflex om ervoor te pleiten dat de andere medeburgers maar moeten opdraaien bij een groot deel van de populatie.VincentVega schreef: ↑6 juli 2025, 09:22Eigenaardig genoeg is Moneyking (what’s in a name) voor solidariteit als het gaat om ondernemers en bedrijven te laten betalen maar is hij iets minder solidair als hijzelf een bijdrage moet leveren.
Maar hij is dan ook van alle markten thuis:
Da's integendeel pure jaloezie. Wat precies houd je tegen om zelf zo'n vermadelijde bedrijfsleider te worden?Sint1 schreef: ↑6 juli 2025, 09:29Ik vind dat geen afgunst of jaloezie. Je kan toch niet ontkennen dat iemand met een bedrijf zowat zijn ganse privé en buitenverblijf, appartement in Knokke,…kan aankopen met het bedrijf en alle renovaties en kosten ermee gepaard gaand als kost voor het bedrijf boeken en zijn voor degenen die dat niet hebben. Dan leven die in een paleis dat niet van hun is maar van hun vennootschap, so what? Dat is geen jaloezie maar het is niet correct.
Raoul gaat mij onder de voeten geven.
Ik kan fluiten naar mijn commissie.

Ik lig er echt niet van wakker.
In tegenstelling tot Carpe/Vega/Finny/Kwakkie/Kakkie/Brembos,....ben ik tevreden met met mijn echte leven.
Dat ze mij in de virtuele wereld niet geloven, tot daar. I have a real life.
Jaja, alsof een zelfstandigen of vennootschappen geen of weinig belastingen betalenSint1 schreef: ↑6 juli 2025, 10:59 En wie zegt dat ik zo geen vermaledijde bedrijfsleider ben? Het systeem bestaat, iedereen maakt er gebruik van, iedereen wil zo weinig mogelijk belasting betalen, normaalste zaak van de wereld, maar het is daarom niet correct tov uw buur. Toen onze kinderen op cm kamp gingen vond ik het al niet correct dat iemand zonder kinderen hun vakantie mee betaalt.

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Spreek voor jezelf, niet voor anderen. Er is hier nog zo eentje op het forum die meent dat hij anderen steeds weer woorden in de mond moet leggen die ze niet gezegd hebben. Familie?

Ik zie nu dat je pas sinds 1/1/2025 lid bent van dit forum. Je berichten zijn nochtans niet die van een nieuwkomer. Een octopus heeft waarlijk vele tentakels

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het probleem is niet het tarief van de vennootschapsbelasting, 25% is genoeg. Het mag zelfs naar 20%. De korting die bedrijven krijgen op het doorstorten van de bedrijfsvoorheffing: dat moet eruit. Weer een typisch Belgische subsidie.
+1VincentVega schreef: ↑6 juli 2025, 10:49Octopussen kunnen alles: tegelijkertijd ambtenaar en ondernemer zijn, actief en al gepensioneerd …![]()
Ik gok dan toch eerder op de verklaring die vortex geeft![]()
Misschien moeten we eens een spaargids samenkomst organiseren. Ik ben voor. Ik ben niet beschaamd mijn ware identiteit te tonen.Gunter123 schreef: ↑6 juli 2025, 12:13+1VincentVega schreef: ↑6 juli 2025, 10:49
Octopussen kunnen alles: tegelijkertijd ambtenaar en ondernemer zijn, actief en al gepensioneerd …![]()
Ik gok dan toch eerder op de verklaring die vortex geeft![]()
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
In de toekomst zal hopelijk álle administratie van bedrijven op een éénvormige manier elektronisch gebeuren.Sint1 schreef: ↑6 juli 2025, 09:29 Ik vind dat geen afgunst of jaloezie. Je kan toch niet ontkennen dat iemand met een bedrijf zowat zijn ganse privé en buitenverblijf, appartement in Knokke,…kan aankopen met het bedrijf en alle renovaties en kosten ermee gepaard gaand als kost voor het bedrijf boeken en zijn voor degenen die dat niet hebben. Dan leven die in een paleis dat niet van hun is maar van hun vennootschap, so what? Dat is geen jaloezie maar het is niet correct.
M.a.w. elke inkomende en uitgaande factuur met de nodige metadata zal zeer éénvoudig beschikbaar zijn om door de fiscus efficiënt te controleren.
En gooi daarbovenop al maar meer transparantie naar de fiscus en automatisatie om de interessantste "te controleren" bedrijven aan te duiden.
Voor de rest komt het aan op duidelijke regels over wat privé is en wat niet privé is.
Die automatisatie en efficiëntere fiscus zou dan vervolgens ook wel moeten leiden tot lagere belastingen in het algemeen.
En de vrijgekomen FTE's bij de fiscus kunnen dan hopelijk een deel van de openstaande vacatures invullen.
We moeten volgens mij gewoon een beetje ruimer denken dan het "regeltje van de dag" ... maar ja, in België ...
Dan gaan onze politiekers toch met wat minder koterijen zoals de meerwaarden taks en allerlei aftrekposten op de proppen moeten komen. De belofte van administratieve vereenvoudiging heeft tot nu toe alleen maar tot nog meer papierkraam en regulitis geleid.EarthNvstr1 schreef: ↑6 juli 2025, 12:57
En de vrijgekomen FTE's bij de fiscus kunnen dan hopelijk een deel van de openstaande vacatures invullen.
Ik vrees dat ( sommige ) ambetantenaren van de fiscus met 2 maten en 2 gewichten gaan werkenover de meerwaardebelasting en dat ze zelf niet goed aan dat braaksel van een wetgeving gaan uit kunnen.
Ze gaan sommigen misschien heel vlug als "speculant" aanzien, met alle gevolgen vandien.
- vorig jaar heb ik voor 10 mensen een bezwaarschrift ingediend tegen een vereenvoudigd voorstel van aangifte. Voor alle 10 gelijk gekregen.
- ooit meegemaakt dat een ambetantenaar ZONDER enige uitleg ( of zonder bericht van wijziging ) een aangifte heeft gewijzgd ( in de hoop dat het niet zou gemerkt worden ? ).
De rechtbank heeft de fiscus daar gelukkig wel heel zwaar over aangepakt.
Ze gaan sommigen misschien heel vlug als "speculant" aanzien, met alle gevolgen vandien.
- vorig jaar heb ik voor 10 mensen een bezwaarschrift ingediend tegen een vereenvoudigd voorstel van aangifte. Voor alle 10 gelijk gekregen.
- ooit meegemaakt dat een ambetantenaar ZONDER enige uitleg ( of zonder bericht van wijziging ) een aangifte heeft gewijzgd ( in de hoop dat het niet zou gemerkt worden ? ).
De rechtbank heeft de fiscus daar gelukkig wel heel zwaar over aangepakt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Et alors? Iedereen doet met zijn eigendom wat hij of zij wil. Je bent al zo ver de linkse fuik ingezwommen dat je zoiets als VAA normaal vindt.
Ik ga daarmee akkoord. Maar jij veronderstelt - al dan niet terecht- dat je buurman iets minder harder dan jijzelf wordt uitgeperst en eist dat hij even hard wordt uitgeperst als jijzelf. Dat is een slavenmentaliteit. Eis integendeel van je meesters dat jij even weinig wordt uitgeperst als jouw buurman. Da's al een heel stuk minder afgunstig.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zwitserland ruikt al dat de rijke belgen naar Zwitserland willen verhuizen. Ze willen een overlijdenstaks van 50 % invoeren.