Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Op de kermis is dat "altijd prijs"
Maar bon, zijn we er aan bedrogen, we hebben toch voor ons geld gehad. Ik kies voor het voorwiel van een F35.Met mijn naamplaat erop. Iedereen tevreden. Maximale transparantie, de burger ziet waar zijn geld rondhangt.
Ik pleit voor een 0,5 % solidariteitsbijdrage ten voordele van Gent voor alle belastingsplichtigen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Maak er 5% van en enkel te betalen door de Gentenaren. Zij hebben immers ook kunnen genieten van het gulle beleid van hun verkozenen

Of maak er een zelf te bepalen percentage (te beginnen vanaf 0,00%) van door iedere belastingplichtige zelf te kiezen

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is natuurlijk schandalig en typische PVDA praat, maar op zich stemt de Gentenaar nog niet zo links hoor. Tel de scores van Open VLD ( iets moeilijker door hun kartellijst maar niet zo moeilijk ) op met die van NVa, CD&V & Vlaams Belang en je ziet een centrum-rechtse uitslag. Het is onze Mathias die zijn liberalisme de rug toekeert om toch maar burgemeester te kunnen zijn, misschien verre familie van Batje Quisling; die doet juist hetzelfde ...CarpeNoctem schreef: ↑10 juli 2025, 16:30Voor wie nog twijfelde aan de totale wereldvreemdheid van die zeloten van de Partij Van De Afgunst. Dit sujet durft te vragen:
"Moet de Gentenaar de rekening betalen voor het wanbeleid van het bestuur?"
Duhuh, wie anders? De Gentenaar stemt zo links als de pest en als de rekeningen moeten betaald worden wordt er weer met opgeheven handje gekeken naar de 'anderen' ?
Het internet vergeet nooit. Hier ééntje van hun spitsbroeders van de sossen:
Is het geld op? Het geld is nooit op.
![]()
Het tegendeel was nochtans al langer gekend:
![]()
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag een column van Geert Hoste in HLN over … de Agusta affaire
Met in de hoofdrollen Willy Claes en Frank VDB
LOL
Blijkbaar ben ik niet de enige die dat nog steeds vermakelijk vindt
https://www.hln.be/bv/column-geert-host ... ~a48b6f09/

Met in de hoofdrollen Willy Claes en Frank VDB

Blijkbaar ben ik niet de enige die dat nog steeds vermakelijk vindt

En hij kijkt ook vooral uit naar wat er met Theo in aantocht is.VincentVega schreef: ↑12 juli 2025, 09:24 Vandaag een column van Geert Hoste in HLN over … de Agusta affaire![]()
Met in de hoofdrollen Willy Claes en Frank VDBLOL
![]()
Blijkbaar ben ik niet de enige die dat nog steeds vermakelijk vindt![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat doen we allemaal, ik ook.chesini schreef: ↑12 juli 2025, 09:53En hij kijkt ook vooral uit naar wat er met Theo in aantocht is.VincentVega schreef: ↑12 juli 2025, 09:24 Vandaag een column van Geert Hoste in HLN over … de Agusta affaire![]()
![]()
En ook dat dezelfde heer professor FVDB terug in de regering zit die moet beslissen over de aankopen geeft een extra tintje aan het geheel.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou de OVLD in Gent toch niet bij rechts rekenen. Maar ik ben dan ook nogal kieskeurigvoorheenCP1234 schreef: ↑12 juli 2025, 01:02Dat is natuurlijk schandalig en typische PVDA praat, maar op zich stemt de Gentenaar nog niet zo links hoor. Tel de scores van Open VLD ( iets moeilijker door hun kartellijst maar niet zo moeilijk ) op met die van NVa, CD&V & Vlaams Belang en je ziet een centrum-rechtse uitslag.CarpeNoctem schreef: ↑10 juli 2025, 16:30Voor wie nog twijfelde aan de totale wereldvreemdheid van die zeloten van de Partij Van De Afgunst. Dit sujet durft te vragen:
"Moet de Gentenaar de rekening betalen voor het wanbeleid van het bestuur?"
Duhuh, wie anders? De Gentenaar stemt zo links als de pest en als de rekeningen moeten betaald worden wordt er weer met opgeheven handje gekeken naar de 'anderen' ?
Het internet vergeet nooit. Hier ééntje van hun spitsbroeders van de sossen:
Is het geld op? Het geld is nooit op.
![]()
Het tegendeel was nochtans al langer gekend:
![]()

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Zet er direct de Vlaamse begroting, de Federale begroting en de Oosterweelverbinding bij, hebben de mensen nog wat meer keuze in rampenfilms; de NVA zorgt dat er voldoende beschikbaar zijn ...CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 10:12Ik zou de OVLD in Gent toch niet bij rechts rekenen. Maar ik ben dan ook nogal kieskeurigvoorheenCP1234 schreef: ↑12 juli 2025, 01:02
Dat is natuurlijk schandalig en typische PVDA praat, maar op zich stemt de Gentenaar nog niet zo links hoor. Tel de scores van Open VLD ( iets moeilijker door hun kartellijst maar niet zo moeilijk ) op met die van NVa, CD&V & Vlaams Belang en je ziet een centrum-rechtse uitslag.![]()
![]()

Make Spaargids " Great Again ! "
U vraagt, wij draaien. Dat Theo nog meer van die rommel koopt is al verdacht op zich.En of het rommel is: https://news.sky.com/story/uks-f-35-fle ... hatgpt.comVincentVega schreef: ↑12 juli 2025, 10:02Dat doen we allemaal, ik ook.
En ook dat dezelfde heer professor FVDB terug in de regering zit die moet beslissen over de aankopen geeft een extra tintje aan het geheel.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is daar precies verdacht aan?chesini schreef: ↑Gisteren 18:40U vraagt, wij draaien. Dat Theo nog meer van die rommel koopt is al verdacht op zich.En of het rommel is: https://news.sky.com/story/uks-f-35-fle ... hatgpt.comVincentVega schreef: ↑12 juli 2025, 10:02
Dat doen we allemaal, ik ook.
Het is een regeringsbesluit dat open en transparant is gebeurd en door alle regeringspartijen samen werd genomen. Ook door Vooruit dus.
Ik hoop dat bij de laatste aankoop van extra 11 toestellen men iedereen objectief inzicht heeft gegeven over de operationele beschikbaarheid van de F35. De cijfers zijn niet goed. Als in de UK maar een derde van de toestellen operationeel beschikbaar is dan staan er van de 45 in BE constant 30 aan de grond te wachten op wisselstukken en software-updates ea. Dat lijkt alweer op another Belgian story in wording.VincentVega schreef: ↑Gisteren 19:24Wat is daar precies verdacht aan?chesini schreef: ↑Gisteren 18:40
U vraagt, wij draaien. Dat Theo nog meer van die rommel koopt is al verdacht op zich.En of het rommel is: https://news.sky.com/story/uks-f-35-fle ... hatgpt.com
Het is een regeringsbesluit dat open en transparant is gebeurd en door alle regeringspartijen samen werd genomen. Ook door Vooruit dus.
""
België kiest met de F‑35 voor een strategisch interoperabel, maar logistiek veeleisend toestel.
Bij gebrek aan redundantie (slechts 45 jets) is de lage beschikbaarheid een systeemrisico, tenzij:
België investeert in extra vliegtuigen (→ duur)
België eigen onderhoudscapaciteit opbouwt (→ traag + politiek gevoelig)
Het F‑35‑ecosysteem fundamenteel verbetert (→ onzeker)"
""
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Daar gaat het helemaal niet om. Je zei dat de aankoop Francken “verdacht” maakt. Alsof de aankoop oneerlijk zou zijn gebeurd en hij smeergeld of zo zou ontvangen hebben. Tot op heden is daar geen enkele aanwijzing, laat staan enig bewijs, voor. Je reactie was waarschijnlijk een reactie op mijn post over de column van Geert Hoste.chesini schreef: ↑Gisteren 20:56Ik hoop dat bij de laatste aankoop van extra 11 toestellen men iedereen objectief inzicht heeft gegeven over de operationele beschikbaarheid van de F35. De cijfers zijn niet goed. Als in de UK maar een derde van de toestellen operationeel beschikbaar is dan staan er van de 45 in BE constant 30 aan de grond te wachten op wisselstukken en software-updates ea. Dat lijkt alweer op another Belgian story in wording.VincentVega schreef: ↑Gisteren 19:24
Wat is daar precies verdacht aan?
""
België kiest met de F‑35 voor een strategisch interoperabel, maar logistiek veeleisend toestel.
Bij gebrek aan redundantie (slechts 45 jets) is de lage beschikbaarheid een systeemrisico, tenzij:
België investeert in extra vliegtuigen (→ duur)
België eigen onderhoudscapaciteit opbouwt (→ traag + politiek gevoelig)
Het F‑35‑ecosysteem fundamenteel verbetert (→ onzeker)"
""
Als je dus meer wil weten over fraude en smeergeld, zoek dan eens op internet wat informatie op met de zoektermen “Agusta/Dassault” (dat was ook een legeraankoop, nl. van een Franse gevechtshelikopter, Frans en niet Amerikaans dus dan is het OKVincentVega schreef: ↑12 juli 2025, 09:24 Vandaag een column van Geert Hoste in HLN over … de Agusta affaire![]()
![]()

De laatste was eerlijkheidshalve niet actief betrokken bij de fraude maar ging als toenmalig voorzitter van SP nogal “onhandig” om met het ontvangen smeergeld. Iets met in brand steken …

Hij had het geld beter aan de minderbedeelden geschonken in plaats van het in brand te steken. Voor de rest blijft mijn respect onveranderd.
Een sos steekt geen geld in brand, hij zal misschien wel antwoorden "ik heb het in brand gestoken" op de vraag "waar is ons Agusta smeergeld naar toe?"