Federale regering zomerakkoord
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Federale regering zomerakkoord
1) De 1ste kolom in de overzichtstabel op pvda.be schijnt volledig bevestigd te zijn in het Zomerakkoord, met dus vanaf 1/1/2027 verstrenging op de definitie van alle loopbaanjaren (156 dagen ipv 104). Met terugwerkende kracht.
2) Jambon bedoelt dat er iets kan geregeld worden voor wie in 2025 niet nog gauw op vervroegd gaat en daardoor in een slechtere sitiatie zou belanden de volgende jaren.
Voor dergelijke 'overgangsmaatregelen' is een som toegekend aan de Sociale Partners.
2) Jambon bedoelt dat er iets kan geregeld worden voor wie in 2025 niet nog gauw op vervroegd gaat en daardoor in een slechtere sitiatie zou belanden de volgende jaren.
Voor dergelijke 'overgangsmaatregelen' is een som toegekend aan de Sociale Partners.
Bedankt spaarfreakje.
En Jambon moet dan zeggen wat hij bedoelt, want wat er nu staat is een grove leugen. En dat pensioen kan naar het schijnt een jaar op voorhand aangevraagd worden. Ze kunnen mensen die in 2025 of 2026 op pensioen gaan dus eigenlijk niks lappen. Dat zou wel heel grof zijn. Ik blijf erbij dat het allemaal veel te abrupt en snel en met terugwerkende kracht is.
Maar zijn "menselijkheid" dient dus alleen om ook mensen die in 2025 of 2026 vervroegd op pensioen zouden kunnen gaan toch aan het werk te houden??
Ik denk dat veel mensen het zinkende schip gaan verlaten en ergens anders gaan wonen en werken. Ik ben dat ook van plan, maar er is altijd veel meer te regelen en waar je rekening moet mee houden dan je denkt.
En Jambon moet dan zeggen wat hij bedoelt, want wat er nu staat is een grove leugen. En dat pensioen kan naar het schijnt een jaar op voorhand aangevraagd worden. Ze kunnen mensen die in 2025 of 2026 op pensioen gaan dus eigenlijk niks lappen. Dat zou wel heel grof zijn. Ik blijf erbij dat het allemaal veel te abrupt en snel en met terugwerkende kracht is.
Maar zijn "menselijkheid" dient dus alleen om ook mensen die in 2025 of 2026 vervroegd op pensioen zouden kunnen gaan toch aan het werk te houden??
Ik denk dat veel mensen het zinkende schip gaan verlaten en ergens anders gaan wonen en werken. Ik ben dat ook van plan, maar er is altijd veel meer te regelen en waar je rekening moet mee houden dan je denkt.
-
- VIP member
- Contacteer:
Datum van aanvraag telt.
Aan de overkant is het gras altijd groener. Naar waar verhuist u mver ?
Is nog niet zeker. En aan jouw neus zou ik het ook niet hangen Bremmy.
Als je wil weten waar het gras het groenst is, volg de richting van migratie stromen 

Die gaan waar de hangmatten het best zijn. Misschien krijgt België er nu minder.
En zij houden hun geld en huizen lekker in Afrika enz., desnoods op de naam van een familielid. Wij moeten zelf de grijpklauwen van onze overheid ontwijken.
En zij houden hun geld en huizen lekker in Afrika enz., desnoods op de naam van een familielid. Wij moeten zelf de grijpklauwen van onze overheid ontwijken.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Aan het echte profitariaat zie ik toch niets gedaan in hun super akkoord, enkel de mensen die werken straffen, nu als ze wat beleggen en als ze niet meer kunnen en op zijn en mensen straffen die even pech hebben als ze hun job kwijt zijn. Maar al die mensen die al jaren thuis "ziek" zitten maar wel kunnen werken, ken er zo ook die allen CVS hebben en overal bijklussen en de rest van de hangmatters worden gespaard; typisch deze shit regering !
Make Spaargids " Great Again ! "
Juist ja, maar ze gaan ons wel proberen te overtuigen met leugens over goede bedoelingen en een schijn van menselijkheid (oh, een kat, zo sympathiek, not
). Schaamteloze en doorzichtige marketing die het wat mij betreft alleen maar erger maakt.

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+1, wat mij zo stoort is de onduidelijkheid over alles; men moet zelf maar alles proberen bijeen te sprokkelen via elke bron die je kan vinden terwijl zij gewoon een duidelijke tekst moeten uitbrengen met de veranderingen ! Maar ja, dan kunnen ze zich niet meer achter hun leugens steken natuurlijk ...
Bartje Quisling mag fier zijn op zijn ploeg ...

Dank aan PVDA voor hun verduidelijking van de pensioenmaatregelen overigens. Mver gaat dus verhuizen maar naar waar wil hij/zij/x niet zeggen.
Geen idee waar jullie het over hebben hoor. Wat zij moeten doen is de wetteksten laten opntwerpen, en die vervolgens stemmen. Daarna is het wachten op publicatie in het staatsblad. Dat was met vorige regeringen nooit anders. Wil je dat lezen, be my guest. Wil je nu al weten hoe de vork in de steel zit dan volstaat het naar de website van vrtnieuws te gaan, daar staat alles prima uitgelegd.voorheenCP1234 schreef: ↑24 juli 2025, 14:27+1, wat mij zo stoort is de onduidelijkheid over alles; men moet zelf maar alles proberen bijeen te sprokkelen via elke bron die je kan vinden terwijl zij gewoon een duidelijke tekst moeten uitbrengen met de veranderingen ! Maar ja, dan kunnen ze zich niet meer achter hun leugens steken natuurlijk ...
Bartje Quisling mag fier zijn op zijn ploeg ...![]()
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Dat staat bij de VRT niet beter dan in de kranten. En ik kan mij voorstellen dat dat genoeg is voor wie gewoon verder wil doen zoals hij bezig is. Het is wel egocentrisch om dan maar te stellen dat dat voor iedereen genoeg is. Stoort het jou als wij hier vragen stellen?
Neen hoor , dat stoort mij zeker niet.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Bremtrol, jij bent familie van de GVR zeker, de GVT ...