Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
De Chinese overheid voert een subsidie in voor het krijgen van kinderen.
We hebben soldaten nodig.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Er is altijd leven op aarde. Er zijn bacteriën die overleven in omstandigheden waar een mens geen drie seconden leeft. Er zijn de beerdiertjes die quasi onverwoestbaar zijn.chesini schreef: ↑30 juli 2025, 10:02Stel dat we naar een Hothouse Earth gaan dwz zelfversterkende processen die leiden tot een toestand waarbij de aarde naar een nieuw evenwicht schuift, 4–8°C warmer dan nu, onherroepelijk en onbewoonbaar voor een groot deel van het leven zoals we het kennen. Dan is er geen leven meer toch ?Kwakkie schreef: ↑30 juli 2025, 09:52
Wake-up call. De wereld is al om zeep. En het zijn de mensen die daarvoor gezorgd hebben. Trump helpt de wereld zelfs. Het raakt hoog tijd dat de mensheid uitsterft of toch op zijn minst gedecimeerd wordt
Als het warmer wordt, meer overstromingen, meer branden, meer stormen, meer droogte, meer doden. Nadat wij verdwenen zijn of er maar een paar meer overblijven kan moeder aarde zich herstellen en hopelijk een soort maken die zijn eigen leefwereld niet vernietigt.
De mens is de grootste pest die de aarde ooit al heeft gekend.
Ik ken geen enkele andere diersoort die erin slaagt zijn eigen leefwereld en die van andere diersoorten te vernietigen.
Kijk maar gewoon rond je op welke vuilnisbelt we leven. Wandel eens op het strand na een warme zomerdag. Je verzuipt in het afval.
Hoe ouder ik word hoe meer ik een hekel krijg aan de mens.
Dag Finny. We zijn nu wel 2 zaken door mekaar aan het halen. Enerzijds de CO2-uitstoot met als gevolg de opwarming van de aarde en anderzijds de overbevolking van de aarde waar religie en fiscale stelsels ea een grote rol spelen. Ik zou die 2 zaken en hun aanpak toch uit mekaar houden.Finny10 schreef: ↑30 juli 2025, 10:04Het klinkt hard, maar het is inderdaad de waarheid.Kwakkie schreef: ↑30 juli 2025, 09:52
Wake-up call. De wereld is al om zeep. En het zijn de mensen die daarvoor gezorgd hebben. Trump helpt de wereld zelfs. Het raakt hoog tijd dat de mensheid uitsterft of toch op zijn minst gedecimeerd wordt
Als het warmer wordt, meer overstromingen, meer branden, meer stormen, meer droogte, meer doden. Nadat wij verdwenen zijn of er maar een paar meer overblijven kan moeder aarde zich herstellen en hopelijk een soort maken die zijn eigen leefwereld niet vernietigt.
Zolang wij hier alleen maar windmolens zetten en electrische auto's kopen, maar tevens het krijgen van kinderen subsidiëren middels kindergeld en belastingaftrek, bestrijden we alleen maar symptomen en niet de kwaal.
Kortom we zijn op die manier zinloos en duur bezig.
Geen enkele regering (behalve de Chinese indertijd), heeft de moed nu eindelijk eens te zeggen waar het op staat.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
In America doen ze net het omgekeerde van China. Trump wil dat de Amerikanen meer kinderen krijgen.
Zoals je zegt, dat is catastrofaal. Maar Trump en catastrofes, dat is zijn handelsmerk.
Trump administration looking at $5,000 'baby bonus' to incentivize public to have more children
The "baby bonus" is one of a number of proposals being considered.
ByHannah Demissie andKatherine Faulders
April 23, 2025, 1:59 PM ET
• 7 min read
Trump administration explores ways to encourage women to have more kids: NYTNew York Times reporter Caroline Kitchener discusses the incentives being considered to combat declining birth rates in the U.S.Saul Loeb/AFP via Getty Images
The White House has been fielding proposals aimed at persuading people to marry and have children, an effort being pushed by outside groups focused on increasing the nation's birth rate after years of decline.
One such proposal that has been pitched to White House advisers is a $5,000 "baby bonus" to every American mother after she gives birth.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Het zijn vooral de producten die de mens produceert die de leefwereld om zeep hebben geholpen. Wij zijn intelligent maar we produceren producten waarvan we gevolgen niet kennen en we gooien die massaal op de markt. Een paar voorbeelden:Kwakkie schreef: ↑30 juli 2025, 10:39Er is altijd leven op aarde. Er zijn bacteriën die overleven in omstandigheden waar een mens geen drie seconden leeft. Er zijn de beerdiertjes die quasi onverwoestbaar zijn.chesini schreef: ↑30 juli 2025, 10:02
Stel dat we naar een Hothouse Earth gaan dwz zelfversterkende processen die leiden tot een toestand waarbij de aarde naar een nieuw evenwicht schuift, 4–8°C warmer dan nu, onherroepelijk en onbewoonbaar voor een groot deel van het leven zoals we het kennen. Dan is er geen leven meer toch ?
De mens is de grootste pest die de aarde ooit al heeft gekend.
Ik ken geen enkele andere diersoort die erin slaagt zijn eigen leefwereld en die van andere diersoorten te vernietigen.
Kijk maar gewoon rond je op welke vuilnisbelt we leven. Wandel eens op het strand na een warme zomerdag. Je verzuipt in het afval.
Hoe ouder ik word hoe meer ik een hekel krijg aan de mens.
1)Plastic vormt dominant (> 80 %) de strandvervuiling aan de Belgische Noordzeekust, van grote items tot microscopisch kleine deeltjes.
2)CO2-uitstoot. Men doet maar verder. Pas nu beginnen we de gevolgen te voelen.
3)PFAS.
4)Pesticiden.
5)Fenolen.
En zo kunnen we nog bladzijden verder gaan. Het zijn de industrie en de landbouw die het milieu definitief om zeep helpen en geholpen hebben. Maar ze ontkomen aan hun "straf". Kijk in BE naar Ethernit en de asbestplaag. Ze draaien er niet voor op hoor.
Nog een geluk dat de EU streng is met haar normen. Maar dat wordt hier op het forum weggelachen toch ?
Vervuiling, Co2 uitstoot en de overbevolking gaan hand in hand. Hoe meer mensen hoe meer consumptie.
De enige manier om ons nog te redden is minder mensen. Al de rest is zoals eerder gezegd symptoombestrijding.
De enige manier om ons nog te redden is minder mensen. Al de rest is zoals eerder gezegd symptoombestrijding.
Hoe ga je dat praktisch doen minder mensen ?
Ikzelf zou sommige producten zoals plastic en pesticiden en CO2 onmiddellijk verbieden. Mensen verbieden kan ik niet. Ik ben God niet.
Dat kun je niet uit elkaar halen, dat hangt nu eenmaal onlosmakelijk aan mekaar vast. Of snap je de eenvoudige wiskunde niet dat wanneer één individu zijn uitstoot halveert, dat teniet gedaan wordt wanneer er morgen twee van die individuen zijn? Wel, er zijn nog 6 miljard individuen die hun welvaart en dus hun uitstoot op ons niveau aan het brengen zijn. Of nog, na meer dan een kwarteeuw klimaat hysterie blijft het fossiel gebruik wereldwijd stijgen, er is nog steeds geen piek bereikt. Kortom, het is onafwendbaar, alleen stoppen met de massa productie van kinderen kan het tij keren, al de rest is dweilen met de kraan open.chesini schreef: ↑30 juli 2025, 10:40 Dag Finny. We zijn nu wel 2 zaken door mekaar aan het halen. Enerzijds de CO2-uitstoot met als gevolg de opwarming van de aarde en anderzijds de overbevolking van de aarde waar religie en fiscale stelsels ea een grote rol spelen. Ik zou die 2 zaken en hun aanpak toch uit mekaar houden.
Nee Vortex. Niet akkoord. Maak een wereldwijd verbod op CO2-uitstoot vanaf 1/1/26. Maak een wereldwijd verbod op plastics vanaf 1/1/26. Maak een wereldwijd verbod op pesticiden vanaf 1/1/26. Maak een wereldwijd verbod op PFAS vanaf 1/1/26. Een noodtoestand van de planeet vergt noodmaatregelen. En die zijn niet prettig. Het is veel makkelijker IRAN te bombarderen met GBU-57 dan de planeet te beschermen. Want voor dat laatste heeft Trump geen ballen aan zijn lijf. Trump is de generaal die achter het front zit in zijn luxe-villa, sigaren rookt en 20 jaar oude cognac drinkt, die komt nooit in de loopgraven. Trump is een generaal van mijn kl**ten.vortex schreef: ↑30 juli 2025, 11:17Dat kun je niet uit elkaar halen, dat hangt nu eenmaal onlosmakelijk aan mekaar vast. Of snap je de eenvoudige wiskunde niet dat wanneer één individu zijn uitstoot halveert, dat teniet gedaan wordt wanneer er morgen twee van die individuen zijn? Wel, er zijn nog 6 miljard individuen die hun welvaart en dus hun uitstoot op ons niveau aan het brengen zijn. Of nog, na meer dan een kwarteeuw klimaat hysterie blijft het fossiel gebruik wereldwijd stijgen, er is nog steeds geen piek bereikt. Kortom, het is onafwendbaar, alleen stoppen met de massa productie van kinderen kan het tij keren, al de rest is dweilen met de kraan open.chesini schreef: ↑30 juli 2025, 10:40 Dag Finny. We zijn nu wel 2 zaken door mekaar aan het halen. Enerzijds de CO2-uitstoot met als gevolg de opwarming van de aarde en anderzijds de overbevolking van de aarde waar religie en fiscale stelsels ea een grote rol spelen. Ik zou die 2 zaken en hun aanpak toch uit mekaar houden.
Wat een ongelofelijke bende pessimisten en zelfs klimaat ontkenners hier. 
Het is jammer, ondanks dat we de gevolgen van de klimaatopwarming beginnen te voelen dat sommige nog steeds denken "het zal mijn tijd wel uitdoen" of zelf door het verschil niet te kennen tussen klimaat en weer en hierdoor nog steeds blijven ontkennen...
Vaak komt ook het argument naar boven waarom wij als België, Europa iets zouden doen terwijl de rest van de wereld misschien minder of niets doet?
Ik geloof dat we moeten inzetten op groene technologie ongeacht wat andere landen/continenten doen want het brengt vele voordelen mee:
- Creëert een gezonde levensomgeving voor onszelf. (betere lucht, betere waterkwaliteit, betere waterhouding,...) Dus ook betere levenskwaliteit en langer leven.
- Mooie kans om onafhankelijk te worden van andere onbetrouwbare partners die ons de laatste tijd openlijk onder druk zetten of in een wurggreep hebben. Waardoor we dus minder onder druk gezet kunnen worden door anderen en een stabiliteit meebrengen.
- De transitie leiden brengt kansen mee, initiatief nemen in de nieuwe ontwikkelingen is belangrijk op het wereldtoneel en creëert ook jobs.
- Kostenbesparing, genoeg studies hierover de kost voor de "groene" transitie maar een peulenschil kost in vergelijking met de kosten van niets te doen. (puur kost, nog niet het feit dat er veel miserie is met overstromingen, mislukte oogsten,...)
-...
Er zijn zeker nog uitdagingen en met de huidige technologie zijn we zeker nog steeds voor grondstoffen en aankoop afhankelijk van andere maar binnen Europa en in de wereld al veel veelbelovende nieuwe technologie opkomst waardoor de kosten drastisch zullen verlagen, minder tot amper afhankelijk meer zijn van andere en ook efficiënte lange termijn energieopslag/ afvlakking mogelijk maken.
Het zal belangrijk zijn om op langere termijn te denken zodat de problemen en kosten ons niet inhalen.
Kijk zeker eens op het KMI als je onafhankelijke data en rapporten wil over klimaatverandering.
https://www.meteo.be/nl/klimaat/klimaat ... trapporten

Het is jammer, ondanks dat we de gevolgen van de klimaatopwarming beginnen te voelen dat sommige nog steeds denken "het zal mijn tijd wel uitdoen" of zelf door het verschil niet te kennen tussen klimaat en weer en hierdoor nog steeds blijven ontkennen...
Vaak komt ook het argument naar boven waarom wij als België, Europa iets zouden doen terwijl de rest van de wereld misschien minder of niets doet?
Ik geloof dat we moeten inzetten op groene technologie ongeacht wat andere landen/continenten doen want het brengt vele voordelen mee:
- Creëert een gezonde levensomgeving voor onszelf. (betere lucht, betere waterkwaliteit, betere waterhouding,...) Dus ook betere levenskwaliteit en langer leven.
- Mooie kans om onafhankelijk te worden van andere onbetrouwbare partners die ons de laatste tijd openlijk onder druk zetten of in een wurggreep hebben. Waardoor we dus minder onder druk gezet kunnen worden door anderen en een stabiliteit meebrengen.
- De transitie leiden brengt kansen mee, initiatief nemen in de nieuwe ontwikkelingen is belangrijk op het wereldtoneel en creëert ook jobs.
- Kostenbesparing, genoeg studies hierover de kost voor de "groene" transitie maar een peulenschil kost in vergelijking met de kosten van niets te doen. (puur kost, nog niet het feit dat er veel miserie is met overstromingen, mislukte oogsten,...)
-...
Er zijn zeker nog uitdagingen en met de huidige technologie zijn we zeker nog steeds voor grondstoffen en aankoop afhankelijk van andere maar binnen Europa en in de wereld al veel veelbelovende nieuwe technologie opkomst waardoor de kosten drastisch zullen verlagen, minder tot amper afhankelijk meer zijn van andere en ook efficiënte lange termijn energieopslag/ afvlakking mogelijk maken.
Het zal belangrijk zijn om op langere termijn te denken zodat de problemen en kosten ons niet inhalen.
Kijk zeker eens op het KMI als je onafhankelijke data en rapporten wil over klimaatverandering.
Ik kom hier enkel klimaat-ontkenners tegen. Raar verhaal. Feitelijk snap ik het niet. Als je op de Spaargids zit, heb toch een redenerings-IQ zou ik zeggen. Niet dus. God beware U van de shit die je nog over U gaat krijgen. En van de tweezakken hier die vanalles debiteren en direct weglopen als bange konijnen als ze moeten argumenteren. Ze poneren hun zogenaamde waarheden maar zijn niet eens in staat ze te verdedigen. Dan springen ze met het grootste gemak naar hun volgende post. Yesterday does not matter for them.SVP46 schreef: ↑30 juli 2025, 12:02 Wat een ongelofelijke bende pessimisten en zelfs klimaat ontkenners hier.
-...
Laatst gewijzigd door chesini op 30 juli 2025, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeer zeker,geen speld tussen te krijgen... Europa verraad haar eigen klimaatambities door fossiele brandstoffen te subsidiëren en nu zelfs akkoord met VS te sluiten om fossiele energie af te nemen...SVP46 schreef: ↑30 juli 2025, 12:02 Wat een ongelofelijke bende pessimisten en zelfs klimaat ontkenners hier.
-...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe? Door maatregelen inzake geboortebeperking door te voeren. Kijk naar China in het verleden (alhoewel, nu geven ze premies om meer kinderen te maken).
India en een pak andere landen in Azië en Afrika zouden beter aan geboortebeperking doen.
En ja, er is een verband tussen vervuiling en de mensheid ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
In China kon het overigens wel.

Maar goed, je kunt dingen wel minder aantrekkelijk maken. Dat zien we al met vliegtax, CO2 tax, een hogere rijtax op meer vervuilende auto's etc. Maar het zijn wel allemaal lapmiddelen.
Waarom zouden we het kindergeld niet af kunnen schaffen? Waarom zouden we de belastingaftrek voor kinderen niet kunnen afschaffen? Waarom de subsidie's voor crèches niet kunnen stoppen?
En dan nog een stap verder, waarom zouden we geen progressieve belasting in kunnen stellen op het krijgen van kinderen?
De enige reden dat het niet lukt is dat elke partij (in ieder land) die dat voorstelt, veel stemmen gaat verliezen.
Kortom, het eigenbelang van de politieke partijen weer.
Laatst gewijzigd door Finny10 op 30 juli 2025, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Altijd leuk om andere opinies te lezen ... maar wat is je standpunt over kernenergie?SVP46 schreef: ↑30 juli 2025, 12:02 Wat een ongelofelijke bende pessimisten en zelfs klimaat ontkenners hier.
-...
Ik ben geen klimaatontkenner maar vind dat we eerst en vooral af moeten van onze verslaving aan fossiele brandstoffen. Een aantal gebruikers op dit forum willen tegelijkertijd ook af van kernenergie. Voor mij is dat quatsch: je kan niet én alle fossiele brandstoffen én alle kernenergie afschaffen. Zeker niet nu, en mogelijk zelf niet op termijn. Sommigen denken daar anders over ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid